Rosberget a műszaki hiba és Hamilton sem tudta megállítani

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas, Német Nagydíj
Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg reacts after the qualifying session of the Formula One German Grand Prix at the Hockenheim circuit on July 30, 2016. Rosberg took the pole position, ahead of Lewis Hamilton as second and Daniel Ricciardo on third place. / AFP PHOTO / SASCHA SCHUERMANN
Vágólapra másolva!
Extra nyomás nehezedett rá a Q3-ban, mert az első körét meg kellett szakítania egy elektromos hiba miatt, de utána le tudta győzni a hajtűkanyarban hibázó Hamiltont. A Red Bullok megelőzték a Ferrari versenyzőit, akik közül ezúttal Räikkönen volt a gyorsabb, a McLarenek ezúttal megrekedtek a Q2-nél.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül37 bejegyzés

Nico Rosberg javított csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben az időmérős párharcban, és a nyári szünet előtti utolsó helyosztón megszerezte idei 5. pole pozícióját. A hazai pályán versenyző Rosberg mellé Hamilton állhat fel a rajtrácsra, csakúgy, mint a múlt heti Magyar Nagydíjon.

Ezúttal viszont vitás helyzetek nélkül eldöntötték a pole pozíció sorsát, de a Q3 ettől még nem volt zökkenőmentes. Rosberg kénytelen volt feladni az első mért körét egy elektronikai hiba miatt. Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője szerint kihagyott a motorja, és a gázpedállal is gondok akadtak.

Nem Rosbergnek állt a zászló, mégis övé lett a pole - kattintásra galéria nyílik! Forrás: AFP/Sascha Schuermann

Rosberg viszont némi késéssel vissza tudott térni a pályára, és annak ellenére is megszerezte a pole pozíciót, hogy az ideálisnál több üzemanyagot vitt az autójában. Hamilton az utolsó mért körében tudott javítani, de 1 tizedmásodperccel lassabbnak bizonyult ellenfelénél.

A Q3-ban úgy tűnt, a Red Bull akár meglepetést is okozhat, mert Daniel Ricciardo mindössze 0,24 másodperccel volt lassabb Hamilton első mért körénél. Az ausztrál pilóta ismét legyőzte Max Verstappent, de az ő szempontjukból ennél fontosabb, hogy a két Ferrarit maguk mögé utasították.

Csak a pálya büntette, ha elhagyták a határait - még több kép a galériában! Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Bár Sebastian Vettel szerepel hazai pályán, a Hockenheimringen Kimi Räikkönennek jött ki jobban a lépés. Vettelnek az egész edzésen nem sikerült egy igazán tiszta kört sem összeraknia, a Q3 elején is használt gumikkal kezdett, ezért csak egy igazi mért köre maradt a harmadik harmad végén.

Ez azonban csak arra volt elég, hogy az ideiglenes 9. helyről előre ugorjon a 6. helyre, de így is csak az élmezőny végére ért oda. A legjobb három csapat után a Force India és a Williams autói rajzoltak ki sormintát, őt várhatóan vasárnap is nagy csatát vívnak majd a konstruktőri pontverseny 4. helyéért.

Feltartás okozott gondot

Miután a csapatok péntekről szombatra virradóan elérték, hogy az FIA lazítson a pályaelhagyások elbírálásán, még vizsgálni sem kezdtek senkit a pálya kiszélesítése miatt, a pálya büntette inkább a túlzottan bátor versenyzőket. Ennek leginkább Fernando Alonso itta meg a levét.

A McLaren versenyzője meglepetésre csak a 14. lett, kikapott csapattársától is, miután áthajtott a rázóköveken, és megsérült az autója. Alonso korábban arra panaszkodott, hogy Vettel feltartotta, de a sportfelügyelők nem kezdték vizsgálni az esetet. Felipe Massa és Carlos Sainz helyzetét viszont igen.

Massa a Q2-ben érte utol a 2-es kanyar előtt araszoló Sainzot. A Toro Rosso versenyzője későn vette észre a mögötte száguldó Williamst, de mindent megtett, hogy a kanyar belső íve felé eltűnjön az útból. Akadályozta ellenfelét, de ezen végül nem múlt semmi: Massa továbbjutott, Sainz búcsúzott.

Räikkönen ezúttal jobban szerepelt Vettelnél - galéria Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jan Woitas

Sainz esetleges büntetése újabb csapás lehet a Toro Rossónak. Az olasz kis csapatnak nincs jó napja, Danyiil Kvjat már a Q1-ben búcsúzott a 19. helyen, és először a rádión, majd a riportereknek is elárulta, fogalma sincs, hogy mi történik körülötte, és miért szerepel ilyen rosszul.

Szokatlanul nagy különbség alakult ki a két Haas között: Esteban Gutiérrez a 11. helyen épp, hogy kiesett a Q2-ben, csapattársa, Romain Grosjean pedig csak a 15. lett, ráadásul ő váltócsere miatt még öthelyes rajtbüntetést is kap. Ismét visszatért a Q2-be a Renault, Jolyon Palmer a 15. lett.

Az alsóházban sokáig úgy tűnt, hogy a hazai pályán versenyző Pascal Wehrlein továbbjuthat a Q2-be, de végül csak Danyiil Kvjatot, csapattársát, Rio Haryantót és az utolsó sorba szoruló két Saubert tudta megelőzni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!