Vágólapra másolva!
Ross Brawn azt állítja, nem okoz problémákat, hogy több neves technikai igazgatót szerződtettek a csapathoz. Szerinte ez 2014-ben fog csak igazán megtérülni.

Az ellenfelek gyanakodva figyelték, ahogy a Mercedes egymás után igazolja le a neves mérnököket: először Bob Bellt, majd Geoff Willist és Aldo Costát, akik egykor valamennyien egy másik csapat - a Renault, a Red Bull, a Ferrari - technikai igazgatói voltak.

Ez egyrészt azért tűnt aggályosnak, mert felvetette a kérdést, hogy a Mercedes büdzséjéből futja-e a fizetésükre a költségkorlátozási egyezmény által megszabott keretek között, másrészt azért, mert félő volt, hogy a sok nagyágyú nem tud együtt dolgozni. A csapatfőnök Ross Brawn már régen kijelentette, hogy nem költekeznek túl, és most elárulta azt is, hogy a rendhagyó technikai struktúra egyelőre bevált.

"Mindenki ragyogóan kijön egymással" - mondta. "Bob Bell helyzete nagyon egyszerű. Előtte nem volt technikai igazgatónk. Én próbáltam betölteni azt a szerepet is, de nem elég hatékonyan. A főtervezőnk, John Owen rendkívül tehetséges, csakhogy támogatásra volt szüksége."

"Mivel Aldo a mérnöki feladatokért, Geoff pedig az aerodinamikáért felel, mindenkinek megvan a maga természetes szerepköre. Most alighanem jobban tudnak a saját területükre koncentrálni, mint amikor technikai igazgatók voltak."

Forrás: Mercedes

"Az egójukból eredően eddig semmilyen problémát nem tapasztaltunk, és szerintem nem is fogunk, mert Aldo, Geoff és Bob mindannyian két lábbal állnak a földön. Realisták, ezért értik, hogy mit akarunk elérni és hogyan, sőt ki is szeretnék venni belőle a részüket."

Az ausztráliai idénynyitó hétvégéjén úgy tűnt, a Mercedes a tavalyihoz képest előrelépett, a W03 azonban túl hamar elkoptatja a gumikat. Bár a csapat innovatív F-csatornája már most is nagy feltűnést keltett, Brawn úgy véli, a technikai nagyágyúk jelenléte 2014-ben, az átfogó szabályváltozások - többek között az új turbómotorok - bevezetése után fog igazán érvényesülni.

"A következő néhány évben kulcsfontosságú projektjeink fognak indulni, mint amilyen a szabálymódosítások miatt a mostanitól jelentősen különböző 2014-es autónké, valamint a teljesen új motoré. Ezekre számottevő erőforrásokat kell fordítanunk" - mondta.

"A személyzeti struktúránk mélységének köszönhetően egyes mérnökeinket megadott projektekre tudjuk ráállítani, ami biztosít számukra némi önállóságot, vagy ha úgy tetszik, szabadságot a munkájukban."