Räikkönen nyerte az első edzést Szocsiban

Események

auto-prix auto Horizontal panoramic Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen sits in his car during the first practice session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit in Sochi on April 28, 2017. / AFP PHOTO / Alexander NEMENOV
Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen sits in his car during the first practice session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit in Sochi on April 28, 2017. / AFP PHOTO / Alexander NEMENOV
Vágólapra másolva!
A Ferrari versenyzője volt a leggyorsabb az Orosz Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, amelyen sokan lesodródtak a még nyers pályáról, köztük Vettel és Hamilton is. Räikkönen csak 4 századot vert Bottasra, a McLarennél ismét motorhiba lépett fel.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb az Orosz Nagydíj pénteki szabadedzésén, miután a 90 perces tréning derekán 45 ezredmásodperccel jobb kört futott, mint honfitársa, a Mercedesnél versenyző Valtteri Bottas. Ketten kiemelkedtek a mezőnyből, hiszen a 3. helyezett Lewis Hamilton már több, mint fél másodperces hátrányban van hozzájuk képest.

A két finn már korábban is megvívott Szocsiban, dobogóért is küzdöttek, és össze is ütköztek, ezúttal viszont egyelőre csak a pénteki edzéselsőségért küzdöttek egymással. Sokáig úgy tűnt, hogy Bottas tempójára nem lesz ellenszer, főleg akkor, amikor a többieknél korábban feltették az Ezüstnyílra a piros jelzésű szuperlágy abroncsokat, amikkel egy ideig faképnél hagyta a mezőnyt.

Räikkönen volt a leggyorsabb - galériával! Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Az edzés korai szakaszában Bottas mindhárom szektorban a leggyorsabb volt, és egyelőre magabiztosabban szerepel, mint a kétszeres oroszországi győztes csapattársa, Hamilton. A brit pilóta többször is elfékezte magát, levágta a pályát és egyszer a bukótérben meg is pördült, de az autója nem volt veszélyben. Bottas is kicsúszott, közel került a falhoz is, de szintén megúszta baj nélkül.

A Mercedes a többiektől eltérő taktikát követett, először lágy gumikkal kezdtek, majd gyorsan szuperlágyakra váltottak, az edzés végén viszont ismét lágy gumikkal próbálkoztak.

A Ferrari, és a mezőny többi része ezzel szemben viszonylag sokáig kitartott a lágyak mellett, elsősorban azért, mert a pálya eleinte még nagyon poros volt, és egészen vasárnapig várható, hogy folyamatosan javul majd az állapota. Amikor viszont felkerült a szuperlágy gumi, Räikkönen is felgyorsult, és az általa elért 1:36.074-es körre egyelőre nem volt válasza a Mercedesnek.

Hamilton egyelőre nem volt olyan gyors, mint Bottas - még több kép a galériában! Forrás: AFP/Alexander Nemenov

A 2007-es világbajnok az edzés elején vibrációra panaszkodott, majd a szuperlággyal időmérőt szimulált, és egy rövid etap alkalmával érte el a legjobbját. 20 perccel a vége előtt kiszállt a Ferrariból, és bár később visszatért, a csúcsdöntés már elmaradt, sőt Carlos Sainzot is feltartotta, aki ezt káromkodva nyugtázta a rádión.

Vettelnek közben nem jött ki a lépés a szuperlágyakkal, és alaposan elmaradt csapattársa tempójától, sőt az első és a hátsó gumik hőmérsékletével küszködő Max Verstappen is megelőzte őt,

így végül csak az 5. helyet érte el Daniel Ricciardo előtt, akinek autóján szintén sokáig dolgoztak a szerelők, a Sky Sports szerint az első futómű átállítása miatt.

A négyszeres világbajnok autója láthatóan idegesen viselkedett a csúszós pályán.

Vettel többször is megcsúszott a kanyarokban, egyszer meg is pördült, és bár a legjobb körét – a mezőny többi tagjához hasonlóan – szuperlágyakkal érte el, teljesítményében mindenképpen van még tartalék, de ez valószínűleg igaz a Mercedesekre is, mert ők még az edzés elején érték el a legjobb eredményeiket.

Verstappen autója még nem az igazi, de megelőzte Vettelt - kattintásra galéria nyílik! Forrás: 2017 Getty Images/Mark Thompson

Két váratlan esemény zavarta meg kissé az egyébként ragyogó időjárás közepette megrendezett tréninget: a Renault-nál Nico Hülkenberg helyén vendégeskedő Szergej Szirotkin alig néhány kör után kénytelen volt félreállni az autójával, és bár a motorja járt, a sportbírók nem tudták kivárni, hogy honfitársuk ismét el tudjon indulni, és letolták az autót a pályáról.

Az edzés második felében pár percig a piros zászlók is előkerültek,

mert Esteban Ocon autójáról leszakadt a motort eltakaró karosszériaelem a cápauszonnyal együtt, és látványosan kirepült a pályáról, szerencsére pont nem a nézőtér felé. Egy kisebb darab az aszfalton maradt, Vettel ezt észre is vette, és gyorsan lefújták az edzést, de így is csak pár perces kiesés történt.

Alonso sokáig kitartott a lágy gumiknál, de végül ő is szuperlágyakkal volt a leggyorsabb - galéria! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az élmezőny mögött ezúttal a Force India és a Williams pilótái osztoztak a képzeletbeli pontszerző helyeken, Sergio Pérez rutinos ellenfelét, Felipe Massát előzte meg, a fiatalabb csapattársaik küzdelmében viszont ezúttal Lance Stroll állt jobban Oconnál.

Komolyabb műszaki hiba sem hátráltatta az edzést, így a McLaren folytathatta a tesztelést, a Haas pedig próbálgathatta a hétvégére beszerelt Carbone Industries fékeket, amelyek lassításkor látványosan ontják magukból a fékport, ellentétben az összes többi autóval.

A mezőny az idei trendeket folytatva már most sokkal gyorsabb volt a tavalyi állapotnál, hiszen a 2016-os első szabadedzésen Nico Rosberg 1:38.127-et ért el a Mercedesszel, Räikkönen ennél bő 2 másodperccel már most jobbat futott.