Räikkönen a teszt eddigi legjobb idejével zárt
2016. március 03. 08:53
Jó formában maradt a Ferrari az előszezoni tesztelés hetedik, utolsó előtti napján is, amikor Kimi Räikkönen 136 kört tett meg, és
az ultralágy gumikon az elmúlt két hét legjobb időeredményét állította be,
45 ezredmásodpercet verve csapattársa, Sebastian Vettel korábbi etalonjára. Csütörtökön eddigi legmeggyőzőbb teljesítményét nyújtotta a Williams, a Sauber és a Toro Rosso is – az utóbbi zsinórban másodszor nyerte meg a megtett körök versenyét a Mercedesszel szemben.
Az időjárás Barcelonában továbbra is kegyes maradt a csapatokhoz, csak délután felhősödött be kissé az ég. A tizenegy alakulat együtt 5898 km-t teljesített, többet, mint bármelyik korábbi tesztnapon. Az új F1-es autók még sohasem voltak ilyen megbízhatóak:
a Mercedes W07 a hét nap alatt már 5367 km-t, azaz csaknem 18 versenytávot töltött a pályán.
Ők azonban még mindig nem hajtottak a jó köridőkre. Nico Rosberg és az őt délután váltó Lewis Hamilton is a közepes keverékű gumikkal érte el a legjobb eredményét, így a Mercedes valódi formájára várhatóan majd csak a melbourne-i idénynyitó hétvégéjén fog fény derülni.
Az istálló ma főként a beállításokkal foglalkozott. „Nagyszerű ötlet volt minden nap kettőnk között megosztani a munkát, mert
úgy éreztük, mintha nemcsak négy, hanem nyolc tesztnapot kaptunk volna"
– jelentette ki Hamilton. „A csapat fantasztikus munkát végzett az autóval, úgy érezzük, még erősebb helyzetben vagyunk, mint tavaly, különösen a megtett körök számát tekintve."
A Ferrari viszont múlt kedd után újra bevetette az ultralágy Pirelliket, amelyekkel Räikkönen délelőtt a teszt eddigi leggyorsabb körét futotta. Délután zavartalanul lebonyolított egy teljes versenyszimulációt is, a lágy/közepes/közepes/kemény gumikat használva az etapok során, és ígéretesen kiegyensúlyozott köröket autózva közben.
A Ferrari számára külön biztató volt, hogy
a finn a lágy keveréken is megnyerte volna a tesztnapot,
azokon ugyanis röviddel korábban 1:23.009-es időt ért el. Utólag azt mondta, „többé-kevésbé" elégedett az SF16-H teljesítményével, a Ferrari melbourne-i esélyeiről azonban továbbra sem volt hajlandó jóslatokba bocsátkozni.
Räikkönen a reggeli ellenőrző körében kipróbálta a várhatóan már 2017-től kötelezővé váló fejvédő bukókeret, a „glória" prototípusát is, és azt állította, nem akadályozta különösebben a kilátást a pilótafülkéből. „Elöl kicsit behatárolja a látóteret, de szerintem ez még nem a végleges változat" – magyarázta.
Meglepően csekély volt a különbség."
Pénteken valószínűleg Sebastian Vettel is végezni fog egy rövid tesztet a karbonból készült eszközzel.
Két órával a leintés előtt a Williams is kipróbálta az ultralágy gumikat, Felipe Massa azonban beszorult a Red Bull mögé, így a lágyakon elért 1:23.193 maradt a legjobbja, amellyel a 2. helyen végzett. A csapat vezető tesztmérnöke, Rod Nelson elárulta, hogy délelőtt a futóművet és a gumikat tesztelték, a délutáni versenyszimulációjuk előtt egy rajtprocedúrát is végigcsináltak, aztán sort kerítettek egy időmérő-szimulációra, és a tapasztalatok alapján
„viszonylag biztosak" lehetnek benne, hogy az élvonalban lesznek.
Massa szerint a Williams „majdnem teljesen készen áll" az idénynyitóra.
Nico Hülkenberg az ultralágyakon már fél másodperccel lassabb volt Räikkönennél, és érdekes módon másfél tizeddel elmaradt saját eddigi legjobb, múlt kedden a szuperlágy Pirelliken futott köridejétől is. Ennek ellenére úgy vélte, az
ultralágyak jobban tapadnak, előrelépést képviselnek a szuperlágyhoz képest,
csak meg kell tanulnunk jól bánni velük." Több riválisához hasonlóan a Force India is lebonyolított egy versenyszimulációt, délelőtt pedig aerodinamikai korrelációs teszteket végzett, valamint igyekezett tökéletesíteni a beállításokat. Hülkenberg szerint a VJM09-ben nagy potenciál rejlik.
