A Ferrarik defektje és Hamilton győzelme nyílttá tette a vb-t

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brit Nagydíj
Mercedes' British driver Lewis Hamilton crosses the finish line to win for the fourth time the British Formula One Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 16, 2017. / AFP PHOTO / Ben STANSALL
Vágólapra másolva!
Hamilton magabiztos győzelmet aratott Silverstone-ban, de örömét a Ferrarik balszerencséje teheti teljessé: pár körrel a cél előtt Räikkönen és Vettel is defektet kapott, így 1 pontra megközelítette német vetélytársát a tabellán, aki csak 7. lett. Bottas a 2. helyre masírozott előre a rajtbüntetés után.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül68 bejegyzés

Lewis Hamilton ellentmondást nem tűrően zsinórban negyedszer diadalmaskodott hazájában, és az örökranglistát vezető Jim Clarkot és Alain Prostot utolérve összességében ötödször nyerte meg a Brit Nagydíjat. Az igazi ajándékot azonban nem ez, hanem a Ferrarik balszerencséje jelentette számára, ami lehetővé tette, hogy egyetlen pontra megközelítse Sebastian Vettelt a világbajnoki tabellán.

Kimi Räikkönen és Vettel ugyanis 3, illetve 2 körrel a cél előtt defektet kapott, a Silverstone-ban a legnagyobb terhelést kapó balelső gumijuk szakadt szét.

Először a 2. helyet a szinte az utolsó pillanatig magabiztosan birtokló finn kárhoztathatta a sorsot.

"A balszerencse továbbra is üldöz. Nem robbant szét, de a bal első gumi futófelülete valamiért levált" - mondta a dobogón, ahova pont a csapattársát is sújtó csapás juttatta vissza. Nem érezte, hogy áthajtott volna valamilyen törmeléken, ami kivághatta az abroncsot. Vettelnél a hétvégi mintát folytatva ismét gyorsabb volt, és a defektjéig úgy nézett ki, a rajtbüntetés után felkapaszkodó Valtteri Bottas sem fogja utolérni a leintésig.

Räikkönen meg tudta menteni a 3. helyet a defekt után, Vettel többet vesztett. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Ben Stansall

A 9. kockából induló finn néhány kör alatt áthámozta magát a középmezőny tagjain, a 7. körben már az 5. pozícióban, páholyból figyelte, ahogy előtte egymást aprítja Max Verstappen és Vettel. Mivel a lágy gumin rajtolt, a 32. körig várhatott a kerékcserével, és a szuperlágyakra váltva 11 kör alatt levadászta a hozzá képest fordított gumistratégián lévő Vettelt, aki addigra egy elévágással visszaszerezte – átmenetileg – a 3. helyet Verstappentől.

Vettel támadta és védte a 3. helyet

A küzdelmes versenyt futó Vettelnek így alapból a 4. hely nézett ki, mivel csapattársa és közé beékelődött egy másik autó, így a Ferrari ahhoz a megoldáshoz sem nyúlhatott, hogy egy helycserével Räikkönen elé emeljék és kicsit növeljék a pontjai számát.

Hamilton és Räikkönen megtartotta a pozícióját a rajtnál, Vettelt azonban megelőzte Verstappen. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Rögtön a rajtnál lépéshátrányba került, mert a túlmelegedő fékek akadályozták, Verstappen pedig rámenősen körbeautózta az első hosszabb egyenesre vezető kanyarnál. Ezzel Hamilton és Räikkönen egérutat nyert az első két helyen, 11-15 másodpercre elhúztak a Red Bull mögé beragadó Ferraritól a 18. körig, amely ekkor kerített sort egyetlen kerékcseréjére.

Verstappennek addig sikerült maga mögött tartania, a legvérmesebb próbálkozását is kőkeményen hárítva a Stowe és a Vale kanyarok között.

- nyilatkozta Verstappen, de az elévágással szemben már tehetetlen volt. Miután Bottas is átugrotta, egyre jobban leszakadt a két élcsapat autóitól, bár Vettel defektjével az 50. körben végül ajándékba kapott egy pozíciót.

Verstappen 4. lett a Brit Nagydíjon. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A német, aki a tervezett kerékcserék sorát megnyitotta, s ezáltal a leghosszabbra nyúlt a második etapja, nem gondolja, hogy necces stratégia áldozata lett volna. "Nem hiszem, hogy bárkit is hibáztatni kellene" - jelentette ki, rámutatva, hogy Räikkönen a 6 körrel frissebb abroncsokon ugyanúgy pórul járt.

Nála különösen rossz helyen, a bokszutcától távol dobta be a törülközőt a balelső gumi,

ezért visszaesett a 7. helyre, Verstappen, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg mögé.

Bottasnak ésszel kellett sietnie

A verseny egyébként nehezen akart beindulni. A rajthoz készülődve Jolyon Palmer félrehúzódott hidraulikai probléma miatt, ezért szükség volt egy második felvezető körre, majd fél kör elteltével be kellett rendelni a Safety Cart a Toro Rossók ütközése miatt.

Carlos Sainz és Danyiil Kvjat fej-fej mellett érkeztek a gyors Maggots/Becketts kombinációba, a belső ívet birtokló orosz autója megingott, és nem tudta elkerülni az ütközést a csapattársával. Ő úgy érezte, Sainz kormányzott belé, a spanyol viszont a rádióban ironizálva úgy reagált: "Mondjátok meg Danynek, hogy szép munkát végzett..."

A páros piruett Sainz versenyének végét jelentette – két versennyel ezelőtt, Azerbajdzsánban szintén csapattársa mozdulata okozta a vesztét a rajtnál –, Kvjatnak pedig sérült autóval kellett folytatnia, a padlólemezének jobb oldalának a fele gyakorlatilag leszakadt.

A sportfelügyelők emellett bokszutcán áthajtásos büntetéssel sújtották, mert veszélyesen tért vissza a pályára.

Hamilton nem zökkent ki a ritmusból, győzelme egy percig sem forgott veszélyben, és 13 másodpercre leszakította Räikkönent, mielőtt a Ferrari defektet kapott. "Sikerült tartanom, majd apránként növelnem is a távolságot Kimitől. Végül egész tűrhető lett, és onnantól csak tartanom kellett" - mondta, és megemlítette, hogy a kivetítőn látott részleteket csapattársa versenyéből is.

Hamilton és Bottas egymás mögött haladt, amikor a finn még nem állt ki a bokszba. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Ben Stansall

Amely a kezdeti előzések után egy darabig eseménymentes volt, és akkor pörgött fel, amikor szabaddá vált előtte a pálya Verstappen és Vettel bokszkiállásával.

- ismerte el a Sky Sportsnak. - Amikor eljött az ideje, tövig nyomtam a gázt."

A frissebb és puhább gumikon a 44. körben előzte meg Vettelt, de a Räikkönennel szembeni 8 másodperces lemaradás ledolgozására már nem lett volna ideje, ezért elismerte, hogy némi szerencséje is volt.

Csapatfőnöke, Toto Wolff ugyanakkor dicsérte fegyelmezettségét: "Tudta, hogy milyen tartományban kell tartania a gumik hőmérsékletét, és amikor látta maga előtt Sebastiant, akkor sem lépte túl a határokat."

Ricciardónak is jutott a rivaldafényből

Ricciardo az utolsó előtti helyről indulva, tömérdek előzést bemutatva jött előre 5.-nek, miután megállt a Red Bullja az időmérőn. Így hogy mindegy volt, a csapat kapott az alkalmon, és a gyakorlatban alkalmazhatatlan büntetéseket is bevállalva beszerelt egy csomó új motorelemet is az autójába.

"Őrült verseny volt, végig csatáztam, szóval rettenetesen élveztem - mondta. -

A mezőny többségéhez hasonlóan a szuperlágy keveréken rajtolt, amellyel egészen a 32. körig elment. Egy kicsúszással korábban rövid időre visszacsúszott sereghajtónak is, de a bokszkiállások kezdetéig visszaverekedte magát 10.-nek, aztán a Force Indiákat és Hülkenberg Renault-ját is lehagyta.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A német megelőzésében a segítségére volt, hogy a Renault motorereje csökkent, Hülkenberg azonban így sem volt csalódott. "6. lettem, ahogy Spanyolországban is, de ott mások balszerencséje is kellett. Ezt önerőből értük el - nyilatkozta. - Jó tempót diktáltunk, a csapat egész hétvégén kiváló munkát végzett."

A Force India versenyzői ismét láncot alkotva teljesítették a futamot, Sergio Pérez minimális távolságból kísérte Esteban Ocont egészen a célig. Az utolsó pont a williamses Felipe Massáé lett.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!