Nico Rosberg nagy fölénnyel végzett az élen a borús időben rendezett Orosz Nagydíj nyitóedzésén. A világbajnoki éllovas végig jobb tempót diktált Lewis Hamiltonnál, aki több mint 7 tized lemaradással zárt mögötte, és több ízben látogatást tett a bukóterekben. Igaz, e tekintetben nem lógott ki a mezőnyből, ugyanis a gyenge tapadás a versenyzők jelentős részén legalább egyszer kifogott.
A legzűrösebbnek az enyhén kifelé dőlő 16-os kanyar bizonyult, de az utolsó előtti jobbosban, valamint a célegyenes végén is megforgott néhány versenyző, köztük Sebastian Vettel is.
Neki és a Ferrarinak döcögve indult a napja:
a német a pályán kínlódott, a szerelők pedig a garázsban, hogy megjavítsák Kimi Räikkönen autóján a DRS egyik meghibásodott elemét.
Ez végül sikerült, és a két pilóta a 3. és 4. helyet foglalta el a tabellán. Az 1 másodperc fölötti lemaradásuk a Mercedestől azonban csalóka, mert
miközben a mezőny jelentős része a szuperlágy gumikon érte el a legjobb eredményét, a Ferrarik a lágyakon.
Az olasz csapat az egyetlen, amely nem a szuperlágy keverékből rendelte a legtöbbet a hétvégére, úgyhogy erre érdemes lesz külön figyelni a továbbiakban.
A Williams és a Red Bull között szorosnak tűnik az állás; versenyzőik részvételével, Sergio Pérezzel kiegészülve tisztes adok-kapok zajlott az üldözőbolyban a helyekért. A sor élére végül az a Felipe Massa ugrott, aki az edzésből majdnem egy órát kihagyott kuplunghiba folytán.
Sokáig a garázsban vesztegelt műszaki hiba miatt Esteben Gutiérrez Haasja és Rio Haryanto Manorja is, de ha csak rövid időre is, végül az összes autó pályára hajthatott. A legnagyobb figyelem a Red Bullt övezte, amely egy ellenőrző kör erejéig a nyilvánosság elé tárta a szélvédős biztonsági megoldását.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, köen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!