Társoldalunk:

Hamilton egy hajszállal Räikkönen előtt a második edzésen

2018.04.13., 07:52
rendezés

Hűvös időjárás fogadta a mezőnyt Sanghajban, és a mezőnynek minden percet ki kellett használni, amíg száraz volt a pálya. Ezúttal a McLaren került bajba elrontott kerékcsere miatt.

A fenyegető eső miatt igen mozgalmasan alakult a Kínai Nagydíj második szabadedzése. Bár a zöld jelzés felvillanásakor még nem siettek ki rögtön a versenyzők, nem sokkal később megélénkült a forgalom, és szinte egy pillanatra sem volt üresjárat a pályán. A sietség indokolt volt, hiszen az edzés végére a csapatok esőt vártak, és az égi áldás végül meg is érkezett.

Addigra azonban az istállók a munka dandárját elvégezték már, igaz, a megszokottaktól kissé eltérő ütemben. Pontosan az edzés féltávjánál kialakult az élmezőny sorrendje, amikor Kimi Räikkönen mindössze 7 ezredmásodperccel Lewis Hamilton 1:33.482-es köre után beállította az első tréningen is elért 2. helyét, ultralágy gumikkal.

Egy körön a címvédő volt a leggyorsabb - Galéria!Forrás: AFP/Greg Baker

Előtte és utána a csapatok elsősorban – ahogy ilyenkor szokás – hosszabb etapokat teljesítettek a vasárnapi futam körülményeinek szimulálása érdekében. Több istálló is próbált időt spórolni azzal, hogy az autóik egyszerre eltérő programokat futottak, gyakori volt, hogy az egyik versenyző lágy, a másik közepes keverékű gumikkal volt kint.

Az összehasonlítás azért is kifejezetten lényeges volt, mert ezúttal az ultralágy és a lágy gumi közül hiányzik a szuperlágy, így kulcsfontosságú feltérképezni, hogy a lila jelzésű ultralágyak mennyit bírnak a rengeteg elnyújtott jobbkanyarral tűzdelt pályán. Épp ezért, az időmérő szimuláció után sokan visszatértek a pályára használt ultralágyakkal is és hosszabb etapokkal próbálkoztak.

Räikkönen a forgalom nélkül talán a leggyorsabb is lehetett volnaForrás: AFP/Greg Baker

Itt azonban kiütköztek az eltérő programok, hiszen Sebastian Vettel például nem sok kört tett meg egyszerre az ultralágyakkal, inkább gyakran cserélgette a gumikat, hogy még az eső előtt ráérezzen mindegyikre. A leintés után elismerte, hogy az autójának beállítása még nem tökéletes, de a Ferrarit alapvetően gyorsnak tartotta.

Kisebb szoftverhiba hátráltatta csapattársát, Räikkönent, de a Ferrari gyorsan orvosolta a problémát és a finn pilóta alig vesztett időt. Ellenfeleihez hasonlóan később ő is elfékezte magát, és elhagyta a pályát, de ezt az aszfaltozott bukótéren nagyobb kockázat nélkül megtehette. Hamilton, Vettel és Bottas is csúszkált, Lance Stroll pedig farral előre szállt el egy gyors jobbosban.

Vandoorne kénytelen volt félreállniForrás: DPPI/Antonin Vincent

Mindenki megúszta komolyabb baj nélkül, kivéve Stoffel Vandoorne-t, akit a McLaren hibásan rögzített kerékanyával küldött ki az edzés vége felé. Ők ezzel a harmadik hétvégén a harmadik olyan csapattá váltak, aminek meggyűlt a baja a kerékcserével, és várhatóan az FIA őket is pénzbüntetéssel sújtja, mert Vandoorne kénytelen volt megállni a veszélyesen kiengedett autója miatt.

A kiesett – egyébként nem sok – futásteljesítményt a McLaren azzal kompenzálta, hogy a Force India párosához és Marcus Ericssonhoz hasonlóan Fernando Alonsót is kiküldték a pályára intermediate gumikkal az eső megérkezése után, de kisvártatva inkább visszahívták a kétszeres világbajnokot. A Sauber szerelői viszont aggódhattak, mert Ericsson megpördült, de az ő autója is egyben maradt.

Ricciardo nem villogott az egykörös tempójávalForrás: Imaginechina/Ke yigong - Imaginechina/Ke Yigong

Száraz pályán, a nyers tempó terén továbbra is a Mercedes áll az élen Hamilton révén, de Räikkönen a leggyorsabb köre során kénytelen volt előzni, ezzel vesztett annyi időt, amennyi az 1. helyre juttathatta volna. Az érdekesebb kérdés azonban a hosszabb etapok alakulása, ezek elemzésére a délután folyamán teszünk majd kísérletet.

