Feléledt a Ferrari, Vettel berepült a Mercedesek elé

Események

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 28: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP) on track during practice for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2016 in Mexico City, Mexico. Lars Baron/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Mexikói Nagydíj péntek délutáni edzésén szárnyalt a Ferrari: Vettel idejét nem tudta megdönteni Hamilton, míg Räikkönen lőtávolban maradt a 3. Rosberghez képest. A Red Bull javult a délelőtthöz képest, de a Mercedes és a Ferrari mellett nem rúgtak labdába.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül40 bejegyzés

Meglepetésre Sebastian Vettel zárta az élen a Mexikói Nagydíj második pénteki szabadedzését a Ferrarival. Vettel még az edzés első felében érte el az erkölcsi sikerhez elegendő eredményét, amit Lewis Hamilton előre 13 ezredmásodpercre, majd 4 ezredre tudott megközelíteni. Mindketten a szuperlágy abroncsot használták, de úgy tűnt, egyelőre csak ők tudják kihozni a maximumot az abroncsokból.

A 3. helyezett Nico Rosberg már majdnem fél másodpercre volt mögöttük, alig megelőzve Kimi Räikkönent, aki a tréning végén egy hosszabb etapot is teljesített a szuperlágyakkal, de ezt feleslegesnek ítélte a gyorsan elkopó abroncsok miatt, és inkább rajtokat gyakorolt. Rosberg sokat küszködött a forgalommal, és úgy tűnt, nehezére esik egy jó kör összerakása.

Vettel visszatért az élre, bár ez egyelőre csak részsiker Forrás: AFP/2016 Getty Images/Lars Baron

A forgalom megint kiakasztotta Vettelt is: ezúttal Fernando Alonsót nevezte idiótának, mert nem engedte el őt a kanyargós stadion szakasz során, de úgy tűnt, a morgásra volt oka, mert a McLaren pilótája 15 perccel a vége előtt kiszállt az autóból, a Ferrari viszont a közepes keverékű gumikkal is jó tempót diktált.

A délelőtti szabadedzéshez hasonlóan délután is a vártnál hűvösebb volt az időjárás,

a levegő mindössze 16, a pálya 35 fokos volt, így a szokásosnál is nehezebb volt felmelegíteni az abroncsokat. Szinte nem volt versenyző, aki a bejátszott rádióüzenetekben nem panaszkodott a tapadás hiányára, gyakoriak voltak az elfékezések és a kicsúszások, sőt néhány megpördülés is történt.

A forgalom gondot okozott Forrás: AFP/Yuri Cortez

Ezek elvétve előcsalták a sárga zászlókat, de komolyabb balesetre nem volt példa, műszaki hibából is mindössze kettőt érdemes kiemelni: Romain Grosjean autójában az ERS-t kellett javítani már az edzés elején, ezért szerelői körbe is kordonozták a Haast, a leintés után pedig Danyiil Kvjat alatt füstölt el a Toro Rosso, így az orosz pilóta kénytelen volt gyalog visszatérni a szerelőihez.

Az egykörös tempó alapján a Red Bullnál még dolgozni kell a teljesítményen,

mert bár Daniel Ricciardo odaért az 5. helyre, ezúttal lassabbnak bizonyulnak a Ferrariknál, ráadásul a szuperlágy gumi látványos tempóelőnye miatt alternatív boksztaktika sem valószínű a részükről. Ismét figyelemre érdemes teljesítményt nyújtott Carlos Sainz, aki a hosszú egyenesek ellenére a gyengécske Toro Rossóval bejött a 9. helyre, ezzel megint egymásra talált a 10. helyezett Alonsóval.

Nem alakult jól a tréning a hazai pilótáknak.

A közönségkedvenc Sergio Pérez megpördült, és ki is csúszott, de erőfeszítéseit nem koronázta siker, és a renault-s szerződéstől megtáltosodó, 6. helyezett Nico Hülkenbergtől alaposan lemaradva, csak a 15. lett. Honfitársa, Esteban Gutiérrez ennél is rosszabbul járt, ő csak az utolsó helyre ért oda.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!