Michael Schumacher 2001-es pole pozíciója óta először indulhat az élről Ferrari-pilóta a Kanadai Nagydíjon, miután Sebastian Vettel pályacsúccsal megszerezte pályafutása 54. rajtelsőségét. A német pilóta szoros versenyben, kevesebb mint 1 tizedmásodperces előnnyel verte az időmérőre nagyot fejlődő Valtteri Bottast és a Q3-ra kissé visszaeső Max Verstappent.
A hétvége során a Q1-ben fordult elő először, hogy nem a Red Bull pilótái voltak a leggyorsabbak, de ez a Q2-ben ismét megváltozott, az autójával kissé küszködő Daniel Ricciardo először akkor futott pályacsúcsot hiperlágy gumikkal. Velük ellentétben a Ferrari és a Mercedes pilótái ultralágy abroncsokkal teljesítették leggyorsabb köreiket, így ők holnap ezekkel rajtolnak.
Lewis Hamilton szombati vesszőfutása már a Q2-ben elkezdődött, kissé elfékezte magát a versenyre szánt ultralágyakkal, majd a Q3-ban is hibázott mindkét gyorsköre alatt. A hajtűkanyar volt Hamilton mumusa, állóra fékezte a kerekét, majd a kigyorsításkor is túlkormányzott volt az autója, így a 3-as szektorban sok időt vesztett. Ennek is köszönhetően meglepetésre csak a 4. lett.
Kimi Räikkönen még ennyire sem lehet elégedett,
hiszen a Q3-ig megint tartotta a lépést Vettellel, de az utolsó mért körében a fűre hajtott, így végül Vettel, Bottas, Verstappen és Hamilton mögött csak az 5. helyezett lett, Ricciardót megelőzve. A szabadedzéseken remek eredményeket elérő Red Bullok visszaesésére lehetett számítani, de Verstappen 3. pozíciója így is figyelemre méltó eredmény.
A Q3 maradék pozícióit a Renault-k és a Force Indiák foglalhatják el, testvériesen megosztoztak a helyeken, hiszen Nico Hülkenberg legyőzte Esteban Ocont, Carlos Sainz pedig Sergio Pérezzel bánt el. Kínos eredmény, hogy egy McLaren sem jutott be a Q3-ba, sőt a Q2-ben a leggyengébb, 14-15. helyen búcsúztak.
Felemás időmérőt zárt a Haas, hiszen Romain Grosjean autójában szó szerint néhány méter után, még a boxutcában felrobbant a Ferrari-motor,
így a francia pilóta azonnal kiesett és csak az utolsó helyről indulhat majd, Kevin Magnussen viszont a 11. lett, így ő az első azok közül, akik szabadon választhatnak gumit a vasárnapi futamra. A kettősség jellemezte a Toro Rosso eredményeit is, hiszen Pierre Gasly autójában nem működött megfelelően a Honda-motor, így a 16. helyen kiesett, az állását féltő Brendon Hartley viszont a 12. lett.
Ha van csapat, ami egyáltalán nem lehet büszke a szombati napjára, az megint a Williams lett, hiszen mindkét versenyzőjük simán kiesett a Q1-ben. A 17. helyezett Lance Strollnak és a 18. Szergej Szirotkinnak még a motorhibás Gasly ellen sem volt esélye, mindössze a rögtön kieső Grosjeant és a fallal randevúzó Marcus Ericssont tudták legyűrni.
Ericsson hajmeresztő pillanatokat élt át,
mert először a falat súrolta, aztán pár méterrel később majdnem nekiment az egyik Red Bullnak. Vettelnek is voltak nehéz pillanatai, amikor versenytempóban több araszoló pilótát is utolért a hátsó egyenesben a Q2 végén és szlalomozva sem tudta kikerülni őket. Kénytelen volt a boxba hajtani, de szerencséjére az a kör nem számított a továbbjutás szempontjából.
A leintés után Vettel elárulta, hogy pénteken súrolta a falat, és köszönetet mondott a szerelőinek a javításért. Nem tagadta, hogy tegnap még nem volt elégedett az autójával, ma viszont már életre kelt, hihetetlennek nevezte a teljesítményt, és úgy érezte, egyre gyorsabb lett.
Az utolsó köröm során elkövettem egy kisebb hibát, egyébként szerintem lett volna még benne, de így is szenzációs volt”
– lelkesedett. Bottas már nem volt ennyire boldog, „bosszantónak” nevezte, hogy közel került a Ferrarihoz, de kikapott Vetteltől, a rajtpozíciója viszont optimistává tette a vasárnapi futamra nézve. Verstappen ismét kiemelte, hogy a csúcssebesség terén maradnak le, de így is elégedett volt a hétvége alakulásával.
„Számunkra nagyszerű a 3. helyezés és úgy gondolom, a versenyen is nagyon jól szerepelhetünk. Szerintem megvan a tempónk ahhoz, hogy megvívjunk a Ferrarival és a Mercedesszel. Előnyt jelent, hogy a lágyabb abroncsokkal rajtolunk, mert ez egy eléggé csúszós pálya. Versenyképesek leszünk.”
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |