Daniel Ricciardo két éve Monacóban szerezte meg F1-es pályafutása első pole pozícióját, és a másodikat is ugyanitt érte el a hétvégén, miután a Q3-ban a Ferrari és a Mercedes versenyzői az erősebb motorüzemóddal sem vették el tőle az 1. helyet.
Ricciardo az időmérő mindhárom felvonását magabiztosan uralta, és a Q3-ban rögtön egy 1:10-es körrel sokkolta riválisait, akik két kísérletből egyszer sem tudtak reagálni erre. Az ausztrálnak gyakorlatilag egyetlen rossz mozdulata sem volt egész hétvégén, nem úgy, mint Max Verstappennek, aki az utolsó edzésen összetörte az autóját, és csapattársa pole-ját látva joggal bosszankodhat:
bár az autóját összerakhatták volna az időmérőre, a Red Bull problémát észlelt a váltóval, amit ki kellett cserélni, így kihagyta a kvalifikációt
és csak a mezőny végéről rajtolhat majd.
„Beindítottuk a motort, és láttuk, hogy szivárog az olaj a váltóból. Ez addig rejtve volt, és ez volt a vége" – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull főnöke a Sky Sportsnak. Ricciardo elégedetten beszélt az időmérő leintése után, és reményét fejezte ki, hogy holnap győzelemmel fejezi be az eddig termékeny hétvégi munkát.
A világbajnokság első két helyezettjének küzdelmét Sebastian Vettel nyerte Lewis Hamiltonnal szemben.
A döntő körök előtt még a brit állt előrébb, de ő csak minimálisan javított az idején az utolsó próbálkozásnál,
Vettel viszont 229 ezredre megközelítette Ricciardót, és átvette a 2. helyet. Kimi Räikkönennek ellenben nem sikerült javítania, pedig csak 5 ezred választotta el Hamiltontól és 3 Vetteltől az utolsó köre előtt. „Küszködtem a gumik munkára fogásával, nem működtek az első kanyartól kezdve" – mondta a finn.
A második rajtsorba azonban befért Verstappen távollétének és Valtteri Bottas megelőzésének köszönhetően. Honfitársa nem tudta tartani a lépést Hamiltonnal, több mint 2 tizeddel kikapott tőle. „A beállítás sokkal jobb lett, jobb vezetni az autót, a tapadás azonban nem volt tökéletes.
A hátsó gumik sokat csúszkáltak"
– panaszkodott Bottas.
A Mercedesek egyébként megpróbáltak a hiperlágy helyett az ultralágy gumikkal továbbjutni a Q3-ban, de nem futottak elég jó időt ehhez, így a trükkel nem jutottak stratégiai előnyhöz a versenyre.
A középmezőny sorrendje elég heterogén volt: a 6. helyre Esteban Ocon (Force India), a 7.-re Fernando Alonso (McLaren), a 8.-ra Carlos Sainz (Renault), a 9.-re Sergio Pérez (Force India), a 10.-re Pierre Gasly (Toro Rosso) ért oda. Főleg a kétszeres világbajnok Alonso volt elégedett, mert csapatával "eltévedt a beállításokkal és az autóval, ezért aggódva várták az időmérőt."
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |