Kisebb meglepetésre a két Red Bull zárta az élen az Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzését. Max Verstappen az edzés második felében, szuperlágy gumikkal érte el az eddigi legjobb, 1:44.410-es körét, ami bő 2 másodperccel gyorsabb Lewis Hamilton tavalyi körénél az első szabadedzésén. Verstappen ráadásul csapattársának, Daniel Ricciardónak is adott 0,47 másodpercet.
A Red Bull alacsony leszorítóerővel megy Bakuban, de így is a pálya középső, kanyargós szakaszán emelkedtek ki a mezőnyből. Nem volt ez mindig így, az edzés elején egy ideig Felipe Massa, majd Lewis Hamilton állt a köridőtáblázat élén, de a Mercedesek a szuperlágy gumikból egyelőre nem tudták kihozni azt, ami az abszolút legjobb körökhöz kellett volna.
Hamilton az 5. helyet szerezte meg, Valtteri Bottas pedig a 6. lett, őket Sebastian Vettel előzte meg lágy gumikkal, és Sergio Pérez szuperlágyakkal. A Ferrari az első tréningen nem használta a szuperlágyakat, csak lágy gumikkal próbálkoztak, a mezőny hátsó traktusaiban viszont ellentétes taktika is előfordult: a 17. helyezett Fernando Alonso már az elején feltette a szuperlágyat.
A gyors, és bizonyos pontjain nagyon szűk utcai pályán a várakozásoknak megfelelően több kisebb-nagyobb vezetői hiba is előfordult.
Vettel és Kimi Räikkönen többször elfékezte magát, a négyszeres világbajnoknak egyszer tolatnia is kellett, Bottas egyszer megpördült, Verstappen veszélyesen közel ment a falhoz, és a többiek között is alig volt olyan pilóta, aki egyszer sem járta meg a bukóteret. A legrosszabbul azonban Sergio Pérez járt, aki a 8-as kanyarban az autója teljes jobb oldalát összetörte, és előcsalta a piros zászlókat.
Pérez balesete miatt jó 10 percre leállt az edzés,
mert a sportbírók alig tudták kiemelni az autót a pályáról, és a mentés miatt az aszfaltcsíkot teljes szélességében elfoglalták. Először egy munkagéppel próbálták átemelni a várfal boltíve alatt, majd egy trélert küldtek a Force Indiáért, később belátták, hogy inkább egy másik megnyitásnál kell eltávolítani az autót. Mindössze 6 perc maradt ekkor a tréningből.
A leállás a Toro Rossónak jött nagyon rosszul,
hiszen azelőtt egyik autójuk sem tett meg mért kört, Franz Tost csapatfőnök a Sky Sportsnak azt mondta, így tervezték az edzést, de így szinte az egész 90 percet elvesztegették. Addigra viszont lényegesen javult már az eleinte nagyon poros pálya állapota, a forgalom viszont nem könnyítette meg a dolgukat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!