Ricciardo az élen, Verstappen majdnem szerelőt gázolt
2018. július 20. 10:51
Két év után visszatért a mezőny Németországba, hogy a Hockenheimringen teljesítse a szezon 11. versenyhétvégéjét. A csapatok újult erővel veselkedtek neki az első szabadedzésnek, mivel a nyári háromhetes rohanás után szusszanhattak egy hetet. A figyelem középpontjában természetesen a világbajnoki csata két főszereplői, a Ferrari és a Mercedes állt, a leggyorsabb időt azonban nem ezen két csapat pilótája, hanem a Red Bullt vezető Daniel Ricciardo érte el.
Az ausztrál 4 ezredmásodperccel megelőzve Lewis Hamilton Mercedesét végzett az élen. Üröm az örömben, hogy szerepeljen bármilyen jól is az edzéseken, biztosan a rajtrács végéről fog indulni a vasárnapi versenyen, miután három erőforrás-elemet is kicseréltek az autójában és lehet, hogy belső égésű motorból is újat kap a későbbiekben.
A Red Bull versenyzője az egyik körében egy sörösdobozon is átment a célegyenesben, ami autója hátsó részénél került elő a padlólemez alól. Az ausztrál ennek ellenére folytatta a körözést.
Ricciardo mögött a szerződését egy nappal korábban 2 évvel meghosszabbító Hamilton végzett, az ausztrállal ellentétben pedig a lágy keverékű Pirelliket is próbára tette. Ricciardo csak az ultralágyakon körözött. A harmadik helyre Max Verstappen férkőzött oda, az első mért kör is az ő nevéhez fűzödott a közepes keveréken, azt az ultralágyakon azonban jóval lejjebb szorította, de 189 ezreddel elmaradt csapattársától.
A tréning elején azzal hívta fel magára a figyelmet a holland, hogy a bokszkiállásánál elmérte a kijelölt helyet és nekiment az első emelőt tartó szerelőnek, aki ettől a levegőbe emelkedett egy kicsit. Nem volt vészes az eset, a szerelő állva maradt.
Verstappen mögé a motort tesztelő Valtteri Bottas jött be. A finn még ausztriai kiesését nyögi, miután a Mercedes nem volt biztos benne, hogy épségben megúszta az akkori motorja, a Brit Nagydíjra újat szereltek be, a Red Bull Ringen használt erőforrást pedig a németországi első edzésen próbálta ki. Amennyiben mindent rendben talál vele a csapat, Bottas akkor sem tartja meg ezt az egységet a hétvége további részére, de a szezon folytatásában még szüksége lesz rá.
A nagy hármasból Kimi Räikkönen volt a leglassabb, 1:14.267-es körével 742 ezredet kapott Ricciardótól.
A finn különösen sokat hibázott, többször is lefutott az aszfaltozott bukótérbe, egyszer pedig az egyes kanyar belső rázókövét is csúnyán elkapta az autó jobb első kerekével.
Hátrébb is történtek érdekes dolgok a mezőnyben, kezdve Antonio Giovinazzi furcsa esetével. A Ferrari tesztpilótája Marcus Ericsson helyét vette át az első szabadedzésre, de alighogy nekiállt volna a munkának, autójáról leszakadt a motorborítás fele. A Ferrari-motor teljes egészében kilátszott a kasztni alól, ennek Maranellóban vélhetően a legkevésbé sem örültek.
A McLarennél – nem először az idén – a teljes első tréninget feláldozták a tesztelés oltárán. Stoffel Vandoorne és Fernando Alonso is a Magyar Nagydíjra szánt újításokat tesztelte, amelyeket a németországi versenyhétvége további részében nem is terveznek bevetni.
Alonsónak eközben arra is jutott ideje, hogy amatőrnek nevezze Nico Hülkenberget, amiért az feltartotta őt az egyik gyorskörében.
A Renault-nál egy rendkívül összetett első szárnyat próbálgatott Carlos Sainz és Hülkenberg, a dolgok azonban nem alakultak jól, Sainzot az utolsó fél órára a hűtővíz szivárgása partvonalon kívülre kényszerítette, Hülkenberg pedig többször is hibázott, egyszer nagyon csúnyán kifutott a stadion bejáratánál a kavicságyba.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a hétvégén zajló Német Nagydíj alkalmából! Az első szabadedzés kezdete előtt ajánljuk figyelmünkbe a futamelőzetesünket!
Noha Hamilton és Bottas szerződését is bejelentették a Mercedesnél, a hétvége egyik legnagyobb kérdése, hogy Vettelnek összejön-e pályafutása első F1-es győzelme a hockenheimi pályán. Nem véletlen, hogy csütörtökön a kamerák is szorosan követték őt.
---- separator ----gallery-content-type:0068240f-9252-47be-8681-c1cf48edb70d---- separator ----Noha csak az első szabadedzés erejéig, de Antonio Giovinazzi, a Ferrari tesztpilótája ismét hivatalos versenyhétvégén vezethet, először 2018-ban. Az olasz Marcus Ericsson helyére ül be a Sauberbe.
Csak emlékeztetőül, az FIA erre a versenyre is három helyen engedélyezi az állítható hátsó szárnyat. Íme:
Vettel integetve ment körbe először a pályán, Szergej Szirotkin ezt nem tehette meg, mert zavarja, hogy túl sok levegő bejut a sisakjába.
A Sky Sports szerint Vettel autóján új kipufogórendszer és hátsó szárny kapott helyet, Räikkönen egyelőre a régi változatokat használja. Lehetséges, hogy össze akarják hasonlítani a két verziót.
1:16.526-tal az élre állt a Red Bull színeiben, bő 7,5 perc telt el az edzésből az első mért körig. A többiek egyelőre nem sietnek.
1:15.334 az új etalon, alighanem nem kell sokat várni, hogy valaki megdöntse Nico Rosberg 2016-os pole pozíciós idejét, ami 1:14.363 volt.
Nem Giovinazzi az egyetlen beugró az edzésen, a Force Indinánál Esteban Ocon hagyja ki a 90 percet, miután helyét a tesztpilóta, Nicholas Latifi foglalta el.
Az FIA megerősítette, hogy az ausztrál Red Bulljába új MGU-K-t, akkumulátort és vezérlőelektronikát szereltek, amivel elkerülhetetlenné vált a büntetés.
Menet közben a holland 1:15.055-re szorította le a lécet. Továbbra is az övé az egyetlen mért kör.
Mindketten a lágy Pirelliken köröznek, Gasly egy mért körnek is nekivágott.
Látványosan jobbra húz a Toro Rosso az egyenesekben, a francia nem érzi jól magát benne, ez pedig az idején is látszik, közel 3 másodperccel maradt el Verstappentől.
A Ferrainál Räikkönen, a Mercedesnél Bottas teljesített először mért kört. Előbbi 3 tizeddel, utóbbi 1 másodperccel maradt el Verstappentől.
A Mercedes négyszeres világbajnoka 1:15.940-et ért el, a második helyezett Räikkönentől 5 tizedet, az élen álló Verstappentől közel 9 tizedet kapott.
A finn a 8-as kanyarban futott szélesre, de vissza tudott jönni az aszfaltozott bukótérből.
Pierre Gasly a padlólemez egy részét hagyta el a stadion bejáratánál, miután keményen áthajtott a kerékvetően, Giovinazzi azonban a motorborítás egy jókora darabját vesztette el az egyes kanyar kijáratánál.
Räikkönen beállította Verstappen 1:15.055-ös idejét, de így is csak második, mivel a holland előbb futotta a körét. A többiek is felzárkóztak, Bottas 109 ezredes hátránnyal a harmadik, Ricciardo 113 ezreddel lemardva a negyedik.
Az ausztrál 1:14.622-vel átvette a vezetést, Vettel 1:14.824-gyel feljött másodiknak.
Az ellenfelek bizonyára árgus szemekkel figyelték Giovinazzi autóját, a leszakadt motorborítás ugyanis teljesen láthatóvá tette az autó belsejét. A Ferrarinál ennek minden bizonnyal a legkevésbé sem örültek.
A Mercedes pilótája 1:14.181-gyel közel 3 tizedet adott Ricciardónak. Az ausztrál mögött Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen a sorrend. Hamilton ideje már gyorsabb, mint a 2016-os pole pozíciós kör, amit Rosberg futott.
Nem csak az időeredményeket érdemes figyelni, hanem azt is, ki milyen keveréken érte el saját idejét. Hamilton a lágyakon futott, Ricciardo ultralágyat, Vettel és Bottas lágyat, Verstappen közepes keveréket, Räikkönen pedig szintén lágyat használt.
Letelt az első 40 perc, a csapatoknak most kell visszaadniuk az eddig használt gumiszettet az FIA-nak.
Az istálló rendkívül összetett első szárnyat hozott a Német Nagydíjra, amelyet már Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is külön-külön próbára tett.
Egyedül a motorborításával küzdő Giovinazzi, valamint a mclarenes Stoffel Vandoorne nem futott eddig mér kört. Egyelőre nincs hír arról, hogy bármi gond lenne az MCL33-assal.
