Vettel beékelődött a Mercedesek közé az időmérő előtt

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton drives during the third practice session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 5, 2015 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / OLIVIER MORIN
Vágólapra másolva!
Az időmérő előtti utolsó edzésen felborította a csapatok ütemtervét a reggeli eső, aminek következtében csak a tréning végére száradt fel a pálya, s ezért gyengébbek lettek a köridők a péntekihez képest. Hamilton végzett az élen Vettel előtt, Räikkönent mindkét Williams és Maldonado is megelőzte.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül30 bejegyzés

Szombat reggel eső áztatta Monza környékét, így később hiába sütött ki a nap, az Olasz Nagydíj harmadik, utolsó szabadedzése nedves pályán vette kezdetét. Ez, továbbá a péntekihez képest hűvösebb aszfalt borította a csapatok menetrendjét, és az edzés első kétharmadában alig merészkedtek ki autók a pályára. Sokáig csak a két Toro Rosso-pilóta neve mellett szerepelt köridő az eredménylistán, azok is intermediate gumikon születtek. Rajtuk kívül még a Mercedes párosa mutatta meg magát viszonylag hosszabb időre a pályán.

A forgalom így az edzés utolsó részében élénkült meg,

amikor a száraz ív már nem volt annyira keskeny. A közepes gumikon Rosberg bizonyult a leggyorsabbnak a Williamseket és a Ferrarikat megelőzve, de a lágy keverékre váltva Hamilton ugrott az élre, és német csapattársát Vettel is legyűrte.

Lewis Hamilton az edzés elején, intermediate gumikon Forrás: AFP/Olivier Morin

A Mercedesek legjobb köridői elmaradtak a péntekitől, Vettel ellenben javítani tudott. A másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönen 7. lett, miután a Williamsek, valamint Pastor Maldonado egyaránt képes volt növelni a tempót a második lágy gumis gyorskörében. Sergio Pérezzel, Marcus Ericssonnal és Romain Grosjeannal egészült ki az első tíz sorrendje.

Daniel Ricciardo bánkódhat, ugyanis Red Bulljában látszólag menthetetlenül tönkrement a mára beszerelt vadonatúj Renault-motor, amely mindössze 7 körig bírta.

a Sky Sportsnak. Pedig a csapat még büntetést is bevállalt az új egységgel, vagyis Ricciardo haszon nélkül lesz kénytelen a mezőny végéről rajtolni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!