Rosberg nyert, Alonso és Räikkönen megúszta a csúnya balesetet

Események

Formas-1, Osztrák Nagydíj, rajt
Vágólapra másolva!
Nico Rosberg a rajtnál tette meg a döntő lépést az Osztrák Nagydíjon aratott győzelemhez, amikor az első kanyarnál bevágott csapattársa elé. Sebastian Vettel egy elrontott kerékcsere miatt elbukta a dobogót Felipe Massával szemben, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso épségben megúszott egy ijesztő ütközést.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Feleslegesen tartott a Mercedes a Ferrari versenytempójától az Osztrák Nagydíjon: az olasz istálló autói alapból sem jelentették veszélyt a kettős győzelmükre, ráadásul Sebastian Vettel kerékcseréjét elrontották, Kimi Räikkönen pedig már a nyitó körben kiesett egy ütközés következtében.

A finn Ferrarijának hátulja a 2-es kanyarnál kitört balra, eltalálva a rossz időben rossz helyen érkező Fernando Alonsót, majd felkente a McLarent a palánkra, és az egymásba gabalyodott autók épp egy kamera előtt álltak meg. Räikkönen és Alonso is sértetlenül kászálódott ki a roncsokból, egy kézfogás után együtt sétáltak el a baleset helyszínéről.

"Kipörögtek a kerekeim, amitől kitört az autóm fara. Furcsa, mert ott már nagy volt a sebesség" - nyilatkozta a finn, aki az egymást követő második versenyen pördült meg szokatlan módon. Azt nem említette, hogy valaki megpöccintette - ami a felvételek tanulsága szerint nem lett volna kizárt -, és Alonso sem beszélt ilyesmiről. "Szerencsénk volt, hogy nem találtam el a fejét. A visszajátszáson láttam, hogy a kerekeim a levegőbe emelkedtek, és elég közel voltam hozzá. Örülök, hogy mindketten jól vagyunk, de nagyon furcsa baleset volt."

A rajt döntött

Az ütközést követően öt és fél körre beküldték a Safety Cart, amely mögött nem az élről induló Lewis Hamilton, hanem Nico Rosberg vezette a mezőnyt, aki lerajtolta csapattársát a belső íven, és határozottan megvédte utána a pozíciót. Mindketten egyetértettek abban, hogy ez döntötte el a verseny kimenetelét.

"Nagyon boldog vagyok. A startom alapozta meg a versenyemet, és az 1. helyet sikerült megvédenem az utána következő kanyarokban. Elégedett voltam az autóval, és azzal, ahogy az előnyöm alakult Lewisszal szemben" - mondta Rosberg. Hamilton elismerte, hogy csapattársa "végig gyorsabb volt", és a rossz rajtjával sokat vesztett. "A kuplung nem úgy működött, ahogy kellett volna, amivel Barcelona óta küzdök."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP

Bár az utolsó körökben a gumik vibrációjára panaszkodott, Rosbergnek külön védőhálót jelentett, hogy Hamilton idejéhez hozzáírtak 5 másodpercet, amiért az egyetlen kerékcseréjét követően a bokszutca kijáratánál átlépte a fehér vonalat. Ez nem osztott-szorzott a végeredmény szempontjából, ugyanis egyszer sem került támadási közelségbe, a 3. helyezettől pedig nem kellett tartania.

Beszakadt a csavarmenet Vettel autóján

Sokáig Vettel követte Hamiltont - fokozatosan 10 másodpercre hízó hátránnyal -, de amikor a 36. körben betért egyetlen kerékcseréjére, sok időt vesztett a jobbhátsó kerékcsavar beszakadt menete miatt. Ezzel elpárolgott a Massa előtt kiépített mintegy 6 másodperces előnye, és 4 másodperccel a brazil mögé tért vissza a pályára.

Noha apránként lopta a távolságot, a táv végén DRS-sel sem talált utat a Williams mellett, így Massa megszerezte első idei dobogós helyezését. "Tudtam, hogy az utolsó körökre utol fog érni, mert körönként egy-két tizeddel gyorsabb volt nálam" - mondta a brazil. Vettel úgy vélte, ha "lényegesen tovább tart a verseny", talán meg tudta volna előzni riválisát. "Elkövetett néhány kisebb hibát, ám egyik sem volt komoly. Jól jött ki a kanyarokból, azt meg tudjuk, hogy a Williamst nagyon nehéz megelőzni, talán őket a legnehezebb az egész mezőnyben" - közölte a Sky Sports-cal.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Joe Klamar

Az 5. helyen Valtteri Bottas futott be, miután a 15. körben, a 2-es kanyarnál visszavette a rajtnál elfoglalt pozícióját az őt megelőző Max Verstappentől, és kétszer is áthámozta magát Nico Hülkenberg Force Indiáján, aki egy elévágással rövid időre még vissza tudott vágni. Végül 6. lett. "Elértük a maximumot, mert tudtuk, hogy nagyon nehéz lesz magunk mögött tartani a Williams" - közölte Hülkenberg.

Az előzések zöme a középmezőnyben történt

A középmezőnyben több elnyúló párharc is zajlott, és a kerékcserékig Felipe Nasr mögött alakult ki egy boly Carlos Sainz-cal, Sergio Pérezzel, Romain Grosjeannal és Pastor Maldonadóval. A két újonc azonban végül nem tudott pontot szerezni (Sainz büntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért, majd ki kellett állnia műszaki hibával), és Maldonado ugrott előre a legtöbbet, egészen a 7. helyig lépkedve Verstappen megelőzésével.

"Kiváló stratégiát alkotott a csapat, köszönet érte. Az autó balansza is jó volt" - mondta. Ezzel arra utalt, hogy - Pérezhez és Daniel Ricciardóhoz hasonlóan - a lágy gumikon indult, és a futam második felére kapta meg a jobban tapadó szuperlágy keveréket, melyekkel ledolgozta 7 másodperc fölötti hátrányát Verstappentől, és nem sokkal a leintés előtt meg is előzte a célegyenes végén.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Joe Klamar

A maradék pontokon Pérez és a rajtrácson történő hátrasorolás ellenére tizedikként célba érő Ricciardo osztozott, és a Red Bullt irányító Christian Horner szerint az ausztrál a mexikóit is megelőzte volna, ha az 50. körben nem kell letöltenie egy öt másodperces büntetést a bokszban. A 10. helyet a 62. körben vette át Nasrtól. Danyiil Kvjat versenyének ellenben súlyosan ártott, hogy a rajtnál nekiment Péreznek, s bár kicserélték az orrkúpját, az egyéb sérülések miatt nem tudott mindent kihozni Red Bulljából.

Alonsón és Räikkönenen kívül a műszaki hibát szenvedő Will Stevens, Sainz és Grosjean sem jutott el a célig.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!