45 perc után Hamilton vezet, egyelőre mindenki a bokszban készül az edzés második felére.
A finn Mercedesében az istálló ma teszteli azt a motort, amelyet Bottas az Osztrák Nagydíjon használt. A csapat nem volt biztos benne, hogy a hidraulikai hiba miatti kiesés során nem sérült az erőforrás, ezért a Brit Nagydíjra újat szerelt be, az eggyel korábbit pedig ma próbálja ki. Amennyiben továbbra is használható, a későbbiekben még bevetik, de erre a hétvégére visszateszik az autóba a Silverstone-ban használt változatot.
Többen is kijöttek, Nico Hülkenberg pedig már be is mutatott egy jókora elfékezést a kettes kanyarban ultralágy Pirelliken.
A Sky Sportsnak nyilatkozva a Force India pilótája nem tudta megmondani, hányszor kell még az idén átadnia az autót a tesztpilótának. Normális esetben egyszer ő, egyszer Pérez a soros.
A finn feltette az ultralágyakat és 1:13.903-mal átvette a vezetést. Räikkönen is kint van, új lágy gumikat tetetett fel.
Giovinazzi autójáról ezúttal nem szakadt le semmi, be is jött vele a 18. helyre, 8 tizeddel megelőzve Latifit a Force Indiában.
Csúnyán átdobta a Mercedest a 12-es kanyar kijáratának rázókövén. Ez a gyors jobbos, ami a stadionba vezet. Szemre nem szakadt le semmi a W09-esről, de bizonyosan nem tett jót neki a kaland.
A holland az edzés elején a közepes keveréken állt az élen, most azonban ultralágyakon ment és futott 1:13.714-et, közel 2 tizeddel megjavítva Bottas idejét. Räikkönen eközben kifutott a bukótérbe az egyes kanyarban.
A négyszeres világbajnok ultralágyakon 1:13.529-et ment, 185 ezredet adott Verstappennek. Vettel időközben a harmadik, 267 ezreddel a brit mögött.
A finn egyelőre mintha kicsit keresné a helyét a pályán, az egyes kanyar belső rázókövét támadta túl hevesen. Hiába, legutóbb 2 éve járt itt a mezőny.
A Renault pilótája a tempós 12-es kanyarban futott le csúnyán a kavicságyba, majd szánkázott át a füves bukótéren. Sainz edzésének eközben úgy tűnik, vége, a csapat a hűtőfolyadék szivárgása miatt a garászban szerel, a spanyol a bokszfalon ül.
A belga 21 perccel az edzés vége előtt végre mért kört is futott, 1:16.553-mal egyelőre az utolsó.
Az ausztrál autója alá a célegyenesben került be egy tárgy, ami akár sérüléseket is okozhatott az autóján.
Alonso és Vandoorne az utolsó két helyen szerénykedik, a csapatot ez azonban mit sem zavarja, a Sky Sports jelentése szerint ugyanis a soron következő futamra, a Magyar Nagydíjra tesztelnek, az autót ebben a specifikációban többet nem küldik pályára a hétvége során.
A visszajátszás alapján egy sörösdoboz kerülhetett az ausztrál Red Bullja alá a célegyenesben, majd repült ki onnan pillanatokkal később.
A Red Bull pilótája mindössze 4 ezreddel volt jobb Hamiltonnál, 1:13.525-tel átvette a vezetést.
Karun Chandhok, a jelenleg szakértőként dolgozó korábbi F1-es pilóta a pálya széléről figyel és elképedve látja, hogy a Red Bullok milyen nagy sebességet tudnak átvinni a kanyarokon. Szerinte az első és harmadik szektorban a bikások a legjobbak, a másodikban azonban időt veszítenek.
A német az évek alatt rengeteg dizájnt hordozott már fejfedőin, íme a legújabb kiadás.
A spanyol amatőrnek nevezte Hülkenberget a csapatrádióban, miután az feltartotta őt a 2-es kanyarba menet.
A grove-ik súlyos aerodinamikai gondokkal küzdenek az egész szezonban, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy az FW41 elejét szinte teljesen befestették a légáramlatokat kimutató neonzöld festékkel.
Véget ért az edzés, Daniel Ricciardo megtartotta vezető helyét Hamilton előtt. A további sorrend: Verstappen, Vettel, Bottas, Räikkönen, Grosjean, Magnussen, Leclerc, Hülkenberg. Mostanra megköszönjük a figyelmüket, a második gyakorlást 15 órától rendezik, tartsanak velünk akkor is! Viszontlátásra!