GPHírek
05:53

Hamilton kezdett az élen Sanghajban

Jó reggelt kívánunk Kedves Olvasóinknak! Hamarosan már a Kínai Nagydíj második szabadedzése kezdődik, addig némi türelmet kérünk és ajánljuk az első tréning összefoglalóját!

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
05:55

Ez eddig a Mercedes pályája

A szezont a ferraris Sebastian Vettel kezdte a legjobban, de ha van pálya, ami a Mercedesnek kedvez, akkor az Sanghaj. Futamelőzetesünkben további részletekkel készültünk.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
05:58

Kerékcsere, balesetek, divat

A Ferrarinál a balul sikerült kerékcsere kijavításán dolgoztak, Lewis Hamilton és Max Verstappen kibékült, majd a brit pilóta divatkollekciót indított. Kora reggeli hírcsokrunk a Kínai Nagydíj kapcsán.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
07:54

Már az első edzésen is az esőtől menekültek

Az első szabadedzésen is lógott az eső lába, Stoffel Vandoorne még néhány cseppet is látott a sisakrostélyán. A helyzet nem sokat változott, egyelőre nem esik, de bármikor megérkezhet az égi áldás.

Galériánk a pénteki szabadedzésekrőlForrás: AFP/Johannes Eisele
GPHírek
07:56

Mozgalmas edzés lesz

Sok munkára számít a Toro Rosso is. A pálya az átlagosnál hosszabb, így a forgalom talán nem lesz nagy gond, de így is előfordulhat torlódás. Pár perc múlva zöld zászló!

GPHírek
07:57

A McLaren csak felhőkre számít

Sötétített sisakrostélyokra biztosan nem lesz szükség.

GPHírek
08:00

Nehéz eldönteni, hogy lesz-e eső

A levegő 18, a pálya 20 fokos, a páratartalom 72% és az Autosport szerint 40% a csapadék esélye. Tudósítójuk szerint nem kifejezetten felhős a pálya, bár ezt a szmog miatt nehéz megállapítani.

GPHírek
08:01

Szabad a pálya!

Ahhoz képest, hogy fenyegető az időjárás, Bottas és Alonso még csak ost készülődik. Romain Grosjean az első a pályán, lágy gumikkal hajtott ki.

GPHírek
08:03

Még dolgoznak Vandoorne autóján

A belga pilóta kicsúszott az első szabadedzésen, ezért változtatnak az autó karosszériáján és a beállításokon is. Még nem készültek el a munkával. Max Verstappent most szíjazzák be, Romain Grosjean pedig mért kört kezd, lágy gumikkal.

GPHírek
08:04

Eltérő gumitaktikák a Haasnál

Magnussent közepes keverékű gumikkal küldték ki, próbálnak két autóval kétféle programot futtatni, hátha elfogy az idő. 

Grosjean 1:36.927-tel, Magnussen 1:37.656-tal kezd, de a francia pilóta az 1-es szektorban kiszélesítette a pályát.

GPHírek
08:07

Egyelőre lágyakkal próbálkozik a többség

Ez várható volt, a lágy gumik szinte biztosan felkerülnek az autókra a verseny folyamán. Hartley kezd mért kört, egyelőre csak Grosjean, Magnussen és csapattársa, Pierre Gasly teljesített mért köröket. 

GPHírek
08:11

Valami gond van a Ferrarinál

Räikkönent visszahívta a mérnöke a boxba, mert valami problémájuk van. Természetesen nem részletezte a helyzetet. Közben Hülkenberg átvette a vezetést Magnussen, Szirotkin, Grosjean, Sainz, Ericsson, Hartley, Leclerc és Gasly előtt.

GPHírek
08:13

Alonso már a pályán, jön Hamilton is

A McLaren világbajnoka egyelőre Sergio Pérez mögött a 2. helyezett lágy gumikkal. A Force India 1:35.696-nál jár. Megjelent a pályán Lewis Hamilton is lágy gumikkal, valamint Stoffel Vandoorne is.

GPHírek
08:14

Bottas vezet, Hamilton hibázott

A fnn pilóta 1:34.387-re javít, Hamilton közben alaposan elfékezte magát és a visszajátszás szerint a közepes keverékű gumikkal haladó Vettel is kicsúszott a pályáról.

GPHírek
08:16

Megjavították Räikkönen autóját

A Sky Sports szerint szoftverhiba volt, már újra jár a Ferrari szíve. Verstappen lágy gumikkal feljött a 2. helyre 1:34.751-gyel, Ricciardo a 3. helyezett 1:35.199-cel, Vettel 1:35.262-vel egyelőre a 4. helyezett. Hamilton nem futott még értékelhető kört.

GPHírek
08:18

Hamilton átvette a vezetést

Hamilton összerakott egy kört, 1:34.179-cel átvette a vezetést, bő 2 tizedet vert Bottasra. Közben Räikkönen is mért kört kezdett, de előtte ő is kicsúszott az 1-es kanyarban. Lágy gumikkal megy, a Ferrari is külön programokat futtat.

GPHírek
08:18

Hamilton átvette a vezetést

Hamilton összerakott egy kört, 1:34.179-cel átvette a vezetést, bő 2 tizedet vert Bottasra. Közben Räikkönen is mért kört kezdett, de előtte ő is kicsúszott az 1-es kanyarban. Lágy gumikkal megy, a Ferrari is külön programokat futtat.

GPHírek
08:20

Vettel közepessel próbálja tartani a lépést

A német pilóta 1:34.410-et ért el, a középső szektorban abszolút legjobb idővel, így közepes keverékű abroncsokkal is feljött a 3. helyre a két Mercedes mögé. Hamilton lágyakkal bő 2 tizeddel volt gyorsabb.

GPHírek
08:23

Bottas is közepessel volt kint

A közvetítésben nem látszott, de a Mercedes a Twitteren megerősítette, hogy az első etapját Bottas is közepes keverékű gumikkal futotta. Most Ricciardo és Räikkönen igyekszik, a finn pilóta 1:34.311-gyel feljött a 2. helyrem lágyakon. Ricciardo a pedálok viselkedésére panaszkodik.

GPHírek
08:24

Még mindig rossz a pálya állapota

Sok az elfékezés és az instabil autó, pedig a szél most nem túl erős. A pálya felülete még mindig nagyon csúszós lehet.

GPHírek
08:27

Räikkönen az élre állt

Elkezdtek működni a lágy gumik a Ferrarin és 1:34.063-mal átvette a vezetést, bő 1 tizedet verve Hamilton szintén lágy gumis eredményére. Közben Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője azt mondta, nagyon meg lenne lepve, ha ez egykiállásos verseny lenne. 

GPHírek
08:28

Hamilton visszaszerezné az 1. helyet

Ultralágy gumikkal van kint, ez időmérő- vagy első etap szimuláció lehet. Jó eséllyel megdől az eddigi legjobb köridő.

GPHírek
08:30

Hamilton fél másodpercet vert Räikkönenre

Az új leggyorsabb kör 1:33.482 ultralágy gumikkal, pedig a kigyorsítások egyáltalán nem sikerültek jól a köre során. Hartley is ultralágy gumikkal ment, 1:35.333-at, fél másodperccel lassabb a lendületben lévő Gasly-hoz képest.

GPHírek
08:32

Ennyi volt Hamilton etapja

Ez tényleg időmérő-szimuláció volt, már vissza is tért a boxba. Bottas közben feljött mögé a 2. helyre 1:33.515-tel, Räikkönen, Hülkenberg, Vettel, Ricciardo, Verstappen a további sorrend.

GPHírek
08:34

Stroll elszállt a Williamsszel

Farral előre csúszott ki egy gyors jobbosban, de nagy szerencséje volt, hogy az aszfaltozott bukótérben megállt a Williams, így csak a gumiszettjét kell kukázni, az autója egyben maradt és folytatja az útját. Ultralággyal ment.

GPHírek
08:37

Na, melyik motor a leggyorsabb?

Bizony, a Honda áll a traffipax-lista élén. Persze, az F1-ben ennél jóval több kell a sikerhez. 

GPHírek
08:38

Vettel is ultrákkal gyorsul

A Ferrari pilótája 1 tizedre megközelítette Hamiltont és feljött a 3. helyre 1:33.590-nel, ultralágy keverékű gumikkal. Grosjean is megpördült, de folytatja az edzést.

GPHírek
08:42

Stroll be van betonozva az utolsó helyre

A 20. helyen zárta az első szabadedzést, egyelőre a másodikon is csak az utolsó, ráadásul meg is pördült. Rossz vége lesz ennek.

GPHírek
08:44

Räikkönen ultrával alig Hamilton mögött

Mindössze 7 ezredmásodperccel volt lassabb a Mercedes pilótájánál, de előznie kellett a gyors köre során. Räikkönen 1:33.489-cel egyelőre a 2. helyezett, ultralágy gumikkal.

GPHírek
08:46

Több stratégia = több móka!

A Pirelli Twitter-csatornája szerint különösen fontos a szabadedzés, amikor kimarad egy gumikeverék a kínálatból. Kínában az ultralágy és a lágy közé nem került be a szuperlágy, ez is azt sugallja, hogy a csapatok különböző versenystratégiákat is választhatnak. A Pirelli szerint ez izgalmas versenyt vetít előre.

GPHírek
08:51

Vajon fázik-e Alonsóék lába?

A Sky Sports ripertere kiszúrta, hogy a McLaren S-csatornájának csak a bemenete látszik, de kivezetés híján egyelőre nem tudni, hova tűnik a trükkös légcsatornán beáramló levegő. Elképzelhető, hogy a kivezetéshez új orrkúp, ahhoz pedig új törésteszt kell, ezért még csak félig üzemel a fejlesztés, ami lehetséges, hogy a pilótafülkébe ereszti a levegőt.

