Hamilton autója lerobbant, Vettel pole-lal büntetett az időmérőn
2018. július 21. 14:54
A 2010-es verseny után Sebastian Vettel ismét az élről rajtolhat a Hockenheimringen, ahol eddig nyernie még nem sikerült, most azonban igen jó esélye van, hiszen a világbajnoki címért vívott küzdelem másik komoly résztvevője, a 2. helyezett Lewis Hamilton műszaki hiba miatt legjobb esetben is csak a 14. helyről indulhat.
Hamilton a harmadik szabadedzésen alig ült autóba állítólagos rosszullét miatt, majd a Q1-ben is dekoncentráltnak tűnt. Többször is elhagyta a pályát, az egyik kicsúszásánál az autója keményen a rázókőhöz csapódott, majd nem sokkal később hidraulikus hiba miatt lelassult. Hamiltont a mérnöke az edzés feladására utasította, így nem tudott részt venni a Q2-ben.
Kisebb szerencséje, hogy Daniel Ricciardo a pénteken bejelentett rajtbüntetések miatt nem tett meg mért kört a Q2-ben, így legalább a Red Bull egyik pilótáját nem kell majd megelőznie a vasárnapi futamon. Kettejük búcsújától eltekintve a Q1 és a Q2 nem hozott nagy meglepetést, mindössze Szergej Szirotkin továbbjutása volt figyelemre méltó esemény.
A Williams pilótája a Q2-ig jutott, ahol Fernando Alonso mögött a 12. helyen zárt, megelőzve a piros zászlót okozó Marcus Ericssont.
A svéd pilóta a Sachs-kanyarban kicsúszott a bukótérbe, majd jelentős mennyiségű kavicsot hordott fel a pályára, ezért néhány percre leállították a Q2-t. Ez Max Verstappennek nagyon rosszul jött, mivel eredetileg lágy gumival szeretett volna továbbjutni a Q3-ba, ez azonban nem sikerült neki, mert a legjobbnak ígérkező körét megszakították, később pedig inkább ő is ultralággyal próbálkozott.
A Ferrarik és az állva maradt Mercedest vezető Valtteri Bottas rögtön ultralágyakkal kezdte a Q2-t, kétséget sem hagyva afelől, hogy a péntekinél várhatóan alacsonyabb vasárnapi hőmérsékletek közepette az első etapot a hólyagosodásra hajlamos abroncsokkal kezdik majd. Gumikímélő mért köreiknek is köszönhette Verstappen, hogy a Q2-t végül Bottas mögött a 2. helyen zárta.
A Q3-ban szokás szerint ismét beindult a Mercedes, de főleg a Ferrari gőzhengere.
Vettel első mért körére Bottasnak még volt válasza, de a német pilóta által elért 1:11.212-es pályacsúcsot még Toto Wolff is csak széttárt karokkal nyugtázhatta. Vettel szenzációs köre 0,204 másodperccel volt gyorsabb a Mercedes eredményénél, Kimi Räikkönen viszont alulmaradt az Ezüstnyíllal szemben, így a 3. helyről várhatja a vasárnapi futamot.
„Már a Q1-ben úgy éreztem, hogy az autó képes lehet a pole pozícióra. Egyre jobb és jobb lett, az utolsó körben pedig tudtam, hogy van még benne és sikerült mindent kifacsarnom belőle. Nagyon boldog vagyok” – nyilatkozta Vettel az autóból kiszállva. Bottas hozzátette: „Nem hiszem, hogy maradt bármi a körömben, mindent beleadtam de túl gyorsak voltak a Ferrarik.”
Holnap fontos lesz a rajt, szoros futam lesz.”
Verstappen (autójának) lendülete a Q3-ra ismét elfogyott, a 4. helyen már bő 6 tizedmásodperces hátrányba került, de a középmezőny legjobbjait, a Haas párosát így is simán legyőzte. Kevin Magnussent és Romain Grosjeant a két Renault-pilóta követte Nico Hülkenberg-Carlos Sainz sorrendben, majd az ismét remekül szereplő Charles Leclerc és Sergio Pérez következett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes szombat délutánt kívánunk minden Kedves Olvasónknak a Német Nagydíj időmérő edzése alkalmából. Nálunk valószínűleg mindenhol jobb az idő, mint a Hockenheimringen, bár a Sky Sports szerint szárad a pálya és a Red Bullra hivatkozva arról számoltak be, hogy a Q1 végén valószínűleg már slick gumikat is fel lehet rakni az autókra. Kérdés, hogy jön-e újabb zivatar a pálya fölé.
