Társoldalunk:

Kanadai győzelmével Vettel visszaállt a vb élére

2018.06.10., 19:44
rendezés

Vettel magabiztosan szerezte meg karrierje 50. győzelmét, Bottas nem tudott mit kezdeni a Ferrarival a nem túl látványos versenyen, amely egy csúnya balesettel indult. A motor túlmelegedésével küzdő Hamiltont legyőzték a Red Bullok, így elvesztette a vezetést a világbajnoki tabellán.

Megszakította négy verseny óta tartó győzelem nélküli sorozatát Sebastian Vettel és Kanadában visszakormányozta a Ferrarit az élre, ráadásul visszavette a vezetést is a világbajnokságban, mivel az egész hétvégén szenvedő Lewis Hamilton 5.-ként ért célba, az élmezőny külön ligájában csak Kimi Räikkönent megelőzve.

Az élbolyban ők ketten voltak azok, aki a rajtpozíciójukhoz képest hátrébb végeztek, Daniel Ricciardo a Ferrarit a rajtnál, a Mercedest a kerékcserék egyetlen fordulójánál előzte meg. Az ausztrál a saját boxkiállása előtt magasabb sebességi fokozatba kapcsolt, és talán önerőből is átugrotta volna, de Hamiltontól segítséget is kapott: a britnek a boxutca kijáratánál össze kellett szednie a megcsúszó autót.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/2018 Getty Images/Mark Thompson

Hamilton kínját tovább fokozta, hogy a Mercedes elszámolta a motor hűtésigényét, ezért a V6-os túlmelegedett a verseny első felében, amin részben úgy segítettek, hogy a boxkiállásánál extra nyílásokat vágtak a borításra.

Vettel győzelme nem volt veszélyben

A rajtnál Vettel simán megtartotta az 1. helyet, Valtteri Bottasnak azonban keményen kellett kapaszkodnia a 2.-ba, Max Verstappen ugyanis az első kanyarnál bebújt mellé. A következő forduló viszont a Mercedesnek kedvezett, amely megtartotta a pozíciót, és innentől nem is történt változás a dobogós helyeken.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/2018 Getty Images/Charles Coates

Vettel gyorsan meglógott üldözőitől több másodpercre és az előnyét stabilan őrizte egy rövid időszakot leszámítva. A lassabb autókat utolérve Bottas 3 másodpercre megközelítette az 55. kör tájékán, de pont amikor akár izgalmassá válhatott volna a vadászat, a finn lecsúszott a pályáról a célegyenes végén, amivel visszaállt az eredeti, nagyjából kétszer ekkora különbség.

Utóbb kiderült, hogy a tabellán a 3. helyet visszafoglaló Bottas valószínűleg amúgy sem indíthatott volna komoly rohamot a győzelemért, mert a leintést követő sajtótájékoztatón elismerte, hogy fogytán volt az üzemanyaga. "Ez volt a maximum – mondta. – A pole-ból indulva talán más lett volna a helyzet."

Az 1. körtől kezdve gyorsabbnak tűnt [a Ferrari], irányították a versenyt.

A kockás zászlót a kelleténél egy körrel hamarabb meglengették, de Vettel végül rendesen megszerezte F1-es pályafutása 50. győzelmét és az elsőt a Ferrarinak a montreali pályán 2004 óta. Maurizio Arrivabane, a Ferrari csapatfőnöke nem akarja, hogy a csapat fejébe szálljon a siker.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/2018 Getty Images/Mark Thompson

"A Red Bull és a Mercedes nagyon erős, érdekes bajnokság lesz. Továbbra is két lábbal kell a földön járnunk és leszegett fejjel dolgozni" – jelentette ki a Sky Sportsnak.

Alonso jubileuma szomorúan ért véget

Összességében nem sokat befolyásolt a futamon, hogy a Red Bullok a Ferrarikkal és a Mercedesekkel ellentétben nem az ultra-, hanem a hiperlágy gumin rajtoltak. Verstappen azt mondta, a 16. körre, a boxkiállása idejére teljesen elfogytak az abroncsai, de Hamiltonnal egyszerre érkezett a depóba, és Ricciardo gumijaiban is maradt annyi szufla, hogy egy körrel később kiállva Hamilton elé térjen vissza.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/2018 Getty Images/Charles Coates

Verstappen az utolsó körökben rámászott Bottasra, de előzni nem tudott. "A szuperlágy gumin nagyon jó tempót mentünk, folyamatosan csökkentettem a lemaradást. Az utolsó körökben igazán ütőképesek voltunk" – tette hozzá. Ricciardo azt mondta, kiegyezett a 4. hellyel. Megtettük, amit lehetett ezzel a stratégiával, úgyhogy boldog vagyok" – nyilatkozta.

A verseny egy látványos balesettel kezdődött, ami miatt folytatódott az idei hagyomány, és 4 körre szükség volt a Safety Car-ra: Lance Stroll megcsúszott az ívelt padlógázos 5-ös kanyarnál és rátolta a falra a bal oldalán lopakodó, tehetetlen Hartley-t, a Toro Rosso majdnem fel is borult. "Fej-fej mellett haladtunk, amikor elindult alattam az autó. Megfogtam, de már túl késő volt" – mondta Stroll.

Rajtuk kívül a 300. versenyén rajthoz álló Fernando Alonso esett még ki, műszaki hiba következtében.

Ha kibírja a McLaren a távot, 1 pontot hazavihetett volna, mert egy elévágással sikerült megelőznie Charles Leclerc Sauberjét, aki végül az utolsó pontszerző helyet elcsípte.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/2018 Getty Images/Dan Istitene

A 7-8. helyeken a Renault-k futottak be, miután Esteban Ocon kerékcseréje dadogott, ezért a francia pilóta két pozíciót vesztett a boxkiállások során. Csapattársánál, Sergio Péreznél még így is jobban járt, akit a Safety Cart követő újraindításnál kipöccintett Carlos Sainz, és a bukótérből visszatérve a mezőny hátsó felében találta magát, ahonnan később sem lépett előre a pontszerzők közé.

Sainz szerint Pérez túl merész manőverre válalkozott, a mexikói viszont a Renault versenyzőjét hibáztatta.

Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
19:32

Az év egyik legizgalmasabb futama jöhet

Mi legalábbis bízunk ebben! Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kanadai Nagydíj utolsó felvonása, a futam élő közvetítésében! A versenyt 40 éve rendezik Montrealban, az eddigi emlékezetes pillanatokból összeállítottunk ízelítőnek egy kis válogatást.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
19:34

300. F1-es futamára készül Fernando Alonso

Ebből háromszor nem tudott elrajtolni, de ő így is Kanadában ünnepli pályafutása 300. F1-es versenyét. Galériában gyűjtöttük össze F1-es pályafutása emlékezetes pillanatait.

Alonso 300 - Galéria!Forrás: BELGA/AFP/Eric Lalmand
GPHírek
19:35

Az előző rész tartalmából – Ricciardo nyert Monacóban

Nem állíthatjuk, hogy az előző, Monacói Nagydíj minden idők legfordulatosabb versenye volt (sőt), ennél a mai futam biztosan jobb lesz. Ettől még talán érdemes visszatekinteni a két héttel ezelőtti Monacói GP-re egy rövid klip erejéig.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

GPHírek
19:47

Három különböző csapat tagjai az élen

Vettel rajtol az élről a Ferrarival, a Scuderia 2001 óta először szerezte meg a pole pozíciót, mögötte a mercedeses Bottas és a Red Bull pilótája, Max Verstappen következik. Vajon a leintésre is megmarad a sokszínű dobogó?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
19:48

Kibírják-e egy kerékcserével?

Az ultralágyakon rajtoló Mercedes- és Ferrari-pilóták egy kiállással teljesítenének egy ideális futamot, ez azonban Kanadában nem túl valószínű. Az edzéseken Charles Leclerc tette meg a leghosszabb etapot, 33 kört ment szuperlágy gumikkal, Marcus Ericsson és Brendon Hartley egyaránt 27-27 kört bírt az ultralággyal és a hiperlággyal is. A futam 70 körös lesz.

GPHírek
19:49

Készültek a két cserére a csapatok

A Safety Car miatti taktikaváltásokra is készültek az élcsapatok, mindenkinél maradt elég gumi két boxkiállásra is. Nagy kérdés, hogy az abroncsokra mikor és milyen elosztásban lesz szükség.

GPHírek
19:50

A taktikák, amik aligha valósulnak meg

A Pirelli ezúttal is kiszámolta, hogy szerintük mi lenne a leggyorsabb taktika a versenyen, még ha ezek nem is valószínű, hogy megvalósulnak. Ők egyszer cserélnének kereket, hiperlággyal indulva 15 kört futnának, majd szuperlággyal mennének végig. A Red Bull ezt elméletileg megpróbálhatná. Van egy alternatív egykiállásos megoldás is, ultralággyal 20-25 kört kell menni, aztán jöhet a szuperlágy a végéig. Ez a Mercedes és a Ferrari választása lehet.

Erős kopás esetén kétszer kell kiállni, hiperlággyal egyenként két 10 körös etapra lenne szükség, aztán a szuperlágyat javasolják.

GPHírek
19:51

Tisztelgés a legnagyobb kanadai pilóta előtt

Gilles Villeneuve 1978-ban szerezte meg pályafutása első nagydíjgyőzelmét hazai pályán, Montrealban. Az idei futam előtt fia, az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve tehetett meg tiszteletkört édesapja Ferrari 312 T3-asával.

GPHírek
19:52

Új motor segített Vettelnek az időmérőn

Bottas kissé bosszús volt, mert lecsúszott a pole pozícióról. A Sky Sportsnak kijelentette, „nagyon valószínű", hogy az övé lett volna az első rajtkocka, ha a Mercedes beveti a Kanadára időzített továbbfejlesztett motorját, ez azonban a következő, Francia Nagydíjra csúszott.

GPHírek
19:53

Ericsson bakija esélyes az év felvétele díjra

A Bajnokok Fala az idei hétvégén még csak egy kisebb „áldozatot" szedett, amikor Lance Stroll egy koccanás miatt defektet kapott, de a többi palánk ezúttal is kiszúrt a versenyzőkkel. A leginkább látványos felvételek Marcus Ericsson hibájának köszönhetők.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

GPHírek
19:55

Nem jött be a Liberty újabb F1-es ötlete

A Kanadai Nagydíjtól a korábbiaknál hamarabb kizavarják a pilótákat a rajtrácsra, hogy többet legyenek ott a közönség előtt és a VIP-k között. Martin Brundle, a Sky Sports szakértője szerint az eredmény az lett, hogy a pilóták kiparkolnak az autóikkal, majd gyorsan eltűnnek a garázsokban. 

GPHírek
19:58

Az időjárás egy kicsit a Red Bull malmára hajtja a vizet

Mára kissé csökkentek a hőmérsékletek, ez jól jöhet a Red Bullnak, hogy életben tartsák a hiperlágy abroncsaikat. 

"Más a stratégiánk, majd meglátjuk, hogy beválik-e - nyilatkozta Max Verstappen a Sky Sportsnak. - Ma hűvösebb is van, ez még többet segíthet nekünk. Remélhetőleg jól rajtolunk majd, mert az autónk remek. A futamon is sok minden történhet itt. Tudnunk kell majd reagálni és mindig nyitottnak kell lennünk azzal kapcsolatban, hogy mit érhetünk el." 

GPHírek
20:00

Damon Hill a 4. helyről induló Hamiltontól vár meglepetést

Az 1996-os világbajnok szerint Kanadában mindig történik valami, ezért még nem írja le a Montrealban kiemelkedően sikeres honfitársát. Hamilton azt mondta a Sky Sportsnak, jó rajtot vár a Ferrariktól, a Red Bulloktól nem annyira, de reméli, hogy Verstappen felkavarja majd előtte az állóvizet.

GPHírek
20:01

Baj van Räikkönen autójával, javítás nélkül nem bírná a versenyt

Grosjean szombati motorhibája után minden Ferrari motor intercoolerét megvizsgálták. A Sky Sports szerint Vettel autójában minden rendben van, de Räikkönenét ki kell cserélni, különben nem tudja teljesíteni a versenyt. 

GPHírek
20:03

Az eddigi botlások ellenére sem fogják vissza Verstappent

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak megerősítette, hogy Verstappen "ráhajthat" az ellenfeleire, nem kell visszafognia magát az idei balesetei után. A csatorna szakértői a hétvégén többször megemlítették, hogy ezúttal csak Verstappen edzője kísérte a holland pilótát, a családját és a baráti körét távol tartják tőle. 

GPHírek
20:05

Kanadában nem kifejezetten értékes a pole pozíció

Az előző 16 futamból mindössze hetet nyertek meg a pole pozícióból indulva, a mai rajtelső, Sebastian Vettel is bukott már el versenyt az élről. Vajon ma megszerzi idei harmadik győzelmét?

GPHírek
20:07

Nico Rosberg sem merte megjósolni, hogy ki nyeri meg a versenyt

A 2016-os világbajnok szerint lehetetlen előre megmondani, hogy ki kerülhet ki győztesen a mai küzdelemből. Még a 6. helyről induló Daniel Ricciardót is esélyesnek tartja, már csak azért is, mert 2014-ben pont onnan indulva szerezte meg pályafutása első győzelmét.

GPHírek
20:09

Kanadában teltház fogadja a Forma-1 mezőnyét

Montreal a közönség és a pilóták körében is közkedvelt, idén is teltház előtt versenyez a mezőny Hamarosan indul a felvezető kör!

GPHírek
20:11

Elindult a felvezető kör, kissé csúszós a pálya Bottas előtt

Szóltak Hamiltonnak, hogy a 2. helyről (pont előle) induló Bottas rajtkockája előtt hűtőfolyadék került az aszfaltra, ügyelniük kell majd erre a rajtnál. 

Minden pilóta el tudta hagyni a rajtrácsot, egyelőre Räikkönen autója is rendeltetésszerűen üzemel. 

GPHírek
20:14

Rajt: Vettel vezet, Verstappen és Bottas nagyot vívott

A Ferrari pilótája magabiztosan indult, Verstappen támadta Bottast, de a sorrend változatlan maradt. Az első kanyarokat megúszta a mezőny, utána Hartley és Stroll csúnyán összeütközött. 

GPHírek
20:16

1. kör: Óriásbaleset, Safety Car a pályán

Hartley autója egy pillanatra a levegőbe emelkedett, de ő és Stroll is megúszta az ijesztő balesetet. Ericsson és Vandoorne kiment a boxba, a Sauber és a McLaren pilótája is szuperlágy gumikat kapott.

GPHírek
20:18

Visszajátszás: Hartley rosszkor volt rossz helyen

Kívülről próbálta előzni Strollt, talán még éppen lett volna elég hely a számára, de Stroll a rádióüzenete szerint defektet kapott, ezért keresztbe kezdett csúszni és felkente a falra Hartley autóját.

GPHírek
20:20

3. kör: Még mindig zajlik a műszaki mentés a pályán

Romeltakarítás folyik, munkagép van a bukótérben, így mindenképpen szükséges a Safety Car, de a kör végén már behívják. Az első 4 helyezett sorrendje változatlan a rajt óta, Ricciardo viszont megelőzte Räikkönent.

GPHírek
20:22

5. kör: Újraindult a futam, Pérez nagy esést úszott meg

A célegyenes végén összeakadt Sainz autójával, kiszáguldott a bukótérbe, de folytatni tudta a versenyt, ám visszaesett a 13. helyre. Vettel magabiztosan vezet.

GPHírek
20:23

6. kör: Vettel a leggyorsabb körrel menekül Bottas elől

Ez volt az első éles versenykör, Vettel 1:16.945-öt futott és bő 4 tizedet adott Bottasnak, így az előnye másfél másodperc. A sportfelügyelők vizsgálták a rajtbalesetet, bár mindkét érintett kiesett. Végül, nem hoztak ítéletet.

