A napsütésben rendezett délelőtti edzést követően, körülbelül 13 óra 20 perctől hatalmas eső zúdult a Hungaroringre, és a csuromvizes aszfalt miatt csak 20 perces késéssel tudták elindítani a Magyar Nagydíj kvalifikációját, melyet
a romló körülmények folytán 5 perc után, aztán baleseteket követően még háromszor ismét meg kellett szakítani.
A szétszaggatott időmérő annyira elhúzódott, hogy a tisztuló ég alatt a Q1 végén már egyértelműen az intermediate gumi volt az ideális választás, a Q2 felénél pedig a slickek is előkerültek, így végül nem borult fel nagyon a papírforma: az első rajtsort a Mercedes, a másodikat a Red Bull foglalta el. A változó körülmények legnagyobb áldozata Kimi Räikkönen lett, aki nem jutott tovább a Q2-ből.
A három piros zászlós szakaszt sorrendben Marcus Ericsson, Felipe Massa és Rio Haryanto okozta a Q1-ben. Ericsson és Haryanto a 10-es kanyarnál kicsúszva bontotta le az autóját, míg Felipe Massa Williamse a domb tetején lévő 4-es kanyar kijáratánál szabadult el, s borotválta le szemből a palánkot. „Felúszott az autó a vízen, olyan volt, mintha egy folyó keresztezte volna a pályát. Az előtte lévő kanyarokban úgy éreztem, hogy az intermediate gumik a leggyorsabbak, de egyszerűen elvesztettem az autót abban a kanyarban” - nyilatkozta a brazil.
Alonso döntötte el a pole sorsát
A pole pozícióért vívott küzdelmet akaratlanul is Fernando Alonso döntötte el: megforgott a 8-as számú jobbosnál, s a sárga zászlók által előírt lassítási kötelezettség megfosztotta Lewis Hamiltont attól, hogy javítson az idején.
Nem tudom, Nico mennyit gyorsult, de én négy tizedet javítottam az első szektorban, szóval jónak éreztem a kört.
"Szerencsétlen volt Fernando megpördülése, de előfordul ilyesmi. Nem vagyok nagyon letörve" - mondta Hamilton, aki az első gyors körök után 1 tizeddel megelőzte Rosberget. A német viszont be tudott surranni 1:20 alá, és úgy tűnik, mivel valamelyest lassított a sárga zászlóknál, megtarthatja a pole-t.
"Remekül éreztem magam a pályán egész hétvégén, bármilyenek is voltak a körülmények. Esőben, szárazon, magas üzemanyagszinttel is jó volt. Várom a futamot" - közölte.
A Red Bullok küzdelmét is lehet, hogy az döntötte el, hogy az egyik versenyző peches volt, Max Verstappen ugyanis az utolsó próbálkozásakor nem tudott felérni időben a célvonalhoz, így Daniel Ricciardo mögött végzett. Az ausztrál ugyanakkor szintén bosszankodott a lassítási kényszer miatt.
"Mérges voltam, mert valamelyest javítottam, és közelebb férkőzhettem volna a pole-hoz" – ismerte el. "Érdekes lett volna megnézni, hogy alakul a történet a sárga zászlók nélkül. Kicsit csalódott vagyok." Hamiltonban és Ricciardóban az is közös, hogy neccesen jutottak túl a Q2-n egy-egy kicsúszás miatt; főleg a britnél rezgett a léc a 10. helyből fakadóan. Ricciardo az utolsó percben futotta meg a továbbjutást érő időt.
Mindkét McLaren eljutott a Q3-ig
Az 5. helyre Sebastian Vettel jött be, de úgy érezte, hogy több volt a pakliban, csak Button bezavart előtte az időmérő végén, Rosberghez hasonlóan ugyanis nem vett vissza jelentősen a tempóból. "Nem értem, Jenson miért nem húzódott félre, nem tudtam befejezni a köröm. Sok időt vesztettem, e nélkül könnyen befértem volna a legjobb három közé" - nyilatkozta. "Szerintem szunyókált, és nem hitte, hogy mások tovább nyomják a gázt."
Ebből kiderülhetett, hogy a McLaren mindkét versenyzőjének sikerült bejutnia a Q3-ba, ott azonban nem ők bizonyultak a legjobbnak a Mercedes-Red Bull-Ferrari üldözői közt, hanem Carlos Sainz, aki az edzések során nem remekelt. "Ez kicsit a semmiből jött" - mondta a Toro Rosso pilótája. "Jó munkát végeztünk a harmadik tréning és az időmérő közt, nagyon elégedett vagyok."
A Force India és a Williams egy-egy autóval képviselte magát a harmadik felvonásban, Nico Hülkenberg 9., Valtteri Bottas 10. lett.
A Q1-ben Massán kívül nem hullott nagy név, bár a Renault-k a ma mutatott formájuk alapján megérdemelték volna a továbbjutást. "A harmadik tréningen tizedik lettem száraz pályán, ami számunkra csoda. Ezúttal nem volt annyira lassúk, hogy ki kellett volna esnünk a Q1-ben" - kesergett Jolyon Palmer, aki a piros zászlós megszakításokon hasalt el.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!