Hamiltoné a pole, de a Ferrari megszorongatta a Mercedest

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during 2017 Formula 1 championship at Melbourne, Australia Grand Prix, from March 23 To 26 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az Ausztrál Nagydíj időmérője jóval szorosabb párharcot hozott a két élcsapat között, mint a pénteki edzések alapján tűnt. Vettel megszerezte a 2. rajtkockát Bottas előtt, és 3 tizeden belülre került Hamiltonhoz képest is, a Red Bull viszont reménytelenül lemaradt, sőt Ricciardo a gumifalban végezte a döntő etapot.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
36 bejegyzés

Lewis Hamilton az élen tartotta a Mercedest az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, ahol pályafutása 62. pole pozícióját ünnepelhette. A háromszoros világbajnok magabiztosan, hiba nélkül az élre vezette az Ezüstnyilat, ellentétben új csapattársával, Valtteri Bottasszal, aki erőlködve próbált lépést tartani vele, de még Sebastian Vettel is megkeserítette az életét.

A várakozásoknak megfelelően a verseny a Q2-ben lett igazán éles, ekkor végre már senki sem spórolt semmivel, és a szoros küzdelem a Q3-ban is folytatódott. Ekkor az eső is fenyegetni kezdte a mezőnyt, ezért a Mercedes és a Ferrari pilótái rögtön kihajtottak a pályára, és csak ők tudtak mért kört teljesíteni, mert Daniel Ricciardo balesete miatt megszakították az edzést.

Hamilton és Vettel örülhetett az időmérő után - galéria! Forrás: AFP/William West

Hamilton meggyőző, 3 tizedmásodperces hátránnyal már ekkor vezetett, és Vettel is befért Bottas elé, de az újraindítás után változott a helyzet, mert a finn pilóta Hamilton első körénél még tudott jobbat, de a másodiknál már nem. Hamilton újabb körével ismét csaknem 3 tizedre növelte az előnyét, és Vettel ugyanúgy befurakodott a két Mercedes közé.

- nyilatkozta Hamilton. - Óriási volt a szabályváltozás, komoly kihívás mindenkinek, de nagyon keményen dolgoztak, hogy az autó ma olyan legyen, amilyen. Valtteri is remek munkát végzett. A Mercedes nagyszerűen áll, de holnap szoros verseny lesz. Mindent jól össze kell hoznunk, de erősebb leszek, mint valaha.”

- összegzett Vettel az időmérő után. - Az autó bevált, bár tegnap zavaros napunk volt, a tesztek alapján bizakodtunk. Nem voltam teljesen elégedett a körömmel, de szerintem a pole-ra nem volt esélyünk. Holnap a versenyen viszont bizonyíthatunk. Már várom, az emberek is feltüzeltek, motiváltak vagyunk.”

Bottas viszont nem volt lelkes.

„A 3. hely nem ideális. Nem vagyok elégedett az eredménnyel, de büszke vagyok arra, amit a csapat elért. Én csak az előkészületek apró részét láttam, de jó megtapasztalni, hogy minden összeállt, és az élen küzdünk. Nem tudtam tökéletes köröket futni, úgyhogy nem örülök, de a versenytempónk erősnek tűnt. Remélhetőleg tiszta versenyünk lesz, és jó néhány pontot begyűjtünk.”

Verstappen is elfékezte magát a Q1-ben, de ez végül nem bizonyult döntőnek - galéria! Forrás: AFP/William West

Kimi Räikkönen a Q3-ban már nem tudta velük tartani a lépést. Az első mért körében elfékezte magát a 3-as kanyarban, és a második próbálkozására is csak a 4. helyet érte el, jelentősen lemaradva az élen álló triótól. A Red Bullnak viszont még erre sem volt válasza,

Max Verstappen további 4 tizedet kapott, és Hamiltonnál majdnem 1,3 másodperccel lassabbnak bizonyult.

Ez azonban még így is sokkal jobb Daniel Ricciardo helyzeténél. A hazai pályán szereplő pilóta rögtön a Q3 elején megpördült a 14-es kanyarban, és autója hátuljával nekiütközött a falnak. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, erős autót építettek, és nem számított automatikusan sebességváltó cserére, de pilótája így is csak a 10. helyet érte el.

Az edzés egyik meglepetését ismét Romain Grosjean hozta,

mert az üldözők között ő bizonyult a legjobbnak, és behozta a Haast a 6. helyre. Ez a legjobb, amire számíthattak, hiszen Hamiltonnál majdnem 1,9 másodperccel lassabb volt. Az élmezőny tehát valóban brutális előnybe került a kisebb csapatokhoz képest még úgy is, hogy a tavalyi pole-nál Hamilton csupán 1,6 másodperccel volt gyorsabb.

A Force Indiában nem volt benne a Q3-as kör - galéria! Forrás: DPPI/Florent Gooden

Grosjean és a mögötte következő Felipe Massa is leiskolázta a csapattársát: Kevin Magnussen és Lance Stroll is kiesett már a Q1-ben a 17. és a 19. helyen, ráadásul a kanadai pilóta még öthelyes rajtbüntetést is kap sebességváltó csere miatt, így valószínűleg a mezőny végéről rajtol, a szintén csalódást okozó Jolyon Palmer mellől. A Renault továbbra sem ütőképes, de a brit pilóta csapattársa,

Nico Hülkenberg azért odaért a 12. helyre, 1 századmásodperccel az éppen kieső Sergio Pérez mögött.

A Force India szempontjából csalódás, hogy mindkét versenyzőjük elbúcsúzott a Q2-ben, ráadásul az élcsapatokon kívül a Haas, a Williams és a Toro Rosso autói is gyorsabbnak bizonyultak. Carlos Sainz és Danyiil Kvjat nagyot csatázott, mindössze századok választották el őket egymástól a 8-9. helyen.

Vandoorne gyorsan kiesett - galéria! Forrás: AFP/Paul Crock

Nagy különbség alakult ki a McLaren berkein belül is. Fernando Alonso ismét megmutatta, hogy egy szinte használhatatlan autóval is helytáll, és 1,4 másodperccel gyorsabb volt csapattársánál, a nagyra tartott Stoffel Vandoorne-nál, aki csalódottan már a Q1-ben kiesett a 18. helyen. Alonso úgy érte el a 13. rajtkockát, hogy elmondása szerint

a Honda motor néha kihagyott az autójában, bár Vandoorne is küszködött autójának üzemanyag-ellátása miatt.

Bár a 16. helyen rögtön kiesett, mégis nagyot ment a Sauber újonca, Antonio Giovinazzi, aki csak azért nem győzte le rutinosabb csapattársát, Marcus Ericssont, mert az utolsó körében elfékezte magát az utolsó előtti kanyarban, és a fűről inkább visszatért a bokszba. Pascal Wehrlein viszont aggódhat, mert ha Giovinazzi így folytatja, a Sauber hosszabb távon is fantáziát láthat benne.