Hamilton nyert, Vettel a táv feléig tapadt a Mercedesekre

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Mercedes, Kínai Nagydíj
Vágólapra másolva!
Vettel a lágy gumikon néhány másodperces távolságban loholt Hamilton és Rosberg mögött Kínában, de az utolsó etapban már az őt üldöző csapattársára, Räikkönenre kellett figyelnie. Hamilton, amikor kellett, odalépett a gázra, és magabiztosan győzött.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A Kínai Nagydíjon kettős győzelmet aratott a Mercedes, de ezúttal korántsem volt annyira nyomasztó fölényük, mint Ausztráliában. Ez a Ferrarinak köszönhető, ugyanis Sebastian Vettel a távnak nagyjából a feléig, a kerékcserék második fordulójáig látótávolságban tartotta Lewis Hamiltont és Nico Rosberget, és csak a közepes gumikra váltva nőtt meg a lemaradása. Ekkor viszont már csapattársára, a rajtnál a Williamseket átugró Kimi Räikkönenre kellett inkább figyelnie, aki 4 körrel frissebb abroncsokon közelített hozzá.

A rajtnál a vezetést megőrző Hamilton az első kerékcseréig - az élmezőny számára a 11-13. körig - még a sarkában érezte Rosberget, de korábbi kiállásának köszönhetően ezután jobban leszakította, s miután megejtette második kerékcseréjét is, már több mint 6 másodperces előnyt tudhatott magáénak. Ebből kicsit vesztett az utolsó etapban, de magabiztosan tartotta az 1. helyet a kockás zászlóig, melyet a biztonsági autó mögött látott meg a mezőny.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP

"A csapat fantasztikus munkát végzett, hogy visszavágjunk az előző verseny után, ahol kicsit szenvedtünk" - közölte a dobogón, kínaiul is megköszönve a helyi szurkolók bíztatását. "Ma az volt a fő feladat, hogy vigyázzunk a gumikra, és az edzéseken elvégzett munkával ezt teljesítettük. Az autó balansza nem is lehetett volna jobb, nagyon tetszett."

Újabb belviszály a Mercedesnél?

Vettel a rajtrácsra menet még idegesíteni tudta Hamiltont - a próbarajtnál majdnem összeütköztek a bokszutcából kijövet -, ám végül nemhogy a britet, még Rosberget sem tudta megelőzni. Mindkét bokszkiállásánál megpróbálkozott az elévágással, de nem jött be a húzás. A német ennek ellenére nem csalódott, hiszen a Ferrarit még nem érzi erősebbnek a Mercedesnél. "Összességében jó versenyt futottunk. Az elején sikerült nyomást gyakorolnunk (a Mercedesekre), amit megpróbáltunk növelni azzal, hogy korábban átváltunk a közepes gumikra, de ezen a keveréken végül ők voltak a gyorsabbak" - mondta.

A ferraris ugyanakkor még mindig megelőzi Rosberget a világbajnoki tabellán 4 ponttal. Ezzel a bizonyos elévágási kísérlettel annyit mindenesetre elért, hogy esetleg elindítsa egy újabb belső ellentét felé a Mercedest.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP

Honfitársa bosszúsan nyilatkozott a leintést követően, mert érzése szerint a középső etapban Hamilton feltartotta, aminek a rádión is hangot adott. "Nem tudom, hogy Lewis szándékosan csinálta-e így, mindenesetre érdekes megnyilvánulás volt a részéről" - mondta Rosberg. "Az utolsó etapom túl hosszúra nyúlt, mert korábban ki kellett mennem a bokszba, nehogy Sebastian elém vágjon. Emiatt teljesen tönkrementek az abroncsaim a verseny végére."

Hamilton ellenben nem érezte úgy, hogy befolyásolta volna csapattársa versenyét: "Ha szorosan mögöttem haladt volna, akkor talán beszélhetnénk az esetről, de nem erről volt szó, végig egyedül voltam." Az ügynek még biztos lesz folytatása a Mercedesnél. Hamilton a gumijait óvta a 20-30. kör között, amikor Rosberg felzárkózott hozzá 2 másodpercre, és ennek előnyét élvezve később sorozatban futotta a leggyorsabb köröket, mielőtt a 33. fordulóban kiállt a bokszba.

Maldonado megint bajba keveredett

A Mercedes és a Ferrari mögötti mezőnyben érdekesség volt, hogy a csapatok már a második etapjukra is a közepes gumikat adták oda versenyzőiknek. A Williamsek eseménytelen körözéssel hozták az 5. és a 6. helyet - ennél előrébb kerülni esélyük sem volt, miután Räikkönen Felipe Massát és Valtteri Bottast is átugrotta a rajtnál. A finn néhány kanyarra megelőzte a brazilt, de végül mögötte ért célba.

Eleinte a Lotusok és a Sauberek követték az első három csapat autóit, azonban néhány körrel a cél előtt már csak egy-egy versenyzőjük, Romain Grosjean és Felipe Nasr maradt állva a pontszerző helyeken. Marcus Ericssont többen is megelőzték, az addig a 7. helyet birtokló Pastor Maldonado versenye pedig a második bokszkiállása előtt vett negatív fordulatot a már-már szokásos formában.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP

A venezuelai a bokszutca bejárati balkanyarjánál lesodródott - ahogy az egyik edzésen már megtette -, és sok időt vesztett, mire tovább tudott hajtani Lotusával, majd előbb magától, aztán Jenson Button közreműködésével megpördült. Buttonnal a 13. helyért vívtak a 49. körben, amikor a brit egy optimista manőverrel megpróbált bebújni a Lotus mellé a célegyenes végén, de kiforgatta azt. "Rosszul mértem fel a helyzetet" - ismerte el Button, akit utólag időbüntetéssel sújtottak a koccanásért.

Maldonado nem jutott el a célig, ahogy a műszaki hibát szenvedő Nico Hülkenberg, Danyiil Kvjat és Max Verstappen sem. Utóbbi motorjának csak néhány kört kellett volna kibírnia a célig. "Jó érzés a legjobb tíz között haladni. Szinte a kezemben volt a pontszerzés lehetősége, ezért nagyon elkeserítő, hogy kiestem" - nyilatkozta a Renault motor erőhiánya dacára több szép előzést is bemutató, ám a 8. pozíciót elbukó pilóta a Sky Sportsnak. Csapattársa, Carlos Sainz is majdnem kiesett, de sikerült életet lehelnie autójába, amikor látszólag végleg elszállt a hajtása.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP

A célegyenesben lerobbant Toro Rosso miatt be kellett küldeni a Safety Cart, e mögött futott be a mezőny a célba. Verstappen kiesésével Nasr, Daniel Ricciardo és Ericsson jutott ajándék pont(ok)hoz.

Ebből kiderül, hogy a Red Bull pocsék hétvégét zárt - bár Ricciardo és Kvjat bemutatott egy szép küzdelmet annak ellenére, hogy az oroszt a más taktikán lévő csapattárs elengedésére szólították fel. Neki azonban korán fel kellett adnia a viadalt. "Láttam, hogy az autó hátuljából ömlik a füst, és nyilván azonnal meg kell állnom" - mondta. "Nem vagyunk könnyű helyzetben, de muszáj erősnek lennünk."

A McLarennél ellenben legalább örülnek, hogy mindkét autójuk eljutott a célig. "Télen 12 körös volt a leghosszabb etapom, Malajziában 22 körig jutottam. Azzal, hogy mindkét autónk célba ért, sok értékes információhoz jutottunk" - emelete ki a pozitívumot Alonso, aki 12. lett.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!