A második tesztnapot is a Ferrari zárta az élen
2016. február 23. 08:54
Akárcsak tavaly, az idén is Sebastian Vettel és a Ferrari zárta az élen az előszezon első két tesztnapját, a Mercedes pedig kedden ismét maratoni távot teljesített:
Nico Rosberg még Lewis Hamilton hétfői teljesítményét is túlszárnyalva 172 kört húzott le,
ami kereken 800 km-t jelent. Az új autók egyébként is szokatlanul megbízhatóak voltak, hiszen míg a csapatok egy évvel ezelőtt mindössze 2068 km-t tettek meg a második tesztnapon, most 5516-ot. Ez autónként számolva majdnem kétszer jobb eredmény.
A fejlődés nem kis mértékben a McLarennek köszönhető. Ők a Hondával kapcsolatos műszaki problémák miatt tavaly végigszenvedték a teszteket, Fernando Alonso azonban ma 119 körig jutott – egy éve, amikor négy napig ült az autóban az előszezon során, összesen is csak 117 kört tudott vezetni. A nap végén azt mondta, büszke a csapatára.
A spanyol nem akart jóslatokba bocsátkozni a McLaren esélyeivel kapcsolatban, de úgy vélte, megfelelő választ adtak a tavaly vergődésükre. Szerinte a valódi erőviszonyokra majd csak az első két-három verseny után derül fény.
Az autónk minden szempontból jobb lett"
– tette hozzá. „Aerodinamikai téren pedig van pár kifejezetten innovatív része, amelyek számunkra legalábbis újak." Alonso igyekezett véget vetni a visszavonulásáról szóló kósza pletykáknak is, tréfásan megjegyezve, hogy a téli üresjáratban egyesek „kissé túl kreatívakká válnak" a hírszerkesztésben.
Habár a Ferrari tavaly a Barcelonához viszonyítva kevésbé tipikus Jerezben kezdett ilyen jól, a mostani eredményeik sem tekinthetőek igazán reprezentatívnak. Vettel ugyanis a Pirelli új, alapvetően egyes utcai pályákhoz tervezett
ultralágy gumiját kipróbálva futotta azt az 1:22.810-es kört,
amely csupán 18 ezreddel rosszabb a Mercedes 2015-ös legjobbjánál. Az sokkal biztatóbb, hogy 126 kört tett meg – az SF16-H ugyan 2 perccel a leintés előtt megállt alatta, de alighanem csak azért, mert szándékosan kifogyatták belőle a benzint.
A Ferrariról egyébként egyik ügyfele, Gene Haas elárulta, hogy már a melbourne-i idénynyitóra is új specifikációjú motorral készülnek. Vettel ismét pozitívan nyilatkozott az autójukról, viszont azt mondta, a motorok az új kipufogószabályok ellenére még mindig nem elég hangosak.
Igaz, azért sokat javult a helyzet, most már méltóbb a Forma-1-hez"
– tette hozzá.
Az ultralággyal végzett a 2. helyen, 7 tizedmásodperces hátránnyal Daniel Ricciardo is. A Red Bull délután elővigyázatosságból a tervezettnél hamarabb befejezte a tesztelést egy lehetséges technikai probléma miatt, de egyébként zökkenőmentesen zajlott a napjuk. Ricciardo délelőtt rövid, majd délután hosszú etapokat tett meg. „Lényegében a listán szereplő összes etapot teljesítettük, pedig az ütemterv általában igencsak optimista, úgyhogy ez ma jó nap volt" – mondta. „Több mint 100 körig jutottunk különösebb gond nélkül."
A 3. helyezett Sergio Pérez a Force Indiával már az egy fokozattal keményebb szuperlágy Pirellikkel érte el 1:23.650-es eredményét. Ő az autó aerodinamikai korrelációs elemzését és a rendszerellenőrzéseket végezte el, majd délután már a beállításokkal is elkezdett kísérletezni, és elégedett volt a VJM09-ben töltött első napjával. „Az autóban komoly potenciál rejlik, máris kényelmesen érzem magam benne" – jelentette ki.
A Mercedes nem villogott: Rosberg 2 másodperces lemaradással zárta negyedikként a napot, csakhogy ő a közepes keverékű Pirellikkel futotta a legjobb körét.
Amikor egyforma gumikat használtak, kétszer is üldözőbe vette, sőt egyszer meg is előzte Vettelt a pályán.
A Sauber továbbra is a tavalyi C34-gyel tesztelt, Marcus Ericsson a lágy gumikat használva az 5. helyen végzett. Miután hétfőn leszakadt az autójuk első szárnya, az új amerikai csapatnak, a Haasnak ma jobb napja volt: Esteban Gutiérrez 79 kört tett meg, és délután egyre feljebb kapaszkodva egészen a 6. pozícióig jutott. Igaz, ehhez be kellett vetnie a lágy gumikat.
A Mercedeshez hasonlóan a Williams sem feltűnősködött, Rosberg után azonban Valtteri Bottas töltötte a legtöbb, 134 kört a pályán.
Elismerte, hogy az FW38 potenciálja egyelőre kérdéses,
mert még meg sem próbáltak a jó köridőkre hajtani, a tervezett programjukat viszont befejezték. Ez a csapat vezető tesztmérnöke, Rod Nelson szerint meglehetősen sokrétű volt, egyaránt magába foglalt hosszú etapokat, megbízhatósági, valamint aerodinamikai és kasztniteszteket is.
Tűrhető napja volt a Manornak is, hiszen a csapatnál töltött második tesztnapján Pascal Wehrlein 71 kört húzott le az MRT05 volánjánál, és 2,3 másodpercet faragott a hétfői időeredményéből. A német versenyző azt mondta, az autó valójában még ennél is jelentősen gyorsabb, és már hétfőről keddre rengeteget fejlődött.
A hétfői problémák után, amikor a szoftverrel küszködtek, a Renault ma újabb gondokkal szembesült:
Jolyon Palmer autója délután füstölve megállt.
A brit újonc elismerte, hogy a motorral volt baj, amelyet ezért ki kellett cserélni, s bár azt mondta, a Mercedesről a Renault hajtásláncára való hirtelen áttérés óhatatlanul nehézségekkel jár, „katasztrofálisnak" nevezte a franciák gyári csapatának első lépéseit.
Palmer az első napon 37, majd a másodikon is mindössze 42 kört tudott megtenni az RS16-tal. „79 kör, és túl vagyok a tesztnapjaim felén. A jövő héten többre lesz szükségem" – jelentette ki a brit, akit szerdától már Kevin Magnussen vált a volánnál.
A tabella alján, 3,7 másodperces hátránnyal Max Verstappen végzett,
a Toro Rossóról azonban kiderült, hogy csak egy átmeneti autót hoztak el Barcelonába,
amellyel elsősorban a Ferrari motor beépítését és az új, karbonházas sebességválót tesztelik. A hírek szerint már a jövő hétre elkészül az STR11 következő, B-specifikációjú változata. A csapat technikai igazgatója, James Key elárulta, hogy délelőtt egy kisebb villamossági probléma hátráltatta őket, de biztatónak nevezte, hogy már a második napon 121 kört tudtak teljesíteni az új autóval.
„Az első körök nagyon izgalmasak voltak, már csak az új motor miatt is. Ezt örömteli volt felfedezni, és kapásból jónak éreztem" – tette hozzá Verstappen. „Elég sok kört mentünk, ami nemcsak a csapatnak, hanem nekem is fontos volt, hogy mielőbb otthonosan érezzem magam az autóban."
A csapatok Barcelonában csütörtökig folytatják a tesztelést.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!