Társoldalunk:

A Ferrari bakijával Hamilton nagyot nyert Barcelonában

2018.05.13., 14:46
rendezés

Hamilton fölényesen nyerte meg a Spanyol Nagydíjat, és Sebastian Vettel ahelyett, hogy minimalizálta volna a veszteséget, végül a dobogóra sem állhatott fel a második kerékcseréje miatt. Max Verstappen sérült első szárnnyal is maga mögött tartotta az egyetlen állva maradt Ferrarit, Kimi Räikkönent ugyanis újabb motorhiba sújtotta.

Első idei győzelméhez két hete nagy adag szerencse kellett Lewis Hamiltonnak, de a világbajnoki címvédő Spanyolországban hihetetlenül magabiztosan, 20 másodperces előnnyel nyerte meg a versenyt és növelte előnyét a tabellán Sebastian Vettel előtt.

A futam elején úgy tűnt, a német pilóta minimalizálhatja a veszteséget, mivel az első kanyarnál körbeautózta Valtteri Bottast és feljött a 2. helyre, végül azonban a dobogóra sem állhatott fel a második kerékcseréje miatt – az élmezőny többi tagja vele ellentétben csak egyszer járta meg a boxutcát.

Vettel a verseny elején bevágott a Mercedesek közéForrás: AFP/Pierre-Philippe Marcou

A második kerékcseréjekor elméletileg megmenthette volna a bronzérmet, csakhogy a művelet több mint 5 másodpercig elhúzódott, így Max Verstappen pont befért még elé, aki korábban a másik Ferrarit, a motorhiba miatt a 25. körben kieső Kimi Räikkönent üldözte. Vettel a táv utolsó harmadában hiába ment frissebb gumikon nála, nem tudott rendes támadást indítani, holott Verstappent a bal első szárnyvéglap hiánya is hátráltatta; azt a lekörözött Lance Stroll Williamsén törte le a virtuális biztonsági autós fázis alatt.

Räikkönen és Verstappen csatájaForrás: AFP/Josep Lago

"Kimi kiesésével szerencsénk volt, de a gumik nagyszerűen bírták a strapát, úgyhogy szerintem ez segített hozzá a 3. helyhez – vélekedett az első idei dobogós eredményét jegyző holland. – Figyeltem, hogy a szárny stabil-e, de minden rendben volt vele."

Vettelnek le kellett nyelnie a keserű pirulát

A Ferrari az Esteban Ocon elfüstölt autója miatt életbe léptetett VSC-fázist és az ezzel járó kisebb időveszteséget használta ki a 42. körben arra, hogy sort kerítsenek a német második boxkiállására. Az elsőt még a 17. körben hajtották végre, amivel sikeresen ellehetetlenítették Bottas elévágási kísérletét, de ahogy a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is rámutatott a Sky Sportsnak, Vettel nem úszhatta meg a második depólátogatást, annyira tönkrement a bal első gumija a nyújtott kanyarokban.

Éppen ezért a négyszeres világbajnok nem gondolja, hogy a Ferrari stratégiai hibát követett volna el.  Nem volt opció, hogy végig menjünk azokkal a gumikkal. Ma durvábban fogyasztottuk gumikat, mint a többiek. Tévedésnek tűnhetett [a kerékcsere], de helyes döntésnek érzem" – mondta. A 2. helyen befutó Bottas egyébként úgy gondolta a verseny előtt, hogy egy boxkiállással nem lehet gyorsan teljesíteni a Spanyol Nagydíjat.

Räikkönen műszaki hiba miatt nem szerzett pontot a Spanyol NagydíjonForrás: AFP/Josep Lago

Hamilton a győzelmével 17 pontra növelte az előnyét a tabellán Vettel előtt, a Mercedes pedig még jobban meglépett a Ferraritól Räikkönen nullázása miatt. A finnt a hétvégén már másodjára hagyta cserben a motorja. "Hirtelen elszállt az erő vagy a hajtás, bár a garázsba még vissza tudtam gurulni – nyilatkozta. – Nem tudom, mi történt, ellenőriznünk kell." Később hasonlóan járt a McLaren pilótája, Stoffel Vandoorne is.

Az elmúlt két nagydíjon a Mercedes javára billent a mérleg nyelve, de Toto Wolff kijelentette: a formajavulást kellő mértéktartással kezeli. "Ma nagyon jók voltunk, de nyugodtnak és szerénynek kell maradnunk – intett. – Monacóban teljesen más lehet a történet, azon a pályán sokat szenvedtünk korábban."

Hamilton zsinórban másodszor nyertForrás: AFP/Lluis Gene

Hamilton ugyanakkor áttörést érzett. "Ma összhangban voltam az autóval, ami idén korábban hiányzott. Kellemes érzés" – mondta. A díjátadó ceremóniára készülve Bottasnak azt magyarázta a leintés után, hogy jobban segíthette volna a rajtnál. "Gondoltam rá, hogy belülre vágjak és szélárnyékot adjak neked, mert Sebastian az enyémből táplálkozott" – közölte csapattársával, bár utóbb nem számított, hogy Bottas pozíciót vesztett az első métereken.

Megint volt egy nagy baleset

Idén egyszerűen nem telhet el futam Safety Car nélkül – az Ocon félreállt autójakor bejelentett virtuális változat előtt a valódi biztonsági autóra is szükség volt, rögvest a rajtot követően: a 3-as kanyarban három pilóta versenye is véget ért.

A Spanyol Nagydíj rajtjaForrás: AFP/Lluis Gene

A dominót Kevin Magnussen indította el, akinek a picit megcsúszó autójára hirtelen kormánymozdulattal reagált csapattársa, Romain Grosjean, és a külső ívre csúszva nem tudta elkerülni a megpördülést. A nagyobbik baj az volt, hogy a megforgó Grosjean elkaszálta az érkező Nico Hülkenberg Renault-ját és Pierre Gasly Toro Rossóját, a tömegkarambol után egyikük sem tudta folytatni.

LIGHTS OUT = 3 CARS OUT . #F1 #Formula1 #SpanishGP #Barcelona #Grosjean #Gasly #Hulkenberg #InstaSport #Drama @circuitdebcncat

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

"Elvesztettem az uralmat az autó hátulja fölött. Próbáltam visszaszerezni, amíg lehetett, de nem sikerült" – mondta a francia, akit az orvosi központban kivizsgáltak elővigyázatosságból.

Az 5. helyezett Daniel Ricciardo mögött a középmezőny ezúttal csendesebb versenyén Magnussen, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Sergio Pérez és Charles Leclerc szerzett még pontot. Utóbbi sokáig hősiesen ellenállta a kétszeres világbajnok Alonso rohamainak is, mielőtt elvesztette pozícióját.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
11:58

Az első európai futam következik

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj élő közvetítésében! A rajt előtt igyekszünk felkészülni az idei első európai futamra, lássunk is hozzá az időmérő edzés összefoglalójával és a verseny valódi rajtrácsával!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
12:01

Mozgalmasan alakult az előző forduló

Két héttel ezelőtt Bakuban rendeztek versenyt, nem győztük kapkodni a fejünket, főleg a futam végén. Az alábbi összefoglalóban az előző forduló emlékezetes pillanatait gyűjtötték össze.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

GPHírek
12:02

Elindult az F1 online közvetítése

A szolgáltatás egyelőre gyermekbetegségekkel küzd, de ígéretes, elsősorban a legalaposabb szurkolók számára. Összefoglaltuk az első benyomásainkat.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:30

Életet menthetett a glória

Az F2-es autókon sem szép a bukókeret, a barcelonai forduló alkalmával azonban igen hasznosnak bizonyult. 

GPHírek
14:32

Räikkönenből az Instagram kihozta az érzelmeket

A közösségi oldalán kívánt boldog Anyák Napját minden édesanyának, különösen a feleségének.

GPHírek
14:39

Izgalmas gumitaktikák jöhetnek a Spanyol GP-n

Az élmezőnyből mindenki lágy gumikon rajtol, sokan várhatóan a futamon is megpróbálják majd hanyagolni a szuperlágyakat. Ha lesz Safety Car, megint felborulhatnak a taktikák.

GPHírek
14:40

A mezőny már indul a rajtrácsra

Sőt, mire a képeket feltöltötték, valószínűleg már ott is voltak.

GPHírek
14:41

Lóg az eső lába Barcelonában

Napos, enyhén felhős az időjárás, de a helyszíni tudósítók szerint néhány esőcsepp is hullott a fellegekből.

GPHírek
14:42

Magyar Kimi-szurkolók is ellátogattak Spanyolországba

GPHírek
14:45

Ha rajtuk múlna, a Pirelli kétszer cserélne kereket

A kétkiállásos taktikát tartják a leggyorsabbnak. Szuperlággyal kezdenének 16 körre, majd lággyal mennének 25-öt és a végére ismét lággyal mennének. Megfontolnák az egykiállást is, ekkor 35 körre lágyat választanának, majd közepest használnának a leintésig. Szuperlággyal is lehet menni 29 kört, aztán közepesre is lehet váltani, de ez kissé lassabb az előző változatnál. 

A pályát áztató eső miatt azonban a mérnökök sem tudják pontosan, hogy melyik lesz a legjobb választás.

GPHírek
14:49

Beengedték az ifjú rajongót Alonsóhoz

A spanyol pilóta is találkozhatott egy kisfiúval, aki látványosan szurkolt neki az időmérőn. Alonso kiírta a Twitterre, hogy hozzák össze őket és úgy tűnik, ez a rajt előtt sikerült is.

A kis Thomas Danel is Barcelonában van, az emlékezetes tavalyi pillanatok után újra összefutott Kimi Räikkönennel.

GPHírek
14:53

Vettel szerint nincs minden veszve, ha nem vezet a rajt után

A német pilóta az idén először nem jutott be az első rajtsorba, csak a 3. helyről indulhat Barcelonában. Ez egyben az első alkalom, hogy a két Ezüstnyíl kisajátította az első sort. Az előző 27 itteni F1-es nagydíjból 24-et a pole pozícióból rajtoló versenyző nyert meg, de Vettel szerint hosszú verseny lesz és nyílnak majd lehetőségek az előrelépésre. A 3. helynél hátrébb indulva még soha sem tudott nyerni az F1-ben.

GPHírek
14:54

Verstappen bízik a Red Bull versenytempójában

A versenyzői parádé során azt mondta, a futamon erősek lehetnek, de ezt bővebben nem fejtette ki. Jó rajtra neki is szüksége lesz, hiszen csak a harmadik rajtsorból indulhat csapattársa mellől, de a hosszú célegyenes segíthet neki.

GPHírek
14:56

Összerakták a totálkárosra tört Toro Rossót

Brendon Hartley szerencséje az volt, hogy a túlélőcella sértetlen maradt, így a szerelők az éjszaka újjáépíthették a tegnapi harmadik szabadedzésen csúnyán összetört Toro Rossót. Az utolsó helyről indul.

GPHírek
14:57

Egyre több a felhő a pálya fölött

Vajon az időjárás megvicceli a mezőnyt? Valtteri Bottas a Sky Sportsnak azt mondta, nem aggódik a körülmények miatt és most a szél is kifejezetten gyenge. 

GPHírek
14:59

Hatalmas felhő érkezett a célegyenes fölé

Nem csak az eső miatt lehet trükkös a futam, hanem a pálya hőmérséklete miatt is. Ez alaposan befolyásolhatja az autók viselkedését, könnyebb kicsúszni a gumik ideális működési tartományából.

GPHírek
15:04

Az elévágás lehet a futam egyik kulcsa

Paul di Resta, a Sky Sports szakértője szerint a Red Bullok megpróbálnak majd az ellenfelek elé vágni a kiállásoknál, erre pedig reagálniuk kell majd. Christian Horner azt remélte, pilótái ezúttal a többi versenyzővel csatáznak majd és nem egymással.

GPHírek
15:05

Hülkenberg nem bánná, ha esne az eső a futamon

Ez nem csoda, hiszen három év után először már a Q1-ben kiesett, így egy kis kavarodás segíthetne neki felzárkózni. Ez az aktuális időjárás Barcelonában:

GPHírek
15:07

Mindjárt rajt, már szól az F1 szignálja

Beszéljük ki a verseny eseményeit a GPhírek Facebook oldalán a futam közben vagy akár a leintés után! Hamarosan útnak indul a mezőny!

GPHírek
15:10

Elég nagy az esély az esős versenyre

A francia meteorológiai szolgálat szerint 80% az esély arra, hogy elered az eső a verseny alatt. Egy szakértő szerint ha ez így lesz, akkor a zápor pont a pálya fölött alakul ki. Megkezdődött a felvezető kör.

GPHírek
15:14

Rajt: Vettel feljött Hamilton mögé, Räikkönen is Bottast támadja

Megelőzni viszont nem tudta. A rajttól simán eljött a mezőny, utána viszont Grosjean és Hülkenberg hatalmas balesetet szenvedett. Safety Car.

GPHírek
15:15

1. kör: Gasly is kiesett a hatalmas rajt utáni balesetben

Elsőre úgy tűnt, hogy Grosjean megcsúszott a 3-as kanyar külső ívén, Hülkenberg nem tudta elkerülni és Gasly is rosszkor volt rossz helyen.

GPHírek
15:18

Visszajátszás: Magnussen megint benne volt a balesetben

Először ő csúszott meg, Grosjean próbálta kikerülni és a turbulencia miatt megpördült. Elnézést kért a csapattól. Elég veszélyes helyzet volt, de viszonylag szerencsésen átvészelték az érintettek.

GPHírek
15:21

4. kör: A Williams és Hartley próbál hasznot húzni a balesetből

Szirotkin és Hartley kiment kereket cserélni, hiszen mindketten a mezőny végéről rajtoltak, így nincs sok vesztenivalójuk. Talán megpróbálnak elmenni a verseny végéig?

Sainz közben arra panaszkodik, hogy a Safety Car nem megy elég gyorsan.

GPHírek
15:23

4. kör: Grosjean szemszögéből is csúnya baleset volt

A mögötte jövők sem lehettek nyugodtak, hiszen egy hatalmas füstfelhőbe kellett behajtaniuk. Hárman próbálták a belső íven kikerülni, közülök Hülkenberg és Gasly is rajtavesztett.

Rengeteg a törmelék a pályán, még mindig takarítanak a sportbírók. Grosjean most ért vissza a paddockba, de a sisak még a fején van.

GPHírek
15:25

6. kör: Még mindig pályán a Safety Car

A sportfelügyelők csak a futam után vizsgálják ki Romain Grosjean esetét. A pilóták közben agresszívan melegítik az abroncsaikat.

"Nagyon bonyolult rátalálni ezeknek a gumiknak a működési tartományára ezen az új aszfalton" - nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports-nak.  

GPHírek
15:27

7. kör: Újraindították a mezőnyt, Hamilton simán vezet

Vettel megcsúszott még a 3-as szektorban, így esélyesem volt támadni Hamiltont, sppt, Bottas is felzárkózott mögé Räikkönen maradt a két Red Bull előtt, Ricciardo majdnem nekiment Verstappennek. 

Alonso feljött a 10. helyre Ocon megelőzésével.

GPHírek
15:28

7. kör: Ricciardo kicsúszott, de megúszta, Hamilton meglép

A 2-es szektorban rontott az ausztrál pilóta, de vissza tudta verni Magnussen támadását. Ez két kör alatt a második komolyabb hibája.

Hamilton 1:22.990-nel a leggyorsabb kört futotta, 1,7 másodperccel vezet Vettel előtt.

GPHírek
15:30

8. kör: Leclerc megint szenzációsan megy

Hamilton 2 másodpercre növelte az előnyét egy újabb körrekorddal, 1:21.631 alatt ment körbe. A DRS-t is lehet már használni, ez rossz hír lehet a 9. helyezett Charles Leclerc-nek, aki remekül halad, de Alonso szorosan mögötte halad. 

GPHírek
15:31

10. kör: Hamilton sorra futja a körrekordokat

A Mercedes pilótája már bő 3 másodperccel vezet, 1:21.386-ra fokozta a tempóját. Stoffel Vandoorne közben 5 másodperces időbüntetést kapott, mert az első körben nem balról kerülte meg a terelőbóját a 2-es kanyarban. 

GPHírek
15:33

11. kör: Hamilton mai tempója a legjobb napjaira emlékeztet

A brit pilóta most nem futott új pályacsúcsot, de így is 8 tizedet vert Vettelre és már bő 4 másodperccel vezet. Grosjean elővigyázatosságból behívták a pályakórházba. 

Sainznak szóltak, hogy átállítják őt a B tervre, azt felelte, hogy dolgozni fog az ügyön.

GPHírek
15:35

12. kör: Alonso kénytelen védekezni, nem jó a szuperlágy

Leclerc a 8. helyen megnyugodhat, hiszen a szuperlágy gumik nem működnek jól Alonso autóján, ezért a lágy gumis Ocon felzárkózott mögé. Bottas azt mondta, az ő autóján jól muzsikálnak a lágyak. 

Kissé hátrébb a 13. helyezett a 12. Strollt üldözi, aki szintén remekül rajtolt a 18. helyről.

GPHírek
15:37

13. kör: Bottas mérges lehetne a rajt miatt, beragadt Vettel mögé

A német pilóta már 5,9 másodpercre van Hamilton mögött, Bottas stabilan 1 másodpercre követi őt, de esélye sincs még támadni sem. 

Alonso közben az időjárásról érdeklődött, valószínűleg esőért fohászkodik, de az nem akar megérkezni.

GPHírek
15:40

16. kör: Ricciardo tudna gyorsabb is lenni

Ez akár lehetne burkolt üzenet is a Red Bull felé, de 1,7 másodperc a hátránya Verstappen mögött, így a csapattársa biztosan nem fogja elengedni. Hamilton is megállíthatatlan, már 7,3 másodperccel vezet Vettel előtt.

GPHírek
15:42

17. kör: Korai kerékcsere a Ferrarinál!

Nem várták meg, hogy Bottas be tudjon vágni Vettel elé, már a 17. kör végén közepes keverékű gumikat szereltek az autójára. Kissé elszámolták magukat, mert a német pilóta csak Magnussen mögé a 7. helyre jött vissza.

GPHírek
15:43

18. kör: Újabb körrekord Hamiltontól, Bottas is nyomja

1:21.328 a legjobb kör Hamiltontól, Bottas csak egytizeddel volt lassabb nála. Meglepő lenne, ha Bottas nem tudna visszatérni a gumimelegítéssel bíbelődő Vettel elé.

GPHírek
15:45

20. kör: Vettel nagy szerencsével Bottas előtt maradt

A német pilóta pont utolérte Magnussent, a DRS segítségével gyorsulhatott a célegyenesben, ráadásul Bottas kerékcseréje sem sikerült a legjobban. Nagy mázlija volt a Ferrarinak. Bottas is közepes keverékű gumikat kapott és beszorult Magnussen mögé.

GPHírek
15:47

21. kör: Bottas is megelőzte Magnussent, Vettel gyorsul

Az új közepes keverékű gumikkal Vettel 1:21.421-re gyorsult, ez egyéni legjobb tőle, de így is lassabb a kopott lágyakon futó Hamiltonnál. Bottas nincs sokkal mögötte.

GPHírek
15:48

22. kör: Nyugtatják Hamiltont, ő körrekorddal reagál

Gondtalanul vezet a Mercedes-pilóta, 1:21.157-tel körrekordot futott, aztán jött Bottas az új gumikkal és 1:20.402-t teljesített. Leclerc és Alonso is kereket cserélt, a sorrendjük változatlan maradt, mindketten közepes keverékű abroncsokat kaptak.

GPHírek
15:49

23. kör: Hol van a Red Bull ígéretes tempója?

Verstappen és Ricciardo is a pillanatnyilag 2. helyezett Räikkönen mögött haladnak, de a támadási helyzet közelében sincsenek. Nem látni az átütő versenytempót, ráadásul Verstappen nemrég a pályát is kiszélesítette.

GPHírek
15:53

25. kör: Räikkönen autója lelassul! Hamilton kereket cserél

A finn pilóta mérnöke még néhány kört kért tőle az első etap során, aztán Räikkönen jelentette, hogy valami problémája van. A beállításokat próbálják állítgatni és azt is kérték tőle, hogy álljon félre.

Hamilton rögtön kijött kereket cserélni, Verstappen mögé ért vissza a 2. helyre közepes keverékű gumikkal.

GPHírek
15:54

26. kör: Räikkönen autóját betolták a garázsba!

Pénteken is motorhiba nehezítette a dolgát, több fődarabot is kicseréltek az autójában, így szinte új erőforrással rajtolt a futamon, de már féltáv előtt feladja a versenyt. 

GPHírek
15:58

29. kör: Sainz kemény csatát vív a 9. helyért

A 9. helyezett Marcus Ericsson mögött komolyabb vonatozás alakul ki Sainz, Leclerc és Alonso részvételével. Ericsson keményen védekezett a spanyol pilóta támadásai ellen.

GPHírek
16:04

34. kör: Ricciardo bejött az egyetlen kerékcseréjére

Itt a meglepetés, Valtteri Bottasnak azt mondta a mérnöke, hogy a Red Bull csak egyszer áll ki, ezek szerint a Mercedesnél kettővel terveztek. 

Daniel Ricciardo természetesen közepes keverékű gumikat kapott, Verstappen továbbra is vezet.

GPHírek
16:06

35. kör: Verstappen is kiállt a mai egyetlen tervezett kerékcseréjére

A holland versenyző átadta a vezetést Hamiltonnak, a brit pilóta előnye 10 másodperc Vettel előtt, Bottas 1,6 másodperces hátránnyal a 3. helyezett. Vettel és Bottas valószínűleg kiáll még egyszer, Hamilton határeset, a két Red Bull már nem tervezi ezt.

GPHírek
16:07

36. kör: Ha Vettel és Bottas kiáll még, igyekezniük kell

Nagyjából 10 másodperc a különbség a 2. helyezett Vettel és a 4. helyezett Verstappen között, ennek a duplája sem elég arra, hogy letudjanak még egy kerékcserét.

GPHírek
16:10

38. kör: Bottasnál érdeklődik a mérnöke, hogy bírja-e a végéig

A Mercedes pilótája 2,3 másodpercre lemaradt Vettel mögött, közben a mérnöke arról érdeklődött, hogy mi lenne, ha a verseny végéig elmennének ezzel a gumimszettel. Bottas szerint egyelőre következetesen viselkednek az abroncsok. 

A különbség közben 1,8 másodpercre csökkent.

GPHírek
16:12

40. kör: Nehéz elképzelni, hogy működne a két kiállás

A csapatok stratégái természetesen jobban tudják, de meglepő lenne, ha Bottast kihozná még egyszer a Mercedes. Kérdés, hogy Vettel autóján kibírják-e az abroncsok a hátralévő köröket. Ha nem, akkor a különbségek alapján búcsút mondhat a dobogónak.

GPHírek
16:13

40. kör: Ocon is feladja a versenyt

A Fore India pilótája a 2-es szektorban állt félre, kékes füst szállt fel az autójából, ez motor- vagy váltóhibának tűnik. Mindkettő rossz hír, hiszen a bakui futamot is feladta, így mindkét összetevő keveset futott az autójában.

VSC-fázis van érvényben, mert Ocon pont egy megnyitásnál állt félre, de a Mercedesnél már kikészítették a kerekeket.

GPHírek
16:15

42. kör: Kihozták Vettelt egy kerékcserére!

Ugyanazt a trükköt játszották meg, mint Melbourne-ben. Közvetlenül Verstappen mögé ért vissza, de új közepes keverékű gumikat használhat. A 4. helyen halad, még mindig VSC-fázis van érvényben.

Vettel visszajöhetett volna a 3. helyre is, de 5,6 másodpercig tartott a kerékcseréje, így nem jött be a Ferrari terve. Pérez is kereket cserélt. 

GPHírek
16:19

43. kör: Megsérült Verstappen első szárnya!

Még a VSC-fázis végén nekiment a lekörözött Ericssonnak, de továbbra is halad a 3. helyen Vettel hátránya 2 másodperc. Alonso megelőzte Leclerc-t, feljött a 8. helyre.

GPHírek
16:21

45. kör: Nagy szárnydarab szakadt le Verstappen autójáról

Vettel még éppen el tudta kerülni, de a mögötte érkező Pérez átment rajta. A holland pilótának azt mondták, szerkezetileg egyben van a szárny, ezért a csapatnak megfelelő a helyzet, ha a balansz is jó maradt.

GPHírek
16:24

48. kör: Hamilton körrekordot fut, Vandoorne kiesik

A McLaren pilótája a boxkijáratnál állt félre, a hajtáslánc hibásodott meg az autójában. Hamilton 1:19.766-tal új körrekordot futott, 15 másodperces előnnyel vezet Bottas előtt.

GPHírek
16:27

50. kör: Verstappen tartja magát sérült autóval is

1:20.336-tal új egyéni legjobb kört futott, lekörözte Alonsót és simán tartja maga mögött Vettelt, aki lényegében jottányit sem tudott közelíteni hozzá.

GPHírek
16:31

52. kör: Angliából mondták meg, hogy egyben van a Red Bull

A Red Bull angliai gyárában is figyelik az adatokat Verstappen kisebb balesete után. Christian Horner azt mondta a Sky Sports-nak, hogy egyelőre jónak tűnik a balansz. Ezt a köridők is igazolják, Vettel alig gyorsabb Verstappennél.

GPHírek
16:33

54. kör: Hamilton gondtalanul köröz az élen

Vettel közreműködésének köszönhetően Bottas 17 másodperces hátránnyal követi őt, Verstappen további 10-re van a Mercedes mögött, Vettel pedig 2,5-re Verstappen mögött. Hiába sérült a Red Bull, Vettel fogatlan oroszlán csak.

GPHírek
16:35

56. kör: Alonso nagyon szeretne esőt, Ricciardo rákapcsolt

Az ausztrál pilóta 1:19.093-ra gyorsult lényegében a semmiből, a hátránya 17 másodperc Vettel mögött. Alonso azt mondta, a 3-as kanyarnál sötét felhőket lát, de a McLaren szerint nem változott az előrejelzés.

GPHírek
16:38

58. kör: Meglazult egy lap Pérez glóriaszárnyán

A fedélzeti kamerán látható, hogy a glóriára szerelt légterelő bal vége meglazult. Ez kissé hátráltatja őt, miközben próbálja levadászni a 9. helyen haladó Leclerc-t.

GPHírek
16:40

59. kör: Pérez megelőzte Leclerc-t, feljött a 9. helyre

A Force India pilótája a DRS és a szélárnyék segítségével került előrébb, ezzel átvette a 9. helyet újonc ellenfelétől. Leclerc nemrég csúnyán elfékezte az abroncsait, de így is maradt 10 másodperc előnye Stroll-lal szemben.

GPHírek
16:43

62. kör: Szétszakadt a mezőny a pontszerzők között

Sőt, utánuk is. Daniel Ricciardo 1:18.441-gyel valószínűleg unalmában új körrekordot futott, de a többiek úgy tűnik, megbékéltek a helyezéseikkel.

A 7. helyezett Sainz panaszkodik arra, hogy kihagy néha a motorja.

GPHírek
16:46

64. kör: Bottasnak spórolnia kell az üzemanyaggal

Ez a Safety Car és a VSC-fázis után meglepő, a finn pilóta azt mondta, minél többet spórol, annál többet veszít a gumik hőmérsékletéből. Egyelőre 7,3 másodperccel halad Verstappen előtt.

GPHírek
16:50

66. kör: Hamilton megnyerte a Spanyol Nagydíjat

A brit pilóta nagy előnnyel verte csapattársát, de Valtteri Bottas is célba ért a 2. helyen Max Verstappen, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo előtt. 

A 12. helyezett Brendon Hartley épphogy átgurult a célvonalon. 

GPHírek
16:53

Egymást méltatja Hamilton és a mérnöke

Ez a Mercedes elmúlt éveire emlékeztető győzelem volt. Mi ezzel most megköszönjük a figyelmet, hamarosan összefoglaljuk az eseményeket! 

Még több bejegyzés