A szezon eddigi legizgalmasabb versenyén a 14. helyről rajtoló Lewis Hamilton győzött a Hockenheimringen. A Német Nagydíjat sokáig a pole pozícióból induló Sebastian Vettel vezette, de először beszorult a kerékcsere után csapattársa, Kimi Räikkönen mögé, majd az erősödő esőben váratlanul a falnak csúszott a Ferrarival.
A Ferrari és a Mercedes is csapatutasításokat alkalmazott Vettel és Hamilton érdekében. A brit pilóta már a verseny elején felzárkózott az élcsoport mögé, a hátrányát pedig a pályán, az esőben bemutatott bátor vezetésével dolgozta le. Vettel miatt beküldték a Safety Cart, utána Bottas eleinte keményen támadta Hamiltont, majd inkább feltartotta Raikkönent.
Max Verstappen nem tudott labdába rúgni a Mercedesek és a Ferrarik ellen, ráadásul csak a Safety Car hozta vissza a versenybe, miután intermediate gumikra váltottak, ami rossz döntésnek bizonyult. A további pontszerző helyek nagy csatában dőltek el, Hülkenberg, Grosjean, Pérez, Ocon, Ericsson, Hartley sorrendben. A szezon a jövő hétvégén a Magyar Nagydíjjal folytatódik.
Sebastian Vettel meglehetősen simán eljött az első helyen a rajt után, a 14. helyről induló Hamilton pedig óvatos volt és egy helyet vissza is esett.
Az elején Verstappen szorongatta Räikkönent, de a finn sikerese visszaverte a Red Bull pilótájának támadásait ls megtartotta a 3. helyet. Hamilton a visszafogott kezdés után Silverstone-hoz hasonlóan nekifogott a felzárkózásnak és körről körre vadászta le az ellenfeleket. Kedvenc előzési pontja nem meglepő módon a hosszú egyenes végi hajtű volt.
A Mercedes britje a 4. körben már pontszerző helyen autózott, a 8. körben pedig már a 8. helyet orozta el Romain Grosjean elől. Az utolsó előtti helyről rajtoló Ricciardónak nem ment ilyen gyorsan az előretörés és ekkor még csak a 15. helyen szerénykedett. Az élen Vettel hamar lerázta magáról Bottast és biztonságos, 3 másodperc fölötti különbséget autózott ki.
Hamilton a 14. körre ért fel az élmezőnyre, Magnussent is kifékezte a hajtűben, előtte már csak Max Verstappen, Räikkönen, Bottas és Vettel haladt. A kerékcseréket Räikkönen kezdte ugyanebben a körben, lágyakat tett fel az ultralágyak helyett és Hamilton elé tért vissza a pályára. A finn kiállását hosszú csend követte, az élmezőnyből senkinek nem akaródzott követni a Ferrari versenyzőjét. Hamilton a lágyakon rajtolt, ez tőle nem is volt várható.
Végül Vettel szánta rá magát a Pirelli sárga oldalfalú abroncsainak feltételére, és meglepetésre Räikkönen mögé, de Hamilton elé jött vissza.
Három körrel később Bottas is követte a németet, ő azonban nem tudott Hamilton előtt maradni. Ezzel egy időben Ricciardo alatt megállt a Red Bull, véget vetve az ausztrál felzárkózásának. Az élmezőnyből Verstappen cserélt utoljára, Bottas mögé tért vissza.
A folytatásban fél szemmel mindenki az eget kémlelte, fenyegetően közeledtek ugyanis az esőfelhők a pálya felé. Vettel Räikkönent szorongatta és meglehetősen idegesen igyekezett a csapat tudtára adni a rádióban, hogy tönkreteszi a gumijait a finn által keltett turbulenciában haladva.
A Ferrarinál a 39. körig halogatták, végül azonban a 2010-es Német Nagydíjat idézve csapatutasítást alkalmaztak, és félreállították Räikkönent Vettel útjából.
Hátrébb a két Mercedes is egymásra talált, Bottas az új ultralágyakon támadta a használt lágyakon haladó Hamiltont, akit a 42. körben hívott ki a csapat. Nem sokkal ezután megérkezett az eső, a Mercedes azonban megnyugtatta négyszeres világbajnokát, hogy nem lesz sok csapadék, a jól tapadó ultralágyakon jó tempót mehet. Bejött a címvédő számítása, a szemerkélő esőben Hamilton körönként 2 másodpercet hozott a Ferrarikon. Verstappen kockáztatott és a 4. helyről bejött intermediate abroncsokért, de nem jött be a számítása, hamarosan mehetett vissza slickekért.
Vettel elvesztette első szárnyának bal első részét a célegyenesre fordulva, de ez mit sem zavarta, magabiztosan haladt az élen, az eső pedig egyre jobban rákezdett, Bottas karjaiba taszítva Räikkönent. A Mercedes pilótája az 51. körben megelőzte a Ferrari finnjét, amihez Kevin Magnussen hathatós közreműködése is kellett, miután a dán csúnyán feltartotta Räikkönent.
Az igazi dráma azonban egy körrel később következett, az élen haladó Vettel a 13-as kanyarban hibázott, és a kavicságyon átszánkázva beleállt a falba. Ennyi volt, a Ferrari négyszeres világbajnokának véget ért a futam.
Charlie Whiting versenyigazgató pályára küldte a biztonsági autót, Bottas és Räikkönen pedig a bokszba hajtott friss ultralágy abroncsokért. Hamiltont is be akarta hívni a Mercedes, de az utolsó pillanatban meggondolta magát, egy kis fűnyírásra késztetve a bokszbejáratnál összezavart Hamiltont. Akárcsak Silverstone-ban, itt is sprintversennyel zárult a futam, az utolsó 9 körben a két Mercedes és Räikkönen meccselt a győzelemért.
Az újraindításnál Bottas megtámadta Hamiltont, akinek a hajtűben komoly védekezést kellett bemutatnia, nagyobb erőfeszítésre azonban már nem futotta a finntől, ráadásul a csapat is rászólt, hogy ne támadja tovább csapattársát.
Bottas hallgatott a csapatutasításra. Räikkönen sem tudott előzni, így az utolsó körökben elmaradtak az izgalmak, a futam előtt szinte teljes képtelenségnek tűnő Mercedes kettős győzelem született, a harmadik helyen Räikkönen végzett. A stuttgartiak történetük során először végeztek az első két helyen Német Nagydíjon.
A hol szemerkélő, máskor igazán rákezdő esőben összesen kilencen jöttek ki köztes esőgumikért, ők a Safety Carnak köszönhetik, hogy nem vesztettek nagyot az elkapkodott döntéssel. Verstappen így is a negyedik helyen zárt, Hülkenberg az ötödik, Grosjean a hatodik helyen végzett.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
„Én igen – felelte Hamilton, amikor David Coulthard azt mondta, valószínűleg még a versenyző sem hitte, hogy nyerhet. – Ez nyilvánvalóan nagyon nehéz volt arról a helyről, de az embernek mindig hinnie kell. Csak nyugodt és összeszedett akartam maradni. Nagyon hálás vagyok, nyomtam és megőriztem a hitemet, aztán megtörtént.
„Nagy-nagy köszönet az Úrnak. A körülmények ma tökéletesek voltak a számomra.
Amikor elkezdett esni, tudtam, hogy eljött az én időm. Azt sohasem tudni, mi lesz a Safety Car után. Remélem, az emberek hite megerősödik bennem. Akik eddig nem tudták, hogy ki vagyok, most már tudják.
Amikor Seb kicsúszott, azt gondoltam, jó esélyem van – utalt Bottas a győzelemre. – Csatáztunk egy kicsit a Safety Car utáni első körben és nem tudtam előzni, aztán mondták nekem, hogy minimalizáljuk a kockázatot és ezt megértettem."
„Vannak bizonyos szabályaink, de a helyzet nem volt eléggé tiszta. Ez egy olyan pillanat volt a versenyen, amikor félre kellett állnom. Végül is, nem sokat változtatott. Trükkös verseny volt, gondom akadt az egyik lekörözöttel, a Sauberrel. Legközelebb újra megpróbáljuk" – mondta Räikkönen, aki elárulta, meglepte, mennyire lecsökkent a tapadás az eső miatt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!