Társoldalunk:

Hamilton a tavalyinál gyengébb idővel maradt az élen

2018.03.23., 05:46
rendezés

A Mercedes pilótája ultralágy gumikkal is elmaradt a tavalyi második szabadedzésen futott eredményétől, de bő egytizeddel így is Max Verstappen előtt maradt.

Lewis Hamilton a második szabadedzésen ott folytatta, ahol az elsőn abbahagyta, hiszen ismét megszerezte az első helyet a Mercedes volánja mögött. A világbajnoki címvédő azonban némi meglepetésre nem tudta túlszárnyalni tavalyi legjobb körét (amivel akkor alaposan feladta a leckét az ellenfeleknek) és bő 3 tizedmásodperccel lassabb volt a 2017-es eredményénél.

Ez azonban egyelőre csak jelképes érdekesség, hiszen a pálya még mindig nagyon csúszós volt, ezt a számtalan apróbb-nagyobb vezetői hiba is jelezte. Hamilton csapattársa, a 3. helyet megszerző Valtteri Bottas többször is járt a pálya szélén, egyszer pont honfitársával, Kimi Räikkönennel értették félre egymást, ezért Bottas a 3-as kanyarnál lévő kavicságyon keresztül folytatta az útját.

Hamilton az élen folytatta Melbourne-ben - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: AFP/William West

A háromszoros futamgyőztes később látványosan korrigált a sikánban és a füvet is nyírta kissé, ahogy ezt egyebek mellett Daniel Ricciardo és Esteban Ocon is megtette. Látványosan, olykor agresszívan vezetett a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is, aki azt is kifogásolta, hogy a nála lassabb ellenfelei a glória miatt nem néznek a tükörbe.

Hamiltonra és Bottasra ismét Max Verstappen volt a legveszélyesebb,

a holland pilóta azonban ezúttal be is tudott furakodni közéjük. A Red Bull versenyzője már az edzés elején üldözőbe vette Hamiltont és később, ultralágy gumikkal is csak bő 1 tizedmásodpercre maradt le a Mercedes ászától. A köridőket azonban óvatosan kell kezelni, mert a csapatok még messze nem járatták csúcsra az autóikat.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Bottas és Räikkönen afférja

A második szabadedzés legjobb körei a tréning derekán jöttek, utána elsősorban versenyszimulációkkal foglalkoztak a pilóták. A viszontagságos tesztelés óta ez volt az első ilyen alkalom, ezért általában nagy volt a forgalom a pályán, többen is kénytelenek voltak elengedni a gyorsabb autókat vagy vesztegelni a lassabbak mögött.

Néhány percre piros zászlóval is megszakították az edzést

egy leszakadt kábeldarab miatt, ami pont a rajt-célvonalon hevert, de komolyabb baleset vagy műszaki hiba nem hátráltatta a mezőnyt. A tréning elején Verstappen autóján kellett javításokat végezni, majd ő és Ricciardo is sokat rostokolt a boxban futóműállítás miatt, de így is sok kört megtettek.

Ricciardo nem lassított eléggé a piros zászló alatt, később rajtbüntetést kapottForrás: Charles Coates/Getty Images

Verstappennél valószínűleg az erőforrás hőfoka okozott némi aggodalmat, Pierre Gasly a fékek állapotáról érdeklődött a mérnökénél, Nico Hülkenberg autójában ereszteni kezdett az üdítőt adagoló berendezés, Lance Strollt pedig a leintés utáni rajtgyakorlat kapcsán kérte meg a mérnöke, hogy álljon félre a Williamsszel, mert túlhevült az autója.  

Stroll korábban a piros zászló idején is csalódott volt, mert pont egy mért köre alatt állították le a tréninget, részben ennek is köszönhető, hogy az egykörös tempó terén a két Williams csak a 14-18. helyet szerezte meg, Stroll-Szirotkin sorrendben. Az élmezőnyt ezúttal is a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull autói foglalták el, de a Haasszal Romain Grosjean jelezte, hogy ők is az üldözők között vannak.

Jól szerepelt a Haas a szabadedzésenForrás: AFP/William West

A francia pilóta a 6. helyet szerezte meg, még Ricciardót is megelőzte, ráadásul egyelőre tartotta magát a szavához, és a gyorsabb Ferrarihoz, Kimi Räikkönenhez képest fél másodpercen belül maradt. Magnussen csapattársa, Kevin Magnussen, valamint a McLaren pilótái, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne fértek be a képzeletbeli Q3 mezőnyébe.

Érdekesség, hogy a végsebesség terén Gasly a 3. helyet szerezte meg a Toro Rosso-Hondával a két Mercedes mögött, de a faenzaiak autója így is csak a 16-17. helyre ért oda. Jelentős hátrányban vannak a Sauberek az utolsó helyen, de érdekesség, hogy az újonc Charles Leclerc mindössze 1 ezredmásodperccel kapott ki Marcus Ericssontól.

GPHírek
05:34

A Mercedes kezdett az élen

Jó reggelt kívánunk minden Kedves Olvasónknak! Éjjel 2-kor megkezdődött az idei F1-es világbajnokság az első szabadedzéssel, nemsokára pedig már a második tréninggel folytatjuk a programot!

Ez történt eddig

GPHírek
05:36

Teljes fegyverzetben a mezőny

Bár poros volt a pálya, a nehézkes tesztelés miatt is rögtön munkához láttak a csapatok. A fotósok sem unatkoztak, ajánljuk az eddigi képekből összeállított galériánkat!

Verstappen az első szabadedzésen - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: AFP/Paul Crock
GPHírek
05:38

Mostantól így kezdődik a közvetítés

Brian Tyler új főcíme a képekkel kiegészülve jobban hangzik, de így is szokni kell az új kezdést. 

GPHírek
05:40

Vettel idén is nevet adott az autójának

Ez a hagyomány még a Red Bullnál töltött éveiben kezdődött, idén a Loria nevet kapta az aktuális Ferrarija. Az SF71-H-nál mindenképpen jobban hangzik!

GPHírek
05:48

Ezt a köridőt érdemes figyelni

Lewis Hamilton tavaly 1:23.620-szal tavaly leiskolázta a mezőnyt a második szabadedzésen. Idén vajon mennyivel lesz gyorsabb a mezőny a tavalyi eredményeknél?

GPHírek
05:51

Még mindig nehéz eligazodni

Hamilton meggyőző fölénnyel zárta az első szabadedzést, de a Ferrarik két keverékkel keményebb abroncsokon futottak, ráadásul a pálya még eléggé poros volt. A körülmények várhatóan az időmérő edzésig folyamatosan javulnak majd, a helyosztóra és a futamra viszont esőt jósolnak.

GPHírek
05:53

Titkolóznak a Ferrarinál

Már az első szabadedzésen is elállták a szerelők a kamerák útját, amikor Kimi Räikkönen autóját javították és most is a kíváncsi szemek elé álltak.

GPHírek
05:54

Gondok a Red Bullnál?

Az első szabadedzésen a McLarenek küszködtek megbízhatósági gondokkal, most a Sky Sports szerint Max Verstappen autóját kell javítani. Megrepedt a padlólemez és az oldalsó légterelők is. 

GPHírek
05:58

A Toro Rossóé az év első büntetése

Szerencséjükre "csak" 800 eurós pénzbüntetést kaptak pilótáik boxutcai gyorshajtásai miatt. 

GPHírek
06:00

Zöld zászló!

Indul a mai második 90 perces tréning, Bottas már az autóban ül, Hamilton még csak rollerrel közelít a box felé. A pilóták most nem sietnek annyira kifelé.

GPHírek
06:02

Talán ez lesz a legbeszédesebb tréning

A tesztelés óta most először készülnek az istállók újabb versenyszimulációra, ráadásul talán az is kiderül, hogy mire megy a Ferrari a Mercedes ellen a lágyabb keverékű gumikkal.

GPHírek
06:04

Ilyen időre vártak Barcelonában

30 fok van Melbourne-ben és ez végre kicsalta az első pilótát a pályára. Ő nem más, mint Kevin Magnussen a Haasszal.

GPHírek
06:05

Grosjean is követi csapattársát

A már-már szokásosan füstölgő Ferrari motorral szerelt autójára szuperlágy gumikat kapott, Magnussen és Vettel lágyakkal van kint.

GPHírek
06:08

Magnussené az első kör

1:27.412-vel kezd a Haas pilótája lágy gumikon, aztán jön Vettel, szintén lágyakkal 1:26.161-et. Räikkönent szuperlágyakkal küldték ki a pályára.

GPHírek
06:09

Räikkönen vezet

Ez nem nagy meglepetés, még csak kevés pilótának van mért köre, ráadásul a Ferrari szuperlágyakkal megy. 1:25.566-ot ért el, ennél ebben a gumiban persze sokkal több van.

GPHírek
06:12

Gyorsan változik a helyzet

Már Hamilton vezet 1:24.569-cel, Bottas 1:24.719-et tudott és Räikkönen elé Verstappen is befért 1:25.064-gyel, mielőtt őt is megelőzi Ricciardo 1:24.947-tel.

GPHírek
06:13

Ocon és Bottas kicsúszott

Mindketten vissza tudtak térni a pályára, de sok kavicsot felhordtak. Bottas majdnem nekiment az egyik Ferrarinak, nem értették meg egymást az elengedés kapcsán. Alonso is lesodródott a fűre.

GPHírek
06:16

Ocon is a 3-asban csúszott ki

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports-nak azt mondta, a pálya egyszerűen túlságosan poros még. Bottas bepanaszolta Räikkönent a rádión, ebből simán lehet büntetés is később.

GPHírek
06:17

Alonso morog a rádión

Azt mondja, a glória miatt az ellenfelek nem néznek a tükörbe. Egyelőre a 7. helyen tart lágy gumikkal, Vandoorne a 9. helyezett.

GPHírek
06:19

Hamilton javít és vezet

Eddig is ő állt az élen, de 1:24.385-tel megerősítette a helyét, Verstappen feljött a 2. helyre 1:24.401-gyel. Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Sainz, Vettel, Alonso, Grosjean, Vandoorne a további sorrend.

GPHírek
06:19

Verstappen Hamilton nyomában

A Red Bull pilótája javított, 1:24.401-es köre sak 0,016 másodperccel marad el Hamilton eddigi legjobbjától.

GPHírek
06:20

Verstappen Hamilton nyomában

A Red Bull pilótája javított, 1:24.401-es köre sak 0,016 másodperccel marad el Hamilton eddigi legjobbjától.

GPHírek
06:21

Íme a két kicsúszás

Balra Ocon, jobbra Bottas.

GPHírek
06:22

Sokat takar a glória

Alonso fedélzeti kamerájából nem sokat látni előre. A versenyzők szerencsére lejjebb ülnek a kamera pozíciójánál.

GPHírek
06:25

Megint szerelnek a McLarennél

A hátsó futómű környékén dolgoznak Alonso autóján, Ricciardo közben lágy gumival feljött a 4. helyre 1:24.721-gyel, bő 3 tizeddel van Verstappen 2. helyet érő körétől.

GPHírek
06:28

A Renault végzett az első etappal

Sainz lágy, Hülkenberg szuperlágy gumikkal futott. 

GPHírek
06:31

A Red Bullt megint szétkapták

Nagy munkában vannak a Red Bull szerelői, Verstappen autója ismét bakon áll. Vettel közben ultralágy gumikkal van kint, de egyelőre csak egyéni legjobb szektoridőket futott, így csupán a 3. helyezett 1:24.260-nal. Így állnak a legjobb szektoridők:

GPHírek
06:33

Hamilton és Räikkönen is ultrával

Most dőlhetnek meg a tavalyi legjobb körök, Hamilton most jön ultralágy gumival, Räikkönen hamarosan mért kört is kezd. Vettel javított az előző körében, de mindössze 9 ezredmásodpercet, 1:24.451-re, továbbra is a 3. helyezett.

GPHírek
06:35

Räikkönen az élen

Ultralággyal átvette a vezetést, 1:24.214-gyel. Ez nem nagy idő és Hamilton is gyorskörön van már. 

GPHírek
06:37

Bottas is visszatért a pályára

Ismét volt egy nagy megcsúszása a sikánban, de szépen megfogta. Egyelőre 1:24.159-cel a 2. helyezett Hamilton mögött, aki 1:23.931-gyel visszavette a vezetést.

GPHírek
06:40

Dolgoznak a Haasnál is

Magnussen autóján komolyabb futóműállítást végeznek a Sky Sports szerint, ezért a dán pilóta ki is szállt az autóból. Féltáv felé közeledve Hamilton is visszatért a garázsba.

GPHírek
06:41

Verstappen újra a pályán

Néhány perccel ezelőtt még bakon szerelték a Red Bullt, de a holland fiatal ismét kilátogatott. Sainz is ezt tette, de ő a kavicságyban vizitált a 3-as szektorban. Sikeresen megúszta.

GPHírek
06:43

Verstappen megint Hamilton nyomában

Amikor megjelenik a pályán, mindig igyekszik a Mercedes sarkában lenni. Ezúttal ő is ultralágy gumit kapott, 1:24.058-cal feljött a 2. helyre Bottas, Räikkönen, Vettel és Ricciardo elé.

GPHírek
06:46

Az állás féltávnál

Bár egy szabadedzésen nincs különösebb jelentősége az időpontnak, a tréning derekán Hamilton vezet 1:23.931-gyel, mögötte Verstappen, Bottas, Räikkönen, Vettel, Grosjean, Ricciardo, Alonso, Sainz és Hülkenberg az elméleti pontszerzők sorrendje. 

GPHírek
06:49

Piros zászló!

Egy alkatrész hever pont a rajt/célvonalon. Sétáló sportbírók szedik össze a törmeléket. 

GPHírek
06:51

Kábeldarab szakadt le

Egy időmérő berendezés eleme lehet a kábeldarab. Lance Stroll nagyon nem örült a megszakításnak. Egy perc múlva újraindul az edzés.

GPHírek
06:53

Rajtgyakorlatokkal jön a folytatás

Ismét szabad a pálya, a Toro Rosso rajtot gyakorolt a boxutca végén és többen ismét kihajtottak az aszfaltra.

GPHírek
06:58

Jön az élmezőny

Hamilton, Verstappen, Bottas, Räikkönen és Vettel is kivezető körön van, ők egyben a vezető ötöst is képviselik. Ricciardo autóján éppen dolgoznak a szerelők.

GPHírek
07:03

Még mindig füstöl a Ferrari

Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója a tesztelés után azt mondta, nem aggasztja a Ferrari füstölése, mert a pályán ez a tünet nem jelentkezik. A visszajátszások alapján nyilvánvaló, hogy de, igen.

GPHírek
07:07

Fogynak az ultralágyak

Sorra teszik fel az élpilóták autóira az ultralágy gumikat, de megtehetik, hiszen a többségük rengeteg szettet rendelt a hétvégére. Alonsót közben sürgősen egy motorbeállítás módosítására kérték, Bottas pedig kicsúszott a fűre az 1-es kanyarban.

GPHírek
07:10

Alonso kissé darabos

A kétszeres világbajnok eléggé agresszívan vezeti a McLarent, az előbb Stoffel Vandoorne-t előzte meg, majd a padlólemezt végighúzta az egyik rázókövön. Alonso nagyon hajtja az autót.

GPHírek
07:12

Melegszik a Red Bull?

Arra kérték Verstappent, hogy kapcsolja ki a "meleg" gombot, de ő azt felelte, hogy magas a hőmérséklet. Valószínűleg a Renault erőforrásról van szó.

GPHírek
07:14

Bottas adott a gumiknak

Csúnyán elfékezett egy ultralágy szettet a 3-as kanyarban. Többször is állóra fékezte a jobb első gumit, próbálta menteni a menthetőt, de valószínűleg így is cserélni kell majd.

GPHírek
07:17

Lassabb gumik a Ferrarikon

Versenyszimulációt futnak, ennek jegyében életszerű, gyors kerékcserével Vettel autójára lágy, Räikkönen autójára szuperlágy abroncsokat szereltek. Bottas is lágyakkal van kint, Hamilton szuperlágyakkal.

GPHírek
07:22

Gasly nem tisztelte Verstappent

A francia pilóta nem nagyon akarta elengedni a lágy gumival közeledő ellenfelét, de Verstappen határozottan beszúrt mellé a 3-as kanyarban. Ricciardo is visszatért a pályára, lágy gumikkal.

GPHírek
07:25

Nem volt hibátlan a McLaren kerékcsere

A teszten is voltak gondjaik a légkulcsokkal, sőt, egyszer le is ejtették az MCL33-at. Most Vandoorne autóját próbálták gyorsan szervizelni, a jobb első kerékkulcs makacsolta meg magát.

GPHírek
07:30

Gasly a fékek miatt aggódik

Megkérdezte a mérnökét, hogy minden rendben van-e a fékekkel, de azt a választ kapta, hogy az adatok alapján nincs semmi gond. Pillanatok vannak hátra az edzésből.

GPHírek
07:32

Ricciardo füvet nyírt a végén

Besokallt az 1-es kanyarban, aztán a 3-as szektorban is, pedig lágy gumikkal aligha a körrekordra hajtott. A 7. helyen zárta az edzést, miközben a többiek rajtgyakorlatra készülnek a célegyenesben. Vége a második szabadedzésnek!

Még több bejegyzés