Vágólapra másolva!
A Bahreini Nagydíj első szabadedzése nem a papírformának megfelelően alakult: Rosberg és Hamilton nem straplálta magát, így kényelmesen a két Ferrari volt a leggyorsabb, pedig Vettel motorjával még gondok is voltak.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Egy előszezoni tesztnapra hasonlított a Bahreini Nagydíj pénteki 1. szabadedzése, mivel a gyenge tapadás és a várhatónál jóval magasabb hőmérséklet miatt a versenyzők egy része nem volt túl aktív, ráadásul a köridők sem adnak sok támpontot a továbbiakra nézve.

Ez abból is leszűrhető, hogy az általános teljesítménynövekedés ellenére az idei legjobb köridő 3 tizedmásodperccel elmaradt a tavalyitól, viszont a leggyorsabbnak bizonyuló Ferrari mérnökeinek feje valószínűleg nem ettől, hanem Sebastian Vettel motorhibájától fájhat.

Kimi Räikkönen futotta a legjobb időt 1:37.827-tel csapattársa, Vettel előtt: idáig minden rendben is lenne, de a német pilóta az edzés nagy részét kénytelen volt az autója mellett, a bokszban tölteni, miután a Ferrari teljesítménye hirtelen csökkent, ezért őt a csapata is lassításra utasította.

Vettel visszavergődött a bokszba, majd „egy kisebb hiba” kijavítása után először ismét lassú tempóban, majd felgyorsulva ismét dolgozni kezdett, szűk negyedórával a tréning vége előtt. Hasonlóan felemásan kezdett a McLaren is: Jenson Button már rögtön az elején megpördült egy elektromos hiba miatt, és kénytelen volt kiszállni az autójából, Fernando Alonso viszont rövid ideig az élen is állt, s bár rengetegszer elfékezte magát, végül a 7. helyre ért oda.

Furcsa menetrend

Szokatlan módon a két Mercedes kezdte az edzést. A legrosszabb tapadási viszonyok közepette érték el korai, 1:39-1:40-es időiket, majd a későbbiekben alig-alig merészkedtek ki a pályára, így nem meglepő, hogy csupán a 15-16. helyen zártak. Hamilton egy szett gumit kockásra fékezett, és megint a felforrósodott ülés miatt szenvedett.

Ismét jól mentek a Toro Rossók: egy ideig Max Verstappen állt az élen. Ő végül a 6. helyen zárt, néhány perccel az edzés vége előtt pedig Carlos Sainz is futott egy erős időt, amely a 4. pozíciót érte számára. Ígéretesen kezdett a Williams is. Valtteri Bottas is vezetett egy ponton, és a másfél órás edzés végén 3. lett, Felipe Massa pedig bár csak a 10. helyen végzett, sokáig az élmezőny közelében szerepelt.

Több versenyzőnek – köztük a Williams pilótáinak – is meggyűlt a baja a 10-es kanyar féktávjával, ahol egy huppanó is kialakult. Emellett előfordultak kicsúszások a 11-es és a célegyenesbe vezető kanyarban , illetve a pálya legkeményebb fékpontja után, az 1-esnél, amely leginkább Fernando Alonso életét keserítette meg.

Spóroló Sauberek

Vettelhez hasonlóan a Sauber pilótái is igen sok időt töltöttek a bokszban, ennek oka, hogy miután összehasonlítottak két különböző első vezetőszárnyat, nem érezték hasznosnak a további körözést a folyamatosan változó állapotú pályán. A svájciak minden bizonnyal a Ferrari motor futásteljesítményével spóroltak, de az edzés végén azért visszatértek a pályára. Felipe Nasr 8., Marcus Ericsson 17. lett.

Megbízhatóan szerepelt a születésnapos Romain Grosjean helyén vendégszereplő Jolyon Palmer is, aki Kína után ismét lehetőséget kapott a Lotusnál. A többször kicsúszó Pastor Maldonadónál 4 tizeddel lassabb volt ugyan, de látványos hiba nélkül teljesítette a neki járó 90 percet.

Nem akadtak problémái ezúttal a Red Bullnak sem: noha a bahreini pálya alaposan igénybe veszi a fékeket, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat autója megbízhatóan működött. Az ausztrál egy ideig vezetett is, végül 5. lett, és ismét kikapott az egyik Toro Rossótól.

Nincs viszont ok az örömre a Manor háza táján, hiszen Will Stevens és Roberto Merhi megint csont nélkül utolsó lett (Buttontól eltekintve, aki nem futott mért kört), ráadásul bő fél másodpercet kaptak a GP2 mezőnyének leggyorsabb tagjától, aki nem mellesleg Jordan King, az istálló átmeneti elnökének fia, és a Manor tartalékpilótája.