Vettel felzárkózott Hamiltonhoz az időmérő előtt

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of United States USA United States of America SPO F1 Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of United States, 
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Tea
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of United States, #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), 20.10.2017. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Az USA Nagydíj szombati szabadedzése ígéretesen szoros küzdelmet hozott a Mercedes és a Ferrari között, Vettel az új kasztnijában csak századokkal maradt el világbajnoki ellenfelétől.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül36 bejegyzés

Lewis Hamilton az USA Nagydíj harmadik szabadedzésén sem talált legyőzőre, így eddig az összeset ő nyerte meg, de világbajnoki ellenfele, Sebastian Vettel ezúttal 92 ezredmásodpercre megközelítette a Mercedes versenyzőjét, míg egy képzeletbeli rajtsorral hátrébb Kimi Raikkönen is felzárkózott Valtteri Bottashoz.

Miután tegnap délután arra panaszkodott, hogy „nyúlós" a Ferrari eleje,

a csapat este, az éjszakai munkastop megszegése nélkül új autót épített Vettelnek egy másik, korábban már használt kasztniból, amelyre az összes friss fejlesztésű aerodinamikai elemet visszaszerelték.

Ez bevált, a német ász ugyanis azonnal felvette a ritmust, és sokkal simább edzést zárt, mint pénteken, amikor zűrös napja volt, és alig töltött pár kört a pályán.

Hamilton zsinórban harmadszor is az élen zárt Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Az edzés első felében szintén a 2. helyen állt Hamilton mögött, de még 4 tizedmásodperces hátránnyal. A sorrend akkor is megmaradt közöttük, amikor bő húsz perccel a leintés előtt, szinte teljesen egyszerre megtették az időmérő-szimulációikat, ám Vettel ekkor sokat lefaragott a hátrányából, míg Hamilton a pályát az utolsó előtti kanyarban kiszélesítve kicsit odacsapta Mercedesének alját a rázókőhöz.

Igaz, 1:34.478-cal így is újabb körrekordot ért el.

Bottas és Räikkönen nem tudták tartani a lépést a csapattársaikkal, a küzdelem ennek ellenére szoros volt az élen, az első négy helyezett 3 tizedmásodpercen belül került egymáshoz képest. A pálya első, a tempós S-kanyarokat magába foglaló szakaszán a Ferrari, a középsőn pedig a Mercedes tűnt erősebbnek, de a különbség mindenhol csak hajszálnyi volt.

A Red Bull lemaradt a két élcsapattól, jóllehet, később is teljesítette az időmérő-szimulációját. Max Verstappen – akire végül 15 rajthelyes büntetés vár majd, mert kicserélték az autójában a belső égésű motort és az MGU-H-t – első próbálkozását megzavarta Romain Grosjean kicsúszása, amely miatt a Haas végleg a 7-es kanyar kavicságyában ragadt, ezért Virtuális Safety Car-fázist rendeltek el. Verstappen maga is hibázott ugyanitt, csak olcsóbban megúszta, míg

Daniel Ricciardo az utolsó másodpercekben forgalomba került, amikor meg akarta tenni a gyors körét, és 9. lett.

Felipe Massa meglepően jó időt ment a Williamsszel, csupán 2 tizeddel maradva el Verstappentől, mögötte pedig a két Renault zárta az edzést. Habár Nico Hülkenberg valamelyest gyorsabb volt új csapattársánál, Carlos Sainznál, az időmérőnek nem vághat neki vérmes reményekkel, mert Verstappenhez – valamint Stoffel Vandoorne-hoz és az újonc Brendon Hartley-hoz – hasonlóan őt is hátrébb fogják sorolni a rajtrácson.

Az austini időmérő Justin Timberlake koncertje miatt a szokásosnál két órával később, magyar idő szerint majd csak este 11-kor kezdődik. Noha az előrejelzés esővel fenyeget, az várhatóan az után fog megérkezni a pályához, hogy a rajtsorrend már eldőlt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!