---- separator ----gallery-content-type:0e92ac9f-8344-4982-88cc-d82431243032---- separator ----A harmadik szabadedzésen a Sauber pilótája volt a leggyorsabb, ezzel pályafutása során először az élen zárt egy tréninget. További részleteket az összefoglalónkban olvashat.
A Red Bull pilótája erőforrás-elemek cseréje miatt biztosan csak a mezőny végéről rajtolhat, de a Sky Sports úgy értesült, hogy ettől függetlenül részt vesz az időmérőn.
A spanyol pilóta esélyt sem hagy Stoffel Vandoorne-nak az időmérőkön, nem véletlen, hogy egyre több a pletyka a belga pilóta leváltásáról. Így áll a csapaton belüli időmérős küzdelem:
Vettel-Räikkönen 9:1
Hamilton-Bottas 6:4
Ricciardo-Verstappen 3:7
Alonso-Vandoorne 10:0
Hülkenberg-Sainz 6:4
Magnussen-Grosjean 6:3
Gasly-Hartley 5:3
Pérez-Ocon 2:8
Stroll-Szirotkin 4:6
Ericsson-Leclerc 2:8
A német pilóta Hockenheimben még nem tudott F1-es futamot nyerni, de pole pozíciót szerzett már. Vajon, ismét összejön neki?
Ezt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sajnálta is a Sky Sports műsorában. Nekik jól jött volna, ha ennél nedvesebb marad a pálya az időmérőre.
Rövid időjárás-jelentésünket láthatják percekkel az időmérő kezdete előtt:
A Haas legfrissebb Twitter-bejegyzése szerint nem számítanak esőre az időmérő során. Erre a Force India visszakérdezett, hogy kinyújtotta-e valaki a karját a tető alól. A pálya úgy tűnik, alkalmas slick gumik használatára.
Szirotkin az első a pályán, utána jön Leclerc, Stroll, Ericsson és Vandoorne is. Nem meglepő, hogy az alsóházban mindenki ultralággyal kezd. A Mercedes szerint közben nem lesz szükség Hamilton esős sisakjára.
1:15.771 lett az első referencia idő, de Leclerc gyorsan adott neki 1:15.203-mal. Vandoorne és Stroll lassan kezdett.
A rádión azt mondja, hogy gond van a sebességváltással. Ez rossz hír, hiszen hacsak nem valami szoftveres probléma merült fel, ezt már nem lehet kijavítani a Q1 során. Bár, az eredmények alapján a McLarennel nincs sok esély továbbjutni.
1:12.794-gyel átvette a vezetést, de csak addig, amíg megérkezett Vettel, mert ő 1:17.765-tel kezdett. Jönnek a Mercedesek is.
Hamilton 1:13.012-vel a 3. helyen, Bottas 1:14.310-zel a 4. pozícióban kezdett. Már csak a két Red Bull várat magára a mért körökkel.
A Ferrari pilótái tartják az első két helyet, Vettel 1:12.538-ra gyorsult, Räikkönen 1:12.723-ra. Most Bottas a 3. 1:12.962-vel Hamilton előtt, aki 1:13.012-nél tart, Verstappen egyelőre az 5. helyezett.
Ricciardo is futott egy mért kört ultralággyal, de az ő eredménye ma teljesen mindegy a rajtbüntetés miatt.
A finn pilóta 1:12.505-nél jár, Vettel hátránya 0,033 másodperc. Pletykák szerint az állásáért hajt, mert még nem dőlt el, hogy a Ferrari az ifjú Leclerc-t ülteti a helyére.
Közben Grosjean 1:12.986-tal megelőzte Hamiltont, ami akkor is figyelemre méltó, ha ez egyelőre nekik nagyjából téttelen edzés.
A kétszeres világbajnok feljött a 12. helyre, így most Pérez, Stroll, Vandoorne, Sainz és Hartley van kieső helyen, 2 perccel a leintés előtt.
Lassan körözget a pályán, ráadásul még ki is szélesítette az aszfaltcsíkot egy hiba miatt. Most még büntetlenül megteheti, de később ez sokba kerülhet. A Mercedesek hátránya egyelőre 0,4 másodperc.
Úgy tűnt, 4-es fokozatban ragadt a váltója, majd Hamilton a pálya kellős közepén tolni kezdte az autót, hogy valahogy visszajusson a boxba!
A brit pilóta nem tudott önerőből visszajutni a boxba, ezért az autóját letolták a pályáról. Most összeroskadva siratja a továbbjutását egy megnyitásnál, mert hiába jutott tovább, a Q2-ben már nem vehet részt.
A további kiesők:
16. Esteban Ocon
17. Pierre Gasly
18. Brendon Hartley
19. Lance Stroll
20. Stoffel Vandoorne
A brit pilóta mindenképpen vissza akart érni, de a hidraulikus nyomás csökkenése miatt a mérnöke többször is utasította arra, hogy álljon meg, mert kockáztatja az erőforrás épségét.
A Sky Sports szakértője, Nico Rosberg szerint Hamilton okozhatta a műszaki hibát azzal, hogy az 1-es kanyarból kifelé odaverte az autóját az aszfalthoz, ekkor történhetett meghibásodás a sebességváltónál. Rosberg azt is mondta, hogy ilyen testbeszédet már rég nem látott Hamiltontól.
Íme a Q1 eredménye:
Bottas 1:12.152-vel az élre állt, a két Ferrari hozzá hasonlóan ultralágy gumit választott, Verstappen viszont lágyakkal van kint, így ő megint más taktikát választ, mint a szűken vett élmezőny.
A stadion éles balkanyarjában sok lett a lendület, de a svéd pilóta némi időveszteség és kavics felhordása árán visszavergődött a boxba. 8 perc van még hátra, talán megpróbálhat javítani a 11. helyén.
Valószínűleg az Ericsson által felhordott kavicsot kell letakarítani.
Bottas 1:12.152-vel vezet, Räikkönen 1:12.336-tal a 2. helyezett, Vettel 1:12.505-tel a 3. helyen áll, de valószínőleg ő érte utol Ericssont, amikor a Sauber lassan visszatért a pályára.
A holland pilóta két egyéni legjobb szektorral kezdett egy mért kört, amikor leállították az edzést, így most csak a 9. helyen tartózkodik és lehet, hogy ki kell jönnie ultralággyal még egy etapra.
Hasonló helyzetben van a 11. helyezett Carlos Sainz is. Lewis Hamilton szempontjából nagy kérdés, hogy a 15. helyezett Szergej Szirotkin megtesz-e mért kört a Q2-ben. Majdnem 7 perc maradt a Q2-ből.
Neki kedvezett a piros zászló, hiszen volt idő kitakarítani az autóját. A 11-15. helyezett pilótáknak egyelőre nincs mért körük.
Nem reszkíroznak Verstappennel, inkább feltették az ultralágy gumikat, hogy biztosan továbbjussanak a Q3-ba. Így a három élcsapat autói azonos taktikával indulnak majd a futamon, legalábbis az első etap során.
A holland pilóta már biztos továbbjutó, hiszen 1:12.188-cal a 2. helyre ugrott ultralágy gumikkal. Az első szektorban abszolút leggyorsabb volt.
A monacói pilóta a 8. helyezett lett, bő 7 tizedmásodperccel jobb kört futva csapattársánál. A kiesők:
11. Fernando Alonso
12. Szergej Szirotkin
13. Marcus Ericsson
14. Lewis Hamilton
15. Daniel Ricciardo
Vajon a Q3-ban milyen sorrend alakul ki? Perceken belül eldől.
Nem sokkal később Vettel és Bottas is követi őt, mondani sem kell, hogy ultralágy gumikkal indulnak az utolsó előtti rohamra.
A német pilóta 1:11.539-et ért el, vezet a Q3-ban.
A német pilóta 1:11.539-cel állított fel új mércét, Bottas mindössze 0,17 másodpercre van tőle, míg Räikkönen a 3. helyezett, de neki maradt idő a körében a stadion bejáratánál. Verstappen első köre nem sikerült, de így is 4. helyezett Grojean, Hülkenberg, Magnussen, Leclerc, Sainz és Pérez előtt. Leclerc és Sainz egyelőre használt gumikon ment.
A finn pilóta most kezdi a mai utolsó mért körét, az első szektorban ezredre ugyanannyit futott, mint Vettel. A Sky Sports szerint az előző köre után állítottak az első szárnyán, mert túlkormányzottságra panaszkodott.
Bottas 1:11.416-tal átmenetileg átvette a vezetést, de Vettel egy szenzációs 1:11.212-vel új pályacsúcsot futott és 0,204 másodperces előnnyel elorozta a pole pozíciót a Mercedes pilótája elől.
A további sorrend: Räikkönen, Verstappen, Magnussen, Grosjean, Hülkenberg, Sainz, Leclerc, Pérez.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk az összefoglalóval és nyilatkozatokkal!