Társoldalunk:

Vettel nagyot rajtolt, Hamilton visszaelőzte, a vb nyitva maradt

2017.10.22., 20:31
rendezés

Az élmezőnyben is fantasztikus, kerék kerék elleni csatákat, izgalmas stratégiai sakkjátszmát hozott az USA Nagydíj, de Hamiltont nem lehetett megállítani. A Mercedes már konstruktőri világbajnok, Verstappen viszont hiába tornázta fel magát a 3. helyre a 16.-ra, a végén megbüntették, mert a pályát négy kerékkel elhagyva előzte meg Räikkönent az utolsó körben, így a dobogóra már nem állhatott fel.

Lewis Hamilton idei kilencedik győzelmét aratva 66 pontra növelte az előnyét Sebastian Vettellel szemben, a Mercedes pedig zsinórban negyedszer is konstruktőri világbajnok lett az elmúlt évek egyik legparádésabb versenyén, az élmenők között is kerék kerék elleni csatákat és lenyűgöző stratégiai macska-egér játékot hozó USA Nagydíjon. Amely még a leintés után sem volt mentes az izgalmaktól: Max Verstappen hiába verekedte fel magát a 3. helyre egy szemtelen előzéssel az utolsó körben, megbüntették, mert négy kerékkel elhagyta a pályát, ezért a dobogóra legalsó fokára, a csapattársa mellé végül nem ő, hanem Kimi Räikkönen állhatott fel.

Hamilton James Allisont, a Mercedes technikai igazgatóját locsolja pezsgővel, aki tavaly még a Ferrarit erősítette

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

Verstappen egyike volt annak a négy versenyzőnek, akit motorcsere miatt hátrébb soroltak. Ezért a 16. helyről kellett rajtolnia, de azonnal elkezdett feljebb kapaszkodni, és a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardo kieséséből is profitálva, két kiállásos stratégiával visszatornázta magát a Ferrarik és Valtteri Bottas Mercedese közé.

Pár kanyarral a leintés előtt még csak 4. volt, de Räikkönen a közelgő veszélyt látva hiába zárta előtte az ívet, Verstappen belül egyszerűen levágta a pályát, és négy kerékkel a rázókövön elhúzott a Ferrari mellett.

Az ünneplésre várva még ő beszélgetett Vettelel, lelkesen ecsetelve neki a manőverét, a sportfelügyelők azonban a szabálytalannak ítélt előzés miatt 5 másodpercet hozzáadtak az idejéhez, ezért pezsgőzni már nem volt alkalma.

„Az ilyen döntések tönkreteszik a sportot. Mindannyian izgalmas versenyekre vágyunk, nem ilyen szőrszálhasogató ítéletekre" – dühöngött a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko, jóllehet, a külső kameraállásból egyértelmű volt, hogy ha nem megy le a pályáról, Verstappen nem tudta volna megelőzni Räikkönent.

„Mindenki mindenhol szélesen fordul, köztük én is – erősködött a holland. – A 9-es és a 19-es kanyarban simán kisodródhatunk, senki nem szól egy árva szót sem. Ugyanezt csinálta Bottas is: amikor megtámadtam, a pályán kívül fordult, és onnan lendületet véve előttem tudott maradni. Előnyhöz jutott, mégsem tettek ellene semmit."

Verstappen arra az esetre célzott, amikor az 53. körben nagy csatában ment el a Mercedes finn versenyzője mellett, ez azonban csak egyike volt az USA Nagydíj számtalan látványos jelenetének. Az első mindjárt a rajtnál jött el: bár Hamilton is ugyanolyan jól indult el, Vettel a kigyorsítás során kissé elhúzott a Mercedestől, és a domb tetején, az első kanyarban belülről elment mellette, átvéve tőle a vezetést.

Ám Vettelnek a pénteki szabadedzéseken nem volt alkalma hosszú etapokat teljesíteni, és hamar világossá vált, hogy a Ferrarinak a meleg aszfalt ellenére nincs meg a szokásos előnye az ultralágy gumikon. Hamilton rátapadt világbajnoki riválisára, miközben az üldözőiktől gyorsan elhúztak, és a 6. körben, a DRS segítségével viszonylag simán elment mellette.

