Ricciardo durván lenyomta a Mercedeseket

Események

Forma-1, Monacói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Infiniti Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo drives during the first practice session at the Monaco street circuit, on May 26, 2016 in Monaco, three days ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix. / AFP PHOTO / JEAN CHRISTOPHE MAGNENET
Vágólapra másolva!
Az új Renault-motort használó Ricciardo több mint fél másodpercet vert Hamiltonra és Rosbergre a Monacói Nagydíj második edzésén az ultralágy gumikon. Erős volt a Toro Rosso is, a Ferrarik viszont nem villogtak, Vettel többször hibázott.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
43 bejegyzés

Meglepetésre Daniel Ricciardo futotta meg a legjobb időt a Monacói Nagydíj csütörtök délutáni edzésén, méghozzá nem is kis előnnyel: az ultralágy gumikon Lewis Hamiltonra 0,6, Nico Rosbergre 0,9 másodpercet vert. Egyelőre csak az ausztrál pilóta használja a Red Bullnál a Renault legújabb fejlesztésű motorját, de valószínűbb, hogy nem az erőforrás, hanem a hatékony kasztni segítette hozzá az 1. helyhez a tréningen.

Ricciardo először 1:15.015-tel foglalta el a vezető pozíciót, majd 1:14.607-nél állította meg a stoppert. Rajta kívül senki sem fért be az 1:14-es tartományba - még a két Mercedes sem, melyek házi viadalát Hamilton nyerte.

A brit orrkúpja az edzés végén behorpadt, miután a garázsban az emelő kicsúszott az autó alól, és a fémmarkolata nekiütődött a kasztninak.

Ricciardót az élre repítette az új Renault-motor Forrás: AFP/Jean Christophe Magnenet

A mezőny nagy része az ultralágy gumikat használta az edzés javarészében, a hosszú etapokon is többnyire ezeket vizsgálták. A Pirelli legpuhább keverékén Max Verstappen jött be 4.-nek, megelőzve a Toro Rosso párosát, Danyiil Kvjatot és Carlos Sainzot.

Utánuk végzett csak a Ferrari jobb eredményt elérő pilótája, aki ezúttal Kimi Räikkönen volt. Sebastian Vettel 9. lett, de neki igencsak rögös délutánja volt: a Mirabeau-nál megpördülve először a hátsó szárnyával koccolta le a palánkot, majd a St. Dévote kijáratánál súrolta a falat annyira, hogy megsérült a felnije, és emiatt kárba ment az egyik garnitúra abroncsa.

Ugyanakkor még mindig jobban járt, mint Kevin Magnussen vagy Rio Haryanto.

Időrendben előbb az indonéz versenyző rombolta le az autóját az alagút utáni sikánnál, amikor a féktávon elvesztette uralmát a Manor fölött, és a pálya mindkét oldalán kapott egy pofont a szalagkorláttól. Magnussen a célegyenesre fordító kanyarnál állt bele merőlegesen a falba mintegy 25 perccel az edzés vége előtt, lebontva a Renault elejét a manőverrel.

Más versenyzők is követtek el hibákat - a délelőtthöz hasonlóan leginkább a St. Dévote-nál -, de a többség megúszta komolyabb károk nélkül.

A csütörtöki eredmények alapján úgy tűnik, a Force India és a McLaren versenyzői támadhatnak a Q3-ba jutásért, s akár a Ferrarira is veszélyesek lehetnek, ha megtartják ezt a formát az időmérőig. A Williams viszont szokás szerint sötét lónak számít, mivel nem biztos, hogy Valtteri Bottas 14. és Felipe Massa 16. helye hűen tükrözi az erőviszonyokat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!