Verstappen 1. helyével és sok kicsúszással indult a hétvége Bakuban

Események

Forma-1, Max Verstappen, Red Bulll Racing, Azerbajdzsáni Nagydíj
BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 23: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during practice for the European Formula One Grand Prix at Baku City Circuit on June 23, 2017 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170623-00920 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull végzett a tabella élén az Azeri Nagydíj nyitóedzésén, mögöttük a többször hibázgató Sebastian Vettel végzett. A pálya második idényében megszedte első áldozatát is a hihetetlenül szűk óvárosi balkanyar: Sergio Pérez leborotválta a Force Indiájának jobb oldalát.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Kisebb meglepetésre a két Red Bull zárta az élen az Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzését. Max Verstappen az edzés második felében, szuperlágy gumikkal érte el az eddigi legjobb, 1:44.410-es körét, ami bő 2 másodperccel gyorsabb Lewis Hamilton tavalyi körénél az első szabadedzésén. Verstappen ráadásul csapattársának, Daniel Ricciardónak is adott 0,47 másodpercet.

A Red Bull alacsony leszorítóerővel megy Bakuban, de így is a pálya középső, kanyargós szakaszán emelkedtek ki a mezőnyből. Nem volt ez mindig így, az edzés elején egy ideig Felipe Massa, majd Lewis Hamilton állt a köridőtáblázat élén, de a Mercedesek a szuperlágy gumikból egyelőre nem tudták kihozni azt, ami az abszolút legjobb körökhöz kellett volna.

Verstappen kezdett az élen Forrás: 2017 Getty Images/Dan Istitene

Hamilton az 5. helyet szerezte meg, Valtteri Bottas pedig a 6. lett, őket Sebastian Vettel előzte meg lágy gumikkal, és Sergio Pérez szuperlágyakkal. A Ferrari az első tréningen nem használta a szuperlágyakat, csak lágy gumikkal próbálkoztak, a mezőny hátsó traktusaiban viszont ellentétes taktika is előfordult: a 17. helyezett Fernando Alonso már az elején feltette a szuperlágyat.

A gyors, és bizonyos pontjain nagyon szűk utcai pályán a várakozásoknak megfelelően több kisebb-nagyobb vezetői hiba is előfordult.

Vettel és Kimi Räikkönen többször elfékezte magát, a négyszeres világbajnoknak egyszer tolatnia is kellett, Bottas egyszer megpördült, Verstappen veszélyesen közel ment a falhoz, és a többiek között is alig volt olyan pilóta, aki egyszer sem járta meg a bukóteret. A legrosszabbul azonban Sergio Pérez járt, aki a 8-as kanyarban az autója teljes jobb oldalát összetörte, és előcsalta a piros zászlókat.

Pérez balesete miatt jó 10 percre leállt az edzés,

mert a sportbírók alig tudták kiemelni az autót a pályáról, és a mentés miatt az aszfaltcsíkot teljes szélességében elfoglalták. Először egy munkagéppel próbálták átemelni a várfal boltíve alatt, majd egy trélert küldtek a Force Indiáért, később belátták, hogy inkább egy másik megnyitásnál kell eltávolítani az autót. Mindössze 6 perc maradt ekkor a tréningből.

A leállás a Toro Rossónak jött nagyon rosszul,

hiszen azelőtt egyik autójuk sem tett meg mért kört, Franz Tost csapatfőnök a Sky Sportsnak azt mondta, így tervezték az edzést, de így szinte az egész 90 percet elvesztegették. Addigra viszont lényegesen javult már az eleinte nagyon poros pálya állapota, a forgalom viszont nem könnyítette meg a dolgukat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!