GPHírek
20:25

7. kör: Vettel továbbra is szökik Bottastól, új leggyorsabb kör

Az előző köre 1:16.315 alatt ért véget, közben Sainz és Pérez egymást okolja a koccanásért, a sportfelügyelők vizsgálják az esetet.

GPHírek
20:26

8. kör: Verstappen nem ereszti Bottast, de ez neki kevés

Vettel 1:15.816-ra gyorsult, Bottas közben csak 1 másodperccel halad Verstappen előtt, de ez a holland pilótának valószínűleg nem elég, mert a hiperlágy gumikra kitalált taktikája miatt minél gyorsabban előznie kellene.

GPHírek
20:27

9. kör: Beletört Alonso bicskája a Sauber újoncába

Alonso a célegyenesben támadta Leclerc-t, de egyelőre esélye sem volt arra, hogy kívülről megkerülje a Saubert. Alonso továbbra is hajszolja őt. 

GPHírek
20:28

10. kör: Vettel előnye már bő 3 másodperc, Pérez a boxban

Az előző körökben nem jött össze Vettelnek az új leggyorsabb kör, de a szektorokban futja az abszolút legjobb részeredményeket. Az előnye már 3,3 másodperc, miközben Pérezt kihozta a Force India és szuperlágy gumikat adtak neki. 

GPHírek
20:30

11. kör: Most összeállt Vettel köre, megint csúcsot döntött

Az új legjobb versenykör a mai futamon 1:15.475. Vettel már bő 3,5 másodperccel vezet Bottas előtt, aki lerázta Verstappent, az ottani különbség 2 másodperc. Alonso továbbra sem bír Leclerc-rel a 11. helyen, és Hülkenberg is beragadt a 7. helyezett Ocon mögé.

GPHírek
20:31

12. kör: Hülkenberg megszabadult Ocontól

...azzal, hogy a Force India másik pilótája is szuperlágy gumimkra váltott. Ez nagyon korai, ráadásul egy Safety Car csúnyán elbánhat velük.

GPHírek
20:32

13. kör: Sainz és Pérez is megússza a büntetést

A sportfelügyelők nem szabtak ki büntetést az újraindítás utáni baleset miatt, pedig Pérez a rádión kizáratta volna Sainz-ot. Vettel 1:15.349-cel új leggyorsabb kört futott és 4 másodperccel vezet. A Red Bull szerint Bottas a gumik túlmelegedésével küzd.

GPHírek
20:34

14. kör: Nagy baj nem lehet Bottas abroncsaival

A Mercedes pilótája is futott egy abszolút legjobb középső szektoridőt és egyéni legjobb körrel igyekszik Vettel után. Most hasonló a tempójuk, de Vettel 4,5 másodperccel vezet.

GPHírek
20:35

15. kör: Sainz is szuperlágyakra váltott, Hamilton egyelőre sehol

A Mercedes pilóta 10 másodperces hátrányban van Vettel mögött a 4. helyen, egyelőre nincs igazán a versenyben. Ricciardo is lassan támadni kezdi és Räikkönen sincs sokkal mögöttük.

GPHírek
20:36

16. kör: Ellepték a pályát a virtuális vörös csillagok

Az F1 jogtulajdonosa nagyon szeretne a verseny főszponzorának kedvében járni, ezért digitális vörös csillagokkal szórták tele a pályát a tévéközvetítésben.

GPHírek
20:38

17. kör: Verstappen és Hamilton is kereket cserél!

A Red Bull pilótája esetében ez tervezett, a hiperlágy gumikat le kellett váltani, Hamiltonnál viszont meglepően korán megszabadultak az ultralágyaktól. Hamiltont majdnem megelőzte Leclerc a 7. helyen, de megúszta. Vettelé a leggyorsabb kör 1:15.210-zel.

GPHírek
20:38

18. kör: Ricciardo megelőzte Hamiltont a boxban

A Red Bull pilótája egy körrel tovább maradt a pályán és Hamilton elé, sőt nem sokkal Verstappen mögé jött vissza. Szuperlággyal folytatja. 

Ricciardónak jól jött, hogy Hamilton megcsúszott a boxból kifelé menet.

