hirdetés

A Ferrari közel a Mercedeshez az időmérő előtt

2016.03.19., 03:47
rendezés

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amelyen először volt teljesen száraz a pálya a hétvége folyamán, végre ízelítőt kaptunk az erőviszonyokból. Ismét Hamilton volt a leggyorsabb, de Vettel az idejét egy hosszabb etapon elérve sem maradt le tőle túlzottan.

A két Mercedes volt a leggyorsabb, de a Ferrari szorosan a nyomukban maradt az idénynyitó Ausztrál Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amelyen a csapatok a hétvége folyamán először teljesen száraz pályán készülhettek az időmérőre és a versenyre. Végre bepillantást kaptunk a várható erőviszonyokba, miután pénteken egész nap értékelhetetlenek voltak a körülmények az eső és az erős szél miatt.

Mindenki most próbálta ki először a szuperlágy gumikat Melbourne-ben,

az egész mezőny azon is érte el a legjobb idejét.

A közepes keveréket eddig senki nem használta, ami azt sugallja, hogy a versenyen sem szánnak szerepet neki.

Hamilton a hétvége eddigi legjobb idejét érte el

Forrás: DPPI media/Florent Gooden

A lágy Pirelliken még Nico Rosberg állt az élen, akit a jelek szerint nem billentett ki a ritmusából különösebben a pénteki, szárnytörést okozó kicsúszás. A szuperlágyakon azonban Lewis Hamilton vette át tőle a kezdeményezést, 6 perccel a leintés előtt 0,176 másodpercet verve a csapattársára. 1:25.624-es ideje a hétvége eddigi legjobbja volt.

Sebastian Vettel mindössze 0,228 másodperccel maradt le tőle, ami azért különösen biztató a Ferrari számára, mert

ő egy 12 körös etap során érte el a legjobb eredményét,

a két Mercedes viszont csak 5 kört ment a szuperlágy gumikkal. Kimi Räikkönen a lágyakon eleinte gyorsnak tűnt, de végül az 5. helyre szorult – még Carlos Sainz is beférkőzött elé a várakozásoknak megfelelően erősen kezdő Toro Rossóval.

Míg az első hat helyet a Mercedes, a Ferrari és az STR pilótái szerezték meg, a Williamsnek Valtteri Bottas révén a 7. hely jutott, ő azonban már fél másodperccel elmaradt Sainztól. A finn versenyzőt szoros közelségben Daniel Ricciardo, majd kissé leszakadva Felipe Massa, Sergio Pérez és Fernando Alonso követte. A McLaren ígéretes tempót diktált az akciódús edzésen, melynek az elején Alonso megpördült egyszer a 15-ös kanyarnál.

Ugyanott, ugyanígy járt Pérez is, de kisebb pályaelhagyásból elég sokat láttunk. Rosberg egyszer Kevin Magnussennel tandemben mérte el az egyik féktávot,

a leglátványosabb incidens azonban a bokszutcában történt:

a garázs előtt gázt adó Rio Haryanto egy pillanatra megtorpant a Manorral, és így pont összekoccant a szintén akkor elinduló Romain Grosjeannal. A Haas elővigyázatosságból kicserélte a padlólemezt a francia autóján, fél órát veszítve.

Ma mutatkozik be a Forma-1 új, folyamatos kieséses időmérője, amely 7 órakor kezdődik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
05:02

Az edzésnek vége, Hamilton nyert

Tehát eddig háromból három szabadedzés az övé. Mögötte Rosberg és Vettel végzett, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Mercedesek 5, míg Vettel 12 kört tettek meg a leggyorsabb etapjukban. Köszönjük a figyelmet! Ne menjenek messzire, mert két óra múlva bemutatkozik az új időmérő...

Origo
05:00

Javítanak a Toro Rossók

Sainz a 4., Verstappen a 6. helyre tornázza fel magát, közrefogva Räikkönent, aki az imént 10 kör után befejezte az etapját. A Ferrari tehát nem volt túl könnyű, amikor a jó köreit futotta, Vettel még mindig kint van. Palmer csúnyán elfékezte magát a 6-os kanyarnál, átbucskázott a rázókövön.

Origo
04:58

Bottas feljön az 5. helyre

A Williams a szuperlágyon 1,1 mp-vel maradt el a Mercedestől, ez elég soknak tűnik. Alonso viszont feljött a 10. helyre, alig fél másodperccel Bottas mögé. Ez nem is rossz.

Origo
04:56

A különbség a gumik között

A Mercedes és a Ferrari pilótái így javítottak a lágy gumiról a szuperlágyra váltva:

VET 1:26.911 => 1:25.852
RAI 1:27.186 => 1:26.435
ROS 1:26.149 => 1:25.800
HAM 1:26.477 => 1:25.624

Az eltérés 7-8 tizednek tűnik. Csak Rosberg javított ennél sokkal kevesebbet, 3 tizedet.

Origo
04:54

Hamilton az élre áll

1:25.624-es kört megy a szuperlágyakon, 0,176 mp-t verve Rosbergre, aki szintén megelőzte Vettelt, bár csak 52 ezreddel. Vettel 0,228 mp-re van Hamiltontól, ez nem vészes. A Ferrarik még mindig kint vannak.

Origo
04:52

A Ferrarik nem rövid etapot mennek

Miután elérték az iménti jó idejüket, kint maradtak a pályán - Vettel már a 7. körét teljesíti, ami biztató, mert ezek szerint nem volt nagyon könnyű az autója, amikor az élre állt. Most jön Hamilton...

Origo
04:49

A sorrend

Még 12 perc maradt, most ez a tabella eleje: Vettel, Rosberg, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Sainz, Verstappen, Kvjat, Massa, Bottas, Alonso, Button, Palmer, Magnussen, Gutiérrez, Grosjean, Pérez, Ericsson.

Origo
04:46

Vettel az élre ugrik

Mindhárom szektorban abszolút legjobb részidőt ért el, 1:25.852-vel egy gyors elfékezés ellenére átvette a vezetést Rosbergtől. Viszont csak 0,297 mp-t vert rá - ennél többet kellene, hogy egy szinten legyenek a Mercedesszel. Vettel 9 tizedet javított a lágy gumis idején, míg Räikkönen 6 tizeddel lassabb volt, ezzel Rosberg és Hamilton közé fért be. Az üzemanyagszinteket persze nem ismerjük.

Origo
04:44

Nasr kicsúszik

Az 1-es kanyarnál elfékezte magát, továbbsodródott a bukótérbe. Ericsson pedig az előbb a DRS-szel küszködött. A Ferrarik most tényleg feltették a szuperlágy gumikat...

Origo
04:42

Hamilton lassabb Rosbergnél

Ő is a lágy gumikon futotta a legutóbbi körét, 3 tizeddel elmaradt a csapattársától. Így is megszerezte a 2. helyet Rosberg és Ricciardo között félúton. Közben Massa felkapaszkodott a 7. helyre, de a szuperlágy gumikon 9 tizedet kapott a gyorsabbik Red Bulltól.

Origo
04:40

Kvjat autója túlkormányzott

"Kicsit mindenhol le kell nyugtatnunk a hátulját" - jelenti a rádión. Csak a 6. helyen áll, 6 tizeddel volt lassabb Ricciardónál.

Origo
04:38

Rosberg átveszi a vezetést

A lágy gumikon 0,762 mp-t ver Vettelre, 1:26.149 a legjobb ideje. Hamilton autóján a futóművet állították, de most ő is megjelent a pályán, szintén a lágy Pirelliken.

Origo
04:35

Helyesbítés a gumikról

Így jár, aki nem tudja levenni a szemét az időmérő-monitorról: korrigálták, és úgy tűnik, a két Ferrari nem a szuperlágy, hanem a lágy gumikon érte el az előző eredményeit. Így már más a leányzó fekvése, mert a Red Bullok tényleg a szuperlágyakon voltak kint.

Origo
04:33

A sorrend

Félidőben így állunk: Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Kvjat, Button, Grosjean, Wehrlein, Rosberg, Hamilton, Hülkenberg, Pérez.

Origo
04:31

Grosjean kimehetett a pályára

Pontosan fél órát vesztett a Haryantóval történt ütközéssel. Vettel az iménti időmérő-szimulációnak tűnő valami után visszaváltott a lágy gumikra. Räikkönen a bokszban van.

Origo
04:30

Ricciardo az élre áll

Vettel a 2. körében 9 tizedet javított, így átvette az 1. helyet Räikkönentől - a szuperlágyakban tehát van elég szufla két gyors körhöz is. Ricciardo azonban még jobb, 1:26.768-as időt ment, 0,143 mp-vel megelőzve Vettelt. A Red Bull meglepően gyors.

Origo
04:28

Már Räikkönen vezet

A szuperlágy gumikon 1:27.560-as időt ért el, 0,173 mp-t verve az eddig az élen álló Ricciardóra. Ez nem sok; a Ferrari valószínűleg nagyobb előnyt vár a Red Bull-lal szemben. Vettel az első szektorban gyorsabb volt a csapattársánál, de egyelőre csak 3. lett, 3 századdal Ricciardo mögött. Most újra javít...

Origo
04:26

Rosberg majdnem legázolja Magnussent

Úgy tűnik, a 13-as kanyar féktávját a Renault-hoz mérte, az viszont elfékeztte magát, úgyhogy mindketten továbbcsúsztak a bukótérbe. Nem történt nagyobb baj, de Rosberg is visszatért a bokszba 12 kör után.

Origo
04:24

Kicserélik Grosjean padlólemezét

A Haas elővigyázatosságból kicseréli az alkatrészt, amely megsérülhetett a Haryantóval történt bokszutcai ütközésben. Attól tartottak, hogy az első nagydíjhétvégéjükön elrontanak valamit, de ilyen bagatell dologra valószínűleg nem gondoltak... Az ütközés egyébként így nézett ki:

 Haryanto azóta már megtett 10 kört.

Origo
04:21

Hamilton és Rosberg hosszú etapot megy

Már 11 kört húztak le a szuperlágyakon, 1:31.7 körül teljesítették a legutóbbi köreiket, azaz kb. 8 tizeddel lassultak vissza az etap elejéhez képest. Ez nem sok. Hamilton most vissza is tért a bokszba, Rosberg kint maradt. Egyelőre úgy tűnik, a tegnapi malőr nem billentett ki az egyensúlyából.

Origo
04:19

A Red Bullok jól bekezdtek

Ricciardo ideje 1 tizeddel máris jobb, mint amivel Hamilton tavaly megnyerte ezt az edzést - igaz, akkor a lágy gumikon, míg most az ausztrál a szuperlágyakon vezet. 2,7 másodperc az előnye a 3. helyezett Vettellel szemben, aki ugyanúgy 5 kör után tért vissza a bokszba, mint ő és Kvjat.

Origo
04:16

A sorrend

Úgy tűnik, megint elkezdett szemerkélni az eső - rossz hír! Az első negyedóra után így állunk: Ricciardo, Kvjat, Vettel, Rosberg, Hamilton, Hülkenberg, Pérez, Wehrlein, Sainz, Räikkönen, Verstappen, Ericsson, Bottas, Nasr, Alonso.

Origo
04:15

Ricciardo átveszi a vezetést

1:27.733-mal. A Red Bull lenyűgöző tempót megy. A közepes gumikat senki nem használja - a versenyen valószínűleg be sem akarják vetni. Kvjat 5 kör után visszatért a bokszba.

Origo
04:13

Gyorsan javulnak az idők

Még mindig Kvjat vezet, de már 1:28.231-gyel - mindössze 11 ezred az előnye a 2. helyezett Ricciardóval szemben. Mindketten a szuperlágyakon vannak, mögéjük Vettel zárkózott fel, aki érdekes módon a lágyakon is gyorsabb volt, mint a Mercedesek a szuperlágyakon. Igaz, ők a jelek szerint hosszabb etapon vannak.

Origo
04:12

Alonso megpördült

Tegnap "kellemes meglepetésként" érte a McLaren formája - ez a piruettről, amit a 15-ös kanyarban mutatott be, valószínűleg nem mondható el. Pár másodperccel korábban el is fékezte magát egyszer. Egyelőre csak a 15. helyen áll. Upsz, most Pérez is megforgott ugyanott.

Origo
04:10

Már Kvjat vezet

Az idők gyorsan javulnak, a Red Bull versenyzője 1:28.510-es időt futott a szuperlágy Pirelliken. Mögötte Rosberg van, de 2,4 másodperces hátránnyal. majd Hamilton, Hülkenberg és Sainz következik. Kvjat tegnap a vizes pályán különösen jól ment. A Red Bullnak eleve jót tenne az eső.

Origo
04:06

Megvannak az első mért körök

Óriási a forgalom, 19 autó van kint. Máris láthatjuk a Maurizio Arrivabene által az időmérőre megjósolt tolongást a szupermarket pénztáránál... Egyelőre Hülkenberg vezet 1:31.196-tal, már heten feliratkoztak a tabellára. A Force Indián a lágy gumik vannak.

Origo
04:04

Akcióban a szuperlágy gumik

Többen azonnal ezeken mentek ki a pályára, köztük Rosberg és Hamilton. Ez a keverék tavaly nem volt használatban itt, az új gumiszabályok keretében tette elérhetővé a Pirelli, de tegnap senki nem tudta kipróbálni, pedig valószínűleg a versenyen is fontos szerepe lesz. A Mercedes a téli teszteken sem vetette be a szuperlágyat.

Origo
04:02

Ütközés!

Ez jól kezdődik - Grosjean és Haryanto összeütközött a bokszutcában. Mindkét autó megsérült, a Manornak összetört az első szárnya, pedig sok pótalkatrészük nem lehet. Balszerencsés mozzanat volt, Haryanto nagyon lassan indult el a garázs elől, és Grosjean is pont akkor adott gázt a szomszéd bokszból kifelé. Pech.

Origo
04:00

Hamilton mindkét edzést behúzta

Míg Rosberg délután egyetlen rossz pedálmozdulattal megrongálta Mercedesének elejét, ezért elvesztett egy (igaz, jelentéktelen) órát. Semmiképpen nem jó egy ilyen kínos momentummal indítani a szezont - ma kiderül, hogy ez nem billentette-e ki az egyensúlyából. Az autója bal elejét újjáépítették.

Origo
03:58

Megint felhős az idő

17 fok van, de a nap néha kikandikál a felhők közül. Pénteken csak délelőtt tudták bevetni páran a száraz pályára való gumikat, az erőviszonyokról azonban nem sok derült ki, mert az eredmény főleg azon múlt, hogy ki, mikor volt kint. Időmérő- és versenyszimulációt senki nem tudott teljesíteni - mindent a most következő egy órába kell majd besűríteniük. Hogy mit tudtunk meg, és mire lesz érdemes odafigyelni, azt itt írtuk meg.

Origo
03:45

Jó reggelt!

Már ha nem sértünk meg senkit a hajnali 4 órát reggelnek nevezve... Hamarosan megkezdődik az idénynyitó Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésen, amelyen a csapatoknak lesz dolguk bőven, ha be akarják pótolni a tegnapi eső miatt kiesett időt. Talán most fény derülhet kicsit az erőviszonyokra.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok:

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés