Nico Rosberg javított csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben az időmérős párharcban, és a nyári szünet előtti utolsó helyosztón megszerezte idei 5. pole pozícióját. A hazai pályán versenyző Rosberg mellé Hamilton állhat fel a rajtrácsra, csakúgy, mint a múlt heti Magyar Nagydíjon.
Ezúttal viszont vitás helyzetek nélkül eldöntötték a pole pozíció sorsát, de a Q3 ettől még nem volt zökkenőmentes. Rosberg kénytelen volt feladni az első mért körét egy elektronikai hiba miatt. Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője szerint kihagyott a motorja, és a gázpedállal is gondok akadtak.
Rosberg viszont némi késéssel vissza tudott térni a pályára, és annak ellenére is megszerezte a pole pozíciót, hogy az ideálisnál több üzemanyagot vitt az autójában. Hamilton az utolsó mért körében tudott javítani, de 1 tizedmásodperccel lassabbnak bizonyult ellenfelénél.
A Q3-ban úgy tűnt, a Red Bull akár meglepetést is okozhat, mert Daniel Ricciardo mindössze 0,24 másodperccel volt lassabb Hamilton első mért körénél. Az ausztrál pilóta ismét legyőzte Max Verstappent, de az ő szempontjukból ennél fontosabb, hogy a két Ferrarit maguk mögé utasították.
Bár Sebastian Vettel szerepel hazai pályán, a Hockenheimringen Kimi Räikkönennek jött ki jobban a lépés. Vettelnek az egész edzésen nem sikerült egy igazán tiszta kört sem összeraknia, a Q3 elején is használt gumikkal kezdett, ezért csak egy igazi mért köre maradt a harmadik harmad végén.
Ez azonban csak arra volt elég, hogy az ideiglenes 9. helyről előre ugorjon a 6. helyre, de így is csak az élmezőny végére ért oda. A legjobb három csapat után a Force India és a Williams autói rajzoltak ki sormintát, őt várhatóan vasárnap is nagy csatát vívnak majd a konstruktőri pontverseny 4. helyéért.
Miután a csapatok péntekről szombatra virradóan elérték, hogy az FIA lazítson a pályaelhagyások elbírálásán, még vizsgálni sem kezdtek senkit a pálya kiszélesítése miatt, a pálya büntette inkább a túlzottan bátor versenyzőket. Ennek leginkább Fernando Alonso itta meg a levét.
A McLaren versenyzője meglepetésre csak a 14. lett, kikapott csapattársától is, miután áthajtott a rázóköveken, és megsérült az autója. Alonso korábban arra panaszkodott, hogy Vettel feltartotta, de a sportfelügyelők nem kezdték vizsgálni az esetet. Felipe Massa és Carlos Sainz helyzetét viszont igen.
Massa a Q2-ben érte utol a 2-es kanyar előtt araszoló Sainzot. A Toro Rosso versenyzője későn vette észre a mögötte száguldó Williamst, de mindent megtett, hogy a kanyar belső íve felé eltűnjön az útból. Akadályozta ellenfelét, de ezen végül nem múlt semmi: Massa továbbjutott, Sainz búcsúzott.
Sainz esetleges büntetése újabb csapás lehet a Toro Rossónak. Az olasz kis csapatnak nincs jó napja, Danyiil Kvjat már a Q1-ben búcsúzott a 19. helyen, és először a rádión, majd a riportereknek is elárulta, fogalma sincs, hogy mi történik körülötte, és miért szerepel ilyen rosszul.
Szokatlanul nagy különbség alakult ki a két Haas között: Esteban Gutiérrez a 11. helyen épp, hogy kiesett a Q2-ben, csapattársa, Romain Grosjean pedig csak a 15. lett, ráadásul ő váltócsere miatt még öthelyes rajtbüntetést is kap. Ismét visszatért a Q2-be a Renault, Jolyon Palmer a 15. lett.
Az alsóházban sokáig úgy tűnt, hogy a hazai pályán versenyző Pascal Wehrlein továbbjuthat a Q2-be, de végül csak Danyiil Kvjatot, csapattársát, Rio Haryantót és az utolsó sorba szoruló két Saubert tudta megelőzni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!