Pénteken véget ért az F1 előszezoni tesztsorozata, a csapatoknak a nyolc nap alatt felhalmozott információmennyiségből kell elvégezniük az utolsó simításokat a két hét múlva, Ausztráliában kezdődő szezon előtt.
A legtöbb istálló láthatóan megpróbálta lekopírozni a tegnapi programot a másik pilótájával, de a kivitelezés nem mindenütt sikerült zökkenőmentesen. A békésen lezajlott csütörtök után a McLarent például ismét foglyul ejtette egy technikai probléma,
Fernando Alonso egy óra eltelte után kénytelen volt félrehúzódni füstölgő, olajat eresztő autójával
– utóbb kiderült, a turbó tört el. A spanyol korábban azt állította, magabiztos, és abban bízott, hogy a teszteken, nem a versenyeken esik szét néhány rendszer, de a wokingiak aligha utazhatnak önbizalommal duzzadva Melbourne-be.
Bár a sorozatos meghibásodásokért nem minden esetben háríthatják a felelősséget a Renault-ra, ironikus, hogy
az előző motorszállítójuk, a Honda az egész előszezonban sebezhetetlen volt a Toro Rossónál.
Alonso pénteken eljutott 93 körig, ám a McLaren a kilométerlista végén kullog a nyolc nap összesítésében.
Ebben a rangsorban az 1040 tesztkört megtett Mercedes fölényesen végzett az élen a Ferrari előtt, de az is igaz, hogy a legjobb köridőket tekintve a maranellóiak villogtak, az utolsó gyakorlási napon is megszerezve az első helyet.
A gyomorbántalmakból felépült Kimi Räikkönen a hiperlágy abroncson majdnem ugyanolyan, 39 ezreddel lassabb eredménnyel (1:18.221) zárt, mint a tegnap új rekordot felállító Sebastian Vettel,
és a sprinteket később versenyszimulációval egészítette ki.
A Mercedes és a Red Bull ellenben főként utóbbit erőltette, a triójuk újabb sikeres virtuális futamokkal tette fel az i-re a pontot a tesztprogramban; szerencséjükre a két korai piros zászlós megszakítás még pont azelőtt történt, hogy belemerültek volna a szimulációba.
Az egyiket a lerobbant McLaren, a másikat Charles Leclerc kicsúszása okozta. „Nagyon elégedett vagyok a tempónkkal, de túl sokat akartam, megcsúsztam és egy kicsit nekimentem a korlátnak.
Buta hiba volt ez ilyen korán, tanulni fogok belőle"
– magyarázta a Sauber pilótája. Némileg talán meglepő, hogy a teszteken a két újonc közül ő, és nem a „pénzes versenyző" megbélyegzésű Szergej Szirotkin akasztotta meg többször csapata felkészülését vezetői hibákkal.
A gyári Renault-nál sem volt fennakadástól mentes a nap: egy váltóhiba késő délutánig kivonta a forgalomból Carlos Sainzot, aki addig csak néhány kört tudott megtenni – és a tervekkel ellentétben később nem adta át a volánt Nico Hülkenbergnek –, aerodinamikai méréseket végezve az új első légterelővel. A csapat számára vigaszt jelenthet, hogy az legalább jól bevált.
„Látjuk, hogy jobb köridőt tesz lehetővé és megfelelő leszorítóerőt termel, szóval jól működik – állította Nick Chester technikai igazgató. – Ez kedvező, hiszen az első szárnyak feladják a leckét a mérnököknek, könnyen bele lehet futni velük korrelációs problémába [eltérésbe a szélcsatornában és a pályán mért adatok között]." A régebben a Jordan technikai igazgatójaként dolgozó Gary Anderson elsősorban
a véglap egyszerűbb kialakítására és a felső elemek közötti változó térközre figyelt fel az új szárnyon.
Az utolsó másfél órában Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas átmenetileg egyaránt felkapaszkodott a 2-3. helyig, de a hiperlágy gumin a záró percekben Fernando Alonso és Sainz befurakodott eléjük, Bottast a haasos Romain Grosjean is megelőzte. Lewis Hamilton a délelőtti idejével, a közepes keveréken 11. lett, csak Lance Strollt előzte meg.
A Williams másodéves pilótája egyébként az előzetes beosztás szerint nem is ült volna sokat az autóban, de Robert Kubica önként lemondott a pénteki vezetési lehetőségről, hogy Szirotkint Stroll válthassa délután és minél több kilométert tegyen meg az új idény előtt. Claire Williams méltatta a lengyel hozzáállását.
„Ő állt elő ezzel a kiváló gesztussal. Nem mi kértük meg rá és nem is Lance – mondta. – Különböző okokból kifolyólag a versenyzőink nem tölthettek annyi időt a pályán, mint szerettük volna. Mint tudjuk, Robert hihetetlenül nagylelkű, és mázlisták vagyunk, hogy tisztában van vele, mi a legjobb a csapatnak."
# | versenyző | csapat | típus | köridő | gumi | kör |
1 | Kimi Räikkönen | Ferrari | SF71-H | 1:17.221 | hiperlágy | 157 |
2 | Fernando Alonso | McLaren | MCL33 | 1:17.784 | hiperlágy | 93 |
3 | Carlos Sainz | Renault | RS18 | 1:18.092 | hiperlágy | 45 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull | RB14 | 1:18.327 | szuperlágy | 92 |
5 | Romain Grosjean | Haas | VF-18 | 1:18.412 | ultralágy | 181 |
6 | Valtteri Bottas | Mercedes | W09 | 1:18.825 | közepes | 104 |
7 | Brendon Hartley | Toro Rosso | STR13 | 1:18.949 | hiperlágy | 156 |
8 | Esteban Ocon | Force India | VJM11 | 1:18.967 | hiperlágy | 163 |
9 | Charles Leclerc | Sauber | C37 | 1:19.118 | hiperlágy | 75 |
10 | Szergej Szirotkin | Williams | FW41 | 1:19.189 | lágy | 105 |
11 | Lewis Hamilton | Mercedes | W09 | 1:19.464 | szuperlágy | 97 |
12 | Lance Stroll | Williams | FW41 | 1:19.954 | lágy | 27 |
# | csapat | kör | km |
1. | Mercedes AMG | 201 | 935,655 |
2. | Haas F1 Team | 181 | 842,555 |
3. | Force India | 163 | 758,765 |
4. | Scuderia Ferrari | 157 | 730,835 |
5. | Toro Rosso | 156 | 726,180 |
6. | Williams Racing | 132 | 614,460 |
7. | McLaren | 93 | 432,915 |
8. | Red Bull Racing | 92 | 428,260 |
9. | Sauber F1 Team | 75 | 349,125 |
10. | Renault | 45 | 209,475 |