Vágólapra másolva!
Paul Hembery szerint a csapatok is hibásak abban, hogy kiszámíthatatlanok a Pirelli 2012-es gumijai, hiszen csak egy 2010-es Renault-t állítottak a gumigyártó rendelkezésére, ezzel pedig nem lehet megfelelően tesztelni.

A Pirelli 2012-es abroncsai állandó beszédtémát szolgáltatnak az idei szezonban, a csapatok többségének ugyanis még most sem sikerült teljesen megfejtenie a viselkedésüket. A gumik csak egy rendkívül szűk intervallumban működnek optimálisan, és egy kör alatt akár másodpercekkel is romolhat a teljesítményük. Bár sokan az olasz abroncsgyártót hibáztatják a versenyek kiszámíthatatlansága miatt, a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint a csapatok is okolhatóak a kialakult helyzetért.

Az F1-be 2011-ben visszatérő gumigyártó tavaly a Toyota 2009-es autóján tesztelte az új abroncsokat, idén azonban mindenképpen egy újabb fejlesztésű autóval szerettek volna dolgozni. Abba viszont egyik csapat sem egyezett bele, hogy 2012-es vagy 2011-es autót adjon a Pirellinek, így egy 2010-es Renault-val kellett megelégedniük. Hembery szerint egy kétéves autóval nem lehet megfelelően tesztelni.

"Másfajta kihívást állít elénk, ha egy 2010-es autón teszteljük ugyanezeket a gumikat" - magyarázta a Totalrace című brazil lapnak, majd hozzátette, az idei autók aerodinamikai balansza teljesen más, mint két évvel ezelőtt. "Ez nagyon fontos tényező, hiszen megváltozik a gumikhoz jutó energia és a relatív hőmérséklet is."

Forrás: AFP

Hembery elárulta, ők sem tudták előre, hogy pontosan hogyan fognak viselkedni az idei gumik. "A 2010-es autón ezt nem láthattuk" - utalt az abroncsok teljesítményingadozására. Bár a jelenlegi helyzettel nem elégedett, szerinte a csapatok hozzáállása miatt a jövőben sem juthatnak ideálisabb tesztlehetőségekhez.

"Természetesen nem kétéves autóval szeretnénk tesztelni, de már ezért is sokat kellett harcolnunk" - jelentette ki. "Legutóbb 18 hónapba telt, míg végül megegyeztünk velük, és így is be kellett érnünk egy 2010-es autóval. Sajnos még egy tavalyi autót sem kaphattunk meg. Az autók rengeteget változnak egyik évről a másikra, a különböző gumikeverékek esetében pedig nagyon pontos paraméterekre lenne szükségünk."