Eseménydús utolsó szabadedzéssel folytatódott az Azeri Nagydíj programja szombat délelőtt. Az időmérőre készülve Valtteri Bottas egy hajszállal gyorsabb volt Kimi Räikkönennél, míg Lewis Hamilton 4 tizeddel lemaradt tőle, Sebastian Vettel nem tudott rendes köröket futni, mert Ferrariját javítani kellett, Max Verstappen Red Bullja pedig ismét lerobbant, és a pályán ragadt.
A sorrendnek és az időeredményeknek azonban nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonítani, mert most a tűző naptól forró, 56-57 fokos volt az aszfalt, az időmérőre viszont várhatóan visszahűl majd.
Bottas ugyanakkor végig magabiztosan uralta Baku gyors utcai pályáját: az edzés első felében a lágy Pirellikkel is vezetett, holott a többiek már akkor is a szuperlágyakat használták. Később, amikor megkezdődtek az időmérő-szimulációk, pillanatonként változott a sorrend az élen, és átmenetileg Hamilton is megszerezte a vezetést, végül azonban nem tudta tartani a lépést a csapattársával, aki szinte körről körre javított.
A Ferrari nem villogott különösebben: a versenyzőik fele annyi kört sem tettek meg, mint mercedeses riválisaik. Igaz, ehhez az is hozzájárult, hogy Vettel kezdettől fogva gondokkal küszködött, ezért össz-vissz 7 kört töltött a pályán. Ugyanaz a probléma sújtott le az autójára kétszer is: az első alkalommal csak egy gyors vizsgálatot folytattak le rajta, de másodszorra már feltették a bakra, és leszedték róla a padlólemezt is.
A csapat szóvivője a Sky Sportsnak azt mondta, a hidraulika-folyadék szivárgására gyanakodtak, de
csak elővigyázatosságból döntöttek a javítás mellett, mert Vettel számára a világbajnoki cím a tét, ezért muszáj biztosra menniük.
Nem ő volt az egyetlen, aki műszaki gondokkal küzdött. A peches Jolyon Palmer, aki pénteken a 8-as kanyar falának ütközött, már 4 kör után leparkolta lángoló Renault-ját az egyik bukótérbe, a pénteki edzéseket megnyerő Verstappen pedig 8 perccel a leintés előtt éppen javítani készült, amikor az autója egyszerűen megállt a 16-os kanyarnál. Így is a 6. helyen végzett, míg csapattársa, Daniel Ricciardo 4. lett, alig 1 tizeddel Hamilton mögött.
A baleseti gócpontnak számító 8-as kanyar bal oldali rázókövének magasságát és hosszát is csökkentették tegnap óta, így ma senki nem ment neki a szemközti falnak, bár néhányan, köztük Felipe Massa és Hamilton, közel jártak hozzá. Most a 2-es kanyar bukótere bizonyult a pálya legveszélyesebb pontjának, oda többen kicsúsztak – köztük az utolsó pillanatban Lance Stroll, akinek csak nehezen sikerült visszatolatnia.