Folytatódott a Mercedes és a Ferrari szárnyalása, valamint a McLaren küszködése a 2017-es előszezon második tesztnapján, kedden. Annak ellenére Kimi Räikkönen zárt a legjobb idővel, hogy egy fokozattal keményebb gumikat használt, mint a 23 ezredmásodperccel mögötte végző Lewis Hamilton.
Az időeredményeket nemcsak azért nehéz összehasonlítani, mert a Ferrarin a lágy, míg a Mercedesen a szuperlágy gumik voltak, hanem azért is, mert az üzemanyagszintek ismeretlenek. Hamilton ugyan biztos lehetett volna egy kicsit gyorsabb, a harmadik szektorban ugyanis kb. 3 tizedmásodpercet vesztett a korábbi részidejéhez képest, de a Ferrari számára mindenképpen biztató, hogy nem kellett erőlködniük a jó időeredményekhez.
Látszólag egy évvel ezelőtt is így kezdték a teszteket, akkor azonban a Mercedesnél lágyabb gumikkal kerültek az élre, míg most rendre ők használják a keményebbeket.
Räikkönen még a lágyakat is csak délután vetette be, egymás után sok rövid etapot futva, Hamilton viszont már délelőtt megkapta a szuperlágyakat. A finn ennek ellenére máris 1,8 másodperccel gyorsabb volt, mint a tavalyi tesztelés két hete alatt a két fokozattal lágyabb ultralágy Pirellikkel.
A Mercedes köridőben ugyan elmaradt kissé a Ferraritól, a körök számát tekintve viszont megint nem talált legyőzőre. Hamilton és az őt délután leváltó Valtteri Bottas együtt 168 kört, azaz 782 km-t tett meg, sőt a finn lebonyolította az év első versenyszimulációját is – igaz, mind a négy etapban a lágy keverékű Pirelliket használta közben, ami egy éles futamon nem lenne szabályos. A pálya mellől figyelő szakértők nem voltak egyértelműen elégedettek a Mercedes viselkedésével, és Bottas kis híján meg is pördült egyszer.
A hétfői szenzor- és akkumulátorproblémák után a Red Bull valamelyest magára talált, s bár Max Verstappen a délelőtt jelentős részét a garázsban töltötte, végül 89 kört teljesített. A lágy gumikon 1,2 másodperccel elmaradt Räikkönen idejétől, de így is elégedetten szállt ki az RB13 pilótafülkéjéből.
Jók a benyomásaim. Rengeteg kört teljesítettünk, és ez volt a célunk, hogy letesztelhessük az alkatrészeket
– mondta.
A Red Bull formájával kapcsolatban óvatosan fogalmazott, de megjegyezte, hogy az új generációs autókat a kanyarokban élvezetesebb lett vezetni. „A kigyorsításokon sokkal nagyobb a tapadás – magyarázta. – Tavaly nehéz volt rátalálni arra a kompromisszumra, hogy a kanyarokból is jól tudjunk kigyorsítani, de ezekkel az autókkal és a szélesebb gumikkal jóval könnyebb."
A 4. helyre, alig 4 ezreddel Verstappen mögé Kevin Magnussen tornázta fel magát a Haasszal, ő azonban a szuperlágy Pirelliken érte el a legjobb eredményét. Mindazonáltal a versenyzők közül a legtöbb, 118 kört is ő zavarta le a Circuit de Catalunyán.
A Force Indiának szintén tűrhető napja volt. Esteban Ocon sokáig a 3. helyen tanyázott, mígnem késő délután Verstappen és Magnussen felkapaszkodtak elé a tabellán. Noha az ebédszünet előtt vesztett egy kis időt olajszivárgás miatt, a csapat szépen haladt, és kipróbálta a szuperlágy, a lágy és a közepes gumikat is.
Ez volt az első élményem egy új generációs autóval, és azt kell mondanom, igazi fenevad:
a tempós kanyarokban lenyűgözően megy, ráadásul a lassúakban is jobb lett, úgyhogy jelentős előrelépést képvisel" – áradozott Ocon.
A Toro Rosso folytatta az ismerkedést a Mercedesre feltűnően hasonlító autójával, az STR12-vel. Carlos Sainzot ma Danyiil Kvjat váltotta, aki kezdetben aerod inamikai adatokat gyűjtött és néhány alapvetőnek számító tesztet bonyolított le, aztán foglalkozott a gumikkal és a mechanikai beállításokkal is. Az ebédszünet után vesztett egy kis időt, de úgy vélte, emiatt egy teszten felesleges aggódni.
„Normális, hogy ilyenkor elővigyázatosságból elvégzünk pár vizsgálatot, mielőtt visszatérünk a pályára – mondta Kvjat. – Az STR12-ről szerzett első benyomásaim pozitívak. Gyors, ugyanakkor még mindenképpen dolgoznunk kell azon, hogy működőképesebbé tegyük ezt a csomagot."
A Renault délelőtt alkatrészekre várt, ezért az RS17 a garázsban maradt, Jolyon Palmer azonban délután ráléphetett a gázra, és megtehetett 53 kört.
„Ma későn kezdtünk, mégis sikerült foglalkoznunk a kasztni beállításaival, valamint gyűjtöttünk adatokat a motorról, és Jolyonnak is lehetősége nyílt az ismerkedésre az RS17-tel – fejtegette a motorért felelős technikai igazgató, Rémi Taffin. – Elégedettek voltunk az autó működésével. Ami a hajtásláncot illeti, minden jel pozitív volt. A következő napokban szeretnénk nagyobb távolságokat teljesíteni."
A Saubernek „kihívásokkal teli" napja volt, a délelőttöt ugyanis a tavalyi Ferrari motorral kapcsolatos gondok miatt gyakorlatilag elvesztegették. A sérült Pascal Wehrleint helyettesítő tesztpilóta, Antonio Giovanazzi így csak délután állhatott rendesen munkába, végül azonban egész sok, 67 kört tölthetett a pályán.
A McLaren újabb katasztrofális napot zárt. Miután Fernando Alonso hétfőn 29 kört tudott teljesíteni, és egy konstrukciós hibából eredő olajszivárgás miatt ki kellett cserélni a motorját, kedden délelőtt a csapat egyelőre beazonosítatlan, szintén a motorra visszavezethető problémába ütközött, ezért újabb cserére kényszerült. A művelet értelemszerűen órákat vett igénybe, így Vandoorne csak egy órával a teszt leintése előtt térhetett vissza pályára, és összesen 40 körrel zárt.
A McLaren a két nap alatt csupán 321 km-t tett meg, míg a Mercedes 1490-et, és már a Ferrari is átlépte az 1000-et.
Nem hozott szerencsét a kedd a Williamsnek sem: az újonc Lance Stroll délelőtt kicsúszott a 9-es kanyarnál, s bár az incidens önmagában ártalmatlan volt, a kavicságyban letört egy darab az FW40 első vezetőszárnyáról, és az autó alkatrészhiány miatt a nap hátralévő részében a garázsba kényszerült. Mivel Angliából kell hozzá alkatrészeket hozatni, a Williams programja várhatóan szerdán is csúszni fog.
„A második etapomban épp csak kezdtem ráérezni az autóra, amikor elfogyott a tapadás, és elvesztettem fölötte az irányítást – mondta Stroll. – Kicsit megpördülve bukdácsoltam át a kavicságyon, és visszatértem a garázsba, ahol kiderült, hogy az első szárnyról letört az egyik elem, több pedig nincs belőle. Ez sajnálatos, véget is vetett a napunknak. Ez van."
A tesztelés Barcelonában csütörtökig folytatódik.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!