Vágólapra másolva!
A spanyol kiscsapat versenyzői bíznak benne, hogy az év második versenyén, Malajziában már rajthoz állhatnak a vasárnapi futamon, de ehhez több hibát is orvosolniuk kell a kiforratlan F112-esen.

A HRT egyetlen megtett kilométer nélkül érkezett Melbourne-be, mivel új autójuk, az F112 nem ment át időben az FIA töréstesztjén, így egy új szabály értelmében nem vehettek részt az előszezoni teszteken. Ausztráliában aztán az időmérőn nem fértek be 107 százalékon belülre, a jobbik versenyzőjük, Pedro de la Rosa legjobb köre például 1,3 másodperccel maradt el a legjobb Q1-es körtől, így a szabályok értelmében nem indulhattak a vasárnapi futamon. Bár szombaton engedélyt kértek a sportfelügyelőktől az indulásra, de ezt a körülmények mérlegelése után elutasította a testület.

Narain Karthikeyan, a csapat indiai versenyzője a rossz szezonkezdet ellenére optimista a hétvégi Malajziai Nagydíjat illetően. "Nem volt egy könnyű első hétvége számunkra itt Melbourne-ben, de a csapat keményen dolgozik. Reméljük, hogy a lehető legtöbb kilométert tehetjük meg az autóval, hogy jó állapotban legyen az időmérőre és a versenyre"- nyilatkozta.

"A csapat azon dolgozik, hogy megoldja a megbízhatósági problémákat, amiket elszenvedtünk, tehát magabiztos vagyok abban a tekintetben, hogy a dolgok jobban mennek majd Malajziában. Sepang egy olyan pálya, amelyet nagyon szeretek, egy olyan hely, ahol számos alkalommal versenyeztem. Ez volt az egyetlen olyan nagydíj abból a nyolcból, amelyen rajthoz álltam, amelyen nem értem célba, tehát idén elsőként az lesz a célom, hogy kvalifikáljam magam, aztán az, hogy célba érjek. Ez lesz az fő cél."

Forrás: HRT
Perdo de la Rosa az F112-esben Melbourne-ben

Pedro de la Rosa Ausztráliában nem tudta használni a DRS-t. A veterán spanyol szerint először az állítható hátsó szárny és a szervokormány hibáit kellene kijavítaniuk. "Malajziában prioritást élvez majd a DRS és a szervokormány javítása abban a kevés időben, ami rendelkezésünkre áll, amíg távol vagyunk Európától" - nyilatkozta. "Ausztráliában csak hét mért kört tudtunk teljesíteni, több pályán eltöltött időre van szükségem, hogy jobban megismerjem az autót, és javítsak a beállításokon."

"Ha ezt el tudjuk érni, akkor lehet egy jó nagydíjunk. Sepang valószínűleg a legkeményebb pálya az évben, az autónak és a versenyzőnek is. Mechanikailag nagyon nagy kihívást jelent, mert amellett, hogy sok egymást követő, gyors kanyar van itt, az idő is nagyon meleg és párás" - nyilatkozta a 41 éves spanyol pilóta.