Vettel ügyes stratégiával lazán verte a Mercedest

Események

auto-prix Horizontal
Ferrari's German driver Sebastian Vettel (2nd L) sprays champagne as he celebrates his victory with runner-up Mercedes' British driver Lewis Hamilton (C-behind), third-placed Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (R) and Ferrari's trackside engineering team member Luigi Fraboni (L) on the podium at the end of the Australian Grand Prix in Melbourne on March 26, 2017. / AFP PHOTO / SAEED KHAN / --IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE--
Vágólapra másolva!
Kezdettől fogva gyorsabbnak tűnt Hamiltonnál, és miután a Mercedes pislogott előbb, 6 körrel később kereket cserélve az élre került az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. A Mercedes a Ferrari tempójával sem tudott mit kezdeni, Räikkönen viszont alaposan lemaradt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül60 bejegyzés

Sebastian Vettel fölényes és fontos győzelemmel indította a Forma-1 2017-es szezonját az Ausztrál Nagydíjon, amelyen a Ferrari nemcsak a stratégiával járt túl a Mercedes eszén, hanem gyorsabbnak is tűnt nála. Valtteri Bottas első versenye a címvédő istállónál kicsit vontatottan kezdődött, de végül közvetlenül Lewis Hamilton mögött fejeződött be, míg Kimi Räikkönen a csapattársától lemaradva 22 másodperces hátránnyal lett 4, miután Max Verstappen elől is menekülnie kellett.

Vettel pályafutása 43. győzelmét aratta vasárnap - katt a galériához! Forrás: AFP/Saeed Khan

Az új autókkal futott első verseny ugyanakkor rögtön rávilágított a szabálymódosítások árnyoldalaira is. Igaz, hogy az Albert Parkban mindig nehéz volt előzni – tavaly is csak 26 helycserét láttunk, az egyik legkevesebbet a szezonban –, de a megerősített aerodinamika miatt most különösen annak tűnt. Akadt pár látványos jelenet, mint amikor Esteban Ocon és Nico Hülkenberg sztereóban hagyta ott Fernando Alonsót, és más pályákon kicsit jobb lehet a helyzet, ám az szinte biztos, hogy az idén az elmúlt évekhez képest kevesebb előzés lesz.

„(Danyiil) Kvjat elég helyet hagyott nekem, de érezni lehet, hogy mennyivel szélesebbek az autók" – mondta Sergio Pérez, aki később Carlos Sainzcal össze is koccant egy előzés közben. Bottas hozzátette: „Az a baj, hogy pár másodperces hátrányból már a tapadás nagy része elveszik, nagyobb mint eddig."

Az a félelem is beigazolódott, hogy a szabálymódosítások széthúzhatják a mezőnyt:

a középmezőny elején, a 6. helyen végző Felipe Massa 57 kör alatt 83 másodpercet kapott Vetteltől, aki mögötte mindenkit lekörözött, a Williams versenyzője mögött befutó Pérez pedig további 26 másodperccel később ért célba. Ezek a különbségek csak lassan fognak csökkenni, ahogy beérnek a fejlesztések.

Egyébként a teszteken kialakult kép tükröződött vissza a futamon is. A Red Bull a senki földjén volt, jócskán lemaradva a Ferraritól és a Mercedestől, ráadásul Daniel Ricciardo napja már a rajtrácsra menet rémálomba fordult, amikor a váltója egy szenzorhiba miatt beragadt. Pedig azt a Q3-ban történt balesete miatt a verseny előtt kicserélték, így azonban csak a bokszból, eleve 2 körös hátrányból vágott neki a távnak, aztán 26 kör után ki is esett.

„Az a pozitívum, hogy ennek az egésznek vége, és végre hazamehetek – nyilatkozta szomorúan, ezúttal a védjegyévé vált széles mosoly nélkül. – A lavina már tegnap elindult. Most nyilván csalódott vagyok, de holnapra túlleszek rajta. Azt hiszem, végül az üzemanyagellátással adódott gond. Erőt merítek abból, hogy Max egész jó tempót diktált."

A Forma-1 új korszaka egyébként is sok kieséssel kezdődött: összesen heten adták fel a versenyt, mindannyian műszaki probléma következtében.

Többen – Kevin Magnussen és Fernando Alonso – a felfüggesztés hibája miatt, aminek akár a megnövekedett terhelés is lehetett az oka. A szombati időmérőn egyes kanyarokban a 8 g-t is elérte a maximális oldalgyorsulás.

A Mercedes pislog előbb

Bár a pilótáknak az idéntől már teljesen manuálisan kell rajtolniuk, és a kuplungkar lineárisan működik, ez némi meglepetésre senkinek nem okozott komolyabb gondot. Vettel egy pillanatra beragadt, de sikerült megtartania a 2. helyet, és az élmezőnyben csak Felipe Massának sikerült javítania egy helyet, amikor elment Romain Grosjean mellett.

A rajtnál mindenki simán eljött, Hamilton megtartott a vezetést - katt a galériához! Forrás: AFP/Saeed Khan

Hamilton simán megtartotta a vezetést, de már az első körökben látszott, hogy meg fog gyűlni a baja Vettellel, akit nem tudott lerázni. A csapattársaiktól hamar elhúztak, 10 kör után már 5 másodperc előnyük volt Bottasszal és Räikkönennel szemben, ám a Ferrari egyre közelebb került az élen álló Mercedeshez. „Közelről követve csökken a leszorítóerő, és csúszkálnak a gumik, Sebastian mégis mögöttünk tudott maradni. Ebből is látszik, hogy a Ferrari ma gyorsabb volt nálunk" – vélte a címvédő csapat főnöke, Toto Wolff.

A 17. körben Vettel már egy másodpercen belül volt Hamiltonhoz képest, akit ezért behívtak a bokszba egy új szett lágy gumiért.

– ismerte el Wolff. Pontosan ez történt: Hamilton a Red Bull mögé tért vissza, és hiába sürgették a rádión, annak ellenére sem tudta megelőzni, hogy újabb – igaz, két fokozattal keményebb – gumikon volt.

A Ferrarinál ezt látva ellenálltak a kísértésnek, és hidegvérűen kint hagyták a pályán Vettelt további 6 körig. Ez azért válhatott be, mert az idei Pirellik végre jól bírják a strapát, így Vettel még 20 kör után is egyéni legjobb időket ért el az ultralágyakkal, amelyeken rajtolt. A Ferrari tökéletesen időzített: pont akkor, a 23. körben cserélték le a kereket a német versenyző autóján, amikor néhány kritikus méterrel Verstappen és az őt üldöző Hamilton elé hajthatott ki a bokszból.

A Ferrarinak már égető szüksége volt erre a győzelemre - katt a galériához! Forrás: AFP/William West

A Mercedesnél számítottak rá, hogy az elévágás hátrányos lehet, de Niki Lauda szerint nem követtek el stratégiai hibát, mert a Ferrari gyorsabb volt náluk, ezért Vettel mindenképpen eléjük került volna a kerékcserék egyetlen fordulója során. Ráadásul Hamilton, aki már néhány kör után panaszkodni kezdett a gumikra, nem halaszthatta tovább a kiállását. „Főleg az első etapban, az ultralágyakon voltak hihetetlenül gyorsak – mondta a Ferrariról.

Talán a beállítások miatt, úgyhogy azokon még csiszolnunk kell."

„Mindig sejtettük, hogy tűrhető tempónk van, és készültünk az elévágásra, de végül Lewis állt ki előbb, aztán feltartották, így az utóvágás kínálta magát – magyarázta a Ferrari vezető versenymérnöke, Jock Clear. – Seb nagyon rálépett a gázra, amikor Lewis kiállt, hátha gondjai lesznek a gumik bemelegítésével."

Hamilton már a verseny elején sem tudott elhúzni Vetteltől - katt a galériához! Forrás: AFP/Paul Crock

A többi éllovashoz hasonlóan a második etapjára Vettel is a lágy gumikra váltott, és mivel Hamilton még mindig Verstappen mögött küszködött, lazán elvitorlázott a távolba. Mire a Red Bull egyetlen talpon maradt versenyzője a 25. körben kiállt a bokszba, az élen haladó Ferrari előnye már 6 másodperc volt, és a táv fennmaradó részében Vettel láthatóan csak Hamilton tempójához igazodva, könnyedén kontrollálta a különbséget, amely egy ponton 10 másodpercnél is nagyobb volt közöttük.

Clear azonban úgy vélte, sem a Ferrari, sem a Mercedes valódi gyorsaságára nem derült fény az Albert Parkban.

„Eleinte Lewis menedzselte a tempót, mert ez volt a helyes, a végén viszont Seb – mondta. – Tényleg nem tudnám megmondani, melyik volt a gyorsabb autó ma. Itt annyira nehéz előzni, hogy Sebnek nem volt értelme túlságosan nyomnia Lewis mögött, de Lewis sem nyomta teljes gázzal, ezért egyikünk tempójára sem derült igazán fény."

Vettel a 2015-ös Szingapúri Nagydíj után tért vissza a dobogó tetejére. Látszott rajta, hogy madarat lehet fogatni vele, a világbajnoki esélyekről azonban szerinte még korai beszélni.

– mondta később. – Mindenki számára nagy megkönnyebbülés ez a szép győzelem. Az elmúlt hónapok kemények voltak, de leszegett fejjel dolgoztunk. Ez a csapat szempontjából óriási eredmény a tavalyi megpróbáltatások után."

Tartottak a gumiktól

Wolff elismerte, hogy a csapatok még féltek kissé az ismeretlen Pirelliktől. „Azt a célt elértük, hogy a gumik tovább tartanak, és keményebben lehet nyomni velük, ami talán kicsit félrevezetett minket. Valószínűleg jobban is meghajthattuk volna őket" – vallotta be. Nico Hülkenberg és Danyiil Kvjat kivételével, akinek az autójában a pneumatikus rendszert kellett feltölteni, a várakozásoknak megfelelően mindenki egyetlen kerékcserével jutott el a célig. A második etapra a legtöbben óvatosságból a lágy keveréket választották, Verstappen és Massa viszont a szuperlágyat, és az is jól bírta a megpróbáltatásokat.

Räikkönennek a rajtnál és a második etap vége felé is menekülnie keltett Verstappen elől - katt a galériához! Forrás: AFP/William West

Verstappen majdnem 10 másodperccel volt Räikkönen mögött, amikor a kiállását követően visszatért a pályára, de a hátrányát az 50. körig lefaragta szűk 2 másodpercre, mielőtt a finn a hajrában rálépett a gázra, megfutva a verseny leggyorsabb körét is. „Verstappen miatt nem aggódtam túlzottan, mert tudtam, hogy itt mennyire nehéz előzni. A 4. hely távolról sem tragédia – jelentette ki Räikkönen, aki főleg az első etapban maradt le Vetteltől. – Itt minden az időmérőn és a rajton múlik, ma azonban az ultralágy gumikon ugyanúgy küszködtem, mint tegnap. A lágy gumikon már jobb volt az autónk."

Verstappen meglepődött, hogy tartani tudta a lépést Räikkönennel, és úgy érezte, a Red Bull a versenyen sokkal jobban működött, mint az időmérőn

– igaz, még így is csaknem fél perccel Vettel után ért célba.

A Ferrariéhoz hasonlóan kezdetben a Mercedes háziversenye is egyoldalúnak tűnt. Az első 15 körben Bottas 8 másodpercet kapott Hamiltontól, a második etapban, a lágy gumikon viszont fordult a kocka, és 2 másodpercen belül megközelítette a csapattársát, hogy végül közvetlenül mögötte intsék le. „Kicsit jobbra számítottam, de ez elfogadható kezdet – mondta a finn. – A nagy kérdőjel számomra az első etap, amikor nem voltam elég gyors, az ultralágyakon túlságosan csúszkáltam. Ahogy átváltottunk a lágyakra, minden rendben ment, rögtön keményebben tudtam nyomni a gázt, és sokkal jobban élveztem a vezetést."

A középmezőnyben fordulatosabb volt a küzdelem

Eközben az élkvintett mögött Felipe Massa egyedül, senkitől nem fenyegetve haladt a 6. hely felé.

– viccelődött. – Tudtuk, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull gyorsabb nálunk. A verseny jól ment, a rajtnál sikerült megelőznöm Grosjeant, ami fontos volt, mert gőzöm sincs, a szombati körét honnan rángatta elő. Utána végig magányosan vezettem, kontrollálva a tempót."

Grosjean nem jutott messzire, az új Ferrari motor, amelyet a Haas annyira dicsért az előszezonban, ugyanis már 14 kör után megadta magát, míg csapattársát, Magnussent – aki az első körben nekiment Marcus Ericsson Sauberjének – később a felfüggesztés hibája vonta ki a forgalomból. Ketten, Jolyon Palmer és az újonc Lance Stroll pedig fékproblémák miatt estek ki.

Magnussen az első körben megcsúszott, és megtorpedózta Ericsson Sauberjét - katt a galériához! Forrás: AFP/Paul Crock

Az utolsó négy pontszerző helyet a Force India és a Toro Rosso foglalta el. Carlos Sainz mindössze 1,2 másodperccel Pérez mögött ért célba, holott előzőleg Kvjat tűnt esélyesebbnek rá, hogy a szuperlágy gumikon levadássza a Force Indiát. Az eltérő stratégiára való tekintettel Sainz előre is engedte őt, csakhogy 8 körrel a leintés előtt ki kellett állnia a bokszba feltölteni a pneumatikát, amivel visszakerült a csapattársa mögé.

Mögötte Esteban Ocon egy látványos előzéssel biztosította be F1-es pályafutása első pontját, amikor az 52. körben kivágott Alonso McLarenje mögül. A spanyol versenyző némi meglepetésre egészen addig pontszerző helyen haladt, de akkor az autója a futómű hibája miatt elkezdett balra húzni, és ő úgy vélte, egyébként is csak a körülményeknek köszönhetően találta magát annyira elöl.

Ricciardo és Grosjean kiesése miatt örököltük meg a 10. helyet – mondta nem túl optimistán. – Ma az eddigi legjobb versenyeim egyikét futottam. Nagyon kellett spórolnom a benzinnel, ami jelentősen hátráltatott, mégis tartani tudtam a pozíciómat."

Stoffel Vandoorne a másik McLarennel eljutott a célig, igaz, a legutolsó helyen, 14,5 másodperccel lemaradva még a Sauber újoncától, Antonio Giovinazzitól is, aki az időmérőhöz hasonlóan a versenyen is szép munkát végzett.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

08:18
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Az év első futama következik

Köszöntjük olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj élő közvetítésében! A hétvégén mindenből megvolt már az idei első, már csak a futam van hátra, amit Lewis Hamilton kezdhet az élről, mellette viszont Sebastian Vettel igyekszik majd az első kanyar felé.

Ez történt szombatonHamiltoné a pole, de a Ferrari megszorongatta a Mercedesthttp://www.gphirek.hu/f1/percrolpercre/20170325-f1-az-ausztral-nagydij-idomero-edzese-eloben.html
08:21
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Ricciardót az ág is húzza

A hazai hős, Daniel Ricciardo összetörte az autóját a szombati Q3-ban, ezért csak a 10. helyet érdemelte ki, ráadásul az autójában sebességváltót kellett cserélni, úgyhogy csak a 15. helyről indulhat. Azt mondta, két kerékcserés taktika esetén jól jöhet számára, hogy maradt még két teljesen új szett ultralágy gumija, és nagyon örülne egy Safety Car fázisnak 15 körrel a vége előtt. Rajta kívül csak Lance Stroll kapott rajtbüntetést, szintén a sebességváltó cseréje miatt.

Az Ausztrál Nagydíj valódi rajtrácsahttp://www.gphirek.hu/f1/20170325-f1-a-2017-es-ausztral-nagydij-valodi-rajtracsa.html
08:29
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Elkészült az idei F1-es osztálykép is

Ezen Marcus Ericsson mellett Pascal Wehrlein látható, de a mai futamon az ő helyén Antonio Giovinazzi, a Ferrari tesztpilótája versenyez a Saubernél. Wehrlein a korábbi hátsérülése miatt nem állt készen a bevetésre, ezért a Sauber behívta Giovinazzit, aki először azt hitte, viccelnek vele, és csak tegnap reggel esett le számára, hogy tényleg behívták a csapathoz. Annyira meglepődött, hogy majdnem legyőzte Ericssont, és egy apró gyorshajtástól eltekintve szinte hibátlanul vezetett szombaton.

08:32
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Ma megtudjuk, lehet-e előzni az új F1-ben

Ricciardo 15. helye és a középmezőnyből kiemelkedő tempója lehetővé teszi, hogy az ausztrál pilóta végig előzze a fél mezőnyt, de kérdés, hogy erre képes lesz-e, mert sokan attól tartanak, hogy hiába gyorsultak az autók, nehéz lesz előzni velük. Jean Todt, az FIA elnöke elismerte, "aggódik" azért, mert nagyra nőttek a különbségek a csapatok között, ez nem tesz jót a küzdelemnek.

08:40
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Ricciardo nem jutott el a rajtrácsig

Ricciardo hétvégéje rosszról még rosszabbra fordul, a Red Bull pilótájának új váltója 6. fokozatban ragadt, és megállt az autója a pályán útban a rajtrács felé. Ki is szállt, úgyhogy nem tud felállni a rajtrácsra.