GPHírek
08:57

A gumikopást próbálgatják

Az Autosport szerint több pilóta is használt ultralágyakkal megy. A pályán sok a tempós jobbos, ezért fontos megismerni, hogy ezeket meddig bírják az abroncsok.

GPHírek
08:59

Az állás féltávnál

Az időknél azonban érdekesebb, hogy milyen gumitaktikákkal mentek a pilóták az első félidőben.

GPHírek
09:01

Hosszú etapon a Mercedes

Hamilton valószínűleg most szimulálja, milyen lesz a helyzet a vasárnapi rajt utáni körök során.

GPHírek
09:03

Megpihenhetnek a szerelők egy kicsit

Versenyszimulációkat futnak a pilóták, közben a szerelők aggódva figyelik az eseményeket a monitorokon.

GPHírek
09:05

A Ferrari megint megosztja a munkát

Räikkönen lágy gumikkal van kint, számolt be az Autosport, Vettel viszont másmilyen abroncsokat kapott. 

GPHírek
09:06

Eső jön az edzés végére

Vandoorne-nak szólt a mérnöke, hogy 11 percen belül, vagyis az utolsó negyedórára eső érkezhet. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezt "elég valószínűnek" nevezte.

GPHírek
09:09

Megosztoznak a szektorokon

Az első három pilóta a pálya három szektorában is a leggyorsabb, szépen elosztva azokat egymás között. Ennél azonban érdekesebb, hogy az Autosport szerint Verstappen most jobb köröket megy Hamiltonnál.

GPHírek
09:11

Össze-vissza gumiznak a csapatok

Alonso autójára gyorsan feltették az ultralágy abroncsokat, Vettel viszont szinte körönként cserél, néhány percen belül volt az autóján lágy és közepes keverék is. 

GPHírek
09:13

Hamilton elfékezte magát, Ricciardo is küszködik

A brit pilóta megint kiszélesítette a pályát az 1-es kanyarban, időt vesztett lágy gumikon, Ricciardo azt jelezte, hogy megnyúlt a fékpedál útja egy előzés során. Ez már nem az első ilyen jelentése.

GPHírek
09:17

Közel vannak az élcsapatok?

A Sky Sports gyors számítása szerint Hamilton 1:39.14-es, Bottas, 1:39.17-es körátlagot futott ultralágy gumikkal, a hosszabb etapjuk során, utóbbihoz állítólag Ricciardo is fel tudott nőni. Később mi is kísérletet teszünk az etapok eredményeinek felgöngyölítésére.

GPHírek
09:18

Most a McLaren nem tudott kereket cserélni

Vandoorne kénytelen volt megállni a pályán, mert a jobb hátsó kerekét nem sikerült rendesen rögzíteni. Ez a harmadik hétvégén a harmadik különböző csapat, ami ilyen hibát követ el.

GPHírek
09:19

Esik az eső

A LED paneleken esőcseppeket formázó grafika jelent meg, vagyis az FIA szerint hivatalosan esik az eső. 11 perc van hátra.

GPHírek
09:20

Kanyaronként változik az eső intenzitása

A célegyenesben csak szemerkél, de a 7-es, 8-as kanyarban a Ferrari szerint szakad az eső.

GPHírek
09:23

Még használható a pálya

Ricciardót megkérdezték, hogy milyennek érzi a pályát, azt mondta, már eléggé csúszós, de egyelőre rendben van. Arra kérték, hogy ne vállaljon kockázatot, de aztán behívták a boxba. Hamilton kiszállt az autóból.

GPHírek
09:25

Vizsgálják a McLaren boxkiállását

Vandoorne autóját veszélyesen engedhették ki a boxból, ezért a megszokott protokoll egy 5.000 eurós büntetés szokott lenni.

GPHírek
09:27

Alonso megnézi, milyen interrel a pálya

A kétszeres világbajnok a teszteken is aktív volt az esőben, Esteban Ocon és Sergio Pérez is követi a példáját. Sebastian Vettel viszont kiszállt az autójából.

GPHírek
09:38

Az élen a helyzet változatlan

Az utolsó percekben már csak Ericsson megpördülése volt említhető esemény, a mezőny többsége visszavonult a boxba. Az élmezőny sorrendje lemásolta az első szabadedzést, de itt a lényeg inkább a hosszabb etapok alakulása. Úgy tűnik, az ultralágyakon szoros a sorrend, de később megpróbáljuk részletesen is kibontani az eredményeket. Addig a top 10 sorrendjével búcsúzunk, de nemsokára jelentkezünk az edzés összefoglalójával is. Köszönjük a figyelmet!

Még több bejegyzés