Rosberg váltója bedöglött, így is az élen zárt

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Vágólapra másolva!
A Brit Nagydíj első szabadedzésén a Toro Rossók kerültek a legközelebb a Mercedesekhez, a Ferrarik spóroltak a körökkel. Rosberg váltóját rekordidő alatt kicserélték.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül37 bejegyzés

A Mercedes szinte külön kategóriát képviselt a Brit Nagydíj első szabadedzésén, amelyen sokáig úgy tűnt, hogy a hazai pályán szereplő Lewis Hamilton gondtalanul a leggyorsabb tud lenni, főleg azután, hogy csapattársa, Nico Rosbergnek már az edzés elején félre kellett állnia a hidraulika szivárgása miatt. A váltóját a csapat szerelői rekordidő alatt kicserélték, így a két évvel ezelőtti győztes az edzés végére vissza tudott térni a pályára.

Rosberg „borzalmas felváltásokra” panaszkodott, de a javuló állapotú pálya és az új gumik előnyét kihasználva így is megdöntötte Hamilton addigi legjobb idejét. A brit pilóta szorgalmasan rótta a köröket, de többször is kicsúszott vagy elfékezte magát, így várhatóan az ő autóján is dolgozni kell még a folytatás előtt. Az ellenfelek eddigi teljesítményét látva viszont a két Mercedes-pilótának ezúttal csak egymásra kell figyelnie majd.

Rosberg a műszaki hiba ellenére is az élen kezdett Silverstone-ban Forrás: Daimler

Senki más nem tudott ugyanis labdába rúgni mellettük, a 3. helyen végző Max Verstappen már több mint 1 másodperccel lemaradt, innentől viszont igen szorosan alakult az üldözők sorrendje. A két Toro Rosso gyorsnak bizonyult az edzés derekán, sokáig Carlos Sainz volt csapattársa mögött a 3. helyezet. Végül Kimi Räikkönen és Rosberg meg tudta előzni őt, így az 5. lett a körökkel spóroló Sebastian Vettel előtt.

A Ferrari egyelőre semmi látványosat nem mutatott, Räikkönen végig jobb volt Vettelnél, aki ráadásul az edzés nagy részét kénytelen volt az autója mögött üldögélve tölteni. Egyelőre nem tudni, hogy mi volt a hiba oka, de csupán megközelíteni tudta csapattársa eredményét. Utánuk következett a két Red Bull, a fékekre panaszkodó Daniel Ricciardo a 7., Danyiil Kvjat pedig a 8. helyet érte el.

Megújult Force India, újoncok a középmezőnyben

Az ausztriai tesztek után élesben is bevetette a Force India a VJM08B-re keresztelt, alaposan átépített autóját. Nico Hülkenberg a 9. helyen kezdett, Sergio Pérez pedig a 12. legjobb időt futotta, de a csapat egyelőre az új alkatrészek elemzésével volt elfoglalva inkább. Visszafogott teljesítményt nyújtott a Williams is: Felipe Massa mindössze a 10., a Valtteri Bottas helyére beugró Susie Wolff pedig csak a 13. lett, de így is megelőzte Jolyon Palmert (14.) és Raffaele Marciellót (15.), akik a Lotus és a Sauber színeiben tesztelhettek Romain Grosjean illetve Marcus Ericsson helyett.

Palmer teljesítménye különösen figyelemreméltó, mert bár az eredménye alaposan elmarad a Lotus várakozásaitól, 8 tizeddel futott jobb időt rutinosabb csapattársánál, Pastor Maldonadónál. Újabb feledhető edzést teljesített a McLaren: Jenson Button autóját szinte végig javították, majd néhány aerodinamikai tesztre merészkedett csak ki a pályára, Fernando Alonso pedig kénytelen volt spórolni a megtett kilométerekkel. Amikor végre kijött, az autója néhány kör után elromlott.

A két McLaren így mindössze a két Manort tudta megelőzni. A sereghajtó istálló továbbra is elmarad még a többi üldözőtől is, de új szponzorral, szárnyakkal és motortakaró elemmel érkeztek Silverstone-ba, így ők is szolgáltak némi újdonsággal a helyszínre kilátogató, népes közönségnek. A mezőny az edzés után gyászszünettel tisztelgett a néhány nappal ezelőtt történt tunéziai terrortámadás áldozatai előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!