GPHírek
20:41

19. kör: Nagy kérdés, hogy kibírják-e egy cserével

Ez attól is függ, hogy lesz-e még egy Safety Car és pontosan mikor. Vettelnek azt mondták, hogy átálltak a B tervre, bármit is jelentsen ez. A tempója még mindig jó, Verstappen 6 tizeddel lassabb nála az új szuperlágyakon.

GPHírek
20:44

22. kör: Alonso fellélegezhet, Leclerc mögé jött vissza a boxból

Mindketten kereket cseréltek, ebből Alonso jött ki jobban. Bottast megnyugtatták, hogy még mindig gyorsabbak azoknál a pilótáknál, akik már kereket cseréltek. Vettel enyhén elfékezte magát a hajtűkanyarban.

GPHírek
20:46

23. kör: Vettelnek is szóltak, hogy még mindig elég gyors

Bottashoz hasonlóan a Ferrari élen álló pilótájának is szóltak, hogy még jobb a tempójuk azoknál, akik már kereket cseréltek. Ez Räikkönenről nem mondható el, nála legutóbb Verstappen, Ricciardo és Hamilton is tempósabban ment. 

Gasly mostanáig, a 24. körig bírta hiperlágy gumikkal.

GPHírek
20:47

Beszéljük ki a versenyt!

Várjuk hozzászólásaikat a GPhírek Facebook-bejegyzésében!

GPHírek
20:48

25. kör: Újabb, ezúttal jó nagy elfékezés Vetteltől?

Egy visszajátszás szerint Vettel alaposan állóra fékezte a jobb első kerekét. Az előnye 3,4 másodpercre csökkent, pont akkor, amikor Nico Rosberg azt mondta, már honfitársa a verseny "masszív" esélyese. 

GPHírek
20:50

27. kör: Räikkönen bajban lesz, ha nem lesz még egy csere

Az előnye csak 13 másodperc Verstappen előtt, de a Sky Sports szerint Hamiltonnak szóltak, hogy Räikkönen veszélyes rá, így a két Red Bull és Hamilton valószínűleg biztosan megáll még egyszer. 

GPHírek
20:52

28. kör: Verstappen segíthet Ricciardónak védekezni

Mérnöke szólt Ricciardónak, hogy maradjon Verstappen szélárnyékában, ez segíthet védekezni Hamilton ellen. A gond az, hogy Ricciardo hátránya 2,6 másodperc, az előnye viszont csak 1,9 másodperc.

GPHírek
20:53

29. kör: Gond van Hamilton autójának hűtésével?

A Sky Sports szerint a Mercedesnél elszámolták a hűtésigényt, ezért a motor nem működik megfelelően. A kerékcserénél próbálták nagyítani a hűtőnyílást, de most beragadtak a két Red Bull mögé. Ha így maradna a sorrend, Vettel visszavenné a vezetést a pontversenyben. 

GPHírek
20:54

30. kör: Új leggyorsabb kör Vetteltől, de az előnye nem nő

A német pilóta 1:15.099-re gyorsult, az előnye azonban befagyott 3,5 másodperc környékén Bottasszal szemben. A lekörözések is befolyásolják a tempóját. Grosjean feltartja Ocont a 9. helyért. 

GPHírek
20:56

31. kör: Hamilton nem érti, miért kellett korai kerékcsere

Mérnöke elmagyarázta neki, hogy az erőforrás-probléma (a hűtéssel kapcsolatos gond) miatt volt erre szükség. Peter Bonnington szerint javult a helyzet, "legalábbis egy kissé."

GPHírek
20:57

32. kör: Az angolok Räikkönen teljesítményét értelmezik

Martin Brundle, a Sky Sports szakértője kiemelte, hogy Räikkönen 18 másodperccel van Vettel mögött és elgondolkodott, hogy vajon megtartják-e őt a Ferrarinál. Arra nem tért ki, hogy a finn pilóta motorja ezen a futamon gyengébb Vettelénél.

GPHírek
20:58

33. kör: Räikkönen kereket cserélt, újra Hamilton mögött van

Szuperlágy gumikat kapott és szorosan, de a Mercedes mögé ért vissza. Ennek a Ferrarinál valószínűleg most nem örülnek. Hamilton közben azt mondta a rádión, hogy megtesz mindent, amit tud. Nem lehetett pontosan érteni, valószínűleg hajszolni próbálták. 

GPHírek
20:59

35. kör: Féltávra Vettel megint összeszedte magát

A német pilóta odacsapott a lovak közé (és Bottas is lassult kissé), így a különbség ismét 6,3 másodperc. Ők már biztosan meg tudják csinálni egy cserével a versenyt. 

GPHírek
21:00

35. kör: Räikkönen elkezdett sietni Hamilton után

Az új leggyorsabb kör Kimi Räikkönen nevéhez fűződik, 1:15.026-tal, szuperlágy gumikon. DRS-távolságon belül van Hamiltonhoz képest.

GPHírek
21:02

36. kör: Bottas is kereket cserél, mielőtt utolérné a lekörözötteket

A 14. helyezett Sergio Pérezt kellett volna levadásznia, de inkább behívták kereket cserélni. Simán visszajött Verstappen elé, az előnye 4,1 másodperc. Szuperlágyakkal megy tovább.

GPHírek
21:04

37. kör: Vettellel sem kockáztatnak, ő is új gumikat kap

Nem kifejezetten gyors, 2,7 másodperces a csere, de így is gond nélkül visszaér Bottas elé. Az élmezőny a 9. helyezett Grosjean kivételével volt már kint a boxban, most a Safety Car sem tud igazán belenyúlni a sorrendbe. 

GPHírek
21:05

39. kör: Bottas szintet lépett a leggyorsabb körök terén

Az ő szuperlágy abroncsai már üzemmelegek, 1:14.512-re javította a mai leggyorsabb kört. A különbség ennek megfelelően 5,7 másodpercre csökkent Vettel mögött.

GPHírek
21:07

41. kör: Vettel is reagált Bottas komoly tempójára

A kerékcsere utáni második körében 1:14.568-at ért el, ez századokkal volt csak gyengébb Bottas eddigi abszolút leggyorsabb körénél. A következő alkalommal már 1:14.163-ra javult, úgy tűnik, van tartalék a Ferrariban. A különbség 5,9 másodperc.

GPHírek
21:09

42. kör: Hamilton lerázta Räikkönent, már nem kell védekeznie

A négyszeres világbajnok 2,5 másodpercre növelte az előnyét egyéni leggyorsabb körrel. 

GPHírek
21:10

42. kör: Alonso feladja a Kanadai Nagydíjat

Lelassított a hátsó egyenesben, miután mérnöke közölte vele, hogy fel kell adják a versenyt. Zak Brown nem boldog, Alonso mérnöke elnézést kért. Ez zsinórban Alonso második kiesése.

GPHírek
21:12

45. kör: Bottas most lecsípett Vettel előnyéből

A német pilóta köridői hullámoznak, az előnye most 5,1 másodperc. Hamilton nemrég alaposan elfékezte magát.

GPHírek
21:16

46. kör: Már most ostorozza a Red Bull a gumikat

A rajtbalesettől eltekintve eddig nem sok váratlan esemény történt a Kanadai Nagydíjon, Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, ez a "túl konzervatív" gumiknak köszönhető és annak, hogy egy kerékcserével is teljesíthető a verseny.

GPHírek
21:18

48. kör: A motorral küszködő Hamilton megszabadult Räikkönentől

Lehet, hogy a Ferrarit sem járatják csúcsra már és abban reménykednek, hogy Hamilton még egyszer kereket cserél, de egyelőre nem úgy néz ki. A finn pilóta hátránya már 4,8 másodperc a hűtéssel küszködő Mercedes mögött.

GPHírek
21:20

49. kör: Grosjean végre kereket cserél

Ennyit bírt az utolsó helyről az ultralágy gumikkal, a 12. helyre jött vissza a 11. helyről induló csapattársa, Magnussen elé. Szuperlágyat kapott ő is, a hiperekben ezek szerint nem bíznak.

A boxkiállás előtt Ocon leszorította a fűre, szerencséjére pont behívták új abroncsokért.

GPHírek
21:22

52. kör: Bottas indít egy rohamot Vettel ellen?

A finn pilóta elsőként lement 1:14 alá és 1:13.992-vel siet a Ferrari után. A hátránya 4,3 másodperc. Leclerc-nek szóltak, hogy pontszerző helyen halad, ebben Alonso kiesése is sokat segített neki. A McLaren a túlmelegedő kipufogó miatt állt meg. 

GPHírek
21:24

54. kör: Bottas rég volt ennyire közel Vettelhez

A 3,5 másodperces különbség azonban még mindig nem elég ahhoz, hogy izgalmak alakuljanak ki, de a különbség dinamikusan csökken. 

GPHírek
21:26

55. kör: Bottas tovább faragja Vettel előnyét?

A lekörözések hátráltatták a Ferrari pilótáját, de úgy tűnt, Bottas jobban kezeli ezt a helyzetet. Egészen addig, amíg ő is utol nem érte a két Renault-t, a különbség ekkor megint 5,6 másodpercre nőtt.

GPHírek
21:28

56. kör: Bottas megcsípte a füvet, veszélyes helyzetbe került

Agresszívan próbálta legyűrni a két lekörözött Renault-t, de a 2-es/3-as kanyarban besokallt, állóra fékezte az autóját a füvön és ismét csak a két sárga autó mögött folytathatta az útját. Leírva ez kevésbé tűnik veszélyes helyzetnek, de az volt.

GPHírek
21:29

58. kör: Vettel újabb leggyorsabb körrel üzent Bottasnak

A Ferrari pilótája megszabadult a lekörözött Renault-któl és most egy ideig nyugta lehet. Rögtön futott is egy új leggyorsabb kört. 

GPHírek
21:31

60. kör: Vettel nagyon akarja a mai győzelmet

Néhány körrel ezelőtt 3 másodpercre csökkent az előnye, néhány kilométer alatt 8,1-re növelte ismét a különbséget Bottasszal szemben. Már csak 10 kört kell kibírnia.

GPHírek
21:35

62. kör: Hamilton nem akarja letekerni a motorját

Mérnöke megmondta neki, hogy mely kapcsolókat kell átállítania, de Hamilton nem értett a szóból és továbbra is próbálja levadászni Ricciardót. DRS-en belül van. A hetedik versenyét futó motorjának bő 7 kört kell kibírnia. 

GPHírek
21:39

65. kör: Verstappen leggyorsabb kört futott

Nincs közvetlen veszélyben Ricciardo miatt, ezért inkább Bottas nyomába eredt 1:13.864-es körével. 

GPHírek
21:40

66. kör: Hamilton mindent beleadhat Ricciardo ellen

A Mercedesnél bíznak abban, hogy Hamilton motorja kibírja a tervezett élettartamának utolsó néhány körét is és harcba küldték Ricciardo ellen. A lekörözések segíthetnek neki. 

GPHírek
21:41

67. kör: Hamilton nagyon erőlteti, de az autója nem elég stabil

A hajtűben és az utolsó sikánból kifelé is megcsúszott az autója. Mintha a hátsó kerekeinek nyomásával sem lenne minden rendben. 

GPHírek
21:43

69. kör: Verstappen veszélyesen közel került Bottashoz

Sokkal öregebbek az abroncsai, mégis 6-7 tizeddel gyorsabb a Mercedesnél. Bottas még mindig DRS-távolságon kívül van. 

GPHírek
21:44

69. kör: Véletlenül egy körrel hamarab leintették a futamot

Vettel azonban kiszúrta és hajtott tovább. Ricciardo 1:13.835-tel megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

GPHírek
21:46

70. kör: Vettel nyert Kanadában, Verstappen majdnem utolérte Bottast

Kisebb zavar alakult ki a verseny végén, ez majdnem lehetővé tette Verstappennek, hogy befogja Bottast, aki mindössze 0,117 másodperccel kapott ki a Mercedes pilótájától. 

A továbbiakban sem volt változás, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen, Hülkenberg, Sainz, Ocon, Leclerc a pontszerzők további sorrendje. 

Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!

Még több bejegyzés