Szenzációs körrel Ricciardóé a monacói pole

Forma-1, Monacói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
In this picture taken on May 26, 2016 a photographer captures images as Red Bull's Australian driver Daniel Ricciardo drives past during a practice run for the Monaco Grand Prix in Monaco. AFP PHOTO / PASCAL GUYOT / AFP PHOTO / PASCAL GUYOT
Vágólapra másolva!
Az ausztrál versenyző először rajtolhat az élről az F1-ben, miután a monacói időmérőn legyőzte a Mercedeseket. Hamiltont majdnem megint félreállította a technika, míg a Ferrari hátránya jelentős volt, Räikkönen ráadásul 5 rajthelyes büntetést is kapni fog váltócsere miatt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
31 bejegyzés

Daniel Ricciardo Forma-1-es pályafutása első pole pozícióját szerezte meg a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, ráadásul egy fantasztikus, 1.13.622-es körrel, amely alig 1 tizeddel marad el a körrekordtól. A Mercedeseket egy benzinnyomással kapcsolatos probléma hátráltatta a Q3 elején, a Ferrari pedig bele sem tudott szólni az első rajtkockáért zajló csatába.

Ricciardo már a Q2-ben megmutatta, hogy remek tempóra képes, mert a leggyorsabb körét nem az ultralágy, hanem – a mezőnyből egyedüliként – a szuperlágy gumikon futotta meg, és így is a 4. helyen tudott végezni. Ez azt jelenti, hogy az élmezőny többi tagjával ellentétben

a versenyt is a lassabb, de tartósabb abroncsokon fogja megkezdeni,

és hosszabb első etappal próbálkozhat.

Noha Ricciardo már nyert három futamot, a pole-ból még soha nem indulhatott, és nagyon örült neki, hogy ezt pont Monacóban teheti meg először. „Különleges ez a pálya, és úgy érkeztem ide, hogy tudtam, képesek lehetünk ilyen eredményre. Már Barcelonában is éreztem, hogy jól vezetek az utóbbi időben, de az eredményeken ez annyira nem látszott" - nyilatkozta az ausztrál, aki egyelőre nem lehet benne biztos, hogy a Red Bull stratégiai húzása beválik. „Meglátjuk, működik-e. Azért döntöttünk a szuperlágy gumi mellett, mert

A Red Bull taktikáját az eső boríthatja fel, még mindig nagy esély van rá, hogy vasárnap délután záporok nehezítik a versenyzők dolgát. Ricciardo csapattársa, Max Verstappen bizonyára örülne ennek, ő ugyanis csak a 21. helyről kezdheti meg a futamot. A Spanyol Nagydíj győztese a Q1-ben kiesett, miután az Uszoda után nekiment a korlátnak. „Jól éreztem magam az autóban, és nem is hajtottam túl keményen, de

– magyarázta.

Ricciardo remek formában vezet a hétvégén Forrás: AFP/Pascal Guyot

Mindkét Mercedesnek problémája volt

A Mercedes az időmérő első két etapjában erősnek tűnt, de a Q3-ban nem tudtak mit kezdeni Ricciardo idejével. Nehezítette a dolgukat, hogy

mindkét autóban gond volt a benzinnyomással.

Rosberg rövid várakozás után a pályára hajthatott, Hamiltont viszont a bokszutca végéről vissza kellett tolni a garázsba, miután a motorra panaszkodott. Az utolsó percekben ő is a pályán volt, de több mint 3 tizeddel elmaradt Ricciardótól, és Rosberg is másfél tizedet vert a körére.

A bajnokság éllovasa elismerte, hogy a Red Bull szombaton jobb munkát végzett a Mercedesnél.

– nyilatkozta Rosberg, Hamilton pedig az újabb időmérős probléma után csak annak tudott örülni, hogy ezúttal legalább kihajthatott a pályára. „Holnap mindent megteszek azért, hogy a lehető legjobbat hozzam ki ebből a pozícióból" – ígérte.

A Ferrari is csalódott

A Ferrari a vártnál gyengébben szerepelt, pedig a Q1-et még Sebastian Vettel zárta az élen. A német végül 9 tizedes hátránnyal lett 4., Kimi Räikkönen pedig a 6. helyen végzett, de a váltócseréje miatt csak a 11. rajtkockából indulhat. „Jól indult az edzésünk, de rosszul végződött. Magabiztosan vágtunk neki az időmérőnek, de

– mondta a csalódott Vettel.

A Force India és a Toro Rosso elégedett lehet, mindkét autójukkal bejutottak a Q3-ba, ahogy Fernando Alonso is a McLarennel. Az első F1-es versenyük 50. évfordulóját ünneplő csapat azonban többet várt ettől a hétvégétől, Jenson Button különösen csalódott volt a 13. helye miatt. Ahogy várható volt, a Williams küszködött Monacóban, csak a Q2-ig jutottak: Bottas a 11., Massa a 14. helyen végzett.

Esteban Gutiérrez az idén először csapattársa, Romain Grosjean előtt végzett, és a 12. rajtkockát szerezte meg a Haasszal. A Renault Monacóban sem remekelt, csak a Saubernél és a Manornál voltak gyorsabbak. A svájciak autójában Felipe Nasr esélyt sem kapott a továbbjutásra, már a Q1 legelején elfüstölt a motorja, amiért rövid ideig a piros zászlót is meg kellett lengetni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!