Hamilton Massát előzte meg az utolsó előtti tesztnapon

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, teszt
Vágólapra másolva!
Szombaton is a Mercedes maradt a leggyorsabb, bár Rosberg pénteki idejét senki nem közelítette meg. Gyors volt a Williams és a Ferrari is, a McLaren viszont ismét gondokkal küszködött, míg az új Force India maratoni távot teljesített.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
113 bejegyzés

Az idei szezon utolsó előtti tesztnapját teljesítette Lewis Hamilton, aki délelőtt még közepes gumikkal az egyik legszorgalmasabb versenyző volt. Ezután viszont „kísérleti beállítások” alkalmazása miatt több órát a bokszban töltött, így a versenyzők többsége a körök számában, sőt egyesek a köridőben is elé tudtak ugrani. Délután szerezte vissza az első helyet a lágy gumikon futott 1:23.022-es idejével. Az eredménye ellenére sem volt elragadtatva.

„Ez nem volt egy különösen látványos nap. Úgy tűnik, hogy a pálya vesztett a tapadásából az elmúlt napok során, ezért nem adott olyan jó érzetet" - mondta Hamilton. "Mégis elégedett vagyok, mert sikerült némi távot megtennem, és jól érzem magam az autóban. Próbáltunk rájönni néhány dologra a beállítások terén, és délután tisztult is a képünk ezzel kapcsolatban.”

Hamilton szerint nem volt "látványos" a szombati nap - katt a galériához Forrás: Daimler

Napközben órákon át Felipe Massa és Kimi Räikkönen szerepelt a lista élén, de a dolog szépséghibája, hogy a Williams pilótája szuperlágy gumival állt az élre még az ebédszünet előtt, így 1:23.262-es ideje a valóságban nincs olyan közel a Mercedes tempójához, mint ahogy azt a számok sugallják. Massa már a tesztnap vége előtt egy bő órával abbahagyta a munkát, látszólag tervezetten.

„Hamarabb elértünk a programunk végére, és az autó is megbízható maradt a három teszt során. A hosszú etapjaink pozitívnak tűnnek, az autó kiegyensúlyozottan teljesít a távok során. Ugyanakkor nem csak a mi autónk gyors, úgyhogy a Mercedes mögötti csata izgalmas lesz” – nyilatkozta a brazil versenyző.

Räikkönen versenyszimulációt is futott szombaton - katt a galériához! Forrás: Ferrari

Räikkönen szintén idei utolsó előszezoni tesztjét délelőtt elektronikai hiba nehezítette, délután viszont Massához, és a mezőny többségéhez hasonlóan le tudott bonyolítani egy versenyszimulációt, és aerodinamikai vizsgálatokat is végzett a látványos zöld festék segítségével.

"Örülünk, hogy lefutottuk az első versenytávunkat a télen, és annak is, hogy ez már az első próbálkozásra sikerült. Elégedett vagyok az elmúlt két nap tesztjeivel, amelyek szerint az autónk úgy működik, ahogy arra számítottunk" - mondta James Allison, a Ferrari technikai igazgatója.

Hátsó sor, előre fuss!

A nap nagy részét az utolsó helyeken töltötte Carlos Sainz és Romain Grosjean, de az utolsó órában előrébb ugrottak rövid etapjaiknak és lágyabb keverékű abroncsaiknak köszönhetően. Mindketten sok bokszkiállást elvégeztek ma, Grosjean autóján több alkalommal cseréltek orrkúpot is. A francia szerint maradt tér a fejlődésre Melbourne előtt - ő azt mondta, mindent kipróbáltak, amit csak lehetett, Sainz pedig a kisebb délelőtti problémák után kifejezetten produktívnak ítélte a délutánt, és közölte: "Pont egy ilyen napra volt szükségünk."

Sokáig úgy tűnt, hogy csapatok megússzák a napot piros zászló nélkül, de az utolsó órában két autó is megadta magát a 3-as kanyarban. Először a 6. helyezett Ericsson, majd Sainz autója mondta fel a szolgálatot, de a svéd még vissza tudott térni a pályára, amikor az utolsó 1 percre újraindították a tesztet. Mindkét autó 120 kör fölött járt már, így a Sauber és a Toro Rosso valószínűleg nem túl bosszús a helyzet miatt.

Hülkenberget meglepte a Force India megbízhatósága - katt a galériához! Forrás: Sahara Force India/James Moy Photography

A Force India viszont még ennél is elégedettebb lehet. Új autójuk, a VJM08 az első teljes tesztnapján nem kevesebb, mint 158 kört tudott futni, ez pedig több, mint amit a McLaren tegnap és ma összesen elért. A silverstone-i kis csapat jelentős hátrányban van autója kései legyártása miatt, de a helyzetükön sokat segít, hogy az új modell két és fél versenytávot már bizonyítottan megtett hiba nélkül.

„Szerintem lehetetlen most ítélkezni” – mondta Hülkenberg a várható esélyeikkel kapcsolatban. „Nehéz dolgunk lesz, e felől biztosak lehetünk, Melbourne nem lesz könnyű” – jelentette ki, de elismerte, hogy meglepte az új autó jó megbízhatósága, és az egész csapat „annyira boldog, amennyire ez most lehetséges.”

Na, és a McLaren?

A bizakodásra okot adó pénteki nap után szombaton csak 39 kör jött össze a McLarennek, amiből ezúttal az olaj kezdett folyni. A november után visszatérő Kevin Magnussen így gyakorlatilag csak délelőtt kapott ízelítőt az MP4-30-asból, de a Twitteren megosztott bejegyzése szerint az autó „jó érzetet kelt” és „sok van még benne”. Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke délután elmondta, az európai versenyekig nem számítanak ütőképes teljesítményre.

"Csupán csúszásban vagyunk, ha mondhatom ezt. A helyzet nem negatív vagy csalódást keltő. Számos pont van az autón, ahol tudjuk, hogy a motorral kapcsolatos rendszerek jól működnek. A hűtés például ilyen, és minél többet megyünk, annál több problémát fogunk felfedezni. Az alapok pontosan a terv szerint működnek, és ez némi pozitívum" - magyarázta a francia.

A McLarennek ismét nehéz napja volt - katt a galériához! Forrás: AFP/Josep Lago

Nem a köridőre hajtott a Red Bull, amely szokatlan módon utolsóként végzett ma Daniel Ricciardóval a volán mögött. Az ausztrál pilóta a megtett 128 kör alatt egy versenyszimulációt és több másik etapot is lefutott, de az autó tényleges teljesítményéről nem igazán kaptunk képet. A hosszabb etapokon viszont ígéretesnek tűnt az RB11 tempója.

"A legtöbb csapat a teljesítményt hajszolta, mi viszont magunkkal foglalkoztunk, és nem folytunk bele a lágy és a szuperlágy gumik vagy az alacsony üzemanyagszintek témájába. A hosszú etapjaink elég jónak tűnnek, és a megtett 130 kör azt mutatja, hogy a megbízhatóság is olyan, amilyennek lennie kell. Holnap már csak finomhangolásokra lesz szükség" - mondta az ausztrál, aki szerint elvégezték a mai programot. Hozzátette, hogy az új alkatrészeknek köszönhetően elkezdtek megérteni néhány probléma okát, és szerinte még mindig nem mutatták meg a valós erejüket.

Vasárnap zárul a 2015-ös előszezon Barcelonában. A csapatok bizonyára abban reménykednek majd, hogy a maihoz hasonló, napos időjárás fogadja őket, és a délelőtti hideg után az ebédidő környékén ismét a mai 27 fokos hőmérséklet közelébe melegszik az aszfalt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!