Borús és szeles idő, de legalább száraz aszfalt fogadta a száguldó cirkusz mezőnyét az USA Nagydíj harmadik szabadedzésén, amelyen a pénteki esőzés miatt elvesztegetett időt igyekeztek behozni a csapatok, ezért nem is vártak, és a zöld lámpa kialvása után egyből elözönlötték a pályát.
Az élcsapatok nem egyforma programon voltak, a Ferrarik egyből az ultralágy abroncsokon kezdtek, míg a Red Bullok a szuperlágy gumikat tették fel, a Mercedesnél pedig megosztották a keverékeket, Lewis Hamilton ultralágyon, Valtteri Bottas szuperlágyon jött ki. Nem csak ebben volt eltérés, hanem az üzemanyag mennyiségében is, míg a vörösök Räikkönen, Vettel sorrendben elfoglalták az első két helyet, a Mercedesek az első tízbe sem férkőztek be.
Fontos megemlíteni, hogy a Ferrari mindkét autójára a régi padlólemezt szerelte fel.
Miután tegnap Räikkönen autóján még az új változat volt, vélhetően azért döntöttek így, mert az esőben nem tudták rendesen összehasonlítani a két elemet, a mindössze 60 perces harmadik tréningen pedig alapból nem lett volna már erre idő.
Kisebb ijedtséget okozott a Toro Rossónál a tréning elején, hogy Brendon Hartley glóriájáról levált egy légterelő, ami fejen is találta az új-zélandi pilótát az egyenesben, de szerencsére sérülés nélkül megúszta az esetet.
A Ferrarik a második etapjukat is vadonatúj ultralágyakon kezdték, és még lejjebb szorították a lécet, Vettel azonban továbbra sem tudta megelőzni Räikkönent. Erre csak az edzés végén, egy harmadik ultralágyas szett felhelyezése után volt képes, de akkor is mindössze 46 ezredet vert a finnre.
Idejét senki nem tudta megjavítani, az edzés közepén többször hibázó és a huplis aszfaltra panaszkodó Hamilton azonban hajszálnyira zárkózott fel a végén,
csupán 73 ezreddel maradt el Vettel és ennél is kevesebb Räikkönen mögött.
Valtteri Bottas és a két Red Bull már tisztes távolból figyelte a vezető hármast, a Mercedes finnjének hátránya 7 tizednél is nagyobb volt, a bikások közül pedig csak az előrébb végző Max Verstappen tudott egy másodpercen belülre kerülni Vettelhez képesz.
Az edzés végén még Hartley zavarta meg kicsit a zavartalan körözést, miután keresztbeállt az utolsó előtti kanyarban,
ettől eltekintve azonban viszonylag sima edzést láthattunk. Hogy az időmérő is ilyen lesz-e, az az időjáráson is múlik, szárazon a Ferrari a jelek szerint beleszólhat az első hely sorsába, bár Vettel bármit is tesz, büntetése miatt 3 hellyel hátrébb fogják sorolni a rajtrácson, így legfeljebb a negyedik rajtkockát szerezheti meg.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az USA Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében. Eseménydús egy óra elé nézünk, a csapatok ugyanis minden igyekezetükkel azon lesznek, hogy minél alaposabban felkészüljenek a magyar idő szerint 23 órakor kezdődő időmérőre. Vajon az eső ismét bezavar?
A pénteki nap legérdekesebb témáját Sebastian Vettel három rajthelyes hátrasorolása szolgáltatta. Többen nem értettek egyet a Ferrari négyszeres világbajnokának megbüntetésével, amiért az első szabadedzésen piros zászló alatt nem lassított le eléggé.
Mármint eső, amiből tegnap volt bőven. Amellett, hogy limitálja a pilóták által megtett körszámot, jó oldala is van, ilyen látványos képek készülhetnek az autókról. A képre kattintva galéria nyílik az USA Nagydíj pénteki napjáról.
---- separator ----gallery-content-type:747ee7dc-1782-4a52-8266-5cce9c6a5ed0---- separator ----Valószínűleg csak úgy özönlenek majd ki a pályára az autók, hogy minél több kört tehessenek meg száraz körülmények között. A szél fúj, meleg sincs, egy szóval lóg az eső lába. A páratartalom 80%-os.
Úgy tűnik, hogy nem vetik be az új fejlesztést, amelyet tegnap az esőben nem tudtak megfelelően összevetni a régivel, a harmadik szabadedzés pedig minden bizonnyal túl rövid ahhoz, hogy erre is maradjon idejük. A Ferrarinak nagyon nem jött jól a tegnapi eső.
Charles Leclerc hajtott ki elsőként a pályára, de ahogy az várható volt, kígyózó sorban követték a többiek. Minden autón slick gumi van.
Mindenki azonnal kijött, és meglehetősen változatos a használt keverékek sormintája is, az ultralágy, a szuperlágy és a lágy is képviselteti magát, Vettel, Räikkönen és Bottas az ultralágyat, Hamilton a szuperlágyat tetette fel.
1:35.514 a finn ideje, de gyorsan fog változni a sorrend, mindenki azonnal munkához látott.
Vettel zárkózott fel csapattársa mögé 39 ezreddel, őket a Red Bullok követik a szuperlágyakon 2 másodperces hátrányban a 3-4. helyen.
Nem volt gyorskörön a Mercedes, az első szektorban azonban így is beszorult a Ferrari mögé, amely pár kanyar után elengedte. Hamilton nem tűnt idegesnek, nem gesztikulált Vettelnek.
Az első kanyart fékezte el, majd egy kicsit kifutott a bukótérbe. „Hidegek a gumik” - jelentette a rádión a holland.
Egyelőre csak a 11. helyen áll, 1:40.519-es köre 5 másodperccel marad el Räikkönen idejétől. Úgy tűnik, nem csak más keveréken, de más programon is van a Mercedes.
„Valami megütötte a fejem, nézzétek meg az autót” - jelentette az új-zélandi, akinek az autójáról a hátsó egyenesben vált le a glóriára szerelt légterelő. Nem lett baja szerencsére.
Biztosan senki nem szokott hozzá ahhoz, hogy Ocont a harmadik, de főleg ahhoz nem, hogy Vandoorne-t a negyedik helyen lássa, márpedig az a helyzet, hogy a két fiatal pilóta beelőzte a Red Bullokat. Mindenkinek van már mért köre.
Szélesre is futott egy pillanatra a szuperlágyakat nyolc kör óta nyüstölő Mercedes-pilóta, aki minden jel szerint azonnal egy versenyszimulációba fogott.
Nem igazán akarja elengedni Bottast, akit megelőzött az egyes kanyarba menet, a finn azonban rögtön visszaelőzte, ezután pedig egymást kergetve mentek tovább, mígnem Alonso behajtott a bokszba.
A kezdeti rohamoknak vége, jelenleg hat autó van kint, a két Ferrari vezet, a két Red Bull az ötödik és a hatodik, míg a két Mercedes a 11. és a 12. helyen áll.
Ahogy leírtuk, hogy szünetet tartanak a csapatok, Vettel és Räikkönen már meg is jelent újra a pályán, méghozza vadonatúj ultralágy gumikon. Ne lepődjünk meg, ha nemsokára új leggyorsabb kör születik.
Több mint egy másodperccel, 1:34.419-re szorította le a lécet, Vettel elronthatta az első körét, mert már az első szektorban 2 másodperccel lassabb volt.
Lila első szektor után a második részén a pályának sokat veszett, majd az utolsóban ismét a leggyorsabb volt, de 132 ezreddel elmaradt csapattársa idejétől.
Max Verstappennek azt mondta a mérnöke a rádión, hogy a Mercedeseken az ultralágy és a szuperlágy gumik kopása is alacsony. Újabb egykiállásos futam elé nézünk?
Féltávnál Räikkönen, Vettel, Vandoorne, Grosjean a sorrend az élen, a Red Bullok a hetedik és a nyolcadik helyen tanyáznak, Hamilton a 13., Bottas a 15. helyen áll.
A szuperlágy gumikon repesztett egy 1:34.556-os kört a Mercedes finnje, amivel csupán 5 ezreddel maradt el a második helyen álló Vettel, 137 ezreddel a vezető Räikkönen mögött.
A negyedik helyre sorolt be a Force Indiával az ultralágy gumilkon, hátrány azonban egy másodpercnél is nagyobb. Az utolsó előtti kanyar kijáratán meleg pillanatot úszott meg, elindult az autó hátulja, de még éppen idejében meg tudta fogni.
Most kezdte el a mért körét ultralágyakon, a két Mercedes tehát megosztja a keverékeket az időmérő szimulálásához.
Hibázott az egyes kanyarban, de a kör további részében is veszített Räikkönenhez képest, végül 788 ezredes hátrányban Bottas mögé jött be.
Vettelhez hasonlóan már a harmadik új szett ultralággyal jött ki, és 1:33.843-ra javított. Eközben Verstappen is megérkezett és bejött Hamilton elé 2 tizeddel.
Csak a harmadik szektorban volt a leggyorsabb, de ez is elég volt ahhoz, hogy 46 ezreddel átvegye a vezetést a csapattársától. Közben Hamilton a huplis aszfaltra panaszkodik.
Feljött Verstappen mögé az 5. helyre, egy tizedet kapott a hollandtól. Vettel, Räikkönen, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Hamilton az első hat sorrendje.
Hat kör óta nyúzza az ultralágyakat, reprezentatív időmérő-szimulációnak ez tehát már nem nevezhető. 1:34.560-at ment, amivel csupán 4 ezreddel maradt el Bottastól és feljött a 4. helyre. Ne felejtsük el, hogy Bottas a szuperlágyon érte el az idejét.
A többiekhez képest a végére hagyták a gyorsköröket, Gasly tudott csak javítani, a 11. helyre jött fel, Hartley a 15. helyen áll.
Ezúttal már nem tettek fel újabb új szett ultralágyat, hanem az előző garnitúrával köröznek, az időeredményekből ítélve most érkeztek el a versenyszimulációhoz.
Bottas, Verstappen és Ricciardo is új ultralágyakon jött ki, Bottas lehet a leginkább veszélyes Vettel idejére.
De csak az idején, maradt az ötödik, miközben Hartley keresztbeállt az utolsó előtti kanyar kijáratán, de tovább tudott menni.
Nagyon szoros az eleje, a Mercedes világbajnoka is feltetette a friss ultralágyakat, és 73 ezredre megközelítette Vettelt, de a némettől 46 ezredre levő Räikkönent nem tudta megelőzni.
Ennyi volt, leintették az edzést, Vettel zárt az élen Räikkönen és Hamilton előtt. Amennyiben száraz marad az idő, szoros időmérő elé nézünk, tartsanak velünk akkor is, 23 óra előtt pár perccel kezdünk! Viszontlátásra!