Vettel a rajtnál megelőzte Hamiltont, de nem tudott sokáig előtte maradni

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

„Nyugodt maradtam, mert a múltból tudtam, hogy ezen a pályán lehet előzni – mondta. – Nagyon jó móka volt felzárkózni hozzá, aztán az a manőver a 12-es kanyarnál eldöntötte a dolgot, ugyanúgy, mint 2012-ben.

Kicsit meglepődtem, hogy Sebastian nem védekezett keményebben..."

Miután a belső ívet nem sikerült időben levédenie, Vettel a széles pályát kihasználva kívülről próbált lendületet venni, de hiába: Hamilton rálépett a gázra, és körönként pár tizedet verve rá egyre nagyobb előnyt épített ki. A 16. körben, amikor a Ferrari rászánta magát, hogy megszabaduljon az ultralágy gumiktól, már 5,1 másodperc volt közöttük a különbség.

„A rajtnál még biztatónak tűnt a helyzetünk. Megelőztem Lewist, de elég hamar rá kellett jönnünk, hogy nem tudjuk tartani vele a lépést, szóval gratulálok neki – mondta a német. – Nem volt ebben semmi rejtély, csak annyi, hogy a Mercedes egyszerűen gyorsabb volt nálunk. Ma nem tudtuk hozni a tempójukat, ezt kénytelenek vagyunk elismerni."

A 2. hely sem volt biztos

A Ferrari azonban nem adta fel, és végig agresszíven taktikázva megpróbált nyomást gyakorolni az ellenfelére. Vettel a 16. körben egy friss szett lágy gumira váltott, és mivel a bokszból tiszta pályára, 9 másodperccel a már az 5. helyen álló Verstappen mögé tért vissza, elkezdhette szórni az abszolút legjobb részidőket.

A Mercedes későn kapcsolt, és először Bottast hívta be kereket cserélni, így mire 2 körrel később Hamilton is sorra került, a bokszból kihajtva közvetlenül Vettel mellett találta magát.

Ha a Ferrari versenyzője két kanyarral korábban nem fordul túl szélesen, veszítve egy-két tizedmásodpercet, talán megint elé kerülhetett volna.

Hamilton közvetlenül Vettel mellé tért vissza egyetlen kerékcseréje után

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

De nem így történt, és Hamilton a második etapban ugyanúgy elkezdett meglépni tőle, mint az elsőben. A 23. körben megelőzte az átmenetileg vezető, csak később kereket cserélő Verstappent is, míg Vettelnek lassan hátrafelé kellett figyelnie, mert a lágy Pirelliken nem igazán találta a ritmust, Bottas és Räikkönen is gyorsabb volt nála. Ezért, bár papíron az egy kiállásos stratégia ígérkezett hatékonyabbnak, a 38. körben a Ferrari másodszor is behívta őt a bokszba, és feltett az autójára egy szett szuperlágy gumit. Még épp jókor léptek ahhoz, hogy Verstappen előtt maradjon, aki egy körrel korábban ugyanígy tett.

Ez a húzás elsőre talán érthetetlennek tűnhetett, de kifejezetten szemfülesnek bizonyult.

Évek óta ez volt az első alkalom, hogy a legjobb stratégia nem volt egyértelmű

– mutatott rá a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. – A Ferrari sokkal közelebb is kerülhetett volna hozzánk, és nekünk nem voltak megbízható adataink arról, hogy a lágy gumik kibírják-e végig." Hát, kibírták – de csak Hamilton autóján...

Vettel 17 másodperccel a 3. helyezett Räikkönen mögött folytatta a versenyt, és a friss Pirellik előnyét kihasználva, a Red Bull-lal a sarkában azonnal megkezdte a felzárkózást csapattársához, aki közben Bottast támadta vadul. Ő a 42. körben sikerrel is járt: megelőzte honfitársát, és kb. 10 másodperces távolságból üldözőbe vette az élen álló Hamiltont.

Verstappen eredetileg a 6. helyet célozta meg. Ezt már a 10. körben elérte...

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

Bottas előnye Vettellel és Verstappennel szemben rohamosan csökkent.

Az 50. körben már csupán 1 másodperccel volt a Ferrari előtt, és Vettel a következőben az utóbbi évek egyik legemlékezetesebb előzését mutatta be rajta,

az első kanyar külső ívén, a Mercedes és az éppen lekörözésre váró Stoffel Vandoorne közötti szűk résen át erőszakolva előre Ferrariját. Ijesztő, de szemet gyönyörködtető jelenet volt.

Bottas megpróbáltatásai ezzel nem értek véget, 2 körrel később ugyanis Verstappen is bedarálta őt egy erőszakos, több kanyaron át tartó csiki-csukival, ezért a Mercedes a biztonság kedvéért másodszor is kereket cserélt az autóján, hiszen már nem maradt vesztenivalója, az 5. helynél hátrébb úgysem csúszott. Ez azonban egy újabb verseny volt, amelyen nem tudta tartani a lépést Hamiltonnal, és közben még a gumikat is gyorsabban elhasználta.

Bottas 13 hellyel Verstappen elől rajtolt, mégsem tudott előtte maradni a versenyen

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Rose

Az, hogy a 16. helyről rajtoló Verstappen előtte végzett a Red Bull-lal, aligha fog jót tenni amúgy is romokban heverő önbizalmának.  

Mivel a szépségdíjas előzése révén a csapattársa mögött találta magát, aki készséggel félreállt előle, Vettel az utolsó körökre ismét a 2. volt Hamilton mögött. Világbajnoki ellenfele 11 másodperccel haladt előtte, őt tehát már úgysem tudta elkapni, úgyhogy a végén legalább szélárnyékot próbált adni a Verstappen ellen védekező Räikkönennek.

„Az autóm végig remekül ment, csak az utolsó körökben spórolnom kellett a benzinnel" – árulta el a finn, aki még a holland 5 másodperces büntetése ellenére is mindössze 1 másodperces előnnyel szerezte meg a 3. helyet, mert az utolsó métereken egészen elvette a gázt. – Borzasztóan dühös voltam, amikor azt hittem, csak 4. lettem, de aztán Maxszel történt valami."

Hamilton most már tényleg a zsebében érezheti negyedik vb-címét

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Rose

Mivel az előnye 66 pontra nőtt, Hamiltont a jövő hétvégén, Mexikóban csak akkor nem koronázzák negyedszer is világbajnokká, ha Vettel legalább 17 ponttal többet szerez nála, amire elhanyagolhatóan kevés az esély. A Mercedes versenyzőjének a fennmaradó három futamon elég 9 pontot gyűjtenie ahhoz, hogy az övé legyen a vb-cím.

„Ez eddig hihetetlen év volt. Nem gondoltam, hogy ma ennyivel gyorsabbak leszünk Sebastiannál, de az autóm egyszerűen fantasztikusan ment – mondta. – Maradt még három verseny, mindet meg lehet nyerni. Hajtsunk rá, srácok!"

Ricciardo kiesett, Sainz nagyot ment

Abban, hogy Verstappen kis híján fel tudta tornázni magát a dobogóra, szerepe volt Ricciardo balszerencséjének is. A Red Bull ausztrál versenyzője a 15. körben, motorhiba miatt feladta a küzdelmet, pedig a verseny elején rámenősen próbált fogást találni Bottas Mercedesén, miközben a rajtnál átmenetileg Esteban Ocon mögé visszaeső Räikkönen is rájuk tapadt.

Ocon kitartó versenyzéssel a 6. lett végül, maga mögött tartva a Renault-nál egy nagyszerű 7. helyezéssel bemutatkozó Carlos Sainzot, aki a 34. körben az év egyik legszebb manőverével került Sergio Pérez elé, több kanyaron át makacsul kívülről, belülről kerülgetve a Force Indiát, mire sikerült megelőznie.

A Renault-nál biztosan elégedettek lesznek Sainz 7. helyével. Hülkenberg viszont a leeső olajnyomás miatt a garázsba kényszerült

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Rose

Pérez korábban a csapattársa tempójára panaszkodott a rádión, azt kérve, hogy engedjék elé, de utóbb lemaradt tőle és Sainztól. Alternatív, az első kiállását extrém későre halasztó stratégiájával Felipe Massa összekapart 2 pontot a Williamsnek, míg Danyiil Kvjat az 1 pontot érő 10. hellyel tért vissza a Toro Rossóhoz, ahonnan két futammal ezelőtt félreállították Pierre Gasly kedvéért. Csapattársának, az eggyel többször kereket cserélő, újonc Brendon Hartley-nak a 13. helyre futotta élete első nagydíján.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
20:32

Rajt 21 órakor

Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Az idény hajrájában járunk, az USA Nagydíjjal megkezdődik, illetve már meg is kezdődött a Forma-1 három futamot felölelő amerikai turnéja. Ezután már csak Mexikó és Brazília, valamint Abu-Dzabi marad a programban.

Origo
20:34

Hamilton már tudja, milyen itt vb-címet ünnepelni

Két éve itt lett világbajnok, miután Nico Rosberg egy széllökés miatt megcsúszott, és elvesztette az 1. helyet a futamon. Összeszedtük, milyen eredmények esetén lehet világbajnok ezen a hétvégén, a lényeg, hogy neki nyernie kellene, Vettelnek meg a 6. helyig hátra kellene csúsznia. A többi változat erősen teoretikusnak hangzik.

Origo
20:35

Hamilton uralta a pályát

A jó edzésformát átmentette az időmérőre, magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót. Vettel az utolsó pillanatban bevágott Bottas elé, Ricciardo és Räikkönen ezredre azonos időt jegyzett, de ebben a sorrendben fognak elrajtolni. Vettel nem számított rá, hogy ilyen közel került Hamiltonhoz, a versentempóját viszont erősnek érzi.

Origo
20:37

Bottason az utolsó szektor fogott ki

"Ott többet szenvedtem - jelentette ki. - Azt valamiért nehezebbnek találtam az edzéseken. Bajlódtam a fékerővel, sokszor blokkoltam a kerekeket. Nem éreztem rá, gyakran vesztettem sok időt a két leghosszabb kanyarban, a 13-asban és a 15-ösben." Jónak érezte az utolsó próbálkozását a Q3-ban, de nem tudott javítani az idején.

Origo
20:38

Csiribí-csiribá, így kavarták meg a rajtfelállást

Hatan kaptak büntetést: négyen új motorelemek, ketten feltartás miatt. Strollnak későn szólt a Williams, hogy nagy lendülettel érkezik mögötte Grosjean, Magnussent meg félretájékoztatta a Haas.

Origo
20:41

Heroikusan mutatják be a főszereplőket

Tényleg adnak a körítésre: párosával vonulnak be a csapattárs pilóták a kijelölt zónába, miközben a hangosbemondón bemutatja őket a szpíker, röviden összefoglalva karrierjüket és megadva esetleges becenevüket.

Origo
20:42

Így autóztatta meg Usain Boltot Hamilton

A sprinter legenda fogja leinteni a futamot. Hamilton megautóztatta őt a verseny előtt, és Ocon is boldogan készített egy szelfit vele.

Origo
20:46

Ricciardo hozza szokásos formáját

A szpíker bemutatása mellé minden pilótának jár egy videofelvétel is a kivetítőkön, és Ricciardo nem hazudtolta meg magát a forgatáson: pózolt, vigyorgott, mókázott. Most Vettel van soron. A versenyzők egy katonai sorfal mellett érkeznek meg a közös zónába.

Origo
20:48

Räikkönen vb-címéből meríthet erőt Vettel

Tudjuk, hogy Vettelnek nem maradt sok esélye, de tíz éve Räikkönen hasonlóan kilátástalan helyzetből fordított a szezon végén, és szerezte meg a Ferrari máig utolsó versenyzői vb-címét.

Origo
20:50

És eljutottunk a himnuszig

Mindenkit bemutattak, jön a himnusz, aztán a repülők. Bill Clinton is a célegyenesben hallgatja.

Origo
20:52

Problémát találtak Vandoorne autójában

Az 5 helyes hátrasorolásából 30 lett, miután a Honda felfedezett egy problémát a kipufogógáz energiáját hasznosító MGU-H-ban, és beszereltek neki egy újat, ahogy MGU-K-ból, turbóból és motorból is.

Origo
20:54

Ricciardo nem is tudott Verstappen új motorjáról

A beszámolók szerint vigyorogva a levegőbe csapott az öklével, amikor megtudta, hogy így is legyőzte csapattársát. Igaz, Verstappen hiába használhatta a Renault továbbfejlesztett V6-osát, több hibát elkövetett. "Különböző motorspecifikációkkal mentünk? Nem is tudtam" - mondta Ricciardo. Mexikóban büntetés árán valószínűleg ő is megkapja a frissített motort, jóllehet, a jelenlegi keretével elvileg kihúzhatná a szezon végéig. "Szeretném azt mondani, hogy nem így lesz, de jelen állás szerint valószínűbb (a büntetés)", mint hogy nem kapok" - nyilatkozta.

Origo
20:57

Bill Clinton méltat

Mindent, nyilván: a pályát, a csapatokat, és azt, hogy milyen nagyszerű, hogy a rendezvény összekovácsolt rengeteg különböző embert. A Sky Sportsnak nyilatkozva azt mondta, a Forma-1 igazi csapatsport.

Origo
20:58

Gyönyörű az idő

Ragyog a Nap, a levegő 25. az aszfalt 35 fokos. A szél alábbhagyott szombat óta. Pár perc múlva rajt.

Origo
21:00

Kétharmados többségben az ultralágy gumin rajtolók

13-an választották ezt az első etapra, igaz, a Q3-ba jutóknak nem is volt választása. Verstappenről tudni lehetett, hogy a piros oldalfalú szuperlágy keveréken fog indulni.

Origo
21:01

Elindult a felvezető kör

A verseny 56 körös lesz, ez nem számít bele a távba. Bolt sikeresen megadta a jelet a felvezető körre.

Origo
21:04

Michael Douglas is a helyszínen

Azt nem láttuk, melyik csapatból garázsából, de a helyszínen követi az eseményeket. A mezőny visszaért az utolsó kanyarokhoz, mindjárt rajt...

Origo
21:06

Rajt: Vettel megelőzte Hamiltont

Jobban indult a Mercedesnél, és a belső íven már az élen fordult el az első kanyarban. Bottas és Ricciardo megtartotta a helyét.

Origo
21:07

1. kör: Alonso előzött

A hátsó egyenes végén Alonso megelőzte Sainzot. Ocon még a rajtnál keveredett Räikkönen elé, a Force India áll az 5. helyen.

Origo
21:08

2. kör: Micsoda csata Bottas és Ricciardo között

Úgy tűnt, az ausztrál kifékezi a finnt az 1-es kanyarnál, de Bottas nem hagyta magát, és a sodrós kanyarokban gyönyörű csatában megtartotta a 3. helyet. Verstappen a 13. pozícióban zárta az 1. kört.

Origo
21:09

3. kör: Vettel vezet Hamilton előtt

Bottas már több mint 3 másodperccel köeveti csapattársát, aztán jön Ricciardo, Räikkönen, Ocon, Alonso, Sainz, Massa, Pérez. Räikkönen tehát visszaelőzte Ocont.

Origo
21:11

4. kör: Verstappen lendületben, már 10.

Pérezt szorította ki a pontszerző helyekről. Hülkenberg és Wehrlein máris megjárta a bokszot.

Origo
21:12

5. kör: Räikkönen utolérte Bottasékat

Bottas és Ricciardo csatája jól jön neki, be tud szállni ő is. Verstappen közben újabb helyet lépett előre, már 9. Massa megelőzésével.

Origo
21:14

6. kör: Hülkenberg kiesett

Leparkolt a Renault garázsánál, egész hétvégén tartó szenvedése ezzel véget ért.

Origo
21:15

6. kör: Hamilton megelőzte Vettelt

A hátsó egyenesben a DRS segítségével elhúzott a Ferrari mellett és az élre állt.

Origo
21:18

7. kör: Wehrlein sem folytatja

Magnussennel koccant korábban, és a Sauber pilótája kiesett ennek következtében. A sportfelügyelők vizsgálták az esetet, de nem szabtak ki büntetést.

Origo
21:19

9. kör: Verstappen a 7. helyen

Áthámozta magát Sainzon és Alonsón, 8 másodpercre halad az 5. Räikkönentől. Ocon áll még közöttük.

Origo
21:21

10. kör: Hamilton 2,2 másodpercre meglépett Vetteltől

De ha ez lenne a végeredmény, még nem lenne világbajnok. Továbbra is Bottas a 3., nyomában Ricciardóval és Räikkönennel. Verstappen megelőzte Ocont, Alonso 8., Sainz 9., Massa 10.

Origo
21:23

11. kör: Hamilton 1 másodpercet adott Vettelnek

Egyetlen kör alatt. Vettel előnye 4 másodperc Bottas előtt, akitől kicsit leszakadt Ricciardo, talán tudatosan, hogy óvja a gumikat. Stroll átváltott a lágy gumikra, vélhetően megpróbálja egyetlen kiállással letudni a távot.

Origo
21:24

12. kör: Ricciardo készen áll az elévágásra

"Gyerünk" - adta ki a parancsot a Red Bullnak, Bottas lehet az áldozata. Ezt persze a Mercedesnél is hallhatták, de a kör végén csak Ricciardo jelent meg a bokszban.

Origo
21:26

13. kör: Vizsgálták a nagy csatát

Ez meglepő volt, nem teljesen értjük, miért ért vizsgálatot a látványos 2. körös Bottas-Ricciardo csata. Mindenesetre egyikőjüknek sem jár büntetés érte.

Origo
21:28

14. kör: Vettelnek lassan hátra kell figyelnie

Hamiltont 4,2 másodperccel követi, Bottas viszont csak 2,8-ra van tőle, és közelít. Ez annyiban mindenképp érdekes, hogy az ultralágy gumi általában a Ferrarinak fekszik jobban. Ricciardo a friss szuperlágy gumin megelőzte Sainzot. 

Origo
21:30

15. kör: Ocon és Alonso a bokszban

Újabb kerékcserék történtek. A Renault elárulta, hogy Hülkenberg kiesését az olajnyomás csökkenése okozta.

Origo
21:31

16. kör: Ricciardo félreállt

A verseny elején a 4. helyen haladt, és a dobogóért támadt, de ebből nem lesz semmi: félrehúzódott valamilyen műszaki hiba miatt. Vettel megérkezett első kerékcseréjére.

Origo
21:33

17. kör: Egyszerűen elszállt a hajtás

Az egyik kanyarból kijövet elfogyott az erő a Ricciardo Red Bulljában. Vettel megkapta a lágy gumikat, lehet, hogy többször nem fog kiállni. Bottas esetleges elévágási kísérletét hárította az időzítéssel a Ferrari.

Origo
21:34

18. kör: Hamilton kényelmesen az élen

Bottast 8, Räikkönent 10 másodperccel előzi meg. Vettel Verstappen mögé, az 5. pozícióba tért vissza. Jelen pillanatban a McLaren mindkét pilótája pontszerző helyen áll.

Origo
21:37

19. kör: Mercedesek a depóban

Az előző kör végén Bottas, aztán Hamilton is érkezett egy kis szervizre. Bottas Vettel mögé tért vissza, jelenleg Räikkönen az élen.

Origo
21:38

20. kör: Vettel majdnem elcsípte Hamiltont

A Mercedes bizonyára kiszámolta, de Hamilton épphogy Vettel elé érkezett vissza a pályára, aki sokat hozott rajta az utóbbi percekben. Most persze Hamiltonnál lesz a frissebb gumik előnye.

Origo
21:40

21. kör: Hamilton számonkérte a Mercedest

"Hogy közelített meg ennyire?" - kérdezte, miután meglátta, hogy a nyakára esett Vettel. A bokszkiállások előtt még több mint 6 másodperc volt az előnye, most csak 2.

Origo
21:41

22. kör: Verstappen feltarthatja Hamiltont

Az élen álló holland szuperlágy gumijai még bírják, és útban lehet Hamiltonnak. Räikkönen közben letudta a bokszkiállását.

Origo
21:43

23. kör: Hamilton elment a Red Bull mellett

Ismét 1., a további sorrend: Verstappen, Vettel, Bottas, Räikkönen, Massa, Ocon, Alonso, Pérez, Vandoorne.

Origo
21:47

25. kör: Verstappen a bokszban

Ő is a lágy gumit kapta meg. Hamilton 3,6 másodpercre leszakította Vettelt, akit 5-tel követ Bottas.

Origo
21:49

26. kör: Alonso az USA GP-ről is kiesik

Alonso behajtott a garázsba, miután észlelte, hogy baj van a motorjával. Most is tovaszálltak a pontszerzésről szőtt álmai...

Origo
21:52

28. kör: Nyugi az élbolyban

Hamilton, Vettel, Bottas és Räikkönen között egyelőre nincs csata, néhány másodpercre autóznak egymástól. Az 5. Verstappen viszont csak 16 másodpercre van Hamiltontól, és 6-ra Räikkönentől.

Origo
21:55

30. kör: Megint a Force India a legjobb az üldözők között

Ocon 6., Pérez 7., őket Sainz, Kvjat és Grosjean követi. Az újonc Hartley nem utolsó,  a sauberes Ericsson előtt megy.

Origo
21:58

32. kör: A verseny második felében járunk

Az 56 körből 32 már lement, Hamilton előnye 5,3 másodperc Vettel és 7,8 Bottas előtt. Úgy néz ki, lerombolja Vettel maradék esélyeit is.

Origo
22:02

33. kör: Takarékoskodnia kell a Force Indiáknak

Valószínűleg a benzinre utaltak, amikor közölték Pérezzel, hogy "menedzsmentre van szüksége." Pérez azt kérte, Ocon engedje el, és visszaadja a pozíciót neki később, ha muszáj, de menekülni akar Sainz elől. "Jobb tempót is tudnék" - mondta. Azt felelte neki a mérnöke, hogy Ocon is spórol, azért tartja fel.

Origo
22:04

35. kör: Räikkönen üldözi Bottast

Fél másodpercre lefaragta a hátrányát, a tét a 3. hely. Verstappent is húzza magával.

Origo
22:05

36. kör: Sainz megelőzte Pérezt

Szenzációs, amit első renault-s hétvégéjén művel az autóban, már 7. Pérez megelőzésével. Kicsit hátrébb Massa közelít rohamtempóban a 10. Grosjean felé.

Origo
22:08

37. kör: Nem változtatnak Vettel stratégiáján, egyelőre

Räikkönen lassan rányomja Bottast Vettelre, 2 másodperc a különbség a Ferrari és a Mercedes között. De Räikkönen tűnik most a leggyorsabbnak, bár egyelőre nem talál fogást Bottason. Verstappennel meglépte a kerékcserét a Red Bull, egy frissebb szett szuperlággyal támadhat a futam végéig.

Origo
22:09

38. kör: Jön Vettel is a bokszba

Sikerült Verstappen előtt tartani, de visszaesett a 4. helyre. Räikkönen tovább kergeti Bottast.

Origo
22:11

39. kör: Vetteléknek 15 másodpercet kell ledolgozni

Ennyi választja el Vettelt és Verstappent Räikkönentől. Még 17 kör van a célig. Hamilton előnye 9 másodperc az élen.

Origo
22:12

40. kör: Massa megelőzte Grosjeant

Ez érett, Massa feljött a 10. helyre. Räikkönen a DRS-sel sem tudta megelőzni Bottast.

Origo
22:13

41. kör: Az állás

Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Ocon, Sainz, Pérez, Kvjat, Massa. Kvjat visszatérése is megsüvegelendő, bár lehet, hogy a frissebb gumin száguldó Massával szemben még pozíciót fog veszteni.

Origo
22:16

42. kör: Räikkönen sikerrel járt

Körök óta egyre közelebb került Bottashoz a hátsó egyenes végén, és most ki tudta fékezni. Szépen versenyez ma a 2007-es világbajnok. Vettel 10 másodperces hátrányból üldözi Bottast.

Origo
22:19

44. kör: Vettel meglépett Verstappentől

Miközben 7 másodpercre megközelítette Bottast, kicsit leszakította a Red Bullt. Utolérheti a Mercedest, és ha megelőzi, nem kizárt, hogy Räikkönennek el kell majd engednie.

Origo
22:22

46. kör: Hátrébb nincs változás

Ocon 6., Sainz 7., Pérez 8., Kvjat 9., Massa 10. Massa lemaradása kicsit több, mint 2 másodperc Kvjat mögött.

Origo
22:26

48. kör: Vettel elengedése ütközést okoz

A német lekörözött másokat, és Ericsson megpróbálta kihasználni ezt, de ahelyett, hogy rendesen kifékezte volna Magnussent az 1-es kanyarnál, kiforgatta. A dán folytatni tudta a versenyt. 

Origo
22:27

49. kör: Sainz támadja Ocont

A 6. helyet próbálja elvenni tőle, Ocon egyelőre jól védekezik. A sportfelügyelők vizsgálták az előbbi Magnussen-Ericsson ütközést, és ki is osztottak egy 5 másodperces időbüntetést utóbbinak.

Origo
22:28

50. kör: Vettel utolérte Bottast

6 köre van, hogy visszaverekedje magát a dobogóra. A DRS és a frissebb gumik segíthetik.

Origo
22:30

51. kör: Vettel körbeautózta a Mercedest

Az 1-es kanyarnál előzött a külső íven, szép manőver volt. Bottast már Verstappen támadja.

Origo
22:33

52. kör: Vettel és Verstappen is előzött

Várható volt, hogy Räikkönen nem tanúsít ellenállást csapattársával szemben. Hamilton közben simán vezet, már 14 másodperc az előnye, Vettel ebből valamennyit még el fog tüntetni a célig. Verstappen berepült Bottas elé a hátsó egyenes végén, és átvette a 4. helyet.

Origo
22:35

54. kör: Massa megelőzte Kvjatot

Ezzel a 9. pozícióba lépett. Verstappen még megpróbálja megtámadni Räikkönent, a tét a dobogó. Még 2 kör maradt a célig.

Origo
22:37

55. kör: Verstappen látja a célt

Meglátjuk, tud-e kezdeni valamit Räikkönen Ferrarijával a hátralévő kevés időben. Nem biztos, hogy a frissebb gumik elegek lesznek.

Origo
22:40

Cél: Hamilton nyert, Verstappen megint nagyot alkotott

Hamilton kényelmesen nyert Vettel előtt, Räikkönen azonban az utolsó körben leszorult a dobogóról, mert Verstappen egy újabb zseniális manőverrel megelőzte az elnyújtott jobbosban. Ne feledjük, a mezőny második feléből indulva kapaszkodott fel a 3. helyre.

Origo
22:41

Sainz nem tudott elmenni Ocon mellett

Bottas lett az 5., Ocon a 6., Sainz a 7., vagyis Ocon kibekkelte a spanyol támadását. Pérez, Massa és Kvjat szerzett még pontot.

Origo
22:42

Verstappen nagyon élvezte

Kicsattanó boldogsággal közölte csapatával rádión, hogy nagyon élvezte a versenyt. A jutalma a 3. hely.

Origo
22:45

Mégsem örülhet Verstappen

Jött a feketeleves: 5 másodperces időbüntetést kapott, amiért a pálya elhagyásával előzte meg Räikkönent. Lehet, hogy a dobogóra felállhat, de a 3. hely Räikkönené lesz.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: