A felújított Mercedesek kezdtek az élen Ausztriában

Események

A Forma-1-es Osztrák Nagydíj pénteki napja, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Osztrák Nagydíj pénteki napja, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Vágólapra másolva!
Borús idő fogadta a mezőnyt a Red Bull Ringen, ahol Hamilton és Bottas kezdett az élen az alaposan felújított Mercedesszel, a Ferrarikat megelőzte Verstappen. A kerékvetők máris okoztak kisebb gondokat.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül40 bejegyzés

Komoly aerodinamikai újításokat próbálgatott a Mercedes és a McLaren az Osztrák Nagydíj első szabadedzése során. Az Ezüstnyíl az idei első frissítését kapta, benne új oldalsó légterelők, oldaldobozok és tükörszárnyak kaptak helyet, a McLarennél és a Toro Rossónál elsősorban az első szárnyat és szintén az autó oldalát szabták át.

A wokingi istálló ezért az edzés első felének jelentős részét a boxban töltötte, de a pályán sem volt könnyű dolguk. Stoffel Vandoorne-t veszélyesen engedték ki Sebastian Vettel elé, majd a belga pilóta átugratott a kerékvetőkön és kárt tett az első szárnyában. Utána ki is szállt az autóból, így Fernando Alonsóra maradt az új alkatrészek tesztelése. Féltávnál még csak az utolsó helyezett volt.

Alaposan átszabták a Mercedest - Galéria! Forrás: AFP/Vladimir Simicek

A nap első mért körét Max Verstappen teljesítette és bő fél órával később ő volt az első, aki meg is pördült, miután a 4-es kanyarban kissé besokallt és a kavicságy megforgatta az autóját. Gond nélkül folytatni tudta az útját. Ekkor már a kissé komótosan kezdő Daniel Ricciardo is a pályán volt és átmenetileg a 2. helyet tartotta lágy gumikkal, miközben

a Mercedesek szuperlággyal, a Ferrarik ultralággyal kezdtek a pályán,

az Ezüstnyilak az edzés dereka után váltottak át a lila jelzésű abroncsokra, ekkor Lewis Hamilton megerősítette az addigi vezetését 1:05.037-tel és Valtteri Bottas is elhúzott kissé a 3. helyezett Sebastian Vetteltől.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Annak ellenére, hogy az eső folyamatosan fenyegetett, a mezőny nem kapkodott jobban a szokásosnál. Féltávnál mindössze Romain Grosjean volt a pályán és az edzés elején sem volt vészes a forgalom, bár egy óra elteltével már egyre többször alakult ki torlódás. A pilóták zavartalanul körözhettek, még a sárga zászlót is alig kellett elővenni kicsúszások és egyéb problémák miatt.

Hamilton az első 60 perc után már a tavalyi pole pozíciós köridő nyomába eredt 1:04.839-cel,

miközben Bottas és Verstappen is befért Vettel elé. Az élmezőny sorrendje az edzés maradék egyharmadában már nem is változott, feltehetőleg lassult a pálya az egyre inkább beboruló égbolt miatt, noha a hőmérsékletek alapvetően nem változtak.

Új MGU-K-t kaptak a Renault-k Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az újítások ellenére folytatódott a McLaren vesszőfutása a gyors pályákon, Alonso és Vandoorne mindössze a 17-18. helyet szerezte meg, csupán a pályával ismerkedő Brendon Hartley-t és a Williamsszel az utolsó helyen záró Robert Kubicát előzte meg. A lengyel péilóta még Lance Strolltól is 8 tizedmásodperces hátrányt kapott, de nem tudni, milyen programokat teljesítettek.

Stroll küszködött a sebességváltójával,

a leváltások során tapasztalt problémát, elképzelhető, hogy ennek is köszönhető a kicsúszása, amit az aszfaltozott bukótér miatt komolyabb következmények nélkül megúszott. Kisebb-nagyobb elfékezések előfordultak, de nagyobb bajba csak Vandoorne és Pierre Gasly került, utóbbi autójáról leszakadt egy elem az utolsó két kanyar közti rázókő miatt.

A McLaren még mindig nincs formában Forrás: AFP/Vladimir Simicek

Kevin Magnussen még ennél is rosszabbul járt, lassú defektet kapott és a padlólemeze is megsérült, ezért idő előtt kénytelen volt feladni az edzést. Romain Grosjeannak ezúttal jobban ment, a vert mezőnyben az elsőként a 7. helyen zárt, megelőzve Esteban Ocont és a Sauberrel ismét remekül szereplő Charles Leclerc-t.

Új MGU-K egységek kerültek három Renault-motoros autóba, a gyári istálló pilótái mellett Vandoorne kapta meg az újítást,

mivel a Red Bullok és Alonso csupán büntetés árán használhatná a fejlesztést. Látható javulást egyelőre nem hozott az eszköz, a két Renault csupán a 13-15. helyen zárt, Vandoorne pedig lassabbnak bizonyult Alonsónál is.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix