Vágólapra másolva!
Schumacher el sem tudott rajtolni, Massa beragadt, Webber pedig négy helyet javított az első körben a Hungaroringen. Érdekes módon a kettes kanyarban voltak a fontosabb előzések, Button ügyesen körbeautózta Vettelt, Alonso pedig lesipuskás módjára másolta le a britet, így kerülte meg Räikkönent.

Be kell valljam, titkon kicsit többet vártam a Magyar Nagydíj rajtjától, bár tudom, hogy a srácok idén nem feltétlenül törik össze magukat az első körökben. A verseny szempontjából sokkal többet számít a gumik megóvása érdekében előadott kötéltánc, mint az, hogy ki meri a legjobban feszegetni a határokat. Stratégiai szempontból a rajtnál már nem csak az a fontos, hogy ki hány helyet nyer, hanem az is, hogy meddig tud kint maradni az első etapban, hiszen ez alapvetően meghatározza a kiállások számát és ütemezését is.

Mégis reménykedtem, hiszen a Hungaroring ideális pálya egy izgalmas rajthoz. A rajtvonal kellően messze van az egyes kanyartól, bőven van hely és idő a KERS-t használni. Ráadásul a második kanyar féktávja is jó terep az előzéshez, tehát bőven lehet taktikázni, helyezkedni. Ehhez jön még, hogy a rajrácson általában nagyon eltérő a tapadás a két oldal között, valamint a szombati időmérőn sem mindenki oda került, ahová a versenytempója alapján várhattuk. A mezőny nagy rajtolói közül többen is bekerültek a darálóba, vagyis bőven volt okunk bizakodni. Erre mi történik? Michael Schumachert kitolják a bokszutcába, Felipe Massa a második rajtnál befullad, az élmezőny pedig kevés kivétellel kockázatmentesen eljön.

Forrás: Farkas Péter [origo]

Lewis Hamiltontól ezt is várhattuk, hiszen egész hétvégén nagyon magabiztos volt, most pedig a legjobb helyről, a tiszta oldalról nem lehetett bakizni. Ennek ellenére az egyes kanyar féktávját minimálisan elmérte, de ilyenkor általában mindenki úgy esik be ebbe a kanyarba, hogy a szükségesnél nagyobb lendületet visz bele, majd utána egy hirtelen lassítás után próbál egyenesen kigyorsítani. Ahhoz képest, hogy a koszosabb oldalról indult, Romain Grosjean is feltűnően jól jött el, bár őt Sebastian Vettel azért tudta támadni. Nem biztos, hogy Seb jó taktikát választott, amikor kívülről próbált elmenni a franciának, bár ez akár jól is elsülhetett volna. Azzal nem számolt, hogy Grosjean kemény lesz, ő pedig egy ilyen szoros bajnokságban nem teheti meg, hogy buta ütközések miatt pontokat veszítsen. Romain határozottan, de még nem sportszerűtlenül leterelte őt a műfűre, így már nem tudott időben kigyorsítani, az ütemvesztést pedig Jenson Button kíméletlenül kihasználta. A kettes kanyarban még mindig volt esélye Vettelnek visszaszerezni a harmadik helyet, de itt is látszott, hogy vigyáznak egymásra, így Jenson a hármas kanyarhoz érkezve már előnyösebb helyen volt, Seb kénytelen volt őt elengedni. Holott Button elindulása csak átlagos volt, Vettel és Grosjean kakaskodásából azonban behúzta a lepattanót.


A hidegfejű Kimi Räikkönen már a rajtnál sem vállalt túl sok kockázatot, bár hátulról nézte Button előrenyomulását, ő nem próbált meg semmit. Kicsit ez lett a veszte, ugyanis a kettes kanyarban helyet hagyott maga mellett, így az időközben észhez térő Fernando Alonso a McLaren árnyékában legyűrte őt. Pedig Fernando a célegyenes végén még Bruno Sennával küzdött, hiszen a poros ívről nem tudott úgy eljönni, mint a brazil. Bruno már az első pillanatokban átugrotta az előtte beragadó Felipe Massát, jó ütemben használta a KERS-et, de Fernando megelőzéséhez még egy kicsit nyomnia kellett volna. Bár így sem helyezkedett rosszul, kívülről kifejezetten jó helyre érkezett, a kigyorsítása már nem úgy sikerült, Alonso simán otthagyta. Massa beragadása azért is fájó, mert az év első felében éppen kiváló rajtjai miatt lehetett kiemelni, $ám Hockenheimben betlizett, és itt sem villogott. Legalább az autót nem törte össze, igaz, ezzel a rajttal később sem sokat tudott segíteni csapattársának, hiszen Mark Webber is simán elment mellette. Ez többek között annak is volt köszönhető, hogy Massához hasonlóan Pastor Maldonado és Nico Hülkenberg sem az év rajtját produkálta, de mentségükre legyen mondva, hogy ők legalább a pálya koszosabb feléről indultak felejthetően.