A Toro Rosso volt a negyedik csapat, amely feltette az autójára az ultralágy gumikat. Max Verstappen 0,617 másodperccel kikapott a Ferraritól, cserébe viszont
ő tette meg a legtöbb, 159 kört a nap folyamán.
A fiatal hollandnak ez volt az utolsó tesztnapja az előszezonban. „Ma több rövid etapra kerítettünk sort, mint az utóbbi időben" – mondta a Toro Rosso vezető versenymérnöke, Phil Charles. „Délelőtt a lágyabb gumikat hasonlítottuk össze egymással. Ez nagyon érdekes volt számunkra, mivel az első és második tesztet eddig jórészt a közepes keveréken teljesítettük. Most alaposan tanulmányoznunk kell az adatokat, hogy átlássuk az egyes keverékek viselkedését."
A Sauber kedden bemutatkozott új autójának ez még csak a harmadik tesztnapja volt, a tegnapi küszködés után azonban Felipe Nasr ma 116 kört töltött a pályán, a lágy gumikon a 6. legjobb időt érte el, és délután még egy versenyszimulációt is el tudott végezni.
A McLarennek szintén jó napja volt, már amennyiben Fernando Alonso megtett 118 kört, csupán eggyel maradva el múlt keddi egyéni rekordjától.
1:24.870-es körideje ugyanakkor nem tűnt túl biztatónak
azt figyelembe véve, hogy a szuperlágy gumikon érte el; két nappal ezelőtt még a lágyakkal is gyorsabb volt kissé. Délután ő is nekivágott egy versenyszimulációnak, amit azonban megszakított, majd különálló hosszabb etapokat teljesített, amelyek között a csapat módosított az MP4-31 beállításain.
A futásteljesítmény szempontjából ma a Manor végzett a lista alján, de Pascal Wehrlein egy teljes másodpercet javított a csapat korábbi legjobb idején, amihez az ultralágy gumikra volt szüksége. 2,148 másodperccel maradt le a Ferraritól, és a 8. helyen zárta a napot.
Megelőzte Danyiil Kvjatot is, aki a Red Bull-lal délelőtt a kerékcseréket gyakorolta és aerodinamikai teszteket végzett, mielőtt délután lebonyolított egy versenyszimulációt. Később ugyan a garázsban ragadt egy műszaki probléma miatt, de azt mondta, így is „majdnem" be tudták fejezni a tervezett programjukat, amely gyakorlatilag megegyezett Daniel Ricciardo csütörtöki munkájával. Kvjat a lágy Pirelliken futotta 1:25.141-es körét, és elismerte:
Hogy mire számíthatunk Melbourne-ben, arról az igazat megvallva fogalmam sincs!
Elvárások nélkül fogok odamenni, aztán megteszem, amit csak lehet."
Jolyon Palmer, aki tegnap estig az összesített kilométerlista legalján tanyázott, ma több kört tett meg a Renault-val, mint az eddigi két tesztnapja alatt együtt. Végül 97-ig jutott, csak azért nem érve el a 100-at, mert a pályát pár perccel a tervezett leintés előtt le kellett zárni.
A legnehezebb napot minden bizonnyal Romain Grosjean tudhatja maga mögött,
aki miatt ma nem kevesebb, mint három alkalommal kellett megszakítani a tesztet
piros zászlóval. Először az ebédszünet előtt a 4-es kanyarnál csúszott ki, amikor a féktávon blokkolta az első kerekeit, majd délután alighogy újra kimehetett a pályára, megint a kavicságyban kötött ki, ezúttal a célegyenes végén. Mindkét alkalommal sikerült megállnia még a gumifal előtt, aztán viszont lerobbant az autója, amikor már csak 5 perc volt hátra a napból.
Noha így is 77 körig jutott,
az eddigi hét tesztnap alatt az újonc Haas istálló tette meg a legkevesebb, 1778 km-t,
kétszázzal elmaradva még a Manortól is. Grosjean az 1:27.196-os legjobb körét a lágy gumikon futotta.
A csapatoknak már csupán egyetlen napjuk maradt, hogy befejezzék a felkészülést Barcelonában, ahol pénteken véget ér az előszezoni tesztelés.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!