08:42
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

A Pirelli egy kerékcserére számít

A gumigyártó szerint a 22. kör környékén jönnek majd be a pilóták lecserélni a rajt előtt felrakott ultralágy gumikat szuperlágyakra. Aki mégis két kerékcserét tervez, már az első 14 kör során bejöhet a bokszba.

08:50
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Kvjatnál is gond van

A Toro Rossóban elromlott a tűzoltókészülék, és e nélkül nem rajtolhat el. A Red Bullnál nem indul gördülékenyen a szezon. Tegnap kiderült, hogy a Renault mindhárom csapatuknál visszatért a 2016-os ERS-hez, ami 5 kg-mal nehezebb és alacsonyabb teljesítményű, mint az idei.

08:51
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Egy szenzor romlott el Ricciardo autóján

Christian Horner azt mondta a Sky Sportsnak, hogy még dolgoznak azon, hogy Ricciardo legalább a bokszutcából elindulhasson. 9 percük maradt a rajtig.

A Sky szerint Kvjat autóján megoldották a problémát.

08:58
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Nagy kavarodás jöhet a rajtnál

Az idén még nehezebb rajtolni az F1-es autókkal, mint korábban, ezért lehet, hogy a tegnap kiharcolt pozíciók gyorsan megváltoznak. Ez korábban Lewis Hamilton egyik gyengéje volt, de azt mondta, sokat dolgoztak a rajtok javításán.

08:59
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Ricciardo autója még mindig szét van szedve

Hamilton már húzza a kesztyűjét az autóban, nemsokára indul az idei első felvezető kör.

09:01
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Egyelőre nincsenek további gondok

Mindenki el tudta hagyni a rajtrácsot a felvezető kör elején, Ricciardo autója viszont nem készül el időben. A Red Bull szerelői dolgoznak még, de kérdés, hogy körhátránnyal egyáltalán van-e értelme elindulni.

09:05
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Elhalasztották a rajtot

Új felvezető kör kezdődik, ezzel Ricciardo nyert némi időt, de nem úgy tűnik, hogy a Red Bullnak ez elég lesz. A visszajátszás szerint Nico Hülkenberg vagy Esteban Ocon állt rossz helyre.

Közben helyesbítünk, nem Ocon, hanem Ericsson rajtol szuperlágy gumikon.

09:08
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Rajt: Az élen a helyzet változatlan

Hamilton gyenge tapadásra panaszkodott, de simán eljött az élen. Vettel nem indult túl jól, de visszatartotta Bottast, és Räikkönen is maradt a 4. helyen. Ericsson és Magnussen összeakadt, a kavicságyban kötöttek ki.

09:09
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

1. kör: Vettel üldözőbe vette Hamiltont

A Ferrari zsinórban három leggyorsabb szektort futott, és tapad a szökni próbáló Hamiltonra. Vajon előzési pozícióba is kerülhet? Magnussen folytatni tudta a versenyt egy kerékcsere után.

09:10
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

2. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör

Az utolsó szektorban már ő volt a leggyorsabb, 1:19:638-cal az övé volt a leggyorsabb kör is, de Vettel továbbra is a sarkában van.

Ricciardo 2 kör hátránnyal elhagyta a bokszot.

09:12
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

3. kör: Vettel még mindig 1 másodpercen belül

7 tizedmásodperc a hátránya, és a 3. körben 1:29.043-mal ő volt a leggyorsabb. Hamarosan használhatja a DRS-t is. Bottas kicsit lemaradt, és Räikkönen is.

09:14
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

4. kör: Hamilton egy hajszálnyival távolabb

1,2 másodpercre nőtt a különbség, néha látni, ahogy Vettelnek korrigálnia kell nagy igyekezetében. Verstappen közben szintén tapad Räikkönenre, de nincs támadási pozícióban.

09:15
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

5. kör: Hamilton most kezd lendületbe jönni

1:28.786-ra javította a leggyorsabb kört a versenyen, erre Vettel egyelőre csak 1:29.127-et tudott, úgyhogy stabilan 1 másodperc fölé nőtt a távolság.

09:17
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

Visszajátszás: Magnussen ment neki Ericssonnak

A Haas pilótája megcsúszott a 3-as kanyar belső kerékvetőjén, ezért öklelte fel a Saubert, de úgy tűnt, a két autónak nem is volt elég hely a szűk kanyarban. Vizsgálják az esetet. Kisebb csoda egyébként, hogy további balesetek nem történtek, a sereghajtók között többen is állóra fékezték a kerekeiket.

09:19
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

8. kör: Hamilton tovább növelte az előnyét

A Mercedes már másfél másodperccel vezet a Ferrari előtt, ebben a lekörözött Magnussen is szerepet játszhatott. A rádión 1:28.0-s kört kértek tőle, de azt lehetetlennek tartja, 1:28.379-cel azonban majdnem 4 tizedet adott Vettelnek.

Ricciardo utolérte a 15. helyezett Vandoorne-t, de csak a körhátrányát próbálja ledolgozni.

09:21
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

9. kör: Vettel tudott válaszolni

1:28.234-re gyorsult, Hamilton 394-et futott, úgyhogy kissé csökkent a különbség köztük. A 10. körben Vandoorne kiállt a bokszba, új lágy gumikat kapott, de alig tudott kiállni a bokszból. Az erőforrással van gondja.

09:23
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

11. kör: Hamilton a gumikkal küzd

A rádión jelentettel, hogy túlmelegedtek az abroncsai, de az előző körben így is gyorsabb volt Vettelnél. Bottas nem tudja tartani velük a lépést, Räikkönen hátránya pedig már 11 másodperc a 4. helyen.

09:25
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

12. kör: Palmer feltűnően lassan közlekedik

A rádión a fékekre panaszkodott. Vettel közben ismét a leggyorsabb kört futotta 1.28.221-gyel, Hamilton az előző körben 424-et futott, de a Ferrari tempóját látva rögtön abszolút legjobb 1-es szektort teljesített.

09:26
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

13. kör: Hamilton tovább gyorsult

1:28.117-nél jár, ez már majdnem az a tempó, amit pár körrel ezelőtt kértek tőle. Stroll közben a 14. helyezett Giovinazzit támadja, de a GP2 tavalyi 2. helyezettje egyelőre tartja magát a Sauberrel.

09:29
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

15. kör: Grosjean alatt elfüstölt a Haas

Bejött a bokszba, de nagy füst csapott fel az autóból. Egyértelmű motorhibának tűnik, ez rossz hír a Ferrarinak. Palmer közben még mindig a fékhibával küszködik.

09:30
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

16. kör: Nagy kár Grosjeanért

A francia pilóta remekül szerepelt a szombati időmérőn, és a rajtnál is csak Felipe Massa előzte meg. Stabilan haladt a 7. helyen, de az autója megadta magát.

Indulnak közben a kerékcserék, Ocon és Giovinazzi is kint volt, Vettel még mindig másfél másodpercre van Hamiltontól.

09:32
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

17. kör: Hamilton a bokszban!

Ebben a körben Vettel már visszajött 1 másodpercen belülre, és Hamiltont gyorsan kimentették a pályáról, mielőtt utolérte volna Ericsson lekörözendő Sauberét. A Mercedes lágy gumit kapott.

09:34
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

18. kör: Vettel kint maradt a pályán

A Scuderia pilótája gyorsan leküzdötte Ericssont, és most szabad előtte a pálya. A használt ultralágy vagy az új lágy gumi lesz jobb?

09:35
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

19. kör: Nem jön be a Ferrari terve

Hamilton új leggyorsabb kört futott 1:27.551-gyel, ami majdnem 6 tizeddel jobb Vettel előző körénél. Hamilton viszont nemsokára utoléri Verstappent, és Vettel mérnöke is azt mondta, hogy minden rendben.

09:37
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

20. kör: Hamilton még mindig panaszkodik

Alulkormányzottsággal küzd, és azt kérte, hogy tájékoztassák a helyzetről, hogy óvhassa az abroncsait. Az előző körben visszalassult, és Vettel 2 tizedet adott neki.

09:38
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

21. kör: Hamilton utolérte Verstappent

Massa közben kereket cserélt, szuperlágy gumikat kapott, a Pirelli által előírt 1 kerékcserés taktikát követi.

Hamilton közben utolérte Verstappent, de DRS-sel sem tudta megelőzni. Mérnöke azt mondta, fontos az előzés, de Vettelhez képest még mindig jól állnak.

09:40
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

23. kör: Hamilton egyelőre nem tud előzni

Ezt el is mondta a mérnökének, aki azt kérte, hogy tartsa nyomás alatt ellenfelét. Verstappen a rádión azt jelentette, hogy küzd a hátsó gumik tapadásával.

09:41
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

24. kör: Vettel a kerékcsere után is Hamilton előtt!

Lágy gumikat kapott, és éppen visszatért Verstappen elé, aki támadni kezdte, de Vettel visszatartotta őt. Hamilton még mindig a Red Bull mögött van.

09:43
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

24. kör: Ericsson kiesett

Műszaki hiba miatt félreállt a 3-as szektorban, Vettel közben 3 másodpercre növelte az előnyét Hamilton előtt, aki azt mondta, hogy valami nem stimmel a gumikkal. Verstappen még mindig közöttük van.

09:44
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

25. kör: Bottas is kereket cserél

Ideje volt már, nagyon hosszúra nyújtotta az első etapot, de Räikkönen még nála is többet megy. A Mercedes lágy gumit kapott, a mögötte szintén kereket cserélő Verstappen viszont szuperlágyat.

09:46
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

26. kör: Vettel vezet, Räikkönen a bokszban

A 2007-es világbajnok is lágy gumikat kap, ő sem akar már többet kiállni a bokszba. Jelentős hátránnyal ér vissza Bottas mögé.

Az élen most Vettel diktálja a tempót, alaposan lerázta Hamiltont, aki még mindig a gumikkal küzdhet. A mérnöke azt mondta, hogy gondolkodnak a B terven, ez valószínűleg 2 kerékcserés taktikát jelent.

09:49
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

28. kör: Hamilton félúton Vettel és Bottas között

A háromszoros világbajnok körülbelül 6 másodpercre van a négyszeres világbajnoktól, és bő 6 másodperccel halad csapattársa előtt.

Ricciardo megállt a bukótérben a 29. körben, az autója üresben van, lehetséges, hogy megint a sebességváltóval volt gond.

09:53
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

31. kör: Rosberget is meglepte a Ferrari

Nem számított arra, hogy Vettel elkapja Hamiltont. A Mercedes továbbra is 6 másodperc hátrányban van, és Bottas is kezd közeledni hozzá.

09:55
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

32. kör: Ricciardo mai napja egy képben összefoglalva

Az RB13-as "valakinek" balszerencsét hozott.

Christian Horner szerint motorhiba történt a Red Bullnál.

09:56
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

33. kör: Hamilton hozza, amit kérnek tőle

1:27.711-et futott, mérnöke azt kérte, hogy "27 végét" fusson. Az előző két körben 7 tizedet faragott a hátrányából, de Vettel több autót is lekörözött, akiket Hamilton csak most fog utolérni.

09:58
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

35. kör: Hamilton sokat vesztett a lekörözéssel

Utána viszont egy abszolút leggyorsabb 1-es szektorral és egy egyéni legjobb 2. szektorral folytatta az útját.

Így alakultak eddig a csúcssebességek:

10:00
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

35. kör: Majdnem egyforma az élen a tempó

Vettel 1:27.483-at, Hamilton 1:27.435-öt ért el, ez mindkettejük esetében egyéni legjobb. Hamiltont arról tájékoztatták, hogy maradnak az A tervnél. 7,5 másodperc a hátránya.

10:02
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

37. kör: Bottas közeledik Hamiltonhoz

A kerékcsere óta kevesebb, mint a felére csökkent a hátránya, már 3 másodpercen belül van Hamiltonhoz képest.

10:04
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

39. kör: Bottas a leggyorsabb a pályán

Az előző körökben tizedekkel jobb volt mindenkinél, most csak árnyalatnyi a különbség az élmezőnyben. Bottas viszont sokkal később cserélt kereket Hamiltonnál, a verseny végéig előnyben lesz a gumik terén.

10:05
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

40. kör: Hamilton már 8 másodpercre van Vetteltől

Pat Symonds, a Sky Sports szakértője szerint Bottas példáján látható, hogy az első etap megnyújtása volt a helyes döntés. Az élen állók közül Hamilton cserélt gumit elsőként.

10:07
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

41. kör: Közben Alonso ismét megdolgozik a pénzéért

A kétszeres világbajnok a 10. helyen halad a McLarennel, ami az előszezoni tesztek eredményei láttán kisebb csoda. Ocon a sarkában lohol, de Alonsóval nehéz dolga lesz.

10:08
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

42. kör: Hamilton egyre messzebb Vetteltől

9,2 másodpercre nőtt a távolság a Ferrari és a Mercedes között, Bottas viszont már csak 2,5-re van csapattársától.

10:10
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

43. kör: Räikkönent próbálják motiválni

Nem sok sikerrel. Mérnöke szólt neki, hogy Hamilton még mindig panaszkodik a gumikra, de csak annyi választ kapott, hogy "oké, oké". Sietnie kellene, mert Verstappen 1:27.045-tel új leggyorsabb kört futott, és egy kör alatt 7 tizeddel közelebb jutott a Ferrarihoz.

10:12
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

44. kör: Verstappen száguld, Stroll megállt

A holland tinédzser 1:26.964-gyel igyekszik Räikkönen után szuperlágy gumikon, Stroll viszont nemrég kicsúszott, majd a bokszban véget ért számára a verseny. Valószínűleg műszaki hiba hátráltatta.

10:13
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

44. kör: Hamilton most nagyot ugrott Vettel felé

A Ferrari beragadhatott a lekörözöttek mögé, mert csak 1:27.954-et tudott, Hamilton viszont 1:27.033-at vagyis 9 tizedet lefaragott a különbségből.

10:15
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

46. kör: Alakul a csata a pontszerző helyekért

A 8. helyezett Kvjat szorosan üldözi Pérezt, akinek autóján meglazult a motortakaró elem. Ez biztonsági kockázatot is jelent, ezért nem lepődnénk meg, ha kihívnák őt a bokszba. Vettel nemsokára lekörözi őket.

A 10. helyért is küzdelem folyik, Ocon élete első F1-es pontjára hajt Alonso mögött.

10:18
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

48. kör: Vettel nagyon beragadt a lekörözöttek mögé

Hamilton újabb fél másodpercet hozott rajta, és ebben a körben még ennél nagyobb köridőkülönbség sem lenne meglepő. A Mercedes hátránya 7 másodpercre csökkent.

A visszajátszás szerint Pérez autóján szerencsére nem a karosszériaelem lazult meg, csupán valami szemetet szedett össze.

10:20
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

49. kör: Lauda szerint nem hibáztak a taktikával

A Sky Sports szerint Niki Lauda olaszul azt nyilatkozta, hogy nem rontották el a taktikát, csupán a Ferrari nagyon gyors ma. Bottas már csak 1,7 másodpercre van Hamiltontól.

10:21
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

50. kör: Megállt a másik Haas is

Ericsson Saubere mellé parkolt le a 3-as szektorban. Grosjean után Magnussen sem ér célba a Haasnál.

10:24
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

52. kör: Alonsót egyszerre ketten is megelőzik

Ocon átvette az utolsó pontszerző helyet, de Hülkenberg is hihetetlen tempóval érkezett mögötte. Alonso azt mondja, valami gond lehet a futóművel, mert balra húz az autója.

10:25
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

53. kör: Alonso feladta, Kvjat száguld

A spanyol versenyző lemondhat a pontról, Kvjat viszont 1:26.711-gyel a leggyorsabb kört érte el egy nem tervezett bokszkiállás után. Még mindig a 9. helyen halad.

10:26
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

53. kör: Vettel megszabadult a lekörözöttektől

Ezt egy újabb leggyorsabb körrel jelezte: 1:26.638-ra javította az eredményt, pedig már némi spórolást is megengedhetne magának. Verstappen 1,2 másodpercre csökkentette a hátrányát Räikkönen mögött.

10:28
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

55. kör: Vettel előnye már 10 másodperc

2014 óta nem fordult elő, hogy a Mercedest csak úgy, váratlan körülmények nélkül legyőzzék, ráadásul Vettel már 10 másodperces előnnyel vezet.

10:29
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

56. kör: A Force India az idén is jól áll

Az időmérőn Esteban Ocon 14. helye elkeserítő lehetett a számukra, de Ocon feljött a 10. helyre, Pérez pedig tartja a 7. pozíciót. A Williamsnél csak Massa halad pontszerző helyen, ő a 6. helyezett.

10:31
március 26, 2017
Vágólapra másolva!

57. kör: Vettel megnyerte az Ausztrál Nagydíjat!

2014 óta ez az első alkalom, hogy nem a Mercedes egyik pilótája vezeti az egyéni világbajnokságot. Hamilton és Bottas a 2-3. helyen ért célba az Ezüstnyilakkal. Räikkönen a 4. lett Verstappen, Massa, Pérez, Sainz, Kvjat és Ocon előtt.