Őrülten fordulatos, meglepően kezdődő verseny után született sablonos eredmény a 140 ezres teltház előtt megrendezett Brit Nagydíjon, amelyet a Williamsek parádés rajtja és a kétszer is eleredő eső bolondított meg. Sokáig Felipe Massa és Valtteri Bottas állt az élen, a csapatuk azonban bizonytalankodott a taktikával, amit a Mercedes kíméletlenül kihasznált. Lewis Hamilton visszavette a vezetést, s bár később Nico Rosberg veszélyesen közel került hozzá,
pont a legjobbkor, az eső erősödése előtt váltott intermediate gumikra, amivel bebiztosította idei ötödik győzelmét.
Sebastian Vettel szintén a tökéletes időzítésnek köszönhetően tornázta fel magát a dobogóra.
Az alaphangot az adta meg, hogy Massa csodálatosan indult, és kapásból faképnél hagyta a kissé beragadó Mercedeseket. „Már előre sejtettem, hogy ha mindent jól csinálok, megelőzhetem őket, mert a közepes gumikon rendszerint jól rajtolunk" – ismerte el a brazil, aki mögé rögtön a csapattársa zárkózott fel, mielőtt Hamilton tőle még az 1. körben visszavette a 2. helyet.
A 3-as kanyarban történt négyes karambol miatt – amelyben a két Lotus és a két McLaren is egymással ütközött, rögtön kiütve a versenyből Romain Grosjeant, Pastor Maldonadót és Jenson Buttont – azonban beküldték a Safety Cart, és az újraindítás után Hamilton túlvállalta magát: a Massa ellen indított támadás során lecsúszott a pályáról, így Bottas újra meg tudta őt előzni.
A 19. körig a két Williams simán tartotta maga mögött a két Mercedest, és az élkvartett 13 másodpercre elhúzott az 5. helyezett Nico Hülkenbergtől. Bottas gyorsabbnak tűnt Massánál, és a csapat esélyeit javíthatta volna, ha eléje küldik, ehelyett azonban eleinte megtiltották neki az előzést. „Pedig akkor kicsit gyorsabb voltam, és lett volna egy-két jó lehetőségem a támadásra, de nem engedték" – mondta Bottas. Később azt üzenték neki, hogy a hátsó egyenes végén előzhet, ha tisztán tud, addigra azonban szerinte késő volt.
Csak a DRS-szel tudott gyorsabb lenni nálam, anélkül egyforma lett volna a tempónk
– vélte Massa, akit végül a 4. helyen, 26 másodperccel Bottas előtt intettek le. „A kemény gumikon pedig már én voltam a gyorsabb." A Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley is megvédte a döntést, azt állítva, hogy a tévében „össze-vissza bejátszott" rádióüzenetek kelthették a tétovázás benyomását.
„Az elején arra kértük őket, hogy tartsák a pozíciójukat, aztán amikor kicsit elhúztunk, engedtük nekik, hogy küzdjenek egymással" – mondta. „Nem akartuk, hogy túl keményen harcoljanak, amivel a Mercedeseknek is kiszolgáltathatták volna magukat."
Massa akkor vesztette el a vezetést, amikor Hamilton bevágott elé a bokszban, már a tervezettnél hamarabb, a 19. körben új, kemény keverékű gumikra váltva.
Bár várható volt, hogy így fog történni, a Williams meg sem próbáltak túljárni a Mercedes eszén,
pedig ennél rosszabbul aligha járhattak volna. „Tudtuk, hogy a kiállásunk lassú lesz, mert ki kellett pucolni a hátsó szárnyat, de még ehhez képest is túl lassú lett" – magyarázta Massa, aki egyelőre megtartotta a 2., Bottas pedig a 3. helyet.
A Williams ezeket akkor vesztette el, amikor a 39. körben megérkezett az első eső, és Rosberg a félig vizes pályán megtáltosodott, két körön belül megelőzve Bottast, majd Massát is. Ők végül még egy-egy pozíciót buktak, mert az eső erősödésére nem reagáltak időben, és csak egy körrel Hamilton és Vettel után váltottak intermediate gumikra. „Sebastian még 8 másodperccel mögöttünk volt, ennyivel több ideje maradt dönteni" – védekezett Smedley. „Egyáltalán nem vagyok csalódott az eredmény miatt."
Hamilton viszont az élen haladva is a legjobbkor, a 43. körben állt ki interekért, mert az eső alig másodpercekkel később zuhogni kezdett. Habár a jó döntést a Mercedes szerint ő hozta meg, kicsit mázlija is volt, mert a slickjei addigra annyira elkoptak, hogy Rosberg – aki 3 kör alatt 8 másodperces hátrányból érkezett meg mögé – a következő körben megelőzhette volna.
Nagyon jól éreztem magam a pályán azokban a percekben, biztosra vettem, hogy most elkaphatom Lewist
– mondta a német. „De ő sajnos jó döntést hozott, amikor beállt a bokszba, pedig azt hittem, nem lesz igaza. Az eső a következő körben nagyon rákezdett."
Hamilton, aki 17 pontra növelte az előnyét az összetettben, úgy érezte, „pályafutása során először" tökéletesen sakkozott a gumikkal, és elismerte, hogy előzőleg nem volt válasza Rosberg tempójára. Miután az elrontott ausztriai rajt óta visszatért az idei specifikációjú rugóra a kuplungban, megjegyezte, hogy a pozícióvesztés ellenére „a kuplungom most jól működött, csak nagyon gyenge volt a tapadás a startnál."
Eközben a Ferrarinak Silverstone-ban nemcsak a Mercedes, hanem a Williams ellen sem volt esélye, amíg el nem eredt az eső. A rajtnál Nico Hülkenberg mindkét autójukat megelőzte, az első körökben nagyon szenvedtek a hideg gumikon, és Sebastian Vettel mellett az újraindítást követően még Sergio Pérez is elment.
Kimi Räikkönen ezután majdnem végig a csapattársa előtt haladt, és korai, a 13. körben lebonyolított kiállása jóvoltából visszaszerezte az 5. helyet.
Ám az esőben lelassult, és előbb elengedte Vettelt, majd túl hamar vállalta be az intermediate gumikat, így később egy harmadik kerékcserére is sort kellett kerítenie, úgyhogy csak nyolcadikként ért célba. Ezzel elvesztette a 4. helyet Bottasszal szemben a bajnoki tabellán.
Vettel viszont ugyanakkor váltott interekre, mint Hamilton, vagyis egy körrel a Williamsek előtt, amivel varázsütésre a dobogón találta magát.
Köszi az angol időjárásnak! Még egy dolog, amiért szerethetem ezt az országot
– viccelődött, és a kemény keverékekre utalva hozzátette: „Mondhatjuk, hogy a gumiválasztás itt nem kedvezett nekünk, de a helyzet mindenki számára egyforma volt. Magyarországon remélhetőleg kellemes meleg lesz, ami jól fog jönni."
Vettelre még Danyiil Kvjat is veszélyt jelentett a Red Bull-lal, csakhogy ő sem kapcsolt időben az eleredő esőre, és ezzel leszakadt tőle, csak Bottas nyomában szelve át a célvonalat. „Az autónk jobban viselkedett a vártnál, remélhetőleg így is fog folytatódni. Jóformán az egész versenyen be voltunk ragadva Vettel mögé, de sajnos egy körrel utána cseréltünk kereket" – mondta az orosz, aki a legutóbbi hat futam közül ötödször szerzett pontot. Daniel Ricciardónak viszont elektromos hiba miatt fel kellett adnia a Brit Nagydíjat.
A Force India mindkét autóját a legjobb tíz között tudta tartani: Hülkenberg 7., Pérez 9. lett, és jórészt annak köszönhetően, hogy csak tizenhárman jutottak el a célig, végre Fernando Alonso is bezsebelte első idei McLaren-es pontját.
Ez különösen a csapatnak jó. Egyetlen ponttal azért nem leszünk különösen elégedettek
– ismerte el a spanyol. „Tudjuk, hogy az autónk folyamatosan fejlődik, és a helyes irányba haladunk, de ezt nemcsak a külvilág, hanem a csapat tagjai előtt is bizonyítanunk kell. Ez az eredmény motivációnak jó."
A másik McLarent vezető Button immár zsinórban harmadszor esett ki,
mivel belekeveredett a tömegbalesetbe a verseny elején. „Fernando megpróbálta elkerülni őket, de kifarolt, és nekem ütközött" – mesélte Grosjean és Maldonado koccanásáról. „A becsapódástól egyszerűen leállt a motorom, úgyhogy nem tudtam folytatni." Alonso úgy vélte, „a két Lotus messze túl agresszíven ment be a 3-as kanyarba, és engem is nekikényszerítettek Jensonnak. Hihetetlen."
A Forma-1-es világbajnokság következő állomása a Hungaroring, ahol három hét múlva rendezik meg a 30. Magyar Nagydíjat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!