Rosberg nyerte az F1-történet egyik legkaotikusabb időmérőjét

Események

Forma-1, Magyar Nagydíj, Nico Rosberg, Mercedes
Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg drives during the practice session ahead of the Formula One Hungarian Grand Prix at the Hungaroring circuit near Budapest, on July 22, 2016. / AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
Hamiltonnak a döntő pillanatban lassítania kellett Alonso megpördülése miatt, így Rosberg nyerte a Magyar Nagydíj időmérőjét, amely három baleset, valamint a kezdetben csuromvizes pálya miatt a tervezettnél egy órát tovább tartott. A papírforma végül nem borult, a legnagyobb meglepetést Räikkönen Q2-es búcsúja jelentette.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül40 bejegyzés

A napsütésben rendezett délelőtti edzést követően, körülbelül 13 óra 20 perctől hatalmas eső zúdult a Hungaroringre, és a csuromvizes aszfalt miatt csak 20 perces késéssel tudták elindítani a Magyar Nagydíj kvalifikációját, melyet

a romló körülmények folytán 5 perc után, aztán baleseteket követően még háromszor ismét meg kellett szakítani.

A szétszaggatott időmérő annyira elhúzódott, hogy a tisztuló ég alatt a Q1 végén már egyértelműen az intermediate gumi volt az ideális választás, a Q2 felénél pedig a slickek is előkerültek, így végül nem borult fel nagyon a papírforma: az első rajtsort a Mercedes, a másodikat a Red Bull foglalta el. A változó körülmények legnagyobb áldozata Kimi Räikkönen lett, aki nem jutott tovább a Q2-ből.

Az időmérő elején még szakadt az eső Forrás: AFP/Ferenc Isza

A három piros zászlós szakaszt sorrendben Marcus Ericsson, Felipe Massa és Rio Haryanto okozta a Q1-ben. Ericsson és Haryanto a 10-es kanyarnál kicsúszva bontotta le az autóját, míg Felipe Massa Williamse a domb tetején lévő 4-es kanyar kijáratánál szabadult el, s borotválta le szemből a palánkot. „Felúszott az autó a vízen, olyan volt, mintha egy folyó keresztezte volna a pályát. Az előtte lévő kanyarokban úgy éreztem, hogy az intermediate gumik a leggyorsabbak, de egyszerűen elvesztettem az autót abban a kanyarban” - nyilatkozta a brazil.

Alonso döntötte el a pole sorsát

A pole pozícióért vívott küzdelmet akaratlanul is Fernando Alonso döntötte el: megforgott a 8-as számú jobbosnál, s a sárga zászlók által előírt lassítási kötelezettség megfosztotta Lewis Hamiltont attól, hogy javítson az idején.

"Szerencsétlen volt Fernando megpördülése, de előfordul ilyesmi. Nem vagyok nagyon letörve" - mondta Hamilton, aki az első gyors körök után 1 tizeddel megelőzte Rosberget. A német viszont be tudott surranni 1:20 alá, és úgy tűnik, mivel valamelyest lassított a sárga zászlóknál, megtarthatja a pole-t.

Rosberg legyőzte a kissé peches Hamiltont az időmérőn Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

"Remekül éreztem magam a pályán egész hétvégén, bármilyenek is voltak a körülmények. Esőben, szárazon, magas üzemanyagszinttel is jó volt. Várom a futamot" - közölte.

A Red Bullok küzdelmét is lehet, hogy az döntötte el, hogy az egyik versenyző peches volt, Max Verstappen ugyanis az utolsó próbálkozásakor nem tudott felérni időben a célvonalhoz, így Daniel Ricciardo mögött végzett. Az ausztrál ugyanakkor szintén bosszankodott a lassítási kényszer miatt.

"Mérges voltam, mert valamelyest javítottam, és közelebb férkőzhettem volna a pole-hoz" – ismerte el. "Érdekes lett volna megnézni, hogy alakul a történet a sárga zászlók nélkül. Kicsit csalódott vagyok." Hamiltonban és Ricciardóban az is közös, hogy neccesen jutottak túl a Q2-n egy-egy kicsúszás miatt; főleg a britnél rezgett a léc a 10. helyből fakadóan. Ricciardo az utolsó percben futotta meg a továbbjutást érő időt.

Mindkét McLaren eljutott a Q3-ig

Az 5. helyre Sebastian Vettel jött be, de úgy érezte, hogy több volt a pakliban, csak Button bezavart előtte az időmérő végén, Rosberghez hasonlóan ugyanis nem vett vissza jelentősen a tempóból. "Nem értem, Jenson miért nem húzódott félre, nem tudtam befejezni a köröm. Sok időt vesztettem, e nélkül könnyen befértem volna a legjobb három közé" - nyilatkozta. "Szerintem szunyókált, és nem hitte, hogy mások tovább nyomják a gázt."

Ebből kiderülhetett, hogy a McLaren mindkét versenyzőjének sikerült bejutnia a Q3-ba, ott azonban nem ők bizonyultak a legjobbnak a Mercedes-Red Bull-Ferrari üldözői közt, hanem Carlos Sainz, aki az edzések során nem remekelt. "Ez kicsit a semmiből jött" - mondta a Toro Rosso pilótája. "Jó munkát végeztünk a harmadik tréning és az időmérő közt, nagyon elégedett vagyok."

A Force India és a Williams egy-egy autóval képviselte magát a harmadik felvonásban, Nico Hülkenberg 9., Valtteri Bottas 10. lett.

A Q1-ben Massán kívül nem hullott nagy név, bár a Renault-k a ma mutatott formájuk alapján megérdemelték volna a továbbjutást. "A harmadik tréningen tizedik lettem száraz pályán, ami számunkra csoda. Ezúttal nem volt annyira lassúk, hogy ki kellett volna esnünk a Q1-ben" - kesergett Jolyon Palmer, aki a piros zászlós megszakításokon hasalt el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!