A papírformának megfelelően a két Mercedes lehengerlő teljesítménnyel kisajátította az első rajtsort a vasárnapi Brit Nagydíjra, és kisebb megingása ellenére Lewis Hamilton pole pozíciójához sem férhetett kétség. A hazai pályán versenyző Hamilton bő 3 tizedmásodperccel győzte le Nico Rosberget, aki csak a tét nélküli Q1-ben tudta megszorítani a háromszoros silverstone-i győztest.
Hamilton mindhárom szabadedzést az élen zárta, de amikor Rosberg autója működött, mindig közel tudott kerülni hozzá. A Q1-ben meg is előzte, de Hamilton egy szenzációs körrel a Q2-ben jelezte, hogy ezúttal ő a pole pozíció elsőszámú esélyese, és Rosbergnek csupán a 2. hely marad. Az már az elejétől nyilvánvaló volt, hogy a Red Bull és a Ferrari autói túl lassúak a Mercedesek ellen.
Ettől függetlenül maradt némi izgalom a Q3-ra is, mert Hamilton hiába volt a leggyorsabb az első etapja során, pályaelhagyás miatt törölték a körét, ezért 5 perccel a leintés előtt még csak a 10. helyen szerepelt. Maradt még ideje, és legközelebb már nem hibázott: bár a pálya állapota kissé romlott, ezért elmaradt a hétvégi legjobb körétől, így is simán megszerezte a pole pozíciót.
Rosberg kénytelen volt a 2. hellyel beérni, főleg azután, hogy nem tudott javítani a második Q3-as etapja során, de Hamilton kirobbanó formája mellett egyébként sem termett sok babér a számára. Az üldözők miatt nem kellett aggódnia, mert Max Verstappen bő 7 tizedmásodperccel lassabb volt nála, a holland tinédzser Hamiltontól pedig már több, mint 1 másodpercet kapott.
A Red Bull azonban így is elégedett lehet az időmérőn mutatott formájukkal, mert a gyors silverstone-i pályán mindkét autójukkal legyőzték az esélyesebbnek tartott Ferrarikat. Verstappen folyamatosan gyorsabb volt csapattársánál, Daniel Ricciardónál, így az első alkalommal előrébb rajtolhat a rutinosabb ausztrálnál. A tempója alapján ez a legjobb, amire számíthatott.
Nem mondható el ugyanez a Ferrariról, ami hibát hibára halmozott a szombati nap során. Sebastian Vettel már az időmérő előtt öthelyes rajtbüntetést kapott, mert a vadonatúj sebességváltó a 60 perces szabadedzést sem bírta ki az autójában, és az időmérőn is csak csetlett-botlott, végül több, mint 2 másodperces (!) hátránnyal Hamilton mögött csak a 6. helyet érte el, és a 11. helyről indulhat.
Kimi Räikkönen ezúttal jobban szerepelt a négyszeres világbajnoknál, de ez sem jelenti azt, hogy büszke lehet a teljesítményére. Räikkönen közel került a kieséshez a Q2-ben, mivel az első gyors köre előtt a felvezető kör végén megpördült, majd a kerékcsere utáni mért körében is hibázott. Az utolsó pillanatban aztán végre gond nélkül körbeért, és bejutott a Q3-ba, ahol az 5. helyet érdemelte ki.
A legjobb 10 alsóházában a többiek csak egy-egy versenyzővel képviseltették magukat: Valtteri Bottas kihozta a Williamsből, ami ezen a hétvégén benne van, és a 7. lett, miután Felipe Massa kiesett a 12. helyen. Carlos Sainz a 8. lett, ezzel ismét legyőzte a motorjával és a forgalommal küszködő Danyiil Kvjatot (15.), de ehhez az is kellett, hogy a 9. helyezett Nico Hülkenberg körét töröljék. Így is jobbnak bizonyult a 11. helyezett Sergio Péreznél.
Az időmérő pozitív és negatív szenzációját is a McLaren hozta össze: A továbbfejlesztett Honda motornak köszönhetően Fernando Alonso a 8. leggyorsabb volt a Q3-ban, de pályaelhagyás miatt törölték a körét, így a 10. lett. Jenson Button viszont a közönségnek csalódást okozva a Q1-ben kiesett, mert a hátsó szárny hibája miatt az edzés végén nem tudott újabb mért kört futni.
Ez azonban nem volt ilyen egyszerű: A McLaren arra számított, hogy a 16. helyen rangsorolt Kevin Magnussen idejét törölni fogják, mert négy kerékkel elhagyta a pályát, ezért Buttont visszaültették az autóba. A sportfelügyelők nem voltak annyira szigorúak, ahogy azt az edzés előtt ígérték, és Magnussen pályaelhagyását nem is vizsgálták, de korábban tőle, és Jolyon Palmertől is elvettek egy-egy kört.
Button kiesésén kívül nem történt váratlan esemény a Q1-ben, a McLaren versenyzője mellett a szintén hazai pályán szereplő Palmer, Rio Haryanto, Pascal Wehrlein és Felipe Nasr búcsúzott. A Manornál ezzel 5:5-re módosult a csata állása az időmérőkön, a Sauber pedig nagy hátránnyal, teljesen utolsó lett a Brit Nagydíj időmérő edzésén.
A tréningen Marcus Ericsson nem is tudott részt venni, mert a harmadik szabadedzésen totálkárosra törte az autóját, ráadásul megfigyelés céljából az oxfordi kórházba szállították. Ericsson önállóan szállt ki a roncsból, és még a pályán megvizsgálták, a kórházból azonban az edzés végéig nem érkezett információ a svéd pilóta állapotával kapcsolatban.