Vágólapra másolva!
Így próbálják megakadályozni, hogy a csapatok az aerodinamikai teljesítményt növelő motorvezérlést használjanak a tiltás ellenére is. Állítólag a Renault és a Mercedes motorjait használó csapatok trükköztek.

Mivel a 2012-es idényben tilos a befújt diffúzorok használata, a csapatok számára egy olyan megoldás megtalálása jelenti a legnagyobb kihívást, amely lehetővé teszi, hogy a hagyományos kipufogókkal is aerodinamikai előnyt szerezzenek. Bár az istállók szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hozott szabályok viszonylag egyértelműek, sokan tartottak attól, hogy egyes csapatok a motorvezérléssel trükközve előnyhöz juthatnak.

Az egyik motorgyártó állítólag fel is hívta az FIA figyelmét egy lehetséges kiskapura, amelynek segítségével a kiáramló kipufogógázokat a diffúzorba áramoltathatják. Ezért az eddigieknél is jobban szigorítanak a motorvezérlést, a fojtószelep gázelvétel melletti nyitva tartását korlátozó szabályokon. Több forrás is úgy tudja, hogy a Renault és a Mercedes találta meg a kiskaput, így feltehetően a Ferrari figyelmeztethette az FIA-t.

Az új szabályok a mezőny jelentős részét érintik, mivel hét csapat is e két gyártó erőforrásait használja: a Renault a Red Bullnak, a Lotusnak, a Williamsnek és a Caterhamnek, a Mercedes pedig a McLarennek, a gyári Mercedes csapatnak és a Force Indiának szállít motort.

A hivatalos álláspont szerint az FIA egyik csapatot sem vádolja a szabályok kijátszásával, a változtatásokra azonban szükség volt, mivel fennállt a veszélye annak, hogy valamelyikük megtalálja a kiskaput. A motorvezérlést szabályozó egységes elektronikai rendszer (ECU) módosított változatát az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt kapják meg a csapatok.

A Renault-motort használó Williams főmérnöke, Mark Gillan csütörtökön úgy nyilatkozott, bízik abban, hogy az FIA kezelni tudja a helyzetet. Szerinte a kipufogóra vonatkozó szabályok egyértelműek, és a Williams megfelelően értelmezte az előírásokat. "Tisztában vagyunk vele, meddig mehetünk el. Bár az FIA kisebb technikai direktívák segítségével tisztázza, hogy mit tart elfogadhatónak, ezek nem annyira jelentősek, mint a tavalyi év végén hozott szabályozások" - nyilatkozta az Autosportnak, hozzátéve: a kipufogókkal továbbra is lehet növelni a leszorítóerőt, a tavalyihoz képest azonban csak elhanyagolható mértékben.