Vágólapra másolva!
Hamilton és Button a Malajziai Nagydíjon is magukhoz ragadták a kezdeményezést, de nem sokkal győzték le a Mercedesszel szárnyaló Michael Schumachert. Kimi Räikkönen remekelt, büntetése miatt azonban a 10. helyről kell majd rajtolnia.

Egy héttel az ausztráliai idénynyitó után a McLarenek voltak a leggyorsabbak a Malajziai Nagydíj időmérő edzésén is, de kemény ellenfelet kaptak Michael Schumacher személyében, aki csak az utolsó pillanatban szorult ki az első rajtsorból.

A Q1-ben és a Q2-ben még nem volt nyilvánvaló, hogy a McLaren ismét előnyben lesz. Először Mark Webber végzett az élen, aki kénytelen volt már az első fordulóban is másodszor kimenni a pályára, hogy biztosan továbbjusson, míg a másodikat a Lotusszal egész nap remeklő Kimi Räikkönen nyerte meg. A finn a Q3-ban végül Webberrel ezredmásodpercre azonos időt autózott, ami az 5. helyre volt elég, mivel azonban váltócsere miatt hátrébb sorolták, a 10. kockából kell majd nekivágnia a versenynek.

Hamilton a Q3 elején szinte a semmiből előugorva préselt ki McLarenjéből egy 1:36.219-es kört. Bár akárcsak Melbourne-ben, másodszorra megint nem javított, így is csak megközelíteni tudták, ezért pályafutásának 21. pole pozícióját szerezte meg, megelőzve az örökranglistán Fernando Alonsót és Damon Hillt. Jenson Button az edzés utolsó pillanataiban megközelítette csapattársát, és kiszorította Schumachert az első rajtsorból, többre azonban nem futotta az erejéből. "Jó érzés volt hallani a szerelők ünneplését a háttérben. Szerettem volna, ha a sorrend fordítva alakul, de Lewis nagyszerű munkát végzett. Az 1-es kanyarnál remek móka lesz harcolni vele" - mondta. A McLarent irányító Martin Whitmarsh pedig megjegyezte, hogy "Lewis és Jenson szabadon küzdhetnek egymással. Az Ausztráliában történtek után Lewis biztosan úgy fogja érezni, hogy az első kanyarból az élen kell kikerülnie. A verseny első néhány másodperce így számunkra kissé idegölő lesz!"

A Mercedes egész hétvégén ütőképesnek tűnt Szepangban, ahol speciális F-csatornájának köszönhetően a W03 az egyenesekben különösen gyors volt. Schumacher mindenkinél nagyobb, 312 km/ó-s végsebességet ért el, ami a versenyen, ha előznie kell, még jól jöhet neki. Annak ellenére kaparintotta meg a visszatérése óta legjobbnak számító 3. rajtkockát, hogy a Mercedesek a többi éllovassal ellentétben csak egy mért kört tettek meg a Q3-ban. "Ez volt a legtöbb, amit elérhettünk" - ismerte el Schumacher. "Egész hétvégén jól működött az autónk. Arra összpontosítottunk, hogy megtaláljuk a helyes kompromisszumot (az időmérő és a verseny között), és szerintem el is értük ezt."

Forrás: Saeed Khan/AFP
A McLaren első pole-ja Malajziában. Schumacher legjobb edzéseredménye visszatérése óta
(Kattintson a képre a galériához!)

Bár Schumacher azt állította, a csapat megtanulta a leckét, a W03 Melbourne-ben tapasztalt gumikopása a malajziai hőségben kérdőjelessé teszi az istálló versenytempóját. Noha még a pole-ra is esélyesnek tartották, Nico Rosberg a döntő pillanatban ismét elkövetett egy kisebb hibát, és csapattársától lemaradva a 8. helyen kötött ki - igaz, Räikkönen büntetésének hála a 7-edikről startolhat majd, Schumacherhez hasonlóan a pálya tisztábbik feléről.

Mark Webber újra legyőzte Sebastian Vettelt, de a Red Bull - látva, hogy a pole-ra nem esélyes - megosztotta a két versenyző stratégiáját, és a németet a Q3-ban futott második körében a kemény gumikkal küldte ki a pályára. Vettel így a magas üzemanyagszinttel a Pirelli szerint is jobb balanszot biztosító keveréken vághat majd neki a futamnak, ami rugalmasabb taktikázást tesz lehetővé. "Nem hiszem, hogy az egyetlen mért körös tempónk elég erős volt a McLaren legyőzéséhez" - ismerte el a csapatfőnök Christian Horner. A Red Bull gyenge pontja a Schumacherénél 13 km/ó-val rosszabb végsebesség lehet, amit még a DRS sem tud semlegesíteni, így Webbernek és Vettelnek nehéz dolga lesz az előzések során.

Fernando Alonso a Ferrari borúlátó előrejelzése dacára beverekedte magát az időmérő döntőjébe, s bár ez Felipe Massának nem sikerült, a brazil a Q2-ben ezúttal csak bő 3 tizeddel volt lassabb nála. Sergio Pérez ismét szép munkát a Sauberrel, a 10. helyen zárva az időmérőt, Pastor Maldonado viszont a biztató szabadedzések dacára nem jutott túl a Q2-n, mert egy kicsúszás során a felverődő kavicsok megrongálták Williamsének oldalsó légterelőjét.

Ausztráliával ellentétben ezúttal a HRT-k is a 107 százalékos határon belülre kerültek, vagyis idén először a teljes mezőny felsorakozhat majd a rajtrácsra Szepangban. A Caterhamnek továbbra sem volt esélye bekerülni a Q2-be, de Heikki Kovalainen - akire Räikkönenhez hasonlóan öt rajthelyes büntetés vár - csupán 0,229 másodperccel maradt le Jean-Eric Vergne Toro Rossójától.

Az edzésről élőben készült részletes beszámolót itt olvashatják.

http://www.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_2_9.html