Társoldalunk:

Mercedes mesterhármas, nagy baleset Barcelonában

2018.05.12., 11:47
rendezés

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas lágy és szuperlágy gumikon is versenyképes volt, a Ferrariknál egyelőre hiányzik az ellenszer. Brendon Hartley hatalmas balesetet vészelt át.

Óriási balesettel ért véget a Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzése Barcelonában. Brendon Hartley, a Toro Rosso pilótája néhány perccel a leintés előtt az egyik tempós jobbkanyar előtt a külső ív felé tartva enyhén a fűre hajtott, az autója azonnal tapadást vesztett és az új-zélandi versenyző azonnal elvesztette az uralmát az Toro Rosso fölött.

Hartley az autó hátuljával csapódott a falnak, lényegében az egész hajtáslánc kiszakadt a karosszériából, de a rádión rögtön bejelentkezett és kissé remegő hanggal tudatta mérnökével, hogy jól van, majd kiszállt a roncsból. Az autó sérüléseit látva nem tűnik valószínűnek, hogy az időmérőig, kevesebb, mint két óra alatt újjá lehet építeni.

Hamilton zárt az élen a harmadik tréningenForrás: AFP/Lluis Gene

A baleset akkora volt, hogy a Toro Rossónál is láthatóan aggódtak Hartley épségéért és Sebastian Vettel is érdeklődött versenytársa állapotáról, de mérnöke őt is megnyugtatta. Pórul járt Max Verstappen, a Red Bull pilótája is, ő körülbelül az edzés utolsó negyedét hagyta ki elektromos probléma miatt.

Verstappen a sportfelügyelők figyelmét is felhívta magára,

amikor elfékezte magát az 1-es kanyarban, a bukótérbe hajtott, de nem a terelőbójától balra tért vissza a pályára, ezért vizsgálat alatt áll. Lewis Hamilton is elkövette ugyanezt a hibát, de ő szabályosan közlekedett, így őt és az általa megszerzett 1. helyet sem fenyegeti semmilyen veszély. Eltekintve Valtteri Bottastól, aki mindössze 0,013 másodperccel volt lassabb nála.

Ricciardo pörgött, Hartley nagyot bukottForrás: 2018 Getty Images/Dan Istitene

A két Mercedes a mezőnyből egyedüliként eleinte lágy gumikkal próbálkozott, míg a többiek elsősorban a szuperlágy abroncsokkal próbáltak boldogulni. Hamilton és Bottas a sárga jelzésű gumikkal is jól szerepelt, Vettel csak többszöri próbálkozásra tudta lenyomni őket szuperlágyakkal, majd az Ezüstnyilak is megkapták a szuperlágyakat és visszaszerezték a vezetést.

A Red Bull ismét külön úton járt,

hiszen mindkét pilótájukat közepes keverékű abroncsokkal engedték ki a pályára, ennek is köszönhető, hogy Daniel Ricciardo csak az edzés végén tudott felzárkózni a két Mercedes és a két Ferrari mögé, szuperlágy abroncsokkal. Előtte megpördült egyszer még a közepesekkel, utána azt mondta a rádión, hogy az abroncsainak lőttek.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Ricciardo gyorsulása előtt a középmezőny legjobbja a Haas-csapat volt, elsősorban Kevin Magnussen révén, aki az 5. helyezett is volt, végül csapattársa, Romain Grosjean előtt a 6. helyet érte el. A francia versenyző ismét megjárta a kavicságyat, ahogy Lance Stroll is, de mindketten megúszták nagyobb baj nélkül.

Az edzés előtt Fernando Alonso autójába új turbót kellett beszerelni,

így tettek a Ferrarinál is, de Kimi Räikkönen autójában több fődarabot is újra kellett cserélni a pénteki meghibásodás után. Az olasz istállót érintő információ, hogy a hírek szerint a Ferrarit a következő, Monacói Nagydíjtól ismét kötelezik a korábbi tükörkialakítás használatára, de hivatalos megerősítés erről egyelőre nem érkezett.

Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
10:48

Máris a harmadik edzésnél járunk

Kellemes délelőttöt kívánunk Kedves Olvasóinknak, köszönjük, hogy az F1-es közvetítésünket választották! Igyekszünk részletesen beszámolni a harmadik tréning eseményeiről!

GPHírek
10:49

Pénteken tarolt a Mercedes

...a hosszabb etapok terén viszont árnyaltabb a kép. Hogy mennyire, azt esélylatolgató elemzésünkben igyekeztünk kifejteni.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
10:51

Górcső alatt a Ferrari tükrei

A Scuderia egyelőre fent hagyhatta a radikális szárnyait és tükreit, de az ellenfelek már bújják a szabályzatot, hogy kövessék-e a példájukat vagy inkább megfúrják az újítást.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
10:53

Péntek drága nap volt a Force Indiának

5.000 eurót ért, hogy a szerelők nem rögzítették rendesen a bal első kereket, de szerencsére nem történt nagy baj.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

GPHírek
10:55

Látványos autókkal rukkolt elő a mezőny

A Haas kivételével mindenki komoly fejlesztésekkel érkezett Barcelonába. Pénteki galériánkban összegyűjtöttük a legjobb képeket a megújult autókról.

A McLarent szinte kicserélték - Galéria!Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla
GPHírek
10:58

Pénteken kirabolták a sajtót

Bűnözők több autót is feltörtek az elvileg őrzött sajtóparkolóban. Háborognak az újságírók, a drága internetszolgáltatás után még a bűnözés is elszabadult Barcelonában.

A bejáratnál viszont elveszik a literes ásványvizet.

GPHírek
11:47

Nincs pihenés a szerelőknek

Nem lehet elégszer gyakorolni a kerékcseréket. A McLaren is ismételte a megszokott gyakorlatokat a délelőtt során.

GPHírek
11:50

Minden készen áll a Mercedesnél

10 perc múlva kezdődik a harmadik tréning, az autók már készen várják a pilótáikat. 

GPHírek
11:56

Enyhén felhős az égbolt

Ezenkívül lényegében ideálisak a körülmények a Spanyol Nagydíj helyszínén. Esőt csak estére jósoltak.

GPHírek
11:59

14 éve nem állt az élen a Ferrari

...az európai nyitány kezdetén. Ezúttal a Scuderia vezeti a konstruktőri pontversenyt, az egyéniben viszont Lewis Hamilton, a Mercedes pilótája a listavezető.

GPHírek
12:00

Egyelőre nincs nagy tömeg

Az állóhelyeken sokan vannak, de a tribünök egyelőre egyáltalán nem teltek meg, pedig két helyi pilóta is van Fernando Alonso és Carlos Sainz révén.

GPHírek
12:01

Indul az edzés, szuperlágyakkal

Räikkönen közepes keverékű abroncsokkal (és lényegében új motorral) hajtott a pályára, a többiek viszont az időmérőre készülve a szuperlágyakra voksoltak.

GPHírek
12:04

Felbukkant a McLaren exfőnöke

Martin Whitmarsht még Ron Dennis nevezte ki utódjaként, majd ő is rúgta ki a McLarentől. Whitmarsh azóta nem nagyon bukkant fel az F1-ben, de nemrég felkérték, hogy dolgozzon az F1-es költségplafon kidolgozásán, de Ted Kravitz, a Sky Sports riportere úgy tudja, azt már abba is hagyta.

GPHírek
12:07

Hondával futották a mai első mért kört

Brendon Hartley ugrott az élre szuperlágy gumikkal és a Toro Rosso-Hondával. A köre egyelőre tapogatózó, 1:20.486.

GPHírek
12:09

Hülkenbergnek máris bejön a Renault

Úgy érzi, sokat javítottak tegnapról mára az autója viselkedésén. Nagy lehet a különbség, ha ezt használt szuperlágy gumikkal egy felvezető kör alatt is le tudta szűrni.

GPHírek
12:11

Ma sincs nagyobb kapkodás, mint tegnap

Már 10 perc eltelt, de csak Hartley-nak van mért köre, ő 1:20.073-ra javított. Annyira jól ismerik a pályát a csapatok, hogy a tegnapi kétszer 90 perc után nem kell túlságosan sok kilométert gyűjteniük a motorjaikba.

GPHírek
12:16

Megunták a várakozást a Mercedesek

Bottas és Hamilton is lágy gumikkal lépett pályára, a finn pilóta át is vette a vezetést 1:18.496-tal, aztán jött Vettel 1:18.324-gyel, de szuperlágyakkal.

GPHírek
12:18

Hamilton lággyal is gyorsabb Vettelnél

A brit pilóta 1:18.112-re javította a mai legjobb kört, bő 3 tizedmásodperccel jobb Vettelnél, aki az 5-ös kanyarból kifelé vesztett némi időt. Bottas és Räikkönen követi őket, mögöttük Alonso és Sainz jön. A Red Bullok még csak felvezető körnél tartanak.

GPHírek
12:21

Érdekes gumiválasztás a Red Bullnál

Max Verstappen és Daniel Ricciardo is közepes keverékű gumikkal próbálkozik, Sebastian Vettel pedig két gyors kört is futott a szuperlágyakkal. Carlos Sainzot közben a balanszról kérdezik, szerinte sokkal jobb a tegnapinál.

GPHírek
12:23

Javult a pálya állapota?

"Annyira eltérők a körülmények a tegnapiaktól, hogy a pilóták kezdik visszanyerni az önbizalmukat, amit a téli teszteken megszereztek" - vélte Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője.  

GPHírek
12:25

A Mercedes egyelőre ma is előnyben van

Hamilton 1:17.844-gyel vezet, Bottas 1:17.873-at tudott, Vettel viszont csak 1:18.250-nél jár a szuperlágy gumikkal. Az Ezüstnyilak jó formában vannak, de a lágy gumik is jobbnak tűnnek a szuperlágyaknál. Egyelőre csak a Mercedesek használják őket.

GPHírek
12:27

Betiltották a Ferrari spéci tükreit

Ted Kravitz, a Sky Sports riportere arról számolt be, hogy betiltották a Ferrari glóriára szerelt tükörmegoldását, de a hétvégén még az autón hagyhatják. Monacóban viszont már az eddig is használt kialakításra kell visszatérniük. 

GPHírek
12:29

Most Mercedes motoré a csúcssebesség

GPHírek
12:31

A pályán kívül járnak a Red Bullok

Verstappen besokallt az 1-es/2-es kombinációban, Ricciardo pedig a 2-es szektorban szélesítette ki a pályát. Mindketten hosszabb etapon vannak közepes keverékű gumikkal. Ezzel próbálkozik Ocon és Pérez is. 

Verstappent közben vizsgálják is a sportfelügyelők, mert rossz helyen tért vissza a pályára (balra kellett volna tartania). 

GPHírek
12:32

Kijavították az elhibázott felfestéseket

A Spanish GP helyett Spainish GP felirat szerepelt tegnap a boxutcában, de mára ezt orvosolták a szervezők. 

GPHírek
12:34

Alonso is új turbót kapott

Räikkönen után a másik veterán, Alonso autójába is új turbófeltöltőt kellett beszerelni, ez már a második egység a Renault-motorban a büntetés nélkül engedélyezett háromból.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
12:37

Visszatért a FanVision is

Ez lényegében egy F1-es mobileszköz, amivel a pályán zajló eseményeket lehet kézben tartva követni. Korábban próbálkoztak vele, most ismét visszatért a pályára, valószínűleg a Magyar Nagydíjon is lehet majd bérelni ilyet. Remélhetőleg jobban működik, mint az F1 TV Pro.

GPHírek
12:39

Vettel kitart a szuperlágyak mellett

A német pilóta továbbra is a piros jelzésű szuperlágy abroncsokkal próbálkozik, sőt, a vezetést is átvette 1:17.604-gyel. Ez még mindig csak 0,24 másodperccel jobb Hamilton eredményénél.

GPHírek
12:41

Eközben Monacóban...

a hétvégén rendezik meg a Monaco Historic GP-t, ahol egyebek mellett ez a remek Williams is pályára lép.

GPHírek
12:42

Ma sem maradt érintetlen a 4-es kavicságya

Ezúttal Lance Stroll ugratott végig a murván, de szerencséjére vissza tudott evickélni. 

GPHírek
12:45

Hamilton visszaszerezte a vezetést

Végre a Mercedesek is átváltottak szuperlágy gumikra, Hamilton 1:17.281-gyel új leggyorsabb kört ért el, majd 1:17.431-gyel Bottas is követte a példáját. Bő 2 tizeddel gyorsabbak Vettelnél.

Ricciardo megpördült a 3-as szektorban, de folytatni tudta az útját.

GPHírek
12:46

Hamilton példásan csúszott ki

Ugyanúgy rontott, mint korábban Verstappen, de a 2-es kanyar után ő szabályosan, a bójától balra hajtott vissza a pályára.

Ted Kravitz, a Sky Sports riportere úgy tudja, Verstappen autóján megsérült a padlólemez is, már dolgoznak a szerelők a cserén. Kérdés, hogy ez új alkatrész-e, és ha igen, akkor ki tudják-e cserélni még az edzés végéig. Nem valószínű.

GPHírek
12:49

Verstappen edzésének vége

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nem a padlólemez rongálódott meg, hanem elektromos probléma merült fel, ezért kell szétszedniük az autót. (Sky Sports)

GPHírek
12:50

Bottas már Hamilton nyakán lohol

Bottas 1:17.294-re javított, így már csak 0,013 másodpercre van csapattársától. Ez még csak egy tét nélküli szabadedzés, de Bottas idén nagyon igyekszik, hogy Hamilton fejére nőjön.

GPHírek
12:54

Magnussen ott van az élmezőny mögött

Lehet, hogy megkérdőjelezhető, ahogy versenyez, de Kevin Magnussen megint ott van az élmezőny nyomában. 1:18.357-tel most ő a leggyorsabb a két Mercedes és a két Ferrari mögött. 

Romain Grosjean pedig megint megjárta a kavicságyat. Az egyik McLarenre panaszkodik.

GPHírek
12:55

Bottas nem az 1. helyre hajt

Kopott lágy gumikkal tért vissza a pályára az utolsó percekre, ezzel várhatóan nem támadja meg Hamilton leggyorsabb körét. A brit pilóta is aligha javít, hiszen őt ugyanilyen abroncsokkal küldték ki.

GPHírek
12:57

Most Vettel volt útban

Általában ő morog, ha akadályozzák, most őt küldték ki rossz helyre és Carlos Sainz útjába került. Feltartott kézzel kért elnézést ellenfelétől.

GPHírek
13:00

Nagy baleset a végén! Piros zászló

Brendon Hartley alaposan összetörte a Toro Rossót. Piros zászlóval leintették az edzést, ez már nem is fog újraindulni. Hartley megerősítette, hogy jól van.

GPHírek
13:03

Hartley megúszta a nagy esést

A Toro Rosso viszont nem, nagy kérdés, hogy lehet-e ebből autót építeni a 15 órakor kezdődő időmérő edzésre. Az új-zélandi pilóta megcsípte a füvet a kanyar bejáratánál, onnantól csak utas volt az autójában.

Mivel a sorrend már nem fog változni, most megköszönjük a figyelmet, de nemsokára összefoglaljuk az eseményeket!

Még több bejegyzés