Bottas szoros csatában az élen, Vettel Ferrarija elromlott

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Europe SPO Motorsport F1 Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Europe, 
#77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas F1 Team), 23.06.2017. | usage worldwi
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Europe, #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas F1 Team), 23.06.2017. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Az Azeri Nagydíj időmérője előtt, az utolsó szabadedzésen Verstappen Red Bullja is megállt a pályán, Palmer Renault-ja pedig kigyulladt. Räikkönen csak 95 ezredes hátránnyal került Bottas mögé. Hamilton jobban lemaradt, megint sok volt az incidens.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül34 bejegyzés

Eseménydús utolsó szabadedzéssel folytatódott az Azeri Nagydíj programja szombat délelőtt. Az időmérőre készülve Valtteri Bottas egy hajszállal gyorsabb volt Kimi Räikkönennél, míg Lewis Hamilton 4 tizeddel lemaradt tőle, Sebastian Vettel nem tudott rendes köröket futni, mert Ferrariját javítani kellett, Max Verstappen Red Bullja pedig ismét lerobbant, és a pályán ragadt.

A sorrendnek és az időeredményeknek azonban nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonítani, mert most a tűző naptól forró, 56-57 fokos volt az aszfalt, az időmérőre viszont várhatóan visszahűl majd.

Bottas ugyanakkor végig magabiztosan uralta Baku gyors utcai pályáját: az edzés első felében a lágy Pirellikkel is vezetett, holott a többiek már akkor is a szuperlágyakat használták. Később, amikor megkezdődtek az időmérő-szimulációk, pillanatonként változott a sorrend az élen, és átmenetileg Hamilton is megszerezte a vezetést, végül azonban nem tudta tartani a lépést a csapattársával, aki szinte körről körre javított.

Bottas magabiztosan uralta a pályát Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A Ferrari nem villogott különösebben: a versenyzőik fele annyi kört sem tettek meg, mint mercedeses riválisaik. Igaz, ehhez az is hozzájárult, hogy Vettel kezdettől fogva gondokkal küszködött, ezért össz-vissz 7 kört töltött a pályán. Ugyanaz a probléma sújtott le az autójára kétszer is: az első alkalommal csak egy gyors vizsgálatot folytattak le rajta, de másodszorra már feltették a bakra, és leszedték róla a padlólemezt is.

A csapat szóvivője a Sky Sportsnak azt mondta, a hidraulika-folyadék szivárgására gyanakodtak, de

csak elővigyázatosságból döntöttek a javítás mellett, mert Vettel számára a világbajnoki cím a tét, ezért muszáj biztosra menniük.

Nem ő volt az egyetlen, aki műszaki gondokkal küzdött. A peches Jolyon Palmer, aki pénteken a 8-as kanyar falának ütközött, már 4 kör után leparkolta lángoló Renault-ját az egyik bukótérbe, a pénteki edzéseket megnyerő Verstappen pedig 8 perccel a leintés előtt éppen javítani készült, amikor az autója egyszerűen megállt a 16-os kanyarnál. Így is a 6. helyen végzett, míg csapattársa, Daniel Ricciardo 4. lett, alig 1 tizeddel Hamilton mögött.

A baleseti gócpontnak számító 8-as kanyar bal oldali rázókövének magasságát és hosszát is csökkentették tegnap óta, így ma senki nem ment neki a szemközti falnak, bár néhányan, köztük Felipe Massa és Hamilton, közel jártak hozzá. Most a 2-es kanyar bukótere bizonyult a pálya legveszélyesebb pontjának, oda többen kicsúsztak – köztük az utolsó pillanatban Lance Stroll, akinek csak nehezen sikerült visszatolatnia.