Hamilton odapörkölt a mezőnynek a záró tesztnapon
2018. március 01. 08:47
Az elmúlt napokban megszokott hűvös, esős időben vette kezdetét az első barcelonai tesztsorozat zárónapja. A gyakorlatilag semmisnek tekinthető szerdai nap után a csapatoknak volt mit behozniuk, így a délelőtt a vizes és intermediate gumik kipróbálásának a jegyében telt. Ma legalább
senki sem lustálkodott, a nap végére a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Sauber és a Toro Rosso is átlépte a 100 körös határt.
Új lendületet adott a tesztelésnek, hogy a pályán folyamatosan köröző autók és a felhők közül kikandikáló nap miatt az aszfalt egyre száradt, és fél egy után nem sokkal mindenki felrakhatta a slickgumikat.
Délután 2 óra magasságában az egész teszt legmagasabb aszfalthőmérsékletét, 27˚C-ot mértek Barcelonában.
Ekkor lépett pályára Lewis Hamilton, aki csapattársától, a délelőtt köröző Valtteri Bottastól vette át a Mercedes AMG W09-est. A világbajnok eddig csak a teszt első napján tudott megtenni 25 kört, gyorsasága felől azonban nem hagyott kétséget. Az első igazán gyors körét ugyan érvénytelenítették, mert levágta az utolsó sikánt, 75 perccel a teszt vége előtt viszont 1:19,333 perc alatt száguldott körbe.
Ez nemcsak a zárónap, de az egész teszt leggyorsabb köre maradt,
Hamilton 3 tizedet vert rá Sebastian Vettel és a Ferrari keddi csúcsidejére.
A Ferrari csütörtökön főként a hosszú távú etapokat gyakorolta, ez a magyarázat arra, hogy Vettel legjobb ideje (1:20,241) közel egy másodperccel elmaradt a riválisáétól – noha a német a közepes mellett a lágy abroncsokat is használta Elvileg okod adhatna az aggodalomra a vörösöknél, hogy Hamilton a keményebb közepes keveréken futotta meg a 2018-as tesztrekordot, Vettel azonban optimista maradt.
A dolgok egyelőre jól állnak, de még mindenki nagyon keveset futott, ezért nehéz ítélkezni még a saját házunk táján is. Nekünk most csak az számít, hogy az autó jól működjön.
Kevés választ kaptunk, sok még a kérdésünk, amiket magunkkal hozunk a jövő hétre is" – nyilatkozta az Auto, Motor und Sportnak.
A délutáni jó idő láttán több csapat – a McLaren, a Renault, a Williams, a Sauber és a Toro Rosso is – úgy döntött, hogy a rossz idő miatt elfecsérelt szerdai nap miatt mindkét versenyzőjének lehetőséget ad. Különösen jó benyomást tett Stoffel Vandoorne, aki szinte az összes gumikeveréket kipróbálta, végül az ultralágy gumikon elért körével a második helyen zárt, 110 kör megtétele után. Fernando Alonso ezt követően ülhetett be a McLarenbe, és a szuperlágy gumikon az 5. helyre tudott feljönni.
A záró tesztnap legszorgalmasabb versenyzője Pierre Gasly volt, aki 128 fordulót, azaz két Spanyol Nagydíj távját teljesítette a Toro Rossóval. Miután a Honda motorjait ettől az évtől kezdve használó istálló említésre méltó műszaki hiba nélkül teljesítette a négynapos tesztet, kijelenthetjük, hogy
a Toro Rosso lett az idei első tesztelés legkellemesebb meglepetése.
Egyáltalán nem zárta viszont fényesen az első tesztet az anyacsapat, a Red Bull. Ma Max Verstappen került sorra, ám a hollandot technikai hiba hátráltatta, délután pedig nagy igyekezetében kicsúszott a pályáról, gondoskodva a második piros zászlós leállásról. (Az elsőt Marcus Ericsson idézte elő még délelőtt, amikor a vizes pályán kifarolt a Sauberral.)
Verstappen végül csupán 35 fordulót tett meg a pályán és a vert mezőnyben végzett.
Lesz tehát mit kielemezni a Milton Keynes-i központan a jövő kedden kezdődő következő tesztelésig. A Mercedes és a Ferrari látványos gondoktól mentes, stabil barcelonai teljesítménye alapján ugyanis a Red Bull RB14 egyelőre mind a megbízgatóság, mind a gyorsaság terén "tartalékos" autónak tűnik.
Pilóta | Csapat | Modell | Köridő | Kül. | Kör | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | W09 | 1:19.333 | 69 | |
2. | Stoffel Vandoorne | McLaren | MCL33 | 1:19.854 | 0,521 | 110 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | SF-71H | 1:20.241 | 0,908 | 120 |
4. | Kevin Magnussen | Haas | VF-18 | 1:20.317 | 0,984 | 96 |
5. | Fernando Alonso | McLaren | MCL33 | 1:20.929 | 1,596 | 51 |
6. | Carlos Sainz Jr | Renault | R.S.18 | 1:20.940 | 1,607 | 60 |
7. | Lance Stroll | Williams | FW41 | 1:21.142 | 1,809 | 54 |
8. | Sergio Pérez | Force India | VJM11 | 1:21.973 | 2,640 | 65 |
9. | Max Verstappen | Red Bull | RB14 | 1:22.058 | 2,725 | 35 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso | STR13 | 1:22.134 | 2,801 | 147 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | R.S.18 | 1:22.507 | 3,174 | 49 |
12. | Valtteri Bottas | Mercedes | W09 | 1:22.789 | 3,456 | 60 |
13. | Charles Leclerc | Sauber | C37 | 1:22.808 | 3,475 | 59 |
14. | Marcus Ericsson | Sauber | C37 | 1:23.825 | 4,492 | 79 |
15. | Szergej Szirotkin | Williams | FW41 | 1:31.979 | 12,65 | 47 |
Kör | Táv (km) | |
Ferrari | 120 | 558,6 |
Force India | 65 | 302,575 |
Haas | 96 | 446,88 |
McLaren | 161 | 749,455 |
Mercedes | 129 | 600,495 |
Red Bull | 35 | 162,925 |
Renault | 109 | 507,395 |
Sauber | 138 | 642,285 |
Toro Rosso | 147 | 684,285 |
Williams | 101 | 470,155 |
Kör | Táv (km) | |
Ferrari | 354 | 1647,87 |
Honda | 147 | 684,285 |
Mercedes | 295 | 1373,225 |
Renault | 305 | 1419,775 |