Vágólapra másolva!
A Red Bull a várakozásoknak megfelelően gyors volt a Magyar Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, bár a szokatlan hűvösben még nem feltétlenül érvényesültek a normális erőviszonyok. A 2-3. helyen Räikkönen és Hamilton végzett, Vettel rengeteget csúszkált a nyers pályán.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
25 bejegyzés

Számítani lehetett rá, hogy a gyorsabb autóknak köszönhetően az idén a Hungaroringen is megdől a pályacsúcs, és Rubens Barrichello 2004-ben futott ideje rögtön az első szabadedzésen veszélybe került: Daniel

Ricciardo 1:18.486-os idővel nyerte meg a szabadedzést, ez csupán 5 századdal lassabb az eddigi körrekordnál.

A Red Bull tehát biztatóan kezdte a Magyar Nagydíj hétvégéjét, és a Ferrari gyorsabb volt a Mercedesnél, de ebből még nem lehet komoly következtetéseket levonni.

A napos, meleg időben zajló szabadedzésen lassan indult be az érdemi körözés, az első időszakban Valtteri Bottastól láthattunk érdemi próbálkozásokat, sokáig a Mercedes finn pilótája állt az élen. Majdnem egy óra telt el, amikor csapattársa, Lewis Hamilton átvette a vezetést, és az 1:18.8-as idejével már ő is 4 tizedre megközelítette Barrichello pályacsúcsát. Az edzés utolsó fél órájában Ricciardo volt a főszereplő, először csak 6 ezredes előnnyel vette át a vezetést a Mercedesektől, utána pedig megfutotta a nap legjobb idejét, és több mint 2 tizedes előnnyel az élen is zárta az edzést.

A Mercedeseket végül Kimi Räikkönen is megelőzte,

aki majdnem másfél tizedet adott Hamiltonnak.

Ricciardo kezdett a legjobban a Hungaroringen Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A két Ferrari az edzés legnagyobb részében mégsem a köridőivel, hanem a kisebb-nagyobb hibáival hívta fel magára a figyelmet. Az edzést a 6. helyen záró Sebastian Vettel egyszer ki is csúszott a 12-es kanyarban, de később is rengeteg kisebb hibát követett el, a Ferrari láthatóan csúszkált a pályán.

A német a csapatrádión túlkormányzottságra panaszkodott, és a hátsó abroncsaival sem volt elégedett.

A németet egyébként némi meglepetésre a két McLaren követte az eredménylistán, és a Renault mindkét autója is befért a legjobb tíz közé.

Nem ő volt az egyetlen, aki hibázott az egyelőre csúszós pályán,

az edzést kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval.

A Kevin Magnussen helyére beugró Antonio Giovinazzi még a gyakorlás elején törte össze a Haast, miután kicsúszott a 12-es kanyarban, az edzés legvégén pedig Jolyon Palmer szakította le a Renault-ja első szárnyát, amikor túl szélesen fordult a 4-es kanyarban, és keményen ráhajtott a kerékvetőre.