hirdetés

Hamilton béna időmérőn szerezte meg 50. pole-ját

2016.03.19., 06:30
rendezés

Megszakította Rosberg tavalyi sorozatát Melbourne-ben. Vettel a tavalyinál 6 tizeddel közelebb férkőzött hozzá, de a Forma-1 új időmérőjének első kiadása nehezen követhetőre és dramaturgiailag gyengére sikerült. A Q3 végén még a Ferrari is spórolt a gumikkal, úgyhogy csak a két Mercedes volt a pályán.

Visszafelé sült el az időmérő rendszerének reformja az F1-ben: a döntéshozók kiszámíthatatlanságot vártak a székfoglalóra emlékeztető lebonyolítástól, de a Red Bull és a Williams pilótáit kivéve a csapatok egymás után vesztették el az autóikat a kikristályosodó erősorrendnek megfelelően. Először a két Manor, majd a két Haas esett ki, aztán Danyiil Kvjat búcsúja okozott némi meglepetést, de a két Sauber, a két Renault és a két McLaren távozása folytatta a sormintát.

Nagy kavarodás az élmezőnyben sem alakult ki: Lewis Hamilton mindhárom szakaszban a leggyorsabb volt, Nico Rosberg hibázott a Q3-ban futott első körében, de így is vissza tudta venni a 2. helyet Sebastian Vetteltől, akit Kimi Räikkönen követett. A Ferrarik percekkel a vége előtt lemondtak a javítás lehetőségéről, és Rosberg is csak a 2. helyig jutott, így az időmérő 4 teljes perccel a leintés előtt gyakorlatilag véget ért.

Hamilton megszakította Rosberg pole-sorozatát, és 50. alkalommal indulhat az élről - katt a galériához!

Forrás: AFP/Paul Crock

Példátlan helyzet alakult ki, hiszen 2 perccel az edzés vége előtt az összes autó visszaért a bokszba, az időmérő utáni kötelező fotózásig Vettel már át is öltözött. Az új lebonyolítási rendszert még Toto Wolff, az első sort megint kisajátító Mercedes csapatfőnöke is vacaknak” nevezte a Sky Sports közvetítésében, és gyorsan kialakulni látszik a konszenzus, hogy az új formátum egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Az eredmény lehangolónak tűnhet, de nincs minden veszve: a Mercedes különösen az ismét formába lendülő Hamiltonnal nagyon gyors volt, ugyanakkor 

Vettel és a Ferrari kettőse 6 tizedmásodpercet faragott tavalyi hátrányából,

és az olaszok autói hosszabb etapokon még nagyobb fenyegetést jelenthetnek az Ezüstnyilakra. Elismerést érdemel a tavalyi Ferrari motort használó Toro Rossóval küzdő Max Verstappen is, aki az 5. helyet szerezte meg, így csapattársánál, sőt Daniel Ricciardónál is jobban szerepelt.

A Ferrarik közelebb kerültek a Mercedesekhez, de még nem eléggé - katt a galériához!

Forrás: AFP/Paul Crock

Christian Horner a Sky Sportsnak a saját eredményük kielemzése előtt kijelentette, hogy

bocsánatkéréssel tartoznak a közönségnek,

mert a sport elrontotta az időmérőt, ezért vissza kell térni az előző változathoz, mivel „a gyors autók a bokszban várakoztak”, amivel kiölték a küzdelemből a látványosságot. Horner elismerte, hogy a céljuk az új rendszerrel a sorrend felborítása volt, de „fel kell tennünk a kezünket, mert ezt elrontottuk.” Szerinte az edzést a TV-n néző Bernie Ecclestone-nak sem tetszhetett a látvány.

Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnöke „nagy hibának” minősítette az időmérő reformját, és a régi rendszer visszaállítását javasolta a Bahreini Nagydíjra.

Nem csupán az időmérőt érintő szabályok, a rádiózás visszaszorítása is éreztette a hatását. A Q1 elején Rosberg panaszkodott a gumikra, de nyilvánosan hallható reakció nem érkezett a csapattól.A korábban izgalmas háttérbeszélgetések teljesen hiányoztak a közvetítésből, csak ezen lehetett tetten érni, hogy a versenyzők tényleg magukra maradtak vezetés közben.

Papírforma eredmények a középmezőnyben

Noha mindenki arra volt kíváncsi, hogy milyenek a valós erőviszonyok a mezőnyben, igen kevés meglepetés alakult ki a sorrendben. Valtteri Bottas 11., Danyiil Kvjat 18. helye elmarad a várakozástól, ők nem hozták ki a maximumot az új időmérőből. Ezen kívül csupán az okozott meglepetést, hogy Rio Haryanto legyőzte Pascal Wehrleint, és Jolyon Palmer is előrébb végzett, mint Kevin Magnussen.

Jól szerepelt a bemutatkozó Haas istálló,

hiszen mindkét autójukkal legyőzték a Manor-Mercedeseket, és a Renault is teljesítette az elvárásokat azáltal, hogy bejutottak a Q2-be, igaz, autóik elsőként estek ki onnan. Jobban szerepeltek a McLarenek is tavalyi formájuknál, de még mindig bő fél másodpercre vannak a Q3-ba utolsóként továbbjutó Ricciardo idejétől. Az illetékesek felkavart rajtrácsot szerettek volna, de holnap végül szinte minden csapat autói egymást követik majd a sorban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
08:02

Hamiltoné a pole a furcsa időmérőn

A Mercedes pilótája rajtolhat az élről a holnapi Ausztrál Nagydíjon, a 2. csapattársa, Nico Rosberg lett. A 2. sor a két Ferrarié Sebastian Vettel-Kimi Räikkönen sorrendben, Max Verstappen meglepetésre az 5. helyet szerezte meg, Felipe Massa, Carlos Sainz és Daniel Ricciardo előtt. A hátralévő helyezések terén sem született váratlan eredmény, mindössze Valtteri Bottas 11., és Danyiil Kvjat 18. helye marad el az elvárásoktól.

Origo
07:59

Minden versenyző visszatért a bokszba

Két perccel a leintés előtt Hamilton már ünnepli pole pozícióját, és Rosberg már a mérlegelésre is odaért. Az óra pedig ketyeg, a nézők pedig üres pályát látnak a megreformált időmérőn.

Origo
07:58

Räikkönen hivatalosan még ki sem esett

A Mercedes bokszfalán viszont már gratulálnak egymásnak, a versenyzők pedig úgy állnak a mérlegelésnél, mintha már régen véget ért volna az időmérő. A régi rendszer izgalmas végjátékának nyoma sincs.

Origo
07:56

Percekkel a leintés előtt eldől a végeredmény

Rosberg feljött a 2. helyre Hamilton mögé, Hamilton pedig tovább javít, 1:23.837-tel megerősíti helyét az élen. Négy perc van hátra az edzésből, de biztos, hogy az első négy sorrendje Hamilton, Rosberg, Vettel és Rosberg lesz.

Origo
07:55

A Ferrarik is feladják?

A két Mercedes a pályán van, Vettel és Räikkönen viszont kiszállt az autóból, így ők biztosan nem javítanak a 2-3. helyükön.

Origo
07:54

Verstappen az 5. helyen már most kiesik

A holland pilóta autóját visszatolták a bokszba három perccel azelőtt, hogy hivatalosan kiesne. Ennyi idő viszont nem elég ahhoz, hogy teljesítsen egy felvezető, és egy mért kört is.

Kezd kiszámíthatóvá válni a kiszámíthatatlannak szánt időmérő.

Origo
07:52

Rosberg hibázott a középső szektorban

Ezért maradt le, és szorult a 4. helyre. Közben Sainz vánszorog a pályán, így ő is biztosan kiesik a 7. helyen. A következő Massa lehet a 6. pozícióban, mivel a brazil pilóta autóját is most tolják vissza a bokszba, és aligha jön ki még egyszer.

Origo
07:51

Vettel emelte a lécet, de Hamilton még jobban

A világbajnoki címvédő 1:24.133-as idővel alaposan feladta a leckét, pedig Vettel 1:24.675-ös köre is igen jól sikerült. Räikkönen egyelőre a 3. helyen áll, Rosberg viszont egy gyenge 1:25.2-vel jelenleg csak a 4. pozícióban áll.

Az első kieső Ricciardo lesz a 8. helyen.

Origo
07:47

Rosberg, Vettel, Hamilton a tornasorban

A Ferrari versenyzője Mercedes szendvicsben kezdi meg a Q3-at. Rosberg autója látványos füstöt eregetett a bokszból kihajtva, de úgy tűnik nincs semmi gond. A Sky Sports szerint a bokszból szintén távozó Massa csak egy mért kört fog teljesíteni.

Origo
07:45

Kvjat csapata eltaktikázhatta magát

"Egy kicsit rossz helyezkedés, és egy kicsit rossz minden" okozta Kvjat kiesését, mondta az orosz versenyző a Sky Sportsnak, így valószínűleg nem műszaki hiba miatt kellett búcsúznia már a Q1-ben. "A verseny holnap lesz, de nem jó így kezdeni a szezont" - ismerte el.

Origo
07:44

Az újságíróknak nem tetszik az új időmérő

A veterán F1-es szakblogger, Joe Saward arról számolt be Twitter-csatornáján, hogy a melbourne-i médiaközpontban az az általános vélemény, hogy "az új időmérő vacak."

Origo
07:42

A Toro Rosso már most büszke lehet

Hamilton, Rosberg, Vettel, Sainz, Ricciardo, Räikkönen, Verstappen és Massa jutott be a legjobb nyolc közé. Vettel hátránya több, mint 6 tizedmásodperc volt Hamilton mögött, és alig több, mint 1 tizeddel volt csak gyorsabb a tavalyi Ferrari erőforrást használó Sainznál. Verstappen ezredre azonos időt futott Ricciardóval.

Origo
07:39

Q2: Kettesével esnek ki a csapatok

A Q2-ben is folytatódott a tendencia, hogy az autók erősorrendje határozza meg a kieséseket. Csodálkozásra leginkább Bottas búcsúja ad okot.

9. Pérez
10. Hülkenberg
11. Bottas
12. Alonso
13. Button
14. Palmer
15. Magnussen

Origo
07:37

A Force Indiák is feladják

Kieső helyen vannak, de mindkét autó a bokszban tartózkodik, nem tudnak javítani. Pérez a 9. helyen fog kihullani, Hülkenberg pedig a 10-en.

Origo
07:36

Bottas elszalasztotta az esélyét

Gyorskörön volt, de nem tudott javítani, részben azért, mert az utolsó előtti kanyart igen bizonytalanul vette, így még a határidő előtt kiderült, hogy a 11. helyen ő is búcsúzni fog.

Origo
07:35

Alonso is búcsúzik

Sainz és Ricciardo bekerül a legjobb 5 közé, ezzel Fernando Alonso csúszott vissza a kieső helyre. Ő is rögtön kiszállt az autóból. Bottas veszélyben.

Origo
07:33

Button kiszáll az autóból, ő is kiesik

A McLaren pilótáját a bokszban érte a visszaszámlálás kezdete, másfél perc alatt körülbelül a pálya feléig jutott volna el, így inkább kiszállt, és elkezdett átöltözni. Így van némi ideje Carlos Sainznak, hiszen még Button órája ketyeg, de a Toro Rosso pilótája tudja, hogy a következő körében javítania kell, különben ő fog kiesni.

Origo
07:32

Palmer is feladja

Neki is lett volna még fél perce, de így már felesleges elkezdeni még egy kört, a másik Renault is búcsúzik a 14. helyen. A következő veszélyeztetett Jenson Button a 13. helyen.

Origo
07:30

Magnussen kiesik

Van még fél perce, de most lépte át a célvonalat, és nem tudott javítani, nem lesz ideje még egyszer körbeérni. Ezzel az újonc Jolyon Palmer biztosan előrébb végez, mint kicsivel rutinosabb csapattársa.

Origo
07:29

Kezd elszabadulni a Mercedes tempója

Hamilton és Rosberg is rákapcsolt, 1:24.605-tel, Rosberg 1:24.796-tal nagyot lépett előre, és Pérez 1:25.773-mal egyelőre gyorsabb Vettelnél, sőt nem sokkal később Massa 1:25.644-gyel átveszi a 3. helyet.

Origo
07:27

A Renault-k csak késve jelentek meg

Ők  a túlélésért küzdenek majd, várhatóan nem túl sokáig, ezért lehet, hogy csak néhány gyors kör fér majd bele az idejükbe. Az élmezőny szépen szétszóródott a pályán, a rádiótilalom ellenére is megtalálták a helyüket a pilóták.

Origo
07:25

Most Rosberg az első a pályán

Hamilton jön mögötte, de megjelent a két Ferari és Daniel Ricciardo is. Ezúttal korábban, már 6 perc után kezdődik a kiesés, ismét 90 másodpercenként.

Origo
07:24

Az új időmérő kulcsa

...a mért körök időzítése. A lényeg az, hogy a veszélyben lévő versenyző az adott 90 másodperces időintervallum vége előtt befejezze mért körét, és lehetőleg legalább egy helyet javítson az ellenfelekhez képest. Ez ellentétes az eddig megszokott logikával, mert a pilóták gyakran arra törekedtek, hogy akár 1 másodperccel a határidő letelte előtt megkezdjék a körüket, hogy a lehető legjobb pozícióban (utolsóként) közlekedhessenek a pályán. Ez itt nem működik, legalábbis az adott időmérő etap legvégéig nem.

Origo
07:21

Q1: Nagy meglepetés nem történt

Az élmezőny gyorsan versenyképes időket futott, így senki sem került veszélybe, bár Sebastian Vettel csak a 10., míg Daniel Ricciardo csak a 11. lett. A kiesők listája az alábbiak szerint alakult:

16. Ericsson17. Nasr
18. Kvjat
19. Grosjean
20. Gutiérrez
21. Haryanto (3 helyes rajtbüntetés)
22. Wehrlein

Origo
07:19

Palmer megmenekült egy kiskapunak köszönhetően

Jolyon Palmer kiesőhelyen volt, amikor megkezdte utolsó körét, de mivel közben letelt a Q1 időtartama, ő még befejezhette mért körét, ami elég volt a továbbjutáshoz. Ezzel Marcus Ericsson járt rosszul, mert ő visszacsúszott a 16. helyre, és nem is folytathatja az edzést. Danyiil Kvjat kiesésétől eltekintve a papírforma szerint alakult a Q1.

Origo
07:15

Nasr edzésének is vége, Palmer veszélyben

Két Manor, két Haas, egy Red Bull és egy Sauber búcsúzott eddig, vajon a következő egy Renault lesz?

Origo
07:14

Megjelent a visszaszámlálás

Kvjat neve mellett már megjelent egy 20 másodpercről visszaszámláló óra, és miután ő hivatalosan is kiesett, a visszaszámláló újraindult a 17. helyezett Nasr nevénél.

Origo
07:12

Grosjean is lekéste a továbbjutást

A francia pilóta györskörön van, de nem volt ideje befejezni azt, így a 18. helyen ő is kiesik. A következő a 18. helyezett Danyiil Kvjat lesz, mert az orosz versenyző kieső helyen van, de kiszállt az autóból, így biztosan nem fog javítani.

Origo
07:11

Nem könnyítik meg a nézők dolgát

Nincs látható visszaszámlálás vagy hasonló, a versenyzők neve melletti szám egyszer csak fehérre vált, ez jelzi, hogy most éppen Esteban Gutiérrez búcsúzik a mezőnytől. A Haas pilótája a 20. helyen esik ki az időmérőről.

Origo
07:09

Haryanto is kiesett

Megint a Manor pilótái rajtolnak holnap az utolsó helyekről, Wehrlein után Haryanto is kiesett, ráadásul ő rajtbüntetést is kap, ezért ő zárja holnap a mezőnyt. Legalábbis, ha más nem kap büntetést addig.

Origo
07:08

Wehrlein kiesett

A Manor pilótája búcsúzott először az időmérőtől, ő volt a leglassabb az első határidőnél. Csapattársa, Haryanto áll előtte.

Origo
07:07

Hamilton visszavette a vezetést

A Mercedes pilótája 1:25.351-re javított, az előnye most megnyugtató Räikkönen előtt, aki 1:26.579-nél.

Origo
07:06

Rosberg ezredre azonos időt futott Verstappennel

Remélhetőleg nem az időmérő szoftver hibázott, mindkettejük hátránya 0.299 másodperc Räikkönen mögött, de Verstappen hamarabb érte el eredményét, így egyelőre ő a 3. helyezett.

Origo
07:05

Hamilton az élen, a többiek lemaradtak

A Mercedes pilótája 1:26.635-öt futott, Kimi Räikkönen 0.19 másodperc hátránnyal a 2., mögötte Verstappen és Sainz következik. Az első kör nem jött össze Vettelnek és Rosbergnek sem.

Origo
07:03

Rosberg elrontotta az első mért körét

Besokallt az 1-es kanyarkombonációban, és kicsúszott a fűre, időt vesztett, és Grosjean is felzárkózott mögé. Nem sokkal később ő is hibázott, ezért Hamilton utolérte, és a francia el is engedte a bajnoki címvédőt.

Origo
07:02

Elkezdődött az időmérő

A Mercedesek vezetik fel a mezőnyt Melbourne-ben, hosszú kígyót alkotva a hajtanak a pályára a pilóták. Hamilton volt az első, aki elhagyta a bokszutcát, de kénytelen volt elengedni Rosberget, és beragadt az egyik Haas mögé is. Nem tudta megelőzni, így kénytelen volt némi teret kialakítani maga előtt, mielőtt elkezdi gyorskörét.

Origo
07:00

Rosberg ráijesztett a szerelőkre

A német pilótát kissé vissza kellett tolni, hogy ki tudjon állni a bokszból, közben Hamilton villámgyorsan eléállt, így a bajnoki címvédő áll a sor elején. Mert sor bizony lett, Arrivabene jóslata megvalósult.

Origo
06:57

Sorban állással indul az időmérő?

Maurizio Arrivabene arra tippelt tegnap, hogy olyan lesz az időmérő kezdete, mint a sorok a szupermarketek pénztárainál. Vajon igaza lesz az olasz csapatfőnöknek?

Origo
06:51

Az időjárás megint megtréfálhatja a mezőnyt

Száraz pályán zajlott a melbourne-i harmadik szabadedzés, de nem sokkal a leintés után megint eleredt az eső. Az aszfalt jelenleg száraz, de a felhők nem tágítanak a térségből, így elképzelhető, hogy ismét megérkezik az égi áldás.

Origo
06:49

A Force India csapatfőnöke nincs ott Melbourne-ben

Vijay Mallya útlevelét szeretnék bevonatni Indiában, mert a hozzá köthető Kingfisher Airlines több, mint 1 milliárd dolláros (!) tartozást halmozott fel egy helyi bankokból álló konzorciumnál. Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese a Sky Sportsnak megerősítette, hogy Mallya nincs ott Melbourne-ben, de szerinte a terv mindig is az volt, hogy az üzletember csak a Spanyol Nagydíjtól kezdi el látogatni a versenyeket.

Origo
06:46

A Ferrari gyorsabb Mercedesre számít

Vettel bő 2 tizedmásodpercre megközelítette Hamiltont a harmadik szabadedzésen, de Maurizio Arrivabene a Sky Sportsnak azt mondta, szerinte a Mercedesnek van még tartaléka az időmérőre.

Origo
06:41

Még egy lista, ahol Hamilton felzárkózhat Senna mögé

Az Ausztrál Nagydíjat 1996 óta rendezik Melbourne-ben, előtte Adelaide adott otthont az akkoriban még a szezon végén megrendezett futamnak. Ayrton Senna még ebben a korszakban szerzett 6 pole pozíciót az időmérő edzéseken, Lewis Hamilton viszont már Melbourne-ben jár 4-nél. A listán Nigel Mansell a 3. helyezett 3 pole-lal, holtversenyben Mika Häkkinennel, Michael Schumacherrel és Sebastian Vettellel.

Origo
06:39

Kiosztották a szezon első rajtbüntetését

Három rajthelyes büntetést kapott a Manor újonc pilótája, Rio Haryanto, aki a harmadik szabadedzésen nekiment a bokszból kihajtó Romain Grosjean autójának. A baleset részben a csapat, részben a versenyző hibája volt, mert bár Haryantót nem lett volna szabad kiengedni, ő olyan lassan ment, hogy elkerülhette volna az ütközést. Grosjean sok időt vesztett a tréningen, mert a Haas istállónak még padlólemezt is kellett cserélnie a koccanás után, de sikeresen megoldották a feladatot.

Origo
06:37

Eközben a Red Bull...

...bemutatta alternatív megoldását a versenyzők fejének védelmére. Christian Horner csatlakozott a Ferrari által tesztelt bukókeretet bíráló versenyzőkhöz, és bejelentette, hogy ők egy esztétikusabb, és a kisebb tárgyak ellen is védő megoldást fejlesztenek. Az FIA továbbra is a Mercedes/Ferrari változatot erőlteti a 2017-es szezonra, mert a Red Bull ötlete még csak a rajzasztalon létezik.

Origo
06:35

Ha az időmérőt érintő szabályok nem lennének elegendők

…akkor érdemes még hozzávenni, hogy a rádiós kommunikációt is alaposan visszaszorítják a hétvégétől, és változtak a gumiszabályok is az idei szezon előtt. A csapatok ráadásul csak a harmadik szabadedzésen tudtak érdemi munkát végezni, mert a pénteki tréningeket elmosta az eső, és az időmérőt is megkavarhatja az időjárás szeszélye.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
06:32

Rosszkor jött a piros zászló? Így jártál!

Egy rosszkor jött piros zászló vagy sárga zászlós szakasz eddig is tönkre tehette egy versenyző időmérő edzését, de elsősorban csak azokat veszélyeztette, akik az adott szakasz végén a kiesőhelyek egyikén tartózkodtak. Most viszont a kieséses szakasz bármelyik pillanatában kiszúrhatnak velük a körülmények.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója tegnap elmagyarázta, hogy a Q1 kezdetén a versenyzőket a harmadik szabadedzés sorrendjében rangsorolják, és ahogy futják a köröket a pilóták, úgy kerülhetnek egyre előrébb a listán. Így tehát a szabadedzésen jól szereplő versenyzők a Q1-ben eleinte kevésbé lesznek kitéve a szeszélyes helyzeteknek.

Origo
06:30

Íme az új szabályok dióhéjban

Rengeteget beszéltek az érintettek az elmúlt hetek során az idei szezontól megváltoztatott időmérővel kapcsolatban. Ha eltekintünk attól, hogy az új szabályokra szükség volt-e, tulajdonképpen nagy változás nincs, de mostantól a csapatok nagyobb árat fizethetnek, ha spórolni próbálnak a gumival vagy a pilótáik nem futnak elég jó köröket. Ahogy az alábbi infografikán látható, továbbra is három szakaszra bontják az időmérőt. A Q1 időtartama 16 perc lesz, itt mind a 22 autó részt vesz, de a 7 perc után az egyik pilóta búcsúzik, majd másfél percenként mindig kiesik a leglassabb, így a harmad végére 15 pilóta marad. A Q2 negyedóráig tart majd, 6 perc után kezdődik a rostálás, másfél perces lépcsőkkel 8 főre szűkítik a kört. A Q3 már csak 14 perces lesz, 8 autó vesz részt, 5 perc után kezdődik a kiesés, és újfent 90 másodpercenként esik ki a leglassabb pilóta.

Origo
06:26

A Renault beindította a mémgyárat

A sok szürke, és unalmas megjelenésű autó között a hétvégén nagy feltűnést kelt a Renault rikító sárga festése, és ez az internetezőket is megihlette. Többen is viccelődnek a visszatérő istálló külső megjelenésével, és ebből a csapat sem akar kimaradni.

Origo
06:22

Hamilton eddig megingathatatlan

Lehetett eső, lehetett napsütés, a világbajnoki címvédő mindhárom szabadedzést behúzta Melbourne-ben, miközben Rosberg többször is kicsúszott, és össze is törte a Mercedest. A délelőtti tréningen Vettel is lőtávolban volt a Ferrarival.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Origo
06:19

Fejest ugrunk az ismeretlenbe

Köszöntjük olvasóinkat az év első időmérő edzésének élő közvetítésében! Új szabályok, új csapat, és új versenyzők is szóhoz jutnak, ráadásul az időjárás is kiszámíthatatlan Melbourne-ben. A lámpák 7 órakor váltanak zöldre, addig összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat. Tartsanak velünk!

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok:

